اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۵۶۱۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بلاتر: انتخاب روحانی باعث شد به ایران بیایم

سپ بلاتر رئیس فیفا در همایش علم و فوتبال سخنرانی کرد.

خبرآنلاین: او که مهمان ویژه این مراسم است، گفت: «زمانی که وارد سالن شدم خبرنگاران از من پرسیدند علت حضورت در ایران چیست. به آن‌ها گفتم می‌خواستم به دعوت فدراسیون فوتبال ایران پاسخ مثبت بدهم که در دو سال گذشته از من درخواست کرده بودند به ایران بیایم. پس از وقوع دو اتفاق خوب، تصمیم گرفتم به ایران بیایم. اولین اتفاق خوبی که در ایران رخ داد و باعث شد مردم به خیابان‌ها بریزند و شادی کنند، انتخاب آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور بود که من به ایشان تبریک می گویم. دومین اتفاق هم صعود ایران به جام جهانی بود که بابت این اتفاق هم به مردم ایران تبریم می‌گویم.»

او ادامه داد: «ایران ۴ بار به جام جهانی صعود کرده است. یک بار در آرژانتین، یک بار در فرانسه، یک بار در آلمان و یک بار هم در برزیل. اگر اشتباه نکنم ایران در جام جهانی فرانسه موفق شد یک برد کسب کند. بیایید با خوش بینی به موضوع نگاه کنیم. حضور ایران در جام جهانی مهم است. هیچ رقابتی مثل جام جهانی توجه‌ها را به خود جلب نمی‌کند. بازیکنان ایران سفرای کشور هستند که با پرچم سه رنگ به میدان می‌روند. اگر این‌طوری به فوتبال نگاه کنید متوجه می‌شوید که فوتبال بیش از یک بازی است و از دید سیاسی هم می‌توان به آن نگاه کرد.»

بلاتر گفت: «فوتبال بیش از یک ورزش و ضربه زدن به توپ است. فیفا بیش از ۲۰۹ عضو و بیش از ۳۰۰ میلیون عضو فعال در دنیا دارد. ایران با جمعیتی بیش از ۷۵ میلیون نفر علاقه مندان زیادی به فوتبال دارد. در دنیا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر با فوتبال در ارتباط هستند. دو سوم جمعیت جهان در آسیاست و این نشان می‌دهد این قاره چه پتانسیل بالایی دارد. فوتبال یک بازی گروهی و تقویت روح است که شما یاد می‌گیرید چطور ببرید یا ببازید. ما دوست داریم همه نقاط دنیا فوتبال را حس کنند. امید داشتن یکی از پیام‌هایی است که فوتبال حامل آن است. امروز می‌بازیم و ۱۰ روز بعد برنده می‌شویم. فوتبال به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شده. ما باید حواسمان به سلامت فوتبالی‌ها باشد که این توسط پزشکان و متخصصان انجام می‌شود. دکتر جیری فردا در این مورد توضیحات بیشتری می‌دهد. ما در فوتبال هدفی را دنبال می‌کنیم که این هدف گل زدن نیست. هدفی است که شما تعیین می‌کنید و در فوتبال یاد می‌گیرید که چگونه اهداف خود خود را دنبال کنید. فوتبال هدفی بزرگ‌تر از گل زدن دارد. باید بالاتر از ورزش کردن به این رشته نگاه کنیم.»

رئیس فیفا در ادامه صحبت‌هایش گفت: «راحت است که همه فوتبال بازی کنند. هر بچه‌ای می‌تواند به توپ ضربه بزند. ولی وقتی در مورد فلسفه فوتبال حرف می‌زنیم باید بگوییم که این فلسفه چیست. فیلسوفی می‌گفت اگر در فوتبال توپ وجود نداشت این بازی راحت‌تر انجام می‌شد ولی به نظرم آن توپ نشانه جهانی است که در آن زندگی می‌کنیم. فیفا هفته گذشته تولد صد و پنجاه سالگی‌اش را جشن گرفت. در آن سال این ورزش شکل گرفت و به تاریخ پیوست. مردم همه کشورها با هر فرهنگی که باشند، با یک توپ ساده بازی می‌کنند. می‌توانم ساعت‌ها در مورد فوتبال صحبت کنم. فوتبال برای ارتباط ها پل می‌سازد. دارایی واقعی فوتبال این است که مردم را به هم نزدیک می‌کند. در فوتبال می‌شود با ریسک کردن، به آینده امیدوار بود.»

او در پایان گفت: «خوشحالم که به ایران آمده‌ام و با شما صحبت می‌کنم. من از جانب خانواده بزرگ فوتبال در اینجا حضور دارم. به افرادی که این همایش را برگزار کردند تبریک می‌گویم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج