۱۰۶۶۱۱۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کدام مربیان ایرانی انتخاب آلکنو خواهند بود؟

س از انتخاب ولادمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای هدایت تیم در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ و بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، اکنون یکی از بحث‌های اساسی، انتخاب دستیاران داخلی این مربی با سابقه روس است تا در کنار توماس توتولو، دستیار ایتالیایی او نیمکت تیم ملی ایران را سنگین‌تر کند.

روزنامه خراسان: پس از انتخاب ولادمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای هدایت تیم در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ و بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو،‌ اکنون یکی از بحث‌های اساسی، انتخاب دستیاران داخلی این مربی با سابقه روس است تا در کنار توماس توتولو، دستیار ایتالیایی او نیمکت تیم ملی ایران را سنگین‌تر کند. فدراسیون والیبال ایران چهار گزینه داخلی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی را در نظر دارد؛ پیمان اکبری، رحمان محمدی‌راد، پیمان رضایی و محمدرضا تندروان، تا بعد از بررسی نهایی از میان این نفرات دستیاران داخلی آلکنو انتخاب شوند.

رضایی، لژیونری که مربی شد

سعید رضایی که کارش را در عرصه والیبال از سال ۶۵ شروع کرده، به همراه بهنام‌ محمودی، ستاره اسبق تیم ملی جزو نخستین لژیونرهای والیبال ایران به شمار می‌رود. این‌ مربی جوان در سال ۹۶ به عنوان عضو کادر فنی تیم‌ ملی انتخاب شد تا دستیار ایگور کولاکوویچ، سرمربی سابق تیم ملی باشد. رضایی تسلط قابل توجهی به زبان انگلیسی دارد و با توجه به آشنایی او با جهان والیبال، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای حضور دوباره روی نیمکت تیم ملی است.

محمدی‌راد، گزینه‌ای با تجربه حضور در المپیک

رحمان محمدی‌راد مربی‌ای جوان اما باتجربه است. او که کار مربیگری را از سال ۹۳ آغاز کرده، در ۲ سال اخیر سرمربی تیم سپاهان اصفهان بوده و تیمش در حال حاضر جزو تیم‌های صدرنشین فصل جدید لیگ برتر است. این مربی جوان هم سابقه حضور در المپیک را دارد و هم سابقه دستیاری در دوران سرمربیگری کواچ و لوزانو در کارنامه او دیده می‌شود. کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴، عنوان چهارمی لیگ جهانی با کواچ، حضور در مسابقات کسب سهمیه و حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو از افتخارات این مربی جوان به عنوان دستیار در تیم ملی است. همه این موارد باعث می‌شود تا او رزومه خوبی در رده ملی داشته باشد.

تندروان، گزینه‌ای با سابقه مربیگری در خارج از ایران

محمدرضا تندروان از جمله مربیانی است که امسال با تیم فولاد سیرجان در فصل جدید لیگ برتر والیبال خوش درخشیده و تیمش جزو مدعیان قهرمانی این دوره از لیگ به حساب می‌آید. او از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ سابقه کار با مربیان مختلف مانند لوزانو و کواچ را در کارنامه دارد و حتی در انتخابی المپیک ریو هم به عنوان کمک‌مربی در کادر فنی بود. تندروان به واسطه فعالیت با مربیان خارجی از نظم و مدیریت خاصی در کارها برخوردار است. او به خاطر جدیت در کار و ارتباط نزدیک با بازیکنان، گزینه خوبی برای همکاری با این مربی پرافتخار است. تندروان در سال ۲۰۱۷ به عنوان دستیار سیچلو در تیم ملی زیر ۲۳ سال مقام قهرمانی آسیا را به دست آورد. او در فصل ۹۹-۹۸ هم هدایت تیم العربی قطر را به عنوان سرمربی برعهده‌ داشت که به این ترتیب تنها گزینه میان چهار مربی مد نظر فدراسیون است که سابقه فعالیت به عنوان‌ مربی در خارج از ایران را دارد.

اکبری، پرافتخار در رده ملی و باشگاهی

پیمان اکبری نخستین تجربه مربیگری خود با تیم پیکان تهران را هم در فصل ۹۰-۸۹ تجربه کرد که به عنوان قهرمانی لیگ و جام باشگاه‌های آسیا دست یافت. در همان فصل او سومی جام باشگاه‌های جهان را نیز با تیم پیکان تصاحب کرد، او در سال‌های اخیر همواره یکی از مربیان موفق در رده باشگاهی به شمار می‌رود. در حال حاضر دو فصل است که هدایت شهرداری ارومیه را بر عهده دارد. البته در زمان حضور کولاکوویچ نیز از دستیاران این مربی بود که گاهی اوقات با انتقادهایی هم همراه می‌شد. اکبری در زمان حضور ولاسکو در ایران، هدایت تیم ملی امیدها را بر عهده داشت. همچنین همراه تیم ملی ب ایران در قهرمانی آسیا مدال گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج