adexo3
۶۵۸۴۹
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

فوتبالی های «سی تی زن» آمریکا

در چند سال اخیر رفت و آمد اهالی فوتبال به کشور آمریکا زیاد شده است و هر کدام به بهانه های مختلف کاری و تفریحی هر از چند گاهی به ینگه دنیا می روند.

فوتبالی های «سی تی زن» آمریکا

روزنامه گل: در چند سال اخیر رفت و آمد اهالی فوتبال به کشور آمریکا زیاد شده است و هر کدام به بهانه های مختلف کاری و تفریحی هر از چند گاهی به ینگه دنیا می روند. حتی برخی برای مدت طولانی در آنجا مناندگار می شدند تا اواخر دهه هفتاد به واسطه روابط سیاسی خاص دو کشور، ایرانی ها از جمله فوتبالیست های ایرانی چندان متداول و رایج نبود اما از اوایل دهه 80 تابوی این موضوع شکسته شد و فوتبالیست ها به خصوص لژیونرها که به واسطه دلارهای دریافتی سرمایه دار هم شده بودند، سفر فوتبالیست های ایران به آمریکا رونق گرفت.

تابستان امسال امیر قلعه نویی سفر پرماجرایی به آمریکا داشت و به تازگی هم مجید صالح دستیارش به آنجا رفته است. کریم باقری و مهدی مهدوی کیا هم این روزها در ایالات متحده به سر می برند و در بازی های دوستانه ای هم شرکت می کنند.

فوتبالی های «سی تی زن» آمریکا

محمد خاکپور

مدافع سابق تیم ملی که سابقه بازی در تیم هایی چون بهمن کرج و پرسپولیس را دارد سال های آخر فوتبال خود را در لیگ آمریکا سپری کرد. خاکپور پس از خداحافظی از فوتبال هم در همانجا به مربیگری در مدارس فوتبال مشغول شد. او همچنان بین ایران و آمریکا در سفر است.

خداداد عزیزی

خداداد عزیزی هم از جمله فوتبالیست های ایرانی بود که سابقه بازی در لیگ آمریکا را دارد. غزال فوتبال ایران به واسطه همین موضوع پایش به این کشور باز شد. خداداد هم هر از چندگاهی یک سر به ینگه دنیا می زند.

کریم باقری

کریم باقری در لیگ های مختلف اروپایی و آسیایی از جمله آلمان و انگلیس توپ زد و با وجود داشتن پیشنهاد از لیگ آمریکا به این کشور نرفت. البته این به معنای این نبود که آقا کریم آمریکا را دوست ندارد چون او پاسپورت این کشور را دارد و هر از چند گاهی به آنجا می رود. او امسال هم در حساسترین مقطع به آمریکا رفته تا در دربی کنار پرسپولیس نباشد.

علی دایی

موفق ترین لژیونر فوتبال ایران هم مانند دیگر بزرگان فوتبال به سفر یا شاید سرمایه گذاری در آمریکا علاقمند است. شهریار هم مانند کریم باقری با وجود فرصت بازی در لیگ آمریکا این کار را انجام نداد اما علی آقا هم هر از چند گاهی برای تفریح، شاید هم تجارت به ایالات متحده سفر می کند.

احمدرضا عابدزاده

دروازه بان اسطوره ای تیم ملی هم از دیگر ملی پوشان نسل ۹۸ است که پاسپورت کشور آمریکا را دارد و در حال حاضر هم مقیم این کشور است. او در این کشور مربی دروازه بان هاست و همچنین کلاس آموزش دروازه بانی دارد. مرد شماره یک کمی بعد از کنار گذاشته شدن از کادر فنی پرسپولیس تا به امروز در آمریکا ساکن است.

افشین پیروانی

مدافع سابق تیم ملی و یکی دیگر از اعضای تیم ملی ۹۸ هم مانند ۵ همبازی سابق خود پاسپورت ینگه دنیا را دارد. همین سال گذشته بود که سفر او به آمریکا برای تحصیل در یکی از شهرهای این کشور با افشاگری یکی از شبکه های ماهواره ای جنجال ساز شد و افشین یا همان محمدعلی مجبور شد از خودش مقابل افکار عمومی دفاع کند.

داریوش یزدانی

آخرین و ششمین ملی پوش نسل ۹۸ که پاسپورت کشور آمریکا را دارد کسی نیست جز داریوش یزدانی. او که چندی پیشض با پیشنهاد مالک ایرانی باشگاه آمریکایی به این کشور سفر کرد تا به عنوان مربی - بازیکن در خدمت تیم لس آنجلس بلوز باشد. داریوش هم این روزها میان ایران و آمریکا در سفر است.

امیر عابدزاده

پسر احمدرضا عابدزاده از همان دوران نوجوانی توسط پدرش به آمریکا فرستاده شد تا تحصیل و ورزش را در ینگه دنیا دنبال کند. امیر عابدزاده اما در فوتبال آمریکا نتوانست موفق باشد و مجبور شد به فوتبال ایران برگردد اما در پرسپولیس هم موفق نشد. این روزها جای پدر و پسر عوض شده است. حالا پدر در آمریکا و پسر در ایران زندگی می کند.

امیر قلعه نویی

ژنرال هم که زمانی منتقدانش را به اجنبی پرستی متهم می کرد خودش برای شهروندی آمریکا اقدام کرده است. امیرخان در همین تابستان بود که با پسرش سفر طولانی مدتی به ینگه دنیا داشت و اخباغر و تصاویر مربوط به این سفر هم به خوبی توسط رسانه ها پوشش داده شد. امیرخان چندان از کشور اجنبی ها بدش نمی آید و از هر فرصتی برای سفر تفریحی و کاری به خارج از کشور استقبال می کند.

محمد محمدی

محمد محمدی هم از دیگر فوتبالیست های ایرانی است که پاسپورت آمریکا را دارد و در گذشته به این کشور سفر کرده است. در پایان فصل هم که با پیشنهاد داریوش یزدانی به عضویت تیم لس آنجلس بلوز آمریکا درآمد تا در این کشور ساکن و ماندگار شود.

مجید صالح

مهاجم سابق تیم سایپا هم از دیگر اهالی فوتبال است که پاسپورت سفر به کشور آمریکا را دارد. مربی استقلال به تازگی هم این تیم را در آستانه بازی های حساس دربی و بازی برگشت با بوریرام تنها گذاشته تا سفری یکماهه به آمریکا داشته باشد. البته دلیل سفر آقا مجید به ینگه دنیا مشخص نشد اما به نظر می رسد تفریحی است.

فرشید کریمی

فرشید کریمی برادر بزرگتر علی کریمی که همچنان به بازی کردن در سطح اول فوتبال ایران ادامه می دهد هم پاسپورت کشور آمریکا را دارد و در گذشته به این کشور سفرهایی داشته است. فرشید بعد از احمدرضا، امیر عابدزاده و محمد محمدی چهارمین دروازه بان ایرانی است که پاسپورت کشور آمریکا را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حالشون ما که اینجا........

    • بدون نام

      عقلشون کار کرده

    • بدون نام

      به به

    • بی نشان

      بله بایدم برن...پول مفت مردم این مملکت که توجیبشونه...جونای ما حسرت یه تفریح ساده، یا حداقل یه زمین خاکی رو دارن که ورزش کنن بعد بجای رسیدگی به این جونا چه پولای مفتی که به اینا نمی دین..تازه آخرش چی، بی اخلاقی و پرخاش گری و بی ادبی رو ترویج می کنن

      پاسخ ها

      • پاکیزه

        گل گفتی عقشم

    • بدون نام

      احسنت به همشون

    • میلاد

      فوتبالیستها که هیچ سودی برای مملکت ندارن،،الآن گروه گروه دانشجویای نابغه ایران دارن سرازیر میشن به دانشگاه های آمریکا و کانادا و اونارو اونجا روی سرشون میزارن (مثل دانشگاه شیکاگو،تورنتو،کالگری، کلتک و ..)اینا از هر جواهری واسه ایران با ارزشترن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج