۱۲۶۵۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آنچه در ۹۰ دیشب گذشت

۹۰ در سایه حرکت بیشرمانه بازیکنان پرسپولیس

همانطور که انتظار می رفت، برنامه نود در حالی کار خود را آغاز کرد که اکثر زمان این برنامه به موضوع رفتار غیر اخلاقی بازیکنان پرسپولیس در دیدار با داماش گیلان صرف شد.

همانطور که انتظار می رفت، برنامه نود در حالی کار خود را آغاز کرد که اکثر زمان این برنامه به موضوع رفتار غیر اخلاقی بازیکنان پرسپولیس در دیدار با داماش گیلان صرف شد.


* فردوسی‌پور: بدشانسی شیث و نصرتی است که در عصر ارتباطات هستیم!

عادل فردوسی‌پور هم به خاطر اتفاقات بازی داماش و پرسپولیس اظهار تاسف کرد.
عادل فردوسی پور در برنامه نود پس از پخش صحنه های حساس بازی داماش و پرسپولیس، بابت اتفاقاتی که در این مسابقه رخ داد اظهار تاسف کرد. فردوسی پور گفت: «یک اتفاقی در این مسابقه رخ داد که سایت های اجتماعی حدود یک ربع پس از پایان مسابقه، فیلم آن را پخش کردند. این اتفاق جای تاسف دارد. این هم از شانس بد این دو بازیکن بود که ما در عصر ارتباطات هستیم و کاری که آن ها کردند به سرعت در همه جا پخش شد.»

* صدر: حرمت لباس پرسپولیس را نگه نداشتند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: «لباس پرسپولیس ارزش دارد و بزرگان بسیاری این لباس ها را پوشیده اند. این پیراهن قرمز میراث این باشگاه است و انتظار داریم این بازیکنان که این دست مزدهای کلان را می گیرند، همیت حرفه ای را داشته باشند.»

حمید رضا صدر در ادامه خاطر نشان کرد: «به جای اینکه یکی دو بازیکن را زیر شلاق قرار دهیم بایدهای اخلاقی کل فوتبال را در نظر بگیریم. من از خانواده فوتبال و مدیران فرهنگی می خواهم با الگو قرار دادن این اتفاق، برای کل جامعه به فکر بیافتیم.»

وی همچنین افزود: «امیدوارم از این حادثه درس بگیریم و توجه بیشتری به جوانان پاک کشورمان کنیم.»


* سالار کیا: اخراج خوردبین تصمیم مدیریت باشگاه بود

رئیس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس، در توجیه تناقض گویی چند روز اخیر گفت: «ما به دنبال آرام کردن جو بودیم و قصد محروم کردن بازیکنان را داشتیم. این قضیه نیم ساعت بعد از بازی روی سایت ها رفت و اخبار ۲۰:۳۰ نیز با پخش این صحنه ها موجب از بین رفتن روحیه بازیکنان شده بودند.»

سالار کیا در خصوص رفتار بازیکنان پرسپولیس در بازی مقابل داماش افزود: «از آنجایی که این موضوع اشاعه یک منکر بود می خواستیم با آرام کردن جو، با بازیکنان خاطی برخورد کنیم. ما اصل را بر رعایت اخلاق گذاشته ایم و برمبنای این بینش هر فردی که خلاف این حرکت عمل کند با وی برخورد خواهیم کرد.»

وی در پاسخ فردوسی پور که همچنان اصرار داشت که شما راستگو نبودید گفت: «ما به دنبال رای دادن به حق هستیم و تابع جو نیستیم.»

سالار کیا تصریح کرد: «نصرتی قسم می خورد که قصد انجام این حرکت را نداشتم و همیشه دور از هیجانات قرار می گیرم.»
رئیس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس درباره اخراج خوردبین از باشگاه پرسپولیس گفت: «آقای خوردبین اخراج نشده اند و این یک تصمیم مدیریتی بوده و به کمیته انضباطی باشگاه ربطی ندارد.»

* خوردبین: گفتم به جلسه کمیته انضباطی نمی‌آیم، گفتند کلا نیا

محمود خوردبین می‌گوید مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در جریان برکناری‌اش نبوده.

محمود خوردبین که مهمان تلفنی برنامه نود بود در مورد برکناری‌اش از سرپرستی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «آقای جمشید زارع، قائم مقام باشگاه پرسپولیس با من تماس گرفت و گفت به خاطر اتفاقات بازی پرسپولیس و داماش در جلسه کمیته انضباطی شرکت کنم. ولی من گفتم نمی‌آیم. ایشان هم گفتند اگر این جلسه را نمی‌آیید، کلا دیگر نیایید.»

خوردبین که همچنان تصور می کرد رویانیان دخالتی در برکناریش نداشته ادامه داد: «رویانیان در جریان برکناری من نبود. من با خود رویانیان صحبت کردم و اگر او می‌خواست، خیلی راحت می‌توانست بگوید شما دیگر نیا. ولی این حرف را نزد. به نظرم در این ماجرا، آقای رویانیان می‌خواست به قائم مقام خودش صدمه نزند.»

این در حالی بود که خوردبین از مصاحبه رویانیان با ایسنا که دلیل برکناری خوردبین را شرح داده بود مطلع نبود و هنگامی که آن را در ال سی دی نود دید شوکه شد و نمی دانست چه بگوید.

* کارشناس 90، از نظارت ممنوع شد!

نادر جعفری فعلا از نظارت در مسابقات لیگ برتر محروم است.

این خبر را عادل فردوسی پور در دقایق آغاز برنامه بیان کرد و دلیل این مساله را اظهار نظر جعفری، علیه قضاوت های هفته گذشته لیگ برتر در این برنامه دانست.

مجری 90 گفت که اگر اینطور است می شود یک هفته در میان از حسین عسگری و رضا غیاثی استفاده کرد که از همه داوری ها تعریف کنند!

* استاندار گیلان: وسط بازی نیامدم داخل زمین

برنامه نود صحنه‌هایی را نشان داد که ثابت می‌کرد استاندار گیلان وسط بازی داماش و پرسپولیس وارد زمین شده و با نیمکت‌نشینان تیم‌ها دست داده.

عادل فردوسی‌پور در برنامه‌اش صحنه‌هایی را نشان داد که ثابت می‌کرد استاندار گیلان برخلاف ادعایش، وسط مسابقه وارد زمین شده و با نیمکت‌نشینان دو تیم دست داده. البته دوربین نود وقتی با استاندار مصاحبه کرد، استاندار گیلان مدعی شد که وقتی وارد زمین شده، بازی در جریان نبوده. استاندار گیلان گفت: «من وسط بازی نرفتم داخل زمین. من همان موقعی که به ورزشگاه ورود کردم، رفتم سمت نیمکت تیم‌ها. رسم ادب این بود که به خاطر میزبانی ما در این مسابقه، با هر دو تیم دست بدهیم.»

البته هنگام پخش صحبت‌های استاندار گیلان، فردوسی‌پور صحنه‌هایی از مسابقه را نشان می‌داد که ثابت می‌کرد استاندار وسط بازی وارد شده و با نیمکت‌نشینان دست داده.

از طرفی سلیمانی نماینده فدراسیون در مسابقه داماش و پرسپولیس، در مورد این اتفاق گفت: «من حواسم نبود یک دفعه دیدم یک گروهی وارد زمین شده‌اند. متاسفانه هیچ کسی نبود جلوی این آقا را بگیرد. شما می‌خواهی به تیم‌ها خوش‌آمد بگویی، قبل از بازی، بین دو نیمه یا پس از مسابقه برو به رختکن آن‌ها و با اعضای این تیم‌ها چای و میوه بخور. استاندار احترام زیادی دارد ولی من در طول 30 سالی که در این فوتبال بوده‌ام هیچ وقت چنین اتفاقی را ندیده‌ام.»

* حسن‌زاده: کار شیث و نصرتی را یک بچه 7 ساله هم انجام نمی‌دهد / رایی متناسب با عملی در حد جریحه‌دار کردن احساسات مردمی صادر می کنیم

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اواسط هفته آینده حکم قطعی خود را در مورد حرکات زننده شیث رضایی و محمد نصرتی اعلام می‌کند.

حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد حرکت شیث رضایی و محمد نصرتی گفت: «عملی که موضوع برنامه شما قرار گرفته ارتکاب رفتار ناشایستی بود که همه را متاسف کرده. متاسفیم که شاهد اعمالی هستیم که کلاس اخلاق فوتبال ما را پایین آورده. حتی نشان می‌دهد توان ذهنی بازیکنانی که حتی مدعی کاپیتانی تیم ملی هم هستند پایین است؛ به قدری که یک بچه 7 ساله هم این کار را انجام نمی‌دهد.»

حسن‌زاده ادامه داد: «ما این رفتارها را فقط این دو کاری که دیگران دیده‌اند نمی‌بینیم. تنها کاری که تونستیم انجام دهیم این بود که دستور موقت و قاطع دادیم که طبق این دستور، تا اطلاع ثانوی این دو نفر نمی‌توانند فعالیت کنند. اگر تا حالا حکم صادر نکردیم به این دلیل است که جزئیاتی وجود دارد. می‌خواهیم ببینیم اگر این کارها سازمان یافته بوده به چه دلیل بوده. تصاویر دیگری هم داریم که از زوایای دیگر به دست ما رسیده. ما اواسط هفته آینده حکم می‌دهیم.»

عادل فردوسی‌پور از حسن‌زاده پرسید چرا حکم را این‌قدر دیر صادر می‌کنند که حسن‌زاده در جواب گفت: «ما جدی‌ترین کارمان این بود که یک دستور موقت شدید صادر کردیم. در نهایت باید حکم کمیته انضباطی را ببینید. به هر حال ما باید تمام ابعاد ماجرا را بررسی کنیم. من فقط خواهشم این است که رسانه‌ها و سایر دوستان، این موضوع را اشاعه نکنند. ما این قول را می‌دهیم که به زودی رایی متناسب با عملی در حد جریحه‌دار کردن احساسات مردمی صادر کنیم.»

حسن‌زاده در مورد احتمال رسیدگی به پرونده شیث و نصرتی توسط مراجع قضایی نیز گفت: «یک بخش از این ماجرا نقض مقررات فوتبالی است که ما در کمیته انضباطی به آن رسیدگی می‌کنیم. احتمال دارد این عمل به خاطر تاثیر اجتماعی که دارد، توسط کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال (منشور اخلاقی) نیز مورد بررسی قرار بگیرد. دادستانی رشت هم به عنوان دادستانی محل وقوع این حادثه می‌تواند وارد این ماجرا شود.»

* نظر غلام پیروانی در مورد حرکت شیث و نصرتی؛ دیدم همه‌جا بر در و دیوار حریمت، جایی ننوشتی که گنه‌کار نیاید

پیروانی که دو روز قبل مدیران نفت را به جان عزیزانشان قسم داده بود تا اجازه بدهند برود، می‌گوید با شعار 70 تماشاگرنما، از نفت نمی‌رود.

غلام پیروانی که مهمان تلفنی برنامه نود بود، در مورد شعارهای هواداران نفت علیه خود گفت: «این نفراتی که فحاشی می‌کنند کاری به بازی ندارند. برای این‌که از دقیقه 55 بعد از گل مساوی شروع به فحاشی کردند. در بازی با مس از دقیقه 2 و در بازی با تراکتور از دقیقه 60 فحاشی می‌کردند. این‌هایی که این حرکت را انجام می‌دهند دشمن نفت هستند. عاشقان نفت تیم را تشویق می‌کنند. کاری به خوب بازی کردن ما ندارند. البته من این‌ها را می‌شناسم. یه اکیپی هستند که می‌خواهند آدم‌های خودشان را بیاورند. اول فصل چهار تا بازیکن آوردند که من آن‌ها را قبول نکردم. این‌ها هستند که این کارها را می‌کنند.»

پیروانی ادامه داد: «هیات مدیره پشت من ایستاده. اگر قرار است با شعار 70 نفر تماشاگرنما از تیم بروم که نه ایثاری دارم نه مقاومتی. من خداترس هستم. با یک کلمه و با یک تلفن می‌روم. در تیم امید هم دیدید که آقای افشارزاده چند بار گفت مربی خارجی، خودم رفتم. اگر قرار است افرادی که دنبال دلالی هستند، من را بردارند، تا روز آخر از نفت تکان نمی‌خورم. این آقایان دیروز با مشت زده‌اند دهان سیامک کوهنورد را پاره کرده‌اند. من هم آن‌ها را می‌شناسم. باشگاه هم دنبال آن‌هاست.»

پیروانی در بخش پایانی صحبت‌هایش، ماجرای حرکات زننده شیث و نصرتی را پیش کشید و گفت: «کار نصرتی و شیث خوب نبود. ولی ستارالعیوب را هم روی آن بگذارید. آن‌ها گناه کرده‌اند و کارشان هم اصلا خوب نبوده. ولی شما هم یک جوری آبروداری کنید. دیدم همه‌جا بر در و دیوار حریمت / جایی ننوشتی که گنه‌کار نیاید.»

منبع: جام

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

90 در سایه حرکت بیشرمانه بازیکنان پرسپولیس


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج