adexo3
۲۲۴۷
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

بازتاب‌هاي خبر دستمزد ميلياردي محمدرضا گلزار

به خاطر چند صفر بیشتر...

دستمزد‌هاي محمدرضا گلزار چند سالي است سوژه محافل سينمايي است و هر بار كه خبر بازي او در يك فيلم جديد به گوش مي‌رسد نخستين چيزي كه همه از آن صحبت مي‌كنند، دستمزدهاي نجومي اوست.

به خاطر چند صفر بیشتر...

به خاطر چند صفر بیشتر...

دستمزد‌هاي محمدرضا گلزار چند سالي است سوژه محافل سينمايي است و هر بار كه خبر بازي او در يك فيلم جديد به گوش مي‌رسد نخستين چيزي كه همه از آن صحبت مي‌كنند، دستمزدهاي نجومي اوست. درحالي‌كه كمتر از ۲ سال از اعلام خبر دستمزد ۹۰ ميليوني توماني براي حضور كوتاهش در فيلم «دموكراسي تو روز روشن» مي‌گذشت، اين‌بار صحبت از قرارداد نجومي او با تهيه‌كننده «قهوه تلخ» با رقم يك ميليارد ( البته براي پروژه‌اي ديگر) همه را انگشت به دهان كرد و موجي از اعتراض و نقل قول را از وزير ارشاد تا بازيگران و مديران سينمايي برانگيخت، حتي كار به جايي رسيد كه مديركل ارزشيابي ‌و نظارت به قضيه وارد شد و اين قرارداد را لغو كرد. البته خيلي‌ها اين قرارداد را يك توافق دوطرفه مي‌دانستند و حتي با توجه به دستمزدهاي فعلي خيلي غيرمعقول نمي‌دانستند.


EPISODE ۱

يك ميليارد از كجا آمد؟

تهيه‌كنندگان خبر دستمزد يك ميلياردي ذكر كرده بودند اين مبلغ براي بازي در دو فيلم سينمايي و حضور در فصل‌هاي پاياني يك سريال پرداخت خواهد شد، ولي وقتي با موج اوليه اعتراض‌ها مواجه شدند، اضافه كردند اين سوپر استار يك اسپانسر 3 ميليارد توماني براي پروژه آورده است و دليل بالا رفتن دستمزد به همين دليل است البته اگر 700 يا 800 ميليون تومان از رقم يك ميليارد را براي بازي او در 2 فيلم سينمايي كنار بگذاريم، احتمالا بازي كوتاه او در «قهوه تلخ» نيز 200 تا 300 ميليون تومان براي سازندگان اين سريال آب خواهد خورد. با توجه به درآمدي كه عايد دفتر توليد اين سريال خواهد شد، و با توجه به اينكه تبليغات پيش از شروع سريال افزايش خواهد يافت و در واقع با اين پرداخت دستمزد نجومي به بازيگري چون گلزار كه فروش سريال را هرچه بيشتر تضمين مي‌كند، چندان هم براي سازندگان آن نگران‌كننده نخواهد بود.


به خاطر چند صفر بیشتر...

EPISODE 2

توبيخ و لغو قرارداد ميلياردي

انتشار اين خبر كافي بود تا مديركل ارزشيابي و نظارت، از لغو اين قرارداد و درج توبيخ در پرونده كاري آنان خبر دهد. عليرضا سجادپور مي‌گويد:« به طرفين قرارداد يعني تهيه‌كننده و بازيگر موردنظر شديدا تذكر داده شده و در پرونده كاري آنان توبيخ درج مي‌‌شود. ما با هر گونه فعاليت مخل امنيت و آرامش صنوف سينمايي برخورد خواهيم كرد و قراردادهايي كه به فضاي اعتماد و امنيت شغلي صنوف لطمه بزند از نظر اين اداره كل كاملا باطل است.»


EPISODE ۳

وزير وارد مي‌شود

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه اصولا در چنين موضوع‌هايي وارد نمي‌شود هم به اين خبر واكنش نشان داد وگفت: «بايد از افراط و تفريط در اين زمينه اجتناب كرد و هميشه اعتدال مناسب‌تر است و بهتر جواب مي‌دهد، بايد اقداماتي كه انجام مي‌شود متناسب با هم باشد. بالاخره يك فيلم سينمايي، سريال يا كار هنري كه انجام مي‌شود، بايد ديد چقدر درآمد و منفعت دارد كه بين عوامل آن توزيع شود. با حرف و حديث‌هايي كه در جامعه هست و اين‌كه همه چيز شفاف است و دقت وجود دارد، گاهي اوقات برخي از كارهايي كه انجام مي‌شود مقبول هنرمندان و مردم نيست و به ضرر خود آن‌ها مي‌شود. شايد در يك مورد به نفع يك نفر تمام شود، ولي در كل باعث جنجال و مشكل مي‌شود و بايد توازن و تعادل در كارها باشد.»


EPISODE 4

موافقان و مخالفان دستمزد ميلياردي

بازتاب‌هاي اين ماجرا در سينما و بين اهل سينما بسيار گسترده بود و تقريبا همه صنوف در اين‌باره اظهارنظر كردند، از تهيه‌كنندگان گرفته تا بازيگران و كارگردانان صاحب نامي مثل بهمن فرمان‌آرا. در اين بين حمايت همه جانبه بهنوش بختياري از همه جالب‌تر بود.
سيروس تسليمي، تهيه‌كننده مشهور سينما نخستين فردي بود كه وارد ماجرا شد. اين تهيه‌كننده مي‌گويد: «ارتقاي دستمزد بازيگران تاثير مستقيم روي دستمزد ساير عوامل دارد. اين جريان نه فقط در ميان بازيگران ادامه پيدا مي‌كند بلكه به ساير عوامل هم منتقل مي‌شود در نتيجه به‌دليل نبود درآمد كافي ميزان توليدات كمتر مي‌شود.»
منيژه حكمت، كارگردان و تهيه‌كننده هم در اين باره مي‌گويد: «اگر سينماي ما صنعتي بود و بحث عرضه و تقاضا در آن وجود داشت، شايد عقد چنين قراردادهايي توجيهي داشت اما سينماي ما صنعت نيست و به‌دليل حضور پررنگ نهادهاي دولتي، تعريف درستي از فضاي موجود در سينما نداريم.»
بهنوش بختياري، بازيگر شناخته شده سينما و تلويزيون هم در مطلبي به تمجيد از محمد رضا گلزار پرداخته و مي‌گويد: «محمد رضا گلزار لايق اين دستمزد و حتي بالاتر از اين است. درحالي‌كه بازيگران هم مانند فوتباليست‌ها زحمت مي‌كشند و قابل احترامند. اگر بازيگران ما دستمزد مناسبي بگيرند، نيازي نيست به بازي در هر كاري تن بدهند و مي‌توانند خيلي گزيده‌تر عمل كنند. در حال حاضر هم خيلي خوشحالم كه تهيه كننده‌اي حاضر شده دستمزدي را كه لايق گلزار است، به او بدهد و از صميم قلب تبريك مي‌گويم.»
بهمن فرمان‌آرا شايد از همه منطقي‌تر به قضيه نگاه كرده باشد. او مي‌گويد: «اين موضوع اصلا به اين اداره مربوط نيست. چرا وزارت مسكن به خريد و فروش آپارتمان از قرار متري ۸ ميليون تومان دخالت نمي‌كند. حسادت گاهي آنچنان جلوي «عقل و منطق» را مي‌گيرد كه درك نمي‌كنند اگر كسي حاضر است يك ميليارد بابت دستمزد يك بازيگر بدهد، به كسي مربوط نيست. محمد رضا گلزار كه من تا‌كنون نه با او فيلمي كار كرده‌ام و نه خيال آن را در سر دارم، يك سوپر استار واقعي است كه جوانان هر فيلمش را چند بار مي‌بينند و فيلم‌هايش بدون پشتيباني هميشه بالاي يك ميليارد تومان مي‌فروشد. چرا به محمد رضا گلزار پيله كرده‌ايد؟ اگر تهيه كننده‌اي حاضر است اين مبلغ را بپردازد لابد فكر بازده آن را هم كرده است.»


EPISODE۵

محمدرضا گلزار: توافق طرفين است

محمدرضا گلزار خيلي به ندرت با رسانه‌ها صحبت مي‌كند اما انتشار نقل‌قول‌هايش در بعضي سايت‌ها و مخصوصا در يك سايت نزديك به معاونت سينمايي اين‌طور بود: «تهيه‌كننده از افزايش قيمت بليت نفع مي‌برد و اين سود، سهم همه اهالي سينماست. وقتي تهيه‌كننده از فروش ميلياردي فيلم‌هايي كه من در آن بازي مي‌كنم، سود مي‌برد و فيلم را با قيمت 500 ميليون تومان به رسانه‌هاي تصويري مي‌فروشد نبايد به دستمزد بازيگران و ساير عوامل فيلم كه در توليد زحمت كشيده‌اند مبلغي اضافه كند؟ تهيه‌كننده با بازيگر توافق مي‌كند و هيچ اجباري در كار نيست. بسيار پيش آمده خودشان مبلغي پيشنهاد مي‌كنند و مي‌گويند ما اين بودجه را براي تو كنار گذاشته‌ايم و اين مبلغ الان هم آماده است. من تنها سالي يك فيلم كار مي‌كنم و مثل بازيگران ديگر نيستم كه همزمان در چند فيلم حضور داشته باشم. سينماي ما رشد اقتصادي داشته است. تهيه‌كننده از افزايش قيمت بليت نفع مي‌برد و اين سود سهم همه اهالي سينماست. فيلمي كه فروش بالايي دارد بايد همه عوامل به‌خصوص افرادي كه در گروه فني و تداركات كه دوبرابر سايرين فعاليت مي‌كنند از آن بهره‌مند شوند. اين پيشنهاد را هميشه همه جا مطرح كرده‌ام اما هيچ وقت به آن اهميتي داده نشد و همه فقط سراغ حاشيه‌ها مي‌روند. متاسفانه ايراد در كار ما زياد است و بايد تمام اهالي سينما دست به دست هم دهند تا اين مسئله را بين تهيه‌كنندگان جا بيندازند هرچند ممكن است ناراحت‌شان كند اما يك تهيه‌كننده منطقي حتما چنين پيشنهادي را قبول خواهد كرد.»


FINAL EPISODE

براي تاييد يا تكذيب گفته‌هاي محمدرضا گلزار و پيشگيريي از هرگونه سوءتفاهم كه منجر به انتشار نقل‌قولي كذب شود سعي كرديم با او كه در سفر حج بود تماس گرفته و متن نقل‌قول‌ها را برايش بفرستيم؛ او ضمن تكذيب اين گفته‌ها از ما خواست به هيچ كدام از اينها استناد نكنيم چرا كه همگي غيرواقعي است و او هيچ اظهار‌نظري درباره اتفاقات اخير نكرده و با هيچ رسانه‌اي حرف نزده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • morteza

      در اين مورد مي توان به حقوق ميلياردي فوتباليستها و باختهاي جنجالي اين بازيكنان كه باعث سرشكستگي ملت هم هست اشاره كرد حالا ميتوان مقايسه كرد حقوق گلزار زياد است يا نه از آفاي وزير هم بخواهيد نگاهي به اين فوتبالستها داشته باشد

    • samira

      nooshe joonesh

    • mahdi

      man fekr mikonam kam ham hast
      akhe bande khodaha hamishe dar khedmatano az jun maye mizaran ke ma lezat mibarim va golzarha ra ma golzar mikonim

    • ابوذر

      بخور مَمَرضا! نوش جونت

    • mary

      من نمیدونم این اقای گلزار چی داره که اصلا هنرپیشه شده !؟بازی که بلد نیست همیشه هم فقط نقش بجه پولدارای سوسولو بازی میکنه اگه به قیافه هم باشه که خیلی از اون خوش قیافتر تو خیابونا ریختن!واقعا هنر اینه؟وای به حال سینما و هنر ما.کاش قدر هنرمندان واقعی رو بدونیم

    • ali

      سلام.هرچقدر پول میگیره نوش جونش اما ایکاش پول دستم میبود خدامیدونه باپول چه خدمت و اشتغالزایی برای بچه های ناشنوا انجام میدادم.چون خودم هم ناشنوا هستم هم سرپرست موسسه فرهنگی و هنری ناشنوایان آوای دستان هستم.کارمون از همه لحاظ عالیه متاسفانه باکمبود مالی بسیارمواجه هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج