۶۱۹۸۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

بسکتبال قهرمانی آسیا - فیلیپین

بسکتبال ایران هند را هم در هم کوبید

تیم ملی بسکتبال ایران مرحله دوم از رقابت‌های قهرمانی آسیا را با برد برابر هند آغاز کرد.

ایسنا: تیم ملی بسکتبال ایران مرحله دوم از رقابت‌های قهرمانی آسیا را با برد برابر هند آغاز کرد.

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدارش از مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف هند رفت و با نتیجه قاطع ۱۰۲ بر ۵۸ به پیروزی رسید. ایران که به عنوان صدرنشین گروه سوم به این مرحله رسید باید در دیدار دوم خود به مصاف بحرین برود.

*کوارتر نخست: ۲۵ بر ۱۲ ایران

مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی،‌اوشین ساهاکیان و حامد حدادی برای ایران وارد میدان شدند خیلی ساده توپ و میدان را در اختیار گرفتند. حضور حامد حدادی در زیر سبد و نفوذهای صمد نیکخواه بهرامی هندی ها را سردرگم کرده بود.

ایران با استفاده از قدرت زیر حلقه خود امتیازآوری می کرد. هند بلندقامت‌هایش را وارد میدان کرد و سعی کرد با دفاع زیر توپ ایران را کنترل کند. ملی پوشان نیز در ادامه رو به پرتاب‌های سه امتیازی آوردند که در این امر نیز موفق بودند. چهار دقیقه به پایان کوارتر نخست باقی مانده بود که ایران ۱۸ بر ۱۰ از حریفش پیش بود. دفاع تیمی ایران دوباره شکل مستحکم خود را پیدا کرد و تا پایان کوارتر ادامه داشت و در نهایت ایران این کوارتر را ۲۵ بر ۱۲ به سود خود به پایان رساند.

*کوارتر دوم: ۲۶ بر ۱۰ ایران

بچیروویچ از انتهای کوارتر نخست ترکیب اصلی اش را از زمین خارج کرده بود و کوارتر دوم را نیز با بازیکنان جایگزین آغاز کرد. داوودی،‌جمشیدی، کاردوست، سهراب نژاد و داوری در میدان بودند و آنها نیز با برتری واضح برابر هند کار می کردند. ایران در این کوارتر دفاع قدرتمندش را داشت اما کمی در امتیازآوری ناکام می شد. ایران ۲۸ بر ۱۴ از حریفش پیش بود که بچیروویچ دوباره اندک اندک بازیکنان ترکیب اصلی اش را وارد میدان کرد.

در ادامه توپ ربایی های مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی امان هندی ها را بریده بود. هند برابر سرعت انتقال توپ ایران نمی توانست کاری انجام دهد و تا دقایقی نظاره گر امتیازآوری ایران بود. با درخشش ملی پوشان با تجربه ایران فاصله امتیازی بیشتر و بیشتر شد. چهار دقیقه به پایان کوارتر دوم مانده بود که ایران ۳۶ بر ۱۹ از حریفش پیش بود.

دفاع ایران حریف را به طور کامل تسلیم کرده بود و ملی پوشان در دقایق پایانی نیمه نخست انواع امتیازها را بدست می آوردند. پاسکاری های سریع بازیکنان و انتقال توپ از دفاع به حمله هند را درگیر کرده بود و آنها نیز نمی توانستند کاری از پیش ببرند. دقایق پایانی این کواتر نیز با برتری ایران همراه بود و در نهایت با نتیجه ۲۶ بر ۱۰ به سود شاگردان بچیروویچ به پایان رسید تا ایران نیمه نخست را ۵۱ بر ۲۲ با برد پشت سر بگذارد.

*کوارتر سوم: ۲۷ بر ۱۷ ایران

بچیروویچ ترکیب اصلی اش را در نیمه دوم وارد میدان کرد و آنها نیز خیلی ساده از همان ابتدای کوارتر امتیازآوری کردند. ایران برتری قابل توجهی برابر هند داشت و در ادامه کار آرامتر بازی می کرد. سیستم های دفاعی تیم ملی که از ابتدای این رقابت‌ها کاملا مشهود بود به هند اجازه کار نمی داد. چهار دقیقه از کوارتر سوم گذشته بود و ایران ۶۱ بر ۲۷ از هند پیش بود.

در همین دقایق بود که مهدی کامرانی برای گرفتن توپ شیرجه زد اما پس از مالکیت بر توپ زانوی بازیکن حریف به سر او برخورد کرد و گارد راس اول ایران را مصدوم کرد. تیم پزشکی ایران کامرانی را از زمین خارج کرد و بازی دوباره آغاز شد. ایران در ادامه رو به پرتاب های سه امتیازی آورد و حامد آفاق که جزو بهترین شوت زن های آسیا محسوب می شود در این کار موفق بود.

ایران در کوارتر سوم ۱۳ بر ۱۰ پیش بود و سعی می کرد فاصله امتیازی را افزایش دهد. دفاع ایران در این کوارتر به خودش فشار نمی آورد و همین مساله باعث شد هندی ها امتیازآوری کنند. این موضوع بچیروویچ را در کنار زمین ناراحت کرده بود و ایستاده بازیکنانش را به دفاع دعوت می کرد. ایران برتری اش در میدان را حفظ کرد و در نهایت نیز کوارتر سوم را با نتیجه ۲۷ بر ۱۷ به سود خود به پایان رساند.

*کوارتر چهارم: ۲۴ بر ۱۹ ایران

هندی ها در کوارتر پایانی ابتدا از ایران پیش افتادند اما دوباره ملی پوشان ایران امتیازآوری کردند و اجازه کار به هند ندادند. هندی ها همان ابتدا ۵ خطا شدند و همین کافی بود تا ایران خیلی راحت تر به کارش ادامه دهد. بازی ۸۳ بر ۴۲ به سود ایران ادامه داشت و بچیروویچ به طور کامل به ترکیب اصلی اش استراحت داد.

پنج دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود که هندی ها دفاع نفر به نفر را در دستور کار خود قرار دادند. همین موضوع اشتباه ملی پوشان ایران را افزایش می داد که فرصت گلزنی برای هندی ها بود و آنها نیز سعی داشتند از همین موقعیت ها استفاده کنند و امتیاز بیاورند که اکثرا موفق بودند.

سه دقیقه به پایان بازی مانده بود و ایران ۹۱ بر ۴۷ از حریفش پیش بود. ملی پوشان ایران در ادامه خیلی راحت تر کار می کردند و امتیازآوری می کردند. بازیکنان در انتقال توپ سریع کار می کردند و خیلی ساده توپ را وارد سبد هند می کردند. اصغر کاردوست نیز در یک دقیقه مانده به پایان مسابقه صدمین امتیاز ایران را گرفت که با تشویق شدید حامد حدادی مواجه شد.

ایران در یک دقیقه پایانی نیز تیم برتر بود و در نهایت توانست با نتیجه ۱۰۲ بر ۵۸ برنده مسابقه شود. کوارتر پایانی نیز با نتجیه ۲۴ بر ۱۹ به سود ایران پایان رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      eeeeeyvala

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج