اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۷۱۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عفو بین‌الملل خواستار برخورد فیفا با قطر شد

گروه حقوق بشر سازمان عفو بین‌الملل از فیفا خواسته در قبال سوء‌استفاده برگزارکنندگان جام جهانی ۲۰۲۲ از کارگران مهاجر، واکنش نشان دهد.

مهر: گروه حقوق بشر سازمان عفو بین‌الملل از فیفا خواسته در قبال سوء‌استفاده برگزارکنندگان جام جهانی 2022 از کارگران مهاجر، واکنش نشان دهد.

سازمان عفو بین الملل روز یکشنبه گزارشی 166 صفحه‌ای منتشر کرده مبنی بر اینکه کارگرانی که در پروژه‌های عمرانی جام جهانی استخدام شده اند "در شرایط سخت و خطرناک کار می‌کنند، محل اقامت خارج از استانداردی دارند و دستمزد دریافت نمی‌کنند."

"سیل شتی"، دبیر کل سازمان عفو بین الملل، گفت: یافته‌های ما نشان از سوء استفاده در بخش عمرانی قطر دارد. فیفا موظف است در پیامی علنی اعلام کند که بهره‌کشی در بخش عمرانی مرتبط با جام جهانی را تحمل نخواهد کرد.

عفو بین‌الملل خواستار برخورد فیفا با قطر شد

شتی افزود: قطری‌ها کارگران مهاجر را در شمار انبوه ۲۰ نفر در ساعت به خدمت می‌گیرند. آنها سرشار از امید وارد قطر می‌شوند اما خیلی زود نا امید می‌شوند. مجال هیچ گونه تعللی نیست. دولت قطر باید هر چه سریع تر به این بهره کشی پایان دهد.

در بخشی از نامه سازمان عفو بین‌الملل آمده که با کارگران مهاجر به مانند احشام رفتار می‌شود و آنها در مکان‌های چرک و کثیف اسکان داده شده اند ضمن اینکه برای ماه‌ها می‌شود که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج