اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۸۵۰۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جام ملت‌های ۲۰۱۲ آفریقا

فینالیست های قاره سیاه مشخص شدند

زامبیا و ساحل عاج با پیروزی مقابل حریفان خود در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۲ آفریقا به فینال این رقابت‌ها یافتند.

مهر: در نخستین دیدار از مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۲ آفریقا زامبیا موفق شد با نتیجه یک بر صفر غنا را از پیش رو بردارد و به فینال راه یابد.

در دیدار زامبیا - غنا، "امانوئل مایوکا" که به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده بود در دقیقه ۷۸ موفق شد تک گل زامبیا را به ثمر برساند. "جورج بوآتنگ"، بازیکن غنا در دقیقه ۸۴ این دیدار با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد تا غنا ۶ دقیقه پایانی را ۱۰ نفره ادامه دهد.

زامبیا که در سال ۱۹۹۳ بیشتر بازیکنان تیم ملی فوتبال خود را به دلیل یک صانحه هوایی از دست داد در رقابت‌های جام ملت‌های ۱۹۹۴ آفریقا نیز تا دیدار فینال بالا آمد اما در آنجا مغلوب نیجریه شد. ملی پوشان فوتبال زامبیا اکنون یک بار دیگر پس از ۱۸ سال به فینال رقابت‌ها راه یافته‌اند و باید با ساحل عاج دیدار کنند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۲ آفریقا شب گذشته تیم ساحل عاج موفق شد با تک گل دقیقه ۴۵ "ژروینیو"، مهاجم تیم فوتبال آرسنال یک بر صفر مالی را از پیش رو بردارد و به فینال رقابت‌ها راه پیدا کند.

ساحل عاج آخرین بار در سال ۱۹۹۲ موفق شده بود عنوان قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را از آن خود کند. آنها برای قهرمانی مجدد این بار باید با زامبیا دیدار کنند.

دیدار رده بندی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۲ آفریقا شنبه و دیدار فینال مسابقات یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج