adexo3
۱۳۶۲۱
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

حاشیه های سفر ملی پوشان به جاکارتا

فرار ملی پوشان از سوسک های اندونزی

درحالی که بازی اندونزی – ایران برای تیم ملی ایران به شدت حساس بود، اما تبلیغات تلویزیونی و بنرهای تبلیغاتی آویزان شده در خیابان ها همه از جام جهانی ورزش های آبی ۲۰۱۱ که قرار است به میزبانی جاکارتا برگزار شود، خبر می دادند و به نظر می رسید کمتر کسی حتی به خاطر داشته باشد که تیم ملی فوتبال این کشور قرار است با تیم ملی ایران بازی کند.

درحالی که بازی اندونزی - ایران برای تیم ملی ایران به شدت حساس بود، اما تبلیغات تلویزیونی و بنرهای تبلیغاتی آویزان شده در خیابان ها همه از جام جهانی ورزش های آبی ۲۰۱۱ که قرار است به میزبانی جاکارتا برگزار شود، خبر می دادند و به نظر می رسید کمتر کسی حتی به خاطر داشته باشد که تیم ملی فوتبال این کشور قرار است با تیم ملی ایران بازی کند.

حتی در هتل تیم ملی هم می شد حال و هوای این ورزش ها را احساس کرد. بازیکنان تیم های آبی مختلف در هتل محل اقامت بازیکنان اقامت داشتند و همین مسئله باعث شده بود این هتل به شدت شلوغ باشد، ملی پوشان در هتل ساهید جایا که یک هتل پنج ستاره است، اقامت کرده بودند. با اینکه لابی این هتل بسیار شیک است اما بازیکنان از اتاق های این هتل اصلا رضایت نداشتند و بزرگ ترین مشکل آنها هم این بود که اتاق های هتل اینترنت نداشت و بازیکنان که سرگرمی دیگری جز کامپیوتر ندارند، از این قضیه به شدت ناراحت بودند.

سوالی که باعث خنده نکونام شد: چرا در اوساسونا بازی نمی کنی؟

کنفرانس مطبوعاتی جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی، هم حاشیه های خاص خودش را داشت. نکونام اولین نفری بود که در کنفرانس مطبوعاتی حضور یافت و تا چند دقیقه ای هیچ کدام از مسئولان برگزاری کنفرانس حضور نداشتند. نکونام چند دقیقه ای با خبرنگاران خوش و بش کرد و بعد به شوخی گفت: «اگر مسئولان کفنرانس نمی آیند، من بروم و بخوابم!» بعد از چند دقیقه کی روش و مدیا آفیسر تیم ملی اندونزی در کنفرانس حاضر شدند. این جلسه با حضور ۱۵ خبرنگار اندونزیایی و هفت خبرنگار ایرانی برگزار شد. طولانی شدن ترجمه صحبت های نکونام و کی روش باعث خنده آنها شده بود. بعد از هر دقیقه صحبت کردن سرمربی و کاپیتان تیم ملی، بیش از دو دقیقه طول می کشید تا مترجم، صحبت های آنها را ترجمه کند و همین مسئله باعث شد نکونام و کی روش با ظینت خاصی به این صحنه بخندند.

فرار ملی پوشان از سوسک های اندونزی

در این کنفرانس سوال یکی از خبرنگاران اندونزیایی از نکونام هم باعث خنده او شد. این خبرنگار پس از تعریف بسیار از کاپیتان تیم ملی و گفتن اینکه او یکی از بهترین بازیکنان آسیاست، از او سوال کرد که چرا در اوساسونا بازی نمی کند؟ نکونام خنده اش گرفته بود، پاسخ داد که من به غیر از دو سه هفته اول که مصدوم بودم، در تمام بازی های اوساسونا فیکس بودم و نمی دانم شما راجع به چه موردی صحبت می کنید.

مشکلی به نام غذا

یکی دیگر از مشکلات بازیکنان ایرانی در اندونزی مانند اکثر کشورهای جنوب شرق آسیا، مشکل غذا بود.

البته کی روش که از این قضیه به خوبی اطلاع داشت، آشپزی را از ایران به منامه و از منامه به جاکارتا برده بود. با این حال بازیکنان که یک بار برای صرف نوشیدنی به رستوران هتل رفته بودند، با دیدن سوسک در آنجا دیگر حاضر نشدند به رستوران بروند. این درحالی است که در اندونزی انواع حشرات و موجودات در سرتاسر خیابان و محله هایشان وجود دارد.

رای سرمربی تیم ملی دردسر آفرید/ عکس یادگاری کی روش با رونالدو

بعد از پایان کنفرانس، کی روش و حامد مومنی قصد داشتند گشتی در شهر بزنند و عکاسان از کی روش خواستند با ایستادن در صحنه ای مناسب از او عکس بگیرند. در همین هنگام یک مرد اندونزیایی با پیراهن کریس رونالدو در حال عبور بود که به درخواست عکاسان در کنار کی روش قرار گرفت تا با او عکس بگیرد. این مرد پشت به دوربین ایستاد تا نام کریس رونالدو کاملا مشخص شود.

فرار ملی پوشان از سوسک های اندونزی

کی روش از این حرکت خنده اش گرفت و بعد از عکاسی او را بغل کرد و کمی با هم خوش و بش کردند. آن مرد چندین بار از سرمربی تیم ملی سوال کرد که چرا با حضور بازیکن هموطنش، به مسی رای داده است که کی روش با خنده جواب سوال او را داد.

بازی روانی به روش کی روش!

کارلوس کی روش با گفتن اینکه پنج مصدوم دارد، حتی باعث شوکه شدن خبرنگاران ایرانی شد. وقتی کی روش در کنفرانس مطبوعاتی اش در جاکارتا گفت تیمش پنج مصدوم دارد، همه به هم خیره شدند. او که استاد به هم ریختن افکار مربیان مقابل است، گفت: «در این بازی به دلیل تعداد مصدومانی که در تیمم دارم، باید با ترکیبی دیگر به میدان برویم. تاکتیکی جدید داشته باشیم و این شرایط را کمی دشوار می کند».

کی روش در حالی این جمله را می گفت که در چند روز گذشته تنها مهرداد پولادی در تمرینات آسیب دیده بود؛ بازیکنی که کی روش علاقه ویژه ای به او برای بازی در دفاع چپ دارد. کی روش روز قبل از بازی با قاطعیت گفت مهرداد به بازی فردا نمی رسد اما در اردو کسی غیر از پولادی مصدوم نبود. سرمربی تیم ملی خیلی هوشمندانه بازیکنانی را هم که با خود به این سفر طولانی شرق آسیا نبرده بود، در میان مصدومان محاسبه کرد؛ بازیکنانی مثل علی کریمی، پژمان نوری و خسرو حیدری که در بازی با بحرین هم از آلترناتیوهای دیگری به جای آنها استفاده شده بود. اما اینکه کی روش تاکید داشت دستش در این بازی بسته است شاید برای به هم ریختن افکار مربی سرشناس هلندی تیم اندونزی بود که شاید این گونه تیمش را کمی رو به جلوتر به زمین بفرستد و فرصت بازی کردن را از تیم ایران نگیرد.

منبع: روزنامه تماشا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

فرار ملی پوشان از سوسک های اندونزی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج