adexo3
۷۱۲۹۴
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

۲ میلیون جنجالی؛ پای دایی هم گیر است؟

بحث تبانی در فوتبال همچنان داغ است و همه چیز در هم گره خورده. حالا ابهام ها دامن حتی علی دایی را گرفته است و فعلا همه دعوا ها سر دو میلیون تومانی است که در زمان حضور کادرفنی علی دایی در راه آهن دو یار نزدیک سرمربی احتمالا به حساب یک خانم ناشناس ریخته اند.

خبرآنلاین: بحث تبانی در فوتبال همچنان داغ است و همه چیز در هم گره خورده. حالا ابهام ها دامن حتی علی دایی را گرفته است و فعلا همه دعوا ها سر دو میلیون تومانی است که در زمان حضور کادرفنی علی دایی در راه آهن دو یار نزدیک سرمربی احتمالا به حساب یک خانم ناشناس ریخته اند.

ماجرای تبانی در فوتبال و اتهام علی دایی به محسن قهرمانی برای غش کردنش در بازی سپاهان و پرسپولیس به جایی رسید که هم قهرمانی و دو داور دیگر معلق شدند و هم دو دستیار سرمربی پرسپولیس یعنی مربی بدنساز تیم محمدرضا مولایی و کمک سرپرست تیم یعنی علی حاتم. اتهام این دو که در ابتدا به عنوان شهود علی دایی در این پرونده ورود کردند و ادعای شان این بود که محسن قهرمانی از آنها خواسته هایی داشته است ، این است که ۳۰ دی ماه سال قبل مبلغی دو میلیون تومانی را به واسطه شخصی سوم برای یک واسطه به نمایندگی از محسن قهرمانی ریخته اند. علیرضا علیپور روز گذشته می گفت این کلید در دستان ستاد تخلفات حرفه ای فدراسیون فوتبال است و ریخته شدن این مبلغ ۲ میلیون تومانی برای اعضای ستاد مشخص شده است. او اما اصرار داشت افشای جزئیات این اتفاق برایش مقدور نیست اما آنچه کمیته تخلفات به آن رسیده چیست؟

همه چیز از گفته های مولایی آغاز می شود. او دو هفته قبل از تقابل تیم دایی با قهرمانی حامل پیامی از این داور برای سرمربی می شود. کمک او برای انتقال تیم فوتبال حفاری به شهر مشهد این خواسته داور سرشناس از سرمربی پرسپولیس بوده است و نام او می توانسته گره گشا باشد اما دایی علاقه ای برای دخالت نشان نمی دهد و قهرمانی که خود در این انتقال نقش یک پیام دهنده را داشته است ، حالا از سوی دایی به کسی می ماند که از پرسپولیسی ها کینه به دل دارد.

دایی این ذهنیت را بر اساس القای دستیارانش از سال قبل دارند. از حقیقتی که او به روایت همین دستیاران و اعترافات شان تازه در جریانش قرار گرفته. این که سال قبل قهرمانی قبل از بازی راه آهن و آلومینیوم از تیم تهرانی طلب ۵ میلیونی اش را می کند. پولی که ناشی از یک طلب قبلی است. البته دایی در آن روز به اصرار دستیارانش هم زیر بار پرداخت این پول نمی شود. او فکر می کند این پول پرداخت نشده . مولایی و حاتم هم همین ادعا را دارند اما قصه وجه دیگری هم داشته است. یکی از نزدیکان به دایی که سال قبل به همراه علی حاتم در تیم سرپرستی راه آهن بوده است ، چند ساعت قبل از بازی ۲ میلیون تومان را به اصرار مولایی و حاتم به حساب یک خانم واریز کرده است. خانمی که شماره حسابش از سوی گروه داوری به مولایی داده شده بود. این ادعایی است که مولایی و حاتم در اعترافات شان گفتند و نفر سوم این قصه یعنی شاهد فعلی ستاد تخلفات هم تائید کرده این پول به آن حساب واریز شده است. آن هم دو ساعت قبل از بازی با آلومینیوم تا داور بازی بدون کینه بازی را قضاوت کند و به طرفی غش نداشته باشد!

قهرمانی اما هیچ یک از این اعترافات را حتی در مواجه حضوری نپذیرفته است و می گوید این خانم را معرفی کنید اما همان طور که دایی بعد از بازی با سپاهان گفته بود ، دوستانش دیگر شماره حساب دوستان داور بازی را ندارند! علیپور در مصاحبه اش با خبرآنلاین گفته بود:« می گویند شماره حساب را گرفتیم و انداختیم دور . البته دو میلیون به این حساب از سوی شان واریز شده اما معلوم نیست به حساب چه کسی بوده و او چه کسی است.»

اما چه اتفاقی افتاده که به رغم اطمینان علیپور و همکارانش از واریز این پول از سوی دوستان دایی ، آنها می گویند این پول بدون اطلاع دایی و حتی راه آهنی ها واریز شده است؟ دایی در تیم هایش یک رسم ویژه دارد. او و بازیکنانش بعد از هر برد ۵ تا ۱۰ درصد از پاداش های شان را در صندوقی ذخیره می کنند تا خرج امور خیریه شود و این پول دست کادر سرپرستی تیم است برای هزینه در امور خیریه. دو میلیون پرداخت شده البته به گفته مسئولان ستاد تخلفات از این منبع تامین شده و برای همین است که نه دایی و نه راه آهنی ها اطلاعی از پرداختش نداشتند و حالا نام شان در میان تعلیق شدگان نیست. البته هیچ حلقه ارتباطی هم هنوز میان محل واریز پول و داور یادشده به دست نیامده است تا همچنان این پرونده مفتوح باشد و شاید به عکس خواست محمد رویانیان که انگار ترجیح می دهد هر چه سریعتر این حواشی از دامن تیمش بر چیده شود ، دستگاه های امنیتی باید وارد قصه فساد فوتبال شوند و این مسئله را به دقت بررسی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادر

      نیاز مبرم به حضور وزارت اطلاعاته.
      به قول داستان سعدی تو این شهر سنگ رو بستن و سگ رو آزاد کردند.
      محروم کردن مولایی و قهرمانی به تنهایی دردی رو دوا نمیکنه.باید سرچشمه رو پیدا کرد.اگر قهرمانی یه نفر بود خیلی زودتر از اینها دستش رو میشد.اینها یه باند بزرگ هستند. باید رشوه دهنده و رشوه گیرنده محکوم و رسوا بشن.
      حرف دایی درسته نباید ماستمالی کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

    • همراه آبی

      دایی میگه قهرمانی غش کرده.یاد این ضرب المثل افتادم:دیگ به دیگ میگه روت سیاه

    • نادر

      نیاز مبرم به حضور وزارت اطلاعاته.
      به قول داستان سعدی تو این شهر سنگ رو بستن و سگ رو آزاد کردند.
      محروم کردن مولایی و قهرمانی به تنهایی دردی رو دوا نمیکنه.باید سرچشمه رو پیدا کرد.اگر قهرمانی یه نفر بود خیلی زودتر از اینها دستش رو میشد.اینها یه باند بزرگ هستند. باید رشوه دهنده و رشوه گیرنده محکوم و رسوا بشن.
      حرف دایی درسته نباید ماستمالی کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج