اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۱۸۵۶
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

غذای معروف و محبوب ایرانی سرطان‌ زاست!

متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی گفت: پخت ناصحیح مانند ذغالی یا کبابی کردن گوشت، مواد سمی ایجاد می‌کند و کسانی که زیاد به این شیوه گوشت قرمز را مصرف می‌کنند، بیشتر به سرطان‌های گوارشی مبتلا می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی گفت: پخت ناصحیح مانند ذغالی یا کبابی کردن گوشت، مواد سمی ایجاد می‌کند و کسانی که زیاد به این شیوه گوشت قرمز را مصرف می‌کنند، بیشتر به سرطان‌های گوارشی مبتلا می‌شوند.

مجید حاجی‌فرجی درباره عوارض مصرف زیاد گوشت قرمز گفت: یکی از پروتئین‌های هرم غذایی که در بسیاری از جوامع مورد مصرف قرار می‌گیرد، گوشت قرمز است؛ باید توجه داشته باشیم که علاوه بر چربی‌های ظاهری گوشت که توصیه می‌کنیم امحاء شود با چربی‌های مخفی گوشت روبه‌رو هستیم که در ظاهر محاسبه نمی‌شوند، از این‌رو گوشت قرمز چربی اشباع بالایی دارد.

وی افزود: میزان مصرف گوشت قرمزی که به افراد توصیه می‌شود بنا بر وضعیت جسمانی و سن آن‌ها متفاوت است که در شرایط عادی باید طبق دستور هرم غذایی مصرف ‌شود.

متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی گفت: به کسانی که مستعد بیماری‌های سیستمیک و غیرواگیر نظیر چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی و افزایش آنزیم‌های کبدی و فشارخون هستند، توصیه می‌شود که از مصرف گوشت قرمز به ویژه انواع سرخ کردنی‌ها یا کبابی روی ذغال پرهیز کنند، زیرا تحقیقات نشان داده که این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان معده و روده قرار خواهند داشت.

حاجی‌فرجی، درباره مضرات روش پخت ناصحیح گوشت قرمز گفت: در روش پخت ناصحیح مانند ذغالی یا کبابی مواد سمی به وجود می‌آیند که به ماده غذایی آمیخته می‌شوند و کسانی که در دفعات زیاد به این شیوه گوشت قرمز را مصرف می‌کنند، بیشتر به سرطان‌های گوارشی مبتلا می‌شوند.

متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی ضمن توصیه به مصرف استاندارد گوشت قرمز گفت: در مواردی که فرد مبتلا به کمبود خون ناشی از فقر آهن باشد، باید گوشت قرمز را در الگوی غذایی خود قرار داد تا این کمبود آهن به صورت پروتئین حیوانی تأمین شود.

وی افزود: با توجه به تغییر سبک زندگی و صنعتی شدن جوامع میزان تحرک در افراد بسیار کاهش یافته و در نتیجه آن متابولیسم بدن تغییرات بسیاری کرده است به همین دلیل توصیه می‌کنیم که بیش از دو یا سه وعده در هفته از گوشت قرمز استفاده نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جوجه کباب چی؟

    • بدون نام

      لطفا این مطالب رو با ذکر منبع یا با جزییات بیشتر ذکر کنید ، من فقط از این مطلب فهمیدم که با کباب کردن گوشت مواد سمی بوجود میاد که خیلی مبهم بود ، چون چند وقت پیش یه مطلب خوندم که کباب کردن با گاز به دلیل ناخالصی و نسوختن کامل گاز باعث ایجاد گازها و مواد سمی میشه ،ولی این که شما میگین یه کم اگه با دلیل علمی مطرح میکردین برای درکش بهتر بود ، ولی باز هم ممنون از مطالب جالبتون

    • user

      یعنی چلوکباب در انواعش مرخص. .....

    • کامبیز

      اینم یکی دیگه از پرت و پلا گویی های به اصطلاح متخصصین و محققین بیکار ماست.....

    • میلاد

      برو بابا، یه عمره همه دارن کباب میخورن حالا یه متخصص اومده میگه نخورین، اینم مثه همون نخوردن بال مرغه، این مطلبتون بیشتر شبیه چرندیاتی بود که شبکه سلامت روزانه منتشر میکنه. کباب هیچ ایرادیم نداره، یه عده معلوم نیست با گفتن چنین مزخرفاتی دنبال چی هستن ...

    • امین

      عزیزان . طبق آمار سرطان زاترین ماده دنیا کربن هستش که به قول خودمون میشه همون سوخته شده هر چیزی یا همون ذغال. مثلا نونی که سوخته یا همین جوجه کبابی که سوخته شده . به خاطر همین هست که میگن ظروف تِفلُن از همه بدتره. به خاطر اینه که طی زمان میسوزه و حالت ذغال میشه که بسیار خطرناکه.
      بهتره اگر میل میشه این خوراک ها قسمت های سوخته رو کامل جدا کنیم .

    • فاطمه

      برو بابا چرت میگن! مسخره ها! اعصابمو خرد میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج