اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۵۳۹۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

قوچان نژاد: از جدايي نمازي شوکه شدم!

مهاجم ملي‌پوش چارلتون، فوتبال انگليس را زيبا و ۴ درجه بالاتر از بلژيک دانست و در بدو ورود به ايران براي حضور در اردوي تيم ملي گفت: از جدايي اميد نمازي شوکه شدم!

ایسنا: مهاجم ملي‌پوش چارلتون، فوتبال انگليس را زيبا و ۴ درجه بالاتر از بلژيک دانست و در بدو ورود به ايران براي حضور در اردوي تيم ملي گفت: از جدايي اميد نمازي شوکه شدم!

رضا قوچان نژاد به سوالاتي درباره شرايط جديدش در فوتبال انگليس، وضعيتش در تيم چارلتون و استقبال هواداران اين تيم، اردوي تيم ملي، بازي با گينه و ديدگاهش نسبت به موفقيت ايران در جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل پاسخ داد که مشروح آن در زير مي آيد:

** پس از مدت‌ها بالاخره تيم جديدتان را پيدا کرديد و خيلي زود هم توانستيد براي چارلتون بازي کنيد.

بله از اينکه به فوتبال انگليس رفتم خيلي خوشحالم. پيشنهادهاي ديگري هم بود اما چارلتون انتخاب خوبي براي من بود. مي‌دانم و تاکنون کاملا درک کرده‌ام که کار بسيار دشواري براي موفقيت در فوتبال انگليس خواهم داشت.

** فضاي فوتبال انگليس را چطور ديديد؟ فوتبال جزيره چه تفاوت‌هايي با فوتبال بلژيک دارد؟

واقعا فضاي متفاوتي دارد؛ اصلا قابل قياس نيست. فوتبال انگليس کاملا فيزيکي است و فکر مي‌کنم در مجموع چهار درجه از فوتبال بلژيک بالاتر است. بازيکنان ۹۰ دقيقه با آخرين سرعت مي‌دوند و مي‌جنگند. رقابت با آنها خيلي سخت است.

** البته هنوز مدت زيادي نيست که فوتبال آنجا را تجربه مي‌کنيد!

درست است، من تازه ۳ هفته است آنجا بازي مي‌کنم و مطمئنا کم کم به شرايط بازي در انگليس عادت مي‌کنم. اما جدا براي من يک فوتبال کاملا جديد است. در انگليس واقعا فوتبال زيباست.

** الان چه شرايطي در تيم چارلتون داريد و در اين مدت کم توانسته‌ايد اعتماد سرمربي را جلب کنيد؟

۳ هفته زمان زيادي نيست و هنوز نياز به وقت بيشتري دارم. من بازيکني هستم که در فوتبال هلند بزرگ شدم. فوتبال در انگليس سطح ديگري دارد و بازيکنان با ويژگي قدرت و توان فيزيکي بالا برجسته مي‌شوند. در حال حاضر تمرکز من اين است تا بتوانم به لحاظ فيزيکي در وضعيت خوبي قرار بگيرم چون عامل موفقيت در آنجاست. در مجموع فوتبال انگليس تجربه جديدي به من خواهد داد و باعث مي‌شود چيزهاي زيادي از فوتبال ياد بگيرم.

** ارتباطت با اشکان دژاگه چطور است؟ در لندن زياد همديگر را مي‌بينيد و براي رفع مسائل به شما کمک مي‌کند؟

من تازه به لندن آمدم اما ارتباط خوبي داريم. تقريبا هر چند وقت يکبار همديگر را مي بينيم. همين هفته پيش با هم بوديم و غذا خورديم. حضور او در لندن قطعا براي من خوب است. او تاکنون که سعي کرده به من کمک کند. لندن هم خيلي شلوغ و بزرگ است. شهري بالاي ۱۰ ميليون نفري که ترافيک هم در آن کم نيست و آدم‌ها به آساني نمي‌توانند يکديگر را ملاقات کنند.

** استقبال هواداران چارلتون از شما چگونه بود؟

در چارلتون خيلي خوب من را پذيرفتند. آنجا مردم بسيار مهرباني دارد. در اين ۳ هفته احترام زيادي براي من قائل بودند. هم مسوولان باشگاه و هم هواداران تيم. برايم جالب است انگليس مردم خونگرمي دارد که اتفاقا شبيه ما ايراني‌ها هستند.

** دوست داريد بعد از چارلتون به کداميک از تيم‌هاي انگليسي راه پيدا کنيد؟

(باخنده) من واقعا اينطوري فوتبال را دنبال نمي‌کنم. چارلتون مقصد خوبي براي من بود که مي‌تواند باعث پيشرفتم شود. فکر مي‌کنم چارلتون سکوي پرتاب خوبي است، تا اينکه بتوانم در جام جهاني بازي کنم و بعد از آن مسابقات شايد پيشنهادهاي بهتري داشته باشم تا بتوانيم درباره‌اش صحبت کنيم.

** درباره شرايط اردوي تيم ملي و حضور دوباره‌ات در ايران صحبت کنيم، به بازي با کويت که نمي رسيد اما بازي با گينه را چطور مي‌بينيد؟

گفته شده که مقابل کويت بازي نمي‌کنيم اما اگر کارلوس کي‌روش بخواهد من آماده‌ام که مقابل کويت هم بازي کنم. اما درباره گينه بايد بگويم واقعيتش من اطلاعات زيادي از اين تيم ندارم و نمي‌دانم در چه سطحي قرار دارند اما اگر سرمربي تيم ملي از ميان تيم‌هاي مختلف گينه را انتخاب کرده، بايد تيم قوي باشند. اکثر تيم‌هاي آفريقايي قدرتمند هستند و بازي با گينه مي‌تواند براي تيم ايران يک شبيه‌سازي بازي با نيجريه باشد.

** ساير حريفان تدارکاتي تيم ملي که از آنها نام برده شده مانند بلاروس، مونته نگرو، آنگولا و ترينيداد را چگونه ارزيابي مي کنيد؟

اين تيم‌ها حريفان تدارکاتي خوب هستند، فکر مي‌کنم همه آنها در سطح تيم بوسني باشند. بايد مقابل اين تيم‌ها خودمان را مقايسه کنيم و براي بازي با نيجريه، آرژانتين و بوسني آماده شويم.

** بازي با کدام تيم را حساس‌ترين و مهمترين مسابقه ايران در جام جهاني مي‌دانيد؟

همه از آرژانتين حرف مي‌زنند اما از نظر من بازي با نيجريه مهمتر است. فکر مي‌کنم سرمربي از همه بهتر مي‌داند چه مسابقه‌اي براي تيمش حساس‌تر است و کي‌روش بازي با نيجريه را عنوان مي‌کند. بايد تلاش کنيم مقابل اين تيم که اولين مسابقه ايران در جام جهاني است، هرچه در توان داريم بگذاريم.

** سايت فيفا در گزارشي از شما به عنوان يکي از بازيکنان کليدي و تعيين کننده تيم ايران در جام جهاني نام برده بود؛ چه نظري در اين‌باره داريد و فکر مي‌کنيد مانند بعضي از بازي‌هاي حساس انتخابي جام جهاني، باز هم بتوانيد با زدن گل نقش تعيين کننده‌اي داشته باشيد؟

اين موضوع براي من جديد است. اما فکر مي‌کنم همه بازيکن‌ها در موفقيت تيم ملي سهيم هستند. اگر آنها کنار من نبودند، قطعا نمي‌توانستم خوب بازي کنم و گل بزنم. همه ما براي کسب يک نتيجه و آن هم برد تيم ملي تلاش مي‌کنيم. من يکي از ۲۳، ۲۴ بازيکن تيم ملي هستم و فکر مي کنم همه ما بازيکنان تيم ملي، همديگر را لازم داريم. فوتبال فقط نتيجه کار يک نفر نيست و من به اين موضوع اعتقاد زيادي دارم.

** در مجموع پيش بيني مي ‌نيد تيم ايران در برزيل چه عملکرد داشته باشد؟

ما به جام جهاني نمي‌رويم که زنگ تفريح باشيم. ما مي‌خواهيم از تيم‌هاي خوب جام جهاني باشيم. مهمترين موضوع براي ما داشتن يک روحيه تيمي بالاست که مي‌تواند عامل موفقيت تيم ايران در برزيل باشد.

** درباره جدايي اميد نمازي از کادر فني تيم ملي اطلاعي داريد؟

تازه شنيدم و خيلي شوکه شدم. واقعا ديگر برنمي‌گردد؟

** خير!

من تقريبا ۲ سال است که نمازي را مي‌شناسم و در تيم ملي هم خيلي خوب با هم کار کرديم. احترام زيادي براي او قائل هستم و حيف شد که از کادر فني تيم ملي جدا شد.

** با توجه به سفري که داشتيد مي‌توانيد براي بازي با گينه به آمادگي مطلوب برسيد؟

بله، مشکلي نيست. در روزهاي آينده تلاش مي‌کنم خوب تمرين کنم. البته همانطور که گفتم سرمربي تيم براي بازي کردن من و ساير بازيکنان تصميم مي‌گيرد و اگر کي‌روش بخواهد مقابل کويت هم بازي مي‌کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج