اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۶۷۴۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ایران، نیجریه و بوسنی برای رده دومی تلاش می‌کنند

بیت‌آشور: جایگاهم ارتباطی به نمازی نداشت

مدافع - هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: از اینکه دیگر نمازی را در کنار تیم ملی نمی‌بینم ناراحت می‌شوم اما جایگاهم ارتباطی به او نداشت.

تسنیم: مدافع - هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: از اینکه دیگر نمازی را در کنار تیم ملی نمی‌بینم ناراحت می‌شوم اما جایگاهم ارتباطی به او نداشت.

حضور مهرداد بیت‌آشور در تیم ملی فوتبال کشورمان انتقادهای زیادی را در پی داشت و بسیاری از کارشناسان با انتقاد از کی‌روش معتقدند بازیکنان با کیفیت بالاتری نسبت به بیت‌آشور در لیگ برتر ایران بازی می‌کند، اما این بازیکن ایرانی - آمریکایی می‌خواهد با درخشش در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل خودش را اثبات کند و می‌گوید برای این کار انگیزه بالایی هم دارد.

بیت‌آشور که در آخرین اردوی تیم ملی حضور یافت و مقابل گینه هم حضور یک نیمه‌ای داشت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص حضورش در تیم ملی، جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، حریفان ایران، ونکور و مسائل دیگر صحبت کرد.

از جدایی‌ات از تیم سن‌خوزه شروع کنیم که تصمیم گرفتی از این تیم آمریکایی جدا شوی و با پیوستن به ونکور وایتکپس کانادا شرایط جدیدی را در لیگ MLS تجربه کنی. تو در سن‌خوزه بازیکن محبوبی بودی، چرا از این تیم جدا شدی؟

جدایی من از سن‌خوزه و پیوستن به ونکور وایتکپس به دلیل مسائل مالی بود، چون این تیم کانادایی پیشنهاد مالی خوبی به من داد و پرداختی ونکور بهتر از سن‌خوزه بود. در واقع دلیل این انتخابم را به نوعی می‌توان یک تجارت دانست.

تصمیم داری همچنان در قاره آمریکا به فوتبالت ادامه دهی؛ چون قبل از جدایی از سن‌خوزه اعلام کرده بودی می‌خواهی به فوتبال اروپا بروی?

بازی در اروپا فوق‌العاده است اما متاسفانه بعد از جدایی‌ام از سن‌خوزه مدیر برنامه‌هایم فرصت زیادی برای رفتن من به اروپا و بررسی پیشنهادات نداشت. به یکباره پیشنهاد ونکور وایتکپس مطرح شد و به دلیل اینکه کادر فنی و سازماندهی این تیم فوق‌العاده بود تصمیم گرفتم فوتبالم را در کانادا دنبال کنم.

با توجه به این انتخاب و شرایطی که در تیم جدیدت داری می‌توانی با تیم ملی راهی جام جهانی برزیل شوی؟

تا شروع جام جهانی ۲۰۱۴ زمان زیادی باقی مانده و این فرصت خوبی برای تمام بازیکنان است که خود را به کادر فنی تیم ملی نشان دهند. چه من که در ونکور بازی می‌کنم و چه سایر بازیکنان که در تیم‌های دیگری مشغول بازی کردن هستند، می‌توانند در زمان باقی مانده تا جام جهانی با عملکرد خوب خود را به کادر فنی تیم ملی نشان دهند.

سرمربیان تیم‌های باشگاهی هم می‌دانند که امسال (۲۰۱۴) سال مهمی برای بازیکنان است تا بتوانند در رقابت‌های جام جهانی حضور پیدا کنند. این موقعیت ممکن است در طول زندگی هر بازیکن تنها یکبار برای او رخ دهد، آرزوی هر بازیکنی حضور در جام جهانی است و به همین دلیل سرمربیان تیم‌های باشگاهی نگاه ویژه‌ای به بازیکنان خود دارند.

درباره جدایی امید نمازی از کادر فنی تیم ملی صحبت کن. تو رابطه خوبی با این مربی داشتی و شاید بعد از جدایی او از تیم ملی شرایط برای تو و تیم ملی سخت شود.

قبل از اینکه به ایران بیایم و اردوی پیش از دیدار با گینه آغاز شود، نمی‌دانستم نمازی از تیم ملی جدا شده است و وقتی خبر جدایی او را شنیدم خیلی ناراحت شدم. از اینکه دیگر او را در کنار تیم ملی نمی‌بینم ناراحت می‌شوم اما فکر می‌کنم اگر بتوانم به بازی‌های خوبم ادامه دهم می‌توانم امیدوار باشم که کادر فنی تیم ملی را تحت تاثیر قرار دهم و در ترکیب تیم ملی قرار بگیرم.

بعد از جدایی نمازی گفته شد تو به واسطه حضور او به تیم ملی دعوت می‌شدی و کی‌روش اعتقاد چندانی به بازی‌ات ندارد و شاید به همین دلیل کمتر از تو استفاده کند. اینکه می‌گویند رفتن نمازی به جایگاه تو در تیم ملی ضربه می‌زند، درست است؟

این حرف‌ها درست نیست و به نظرم اگر هر بازیکنی روی خودش کنترل داشته باشد، بتواند عملکرد خوبی از خودش نشان دهد و خوب بازی کند می‌تواند در تیم ملی جایگاهش را پیدا کند.

بیت‌آشور: جایگاهم ارتباطی به نمازی نداشت

موضوع دیگری که در این خصوص شایعه شده، این است که بازیکنانی نظیر تو بعد از جام جهانی دیگر برای تیم ملی بازی نخواهند کرد و اکنون هم فقط به خاطر جام جهانی دعوت کی‌روش را قبول کرده‌اند. در این باره چه نظری داری؟

انشاءالله که اینطور نیست و من دوست دارم روند حضورم در تیم ملی ادامه داشته باشد. بازی برای تیم ملی یک افتخار است و مطمئناً این موضوع فقط برای یکبار و مقطع خاصی نیست. امیدوارم روند حضور من در تیم ملی ادامه داشته باشد و بتوانم به تیم ملی کشورم کمک کنم.

درباره آخرین دیدار تیم ملی برابر گینه هم صحبت کن که حاصل این بازی شکست ۲ بر یک تیم ملی بود و این موضوع کمی هواداران تیم ملی را برای حضور در جام جهانی نگران و ناامید کرد.

همانطور که گفتید نتیجه بازی ناامیدکننده بود اما فکر می‌کنم ما در نیمه دوم دیدار با گینه عملکرد خوبی داشتیم و با اعتمادبه‌نفس بیشتری با گینه بازی کردیم. در نیمه دوم روحیه برتری جویی ما بیشتر شد و فکر می‌کنم این بازی یک آماده‌سازی خوب برای تیم ملی بود تا در جام جهانی با شناخت بیشتری به مصاف نیجریه برویم. نتیجه دیدار با گینه برای ما شکست بود اما خروجی این بازی نکات مثبتی برای ما داشت و می‌توانیم در آینده این نکات به خوبی استفاده کنیم.

خودت در این بازی از ابتدا در ترکیب حضور نداشتی اما در نیمه دوم وارد میدان شدی. از عملکردت در این بازی رضایت داشتی؟

تا حدودی از بازی خودم راضی بودم اما ابتدا که وارد زمین شدم کمی شرایطم دشوار بود و رفته رفته توانستم با تیم هماهنگ شوم و در کل ۴۵ دقیقه خوبی را پشت سر گذاشتم.

نظرت درباره حریفان ایران در جام جهانی چیست. نیجریه، آرژانتین و بوسنی را چطور می‌بینی؟

گروهی که در آن قرار گرفته‌ایم گروه خوبی است. بوسنی برای اولین بار به جام جهانی صعود کرده و از سوی دیگر نیجریه چندین بار است که حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند و تیم ما هم برای چهارمین بار به چنین تورنمنتی می‌رود. می‌توان گفت در گروه ما آرژانتین تیم بسیار خوبی است و همه انتظار دارند این تیم به عنوان تیم اول گروه به دور بعدی برود و معتقدم ۳ تیم دیگر در گروه F باید برای رتبه دومی رقابت کنند.

ما فقط باید روی تک تک بازی‌ها تمرکز داشته باشیم، به نوعی که در بازی با نیجریه فقط روی این تیم تمرکز کنیم، در بازی با آرژانتین تمرکزمان روی این تیم و بازی با آنها باشد و در نهایت در بازی با بوسنی هم تمرکزمان را روی این بازی بگذاریم تا در پایان مرحله گروهی به صعود امیدوار باشیم.

فکر می‌کنی ایران شانس صعود از گروهش در جام جهانی را دارد؟

اگر بتوانیم در جام جهانی خوب بازی کنیم و تلاش زیادی داشته باشیم شانس صعود خواهیم داشت. بازی اول ما با نیجریه در صعودمان نقش زیادی دارد و بسیار مهم است و باید تمرکز لازم را روی این بازی بگذاریم. اگر بخواهیم تمرکزمان را از روی این بازی برداریم و به بازی‌های دیگر فکر کنیم شانس پیروزی و صعودمان کم می‌شود و به همین دلیل می‌گویم باید بیشتر تمرکز خود را برای بازی اول برابر نیجریه بگذاریم و امیدوارم بتوانیم این تیم را شکست دهیم.

بیت‌آشور: جایگاهم ارتباطی به نمازی نداشت

با توجه به اینکه گفتی دوست داری در اروپا بازی کنی، فکر می‌کنی بتوانی با حضور در جام جهانی و درخشش احتمالی در بازی‌های تیم ملی به تیم‌های اروپایی بروی؟

اگر دنبال چنین هدفی باشم یا نه، در هر بازی و حتی در تمرینات تیم ملی سعی می‌کنم بهترین عملکردم را داشته باشم و توجهی ندارم که کسی من را می‌بیند یا نه. افراد زیادی جام جهانی را تماشا می‌کنند اما نباید برای یک بازیکن فرقی داشته باشد که ۵ نفر روی سکو نشسته‌اند، ۵ هزار نفر هستند یا ۵۰ هزار نفر که بازی او را تماشا می‌کنند. باید بدون توجه به این موضوع فقط بهترین عملکرد را داشته باشی، حالا چه دیده بشوی یا دیده نشوی.

در اروپا کدام تیم را دوست داری؟

بیشتر بازی تیم‌های بزرگ را تماشا می‌کنم و علاقه زیادی به این کار دارم. هوادار بازی‌های تماشایی تیم‌های منچستریونایتد، آرسنال، لیورپول و خیلی از تیم‌های بزرگ دیگر هستم و در آلمان هم بازی‌های بایرن مونیخ را تماشا می‌کنم. در ایتالیا هم بازی‌های اینترمیلان، آث میلان و حتی یوونتوس را می‌بینم و در مجموع عاشق تماشای بازی‌های بزرگ هستم اما طرفدار تیم خاصی نیستم.

بگذریم؛ تو در پستی بازی می‌کنی که زمانی مهدوی‌کیا در این پست بازی می‌کرد و خاطرات خوبی برای ایرانی‌ها به جا گذاشته است. فکر می‌کنی بتوانی مانند مهدوی‌کیا که در جام جهانی ۹۸ گلزنی کرد و برای ایرانی‌ها خاطرات خوبی به جا گذاشت، در جام جهانی گلزنی کنی؟

آرزویم گلزنی در جام جهانی است و تنها می‌توانم آرزو کنم که موفق به انجام این کار شوم. البته فقط من نیستم و همه دوست دارند کاری کنند که نام‌شان را در تاریخ تیم ملی ایران ثبت کرده تا مردم به آنها افتخار کنند. تاریخ‌ساز شدن در تیم ملی ایران برای من یک رویاست.

از تیم ایران در جام جهانی ۹۸ کدام بازیکنان را دوست داشتی؟

همه علی دایی را می‌شناسند اما من خداداد عزیزی را هم دوست داشتم، چون او به آمریکا هم آمد و مدتی برای تیم سن‌خوزه بازی کرد. به نظرم دایی و عزیزی بازیکنان برجسته‌ای بودند که من هم به آنها علاقه‌مند بودم.

در این مدت که در ایران بودی چقدر از کشورمان و از مردم شناخت پیدا کردی و نظرت در این باره چیست؟

قبلاً هم مردم ایران را می‌شناختم و ما در اینجا اقوامی هم داریم. چون زمان زیادی است که ایران را می‌شناسم اتفاقاتی که اینجا برایم افتاد برایم جدید نبود. باید بگویم مردم ایران فوق‌العاده هستند و مردم کشورم را خیلی دوست دارم. آنها شور و عشق خاصی به تیم ملی دارند و عاشق بازیکنان‌شان هستند، مردمی خونگرم و مهربان و باید بگویم من همه چیز ایران را دوست دارم.

آگاهی و اطلاعات مردم کشورهای دیگر از ایران به دلیل برنامه‌های تلویزیونی کاملاً با واقعیت تفاوت دارد اما به نظر من ایران کشوری فوق‌العاده است. امیدوارم مردم سایر دنیا هم بدانند که ایران یک کشور استثنایی است و چه مردم مهربانی در این کشور زندگی می‌کنند. خیلی دوست دارم به ایران بیایم و در اینجا باشم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج