adexo3
۱۴۲۲۹۴۰
۲ نظر
۷۹۱
۲ نظر
۷۹۱
پ

آخرین فصل حضور طارمی در پرتغال پر از غافلگیری بود

مهدی طارمی، ستاره فوتبال ایران، آخرین فصل حضورش در باشگاه پورتو و البته آخرین سال حضورش در پرتغال را تجربه می‌کند. او چند ماهی می‌شود با مسئولان باشگاه اینترمیلان ایتالیا به توافق رسیده و از فصل آینده به‌عنوان مهاجم این تیم ایفای نقش خواهد کرد.

روزنامه شرق: مهدی طارمی، ستاره فوتبال ایران، آخرین فصل حضورش در باشگاه پورتو و البته آخرین سال حضورش در پرتغال را تجربه می‌کند. او چند ماهی می‌شود با مسئولان باشگاه اینترمیلان ایتالیا به توافق رسیده و از فصل آینده به‌عنوان مهاجم این تیم ایفای نقش خواهد کرد. جدایی طارمی از پورتو در شرایطی رقم می‌خورد که او آمار بسیار خوبی از خودش در این باشگاه به جا گذاشته است و قطعا در تاریخ این تیم پرتغالی خواهد ماند؛ هرچند که این اثرگذاری، در ماه‌های اخیر با بی‌مهری از سوی مسئولان باشگاه، سرمربی و هواداران مواجه شده بود ولی حالا دوباره ورق برگشته و طارمی همان مهدی‌ای شده که در این سال‌ها برای پورتو درخشیده است. جدایی این بازیکن ایرانی در انتهای فصل در حالی رقم می‌خورد که عنوان شده قراردادش با باشگاه ایتالیایی دو به علاوه یک سال خواهد بود.

آخرین فصل حضور طارمی در پرتغال پر از غافلگیری بود

یعنی طارمی قطعا تا دو سال آینده با اینتر قرارداد خواهد داشت و اگر همه چیز پیش برود و شرایط بدنی‌اش اجازه دهد، قراردادش می‌تواند برای سال سوم هم اعتبار داشته باشد. درز کردن همین اخبار به رسانه‌ها باعث شد رابطه خوب هواداران پورتو با این ستاره ایرانی شکرآب شود. آنها انتظارش را نداشتند یکی از بهترین مهاجمان تاریخ این تیم، در میانه‌های فصل مشغول مذاکره با تیم جدید شود و تمرکزش را از دست بدهد. از همه بدتر ولی رفتار سرمربی تیم پورتو بود که مهدی طارمی را پس از توافق با اینتر روی نیمکت نشاند یا اصلا در فهرست قرار نداد تا اعتراضش را به این طریق نشان دهد. هرچند دست آخر او هم از کرده خود پشیمان شد و طارمی را دوباره به ترکیب فراخواند. مزد این فراخوانی را هم خیلی زود گرفت؛ چون طارمی دقیقا شبیه به یک بازیکن فوق‌حرفه‌ای در تک‌تک دیدارهایی که برای پورتو پس از حواشی به وجود آمده به میدان رفته، مؤثر نشان داده است. ماجرا از این قرار است که طارمی تا حدود یک ماه قبل توانسته بود در 16 بازی تنها سه گل برای پورتو در لیگ برتر پرتغال به‌ثمر برساند و با روزهای اوج خود فاصله بسیاری داشت.

کونسیسائو در سیاست‌های خود تجدیدنظر کرد و تصمیم گرفت تا در آخرین روزهای حضور طارمی در پورتو، فرصت بازی بیشتری در اختیار او قرار بدهد. ستاره ایرانی پورتو در طول یک ماه اخیر در شش مسابقه پیاپی برای تیمش در لیگ برتر پرتغال به میدان رفته که در دو دیدار در ترکیب اصلی حضور داشته است. اتفاق مهم، تأثیرگذاری چشمگیر طارمی در ترکیب پورتو است؛ به‌طوری‌که او در یک ماه اخیر توانسته سه گل بزند و دو پاس گل هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود که بهترین فرم طارمی در فصل جاری است. شاهکار آخرش هنوز هم شبیه به یک سناریوی سینمایی است؛ او در آخرین دیداری که با پیراهن پورتو در «دراگائو»، ورزشگاه خانگی پورتو، به میدان رفت، امیدهای این تیم برای رسیدن به‌عنوان سومی را زنده نگه داشت. طارمی از دقیقه 59 به زمین فرستاده شد و درست در ثانیه آخر که داور می‌خواست سوت پایان بازی را بزند، با یک ضربه سر تماشایی، پیروزی ارزشمند دیگری را به پورتویی‌ها هدیه کرد. این گل انگار دقیقا همان چیزی بود که اهالی پورتو و مهدی طارمی به آن نیاز داشتند. مهاجم تیم ملی ایران پس از آن گل احساساتی شد و حسابی از اینکه قرار است پورتو را ترک کند، اشک ریخت. هواداران هم با تشویق بی‌امان او نشان دادند مهدی را همچنان گوشه قلب خود نگه داشته‌اند. البته که ماجراجویی طارمی و پورتو هنوز به پایان نرسیده و این قصه در دو دیدار دیگر ادامه خواهد داشت. یکی بازی آخر پورتو در لیگ که خارج از خانه است و دیگری فینال جام حذفی و رقابت دشوار با اسپورتینگ. این دو هر‌چند دور از خانه ولی برای مهدی طارمی و پورتویی‌ها اهمیت زیادی دارد.

طارمی که در سال‌های حضورش در پورتو موفقیت‌های زیادی کسب کرده است، امید فراوانی دارد با کسب یک جام به دوران چهار‌ساله حضورش در پورتو پایان دهد. البته حتی اگر چنین هم نشود، باز به معنای واقعی چیزی از ارزش‌های این مهاجم ایرانی کاسته نمی‌شود. آمار مهدی در این سال‌ها با پیراهن پورتو به قدری درخشان بوده که به این سادگی‌ها فراموش نشود. فقط کافی است به عدد و رقمی که او در این مدت به جا گذاشته نگاهی مختصر شود؛ طارمی تا به الان در همه رقابت‌ها، 180 بار با پیراهن پورتو بازی کرده که 90 بار گل زده و 55 بار هم به هم‌تیمی‌هایش پاس گل داده است. میانگین هر دو بازی یک گل و تأثیرگذاری روی قریب به 150 گل در 180 مسابقه نشان می‌دهد چقدر این بازیکن ایرانی در پورتو درخشیده است. هرچند اگر بی‌مهری‌های اخیر نبود این آمار می‌توانست درخشان‌تر هم باشد. برای تفاوت شکل گرفته فقط کافی است به زمانی که در این فصل مهدی برای پورتو به میدان رفته نگاهی انداخته شود تا اختلاف موجود پررنگ شود.

طارمی در این فصل در‌مجموع هزارو 467 دقیقه در لیگ بازی کرده که در مقایسه با فصل گذشته نزدیک به هزارو 200 دقیقه کمتر است! او فصل پیش دوهزارو 633 دقیقه در لیگ برای پورتو بازی کرد که 22 گل زد و عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را به دست آورد. تصور اینکه طارمی در هزارو 200 دقیقه غیبتش در ترکیب پورتو چندبار می‌توانست گلزنی کند، امر جذابی است. مهدی در این فصل به غیر از شش بازی‌ای که عامدانه از سوی سرمربی از ترکیب بیرون گذاشته شد، چهار بازی را هم به‌دلیل حضور در جام ملت‌های آسیا از دست داد که این تعداد به‌خوبی تفاوت دقایق را برجسته می‌کند. باوجود‌این ولی آمار هنوز هم قابل‌دفاع است؛ طارمی خواه یا ناخواه یکی از برترین‌های تاریخ پورتو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      هزاران آفرین تبریک به آقا مهدی خان طارمی شیر مرد قهرمان بوشهر ایران جهان پورتو اینتر میلان

    • ناشناس

      شیر مادر حلالت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج