۱۰۷۵۳۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بیت آشور:‌ آرزویم بازی در جام جهانی بود

مهرداد بیت آشور می‌گوید از بچگی آرزوی بازی در جام جهانی را داشته و از این که یکی از نفرات ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به خود می بالد.

خبرگزاری ایسنا: مهرداد بیت آشور، یکی از بازیکنان ایرانی شاغل در فوتبال آمریکا بود که در زمان حضور کارلوس کی‌روش برای اولین بار به تیم ملی ایران دعوت شد.

روزنامه‌ "لس آنجلس تایمز" به بررسی حضور مهرداد بیت آشور در تیم ملی ایران پرداخت که تابستان سال جاری می‌تواند حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را تجربه کند.

بیت آشور در حالی برای تیم ملی ایران به میدان می‌رود که یک بار نیز یورگن کلینزمن، او را به تیم ملی آمریکا دعوت کرد، اما بیت آشور به دلیل مصدومیت در آن دیدار به میدان نرفت.

بیت آشور درباره حضور در تیم ملی ایران می‌گوید: من فقط به فوتبال فکر می‌کنم. بازی در رده ملی افتخار بزرگی است که مدت‌ها به دنبال آن بودم. به مسائل سیاسی کاری ندارم و فقط به دنبال فوتبال بازی کردن هستم.

بیت آشور وقتی با این سوال مواجه شد که اگر شرایط ایران و آمریکا برابر بود آیا باز هم تیم ملی ایران را به آمریکا ترجیح می‌داد" به طور زیرکانه‌ای از پاسخ به این سوال طفره رفت و گفت: این اتفاق هرگز رخ نمی‌دهد.

هر چند انتخاب بیت آشور جنبه ورزشی برای او دارد، اما برای دیگران ممکن است جنبه سیاسی داشته باشد. بیت آشور در این باره می‌گوید: از این که برای تیم ملی ایران بازی می‌کنم احساس ویژه و خاصی دارم. بازی در تیم ملی ایران افتخار بزرگی است که نصیب من شده. از این که می‌توانم در جام جهانی برای تیم ملی ایران بازی کنم به خودم می‌بالم. می‌خواهم با بازی‌های خوبم در وایت کپس ونکوور، کارلوس کی‌روش را متقاعد کنم که من را به جام جهانی ببرد.

تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در گروهی سخت با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است. ایرانی‌ها امیدوار هستند تا بتوانند در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای نخستین بار از گروه خود صعود کنند.

مهرداد بیت آشور درباره حضور در جام جهانی می‌گوید: جام جهانی بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان است. بهترین بازیکنان جهان در جام جهانی بازی می‌کنند. وقتی بچه بودم همیشه آرزوی حضور در جام جهانی را داشتم. از این که فرصت بازی در جام جهانی به من رسیده خیلی خوشحالم.

تیم ملی ایران قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باید سه دیدار دوستانه برگزار کند و مهرداد بیت آشور در آن دیدارها می‌تواند برای ایران به میدان برود. او که اکتبر سال گذشته اولین بازی ملی اش را در انتخابی جام ملت‌های آسیا برای ایران انجام داد در حال حاضر در تیم وایت کپس بازی می‌کند.

کارلوس کی‌روش مسئول اصلی آوردن مهرداد بیت آشور به تیم ملی ایران بود. امید نمازی ، مربی سابق تیم ملی ایران در گفت‌وگو با لس آنجلس تایمز می‌گوید: سه سال قبل زمانی که کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت، فهرستی از بازیکنان مهاجر ایرانی و بازیکنان ایرانی شاغل در فوتبال اروپا را فراهم کرد. در بین این بازیکنان، بازیکنانی مثل دنیل داوری، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و امید نظری حضور داشتند. در ابتدا کمی شک و شبهه درباره جذب این بازیکنان وجود داشت و کمی می ترسیدیم که رسانه‌ها به این موضوع واکنش منفی نشان دهند. اما وقتی یخ این موضوع آب شد و بازیکنان دو ملیتی توانستند عملکرد خوبی در تیم ملی ایران داشته باشند همه چیز برای حضور این بازیکنان در فوتبال ایران مثبت شد.

بیت آشور درباره اولین حضورش در تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید: در ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ تمام هواداران ورزشگاه را مثل برادرانم احساس کردم. فرهنگ ایرانی این است که وقتی غریبه‌ای را می‌بینی به او محبت کنید. ایرانیان مردمان مهمانوازی هستند. من هنوز فرهنگ ایرانی را در خودم دارم. پدر و مادرم در ایران به دنیا آمده اند و دلیلی برای دوری از کشور ایران نداشتم.

مهرداد بیت آشور که تابستان سال جاری می‌تواند برای تیم ملی ایران به میدان برود یک بار توسط یورگین کلینزمن به تیم ملی آمریکا دعوت شد. کلینزمن درباره مهرداد بیت آشور می‌گوید: بیت آشور یکی از بهترین دفاع راست‌های لیگ آمریکا است. او شایسته دعوت به تیم ملی آمریکا بود.

امید نمازی درباره حضور بیت آشور در جام جهانی می‌گوید: به نظر من بیت آشور شانس زیادی برای حضور در ترکیب ثابت ایران برای جام جهانی دارد. انگیزه بیت آشور برای بازی در جام جهانی بسیار بالا است. چه جایی بهتر از جام جهانی. اکنون که تیم ملی ایران او را دعوت کرده قطعا انگیزه بیت آشور بالاتر هم رفته است. ایران کشور بیت آشور است و به او افتخار می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج