۶ نظر
۶ نظر

زیباترین تصاویر نجومی از نگاه نشنال جغرافی

خبرگزاری مهر: مجله نشنال جغرافی در گزیده زیباترین تصاویر نجومی این هفته عکسهایی تماشایی از آسمان شب کاکتوسی، کهکشان یوفو و یک قوی شکننده را برگزیده است.

مجله نشنال جغرافی این هفته نیز گزارش زیباترین تصاویر نجومی را که در هفته گذشته در سایتهای مختلف نجومی منتشر شده اند، معرفی کرد.

شب روی کاکتوسها

به نظر می رسد که این کاکتوسهای بزرگ می خواهند آسمان را لمس کنند. این عکس با نوردهی بالایی در جزیره Isla de Pescado گرفته شده است. این جریزه در بولیوی قرار دارد.

یک قوی شکننده

در پس زمینه ای از ستارگان، توده های گاز و گرد و غبار می درخشند. این عکس را تلسکوپ فضایی "گالکس" ناسا گرفته است. چشم انداز ماوراء بنفش این فضاپیما به دانشمندان اجازه می دهد که روی اجرام کیهانی در فاصله ۱۰ میلیارد سال از زمین مطالعه کنند.

این عکس در صورت فلکی قو در فاصله بیش از هزار و ۵۰۰ سال نوری واقع شده است. این سحابی باقیمانده ابرنواختری است که بین ۵ هزار تا ۸ هزار سال قبل وجود داشته است. این سحابی بسیار درخشان است چون گازهایی که در اطراف آن قرار دارد هنوز به خاطر موج ضربه ای ساخته شده از انفجار ستاره گرم هستند.

حفره ای از زیبایی درون

این عکس با وضوح تصویر بالا که از حفره "هاجکینز"، روی سیاره عطارد توسط کاوشگر مسنجر گرفته شده است به ما اجازه می دهد نگاهی به زیبایی بخش درونی آن بیندازیم.

مسنجر که در سال ۲۰۱۱ وارد مدار عطارد شد به دانشمندان کمک می کند که اسرار مختلف این سیاره از جمله تاریخ ژئولوژیکی، چگالی و ترکیبات هسته آن را حل کند.

نور کهکشانی

این نور درخشان در طیف مادون قرمز را تلسکوپ فضایی اسپیتزر از کهکشان مارپیچ NGC ۸۹۱ گرفته است.

رنگهای مریخ

این، عکس جدیدی از منطقه "نیلی فوسائه" مریخ است. در این تصویر که توسط کاوشگر مدارگرد Mars Reconnaissance ناسا گرفته شده است سطح سیاره سرخ را همانند آمیزه ای از رنگها نشان می دهد.

کریسمس در ماه مارس

ستارگان درخشانی که در توده ستاره ای باز "درخت کریسمس" گردهم آمده اند نوری ساطع می کنند که گرد و غبار و گازهای سحابی مخروط را روشن می کند.

این توده ستاره و سحابی آن که همچنین با عنوان NGC ۲۲۶۴ نیز شناخته می شوند در فاصله حدود ۲ هزار و ۷۰۰ سال نوری در صورت فلکی تک شاخ قرار دارند.

غروب شگفت انگیز

این عکس هنری از سیاره Gliese ۶۶۷ Cc ، سه خورشید را نشان می دهد که در سطح این "ابَر زمین" غروب می کنند. یک منظومه ستاره ای سه گانه با عنوان Gliese ۶۶۷ در صورت فلکی عقرب محتوی این سیاره است.

این عکس برپایه اطلاعاتی که تلسکوپ HARPS از سیارات سنگی جمع آوری کرده ساخته شده است. ستارگان کوتوله سرخ بسیار رایج هستند. در راه شیری در حدود ۱۶۰ میلیارد کوتوله سرخ وجود دارند.

کهکشان یوفو

این کهکشان مارپیچ متقاطع که با عنوان NGC ۲۶۸۳ شناخته می شود شبیه به بشقاب پرنده ای معلق در هوا است. به همین دلیل آن را با عنوان "کهکشان یوفو" نیز می نامند. این عکس را تلسکوپ فضایی هابل گرفت.

• سارا اسحاقي

فوق العاده است
      قدرت خدا رو اينجا مي شه ديد. ا.نوقت ما چسبيديم به ............
      خداوندا شكرت تو چقدر عظيمي و ما چقدر كوچك.
      چشمها را بايد شست، جور ديگر بايد ديد....

• سیما

ازدیدن کارتان لذت بردم .آرزو مئ کنم نلاشتان همواره به بار بنشیند.
      یادمان باشد که در حرکت همیشه افقهای تازه است.

• مرتا

واااااااااي خيلي گشنگ بودن منم دلم ميخواست ستاره شناس بودم حييييف استعداد نداشتم هوووووووووم

• sahar

فكرنميكنم كسي تودنياپيدابشه كه بتونه بگه اين تصاوير زيبانيست......هرچقدرم نااميديا بدسليقه باشه

• رسول

یاسلام فوق العاده است من خودم منجم هستم می خواستم بگویم ازبسکی قشنگ هسند این هار برای وبلگ خود بردارم باتشکر اگر نمی شود واجازه نمی دهید بر می دارم باتشکر ومی خواستم ازعکس های شما استفاده کنم

• سیدمحمدرضوی

سلام این تصاویر به قدری زیبا وجذاب هستند که ما فوق ارائه نظری از طرف ما هستند. باتشکر از شما وسپاس از پروردگار وخالق این همه زیبایی.