اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۲۳۵۹۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ایران با آلکنو در مسیر بهتر شدن

ملی‌پوشان ایران با توجه به اینکه مدتی از شرایط مسابقه دور بوده‌اند و دیدار‌های تدارکاتی نیز پیش از شروع این تورنمنت نداشتند، احتمالا بازی به بازی شرایط بهتری پیدا خواهند کرد و می‌توانند به‌تدریج نتایج بهتری در طول این مسابقات کسب کنند.

فرهیختگان: رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از روز سه‌شنبه هفته گذشته در ایتالیا و با حضور ۱۶ تیم آغاز شد تا رقابتی جذاب و دیدنی برای فتح سومین دوره این رقابت‌ها شروع شود. فدراسیون جهانی والیبال این مسابقات را به‌عنوان جایگزینی برای رقابت‌های لیگ جهانی که به مدت ۲۷ سال برگزار می‌شد، راه‌اندازی کرد و قرار بود از سال ۲۰۱۸ هرساله برگزار شود. هر دو دوره نخست این مسابقات با قهرمانی روسیه به پایان رسید، اما در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل شیوع کرونا و مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت، فدراسیون جهانی این رشته تصمیم به لغو مسابقات گرفت و حالا در سال ۲۰۲۱ سومین دوره در ایتالیا درحال برگزاری است.

انجام این مسابقات پیش از شروع رقابت‌های المپیک سبب‌شده تا تیم‌های المپیکی بیشتر به چشم مسابقات تدارکاتی به آن نگاه کرده و این رقابت‌ها را بهترین فرصت برای آماده‌سازی تیم‌های خود پیش از شروع بزرگ‌ترین تورنمنت ورزشی دنیا تلقی کنند. ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات با رعایت سفت‌وسخت پروتکل‌های بهداشتی که به شدت از سوی فدراسیون جهانی توصیه شده است در بازی‌ها حاضر می‌شوند تا درنهایت تکلیف سومین قهرمان این تورنمنت مهم مشخص شود.

به‌دنبال هت‌تریک قهرمانی

تیم ایران هم با هدایت ولادیمیر آلکنو، سرمربی جدید خود راهی این مسابقات شده که در دو بازی ابتدایی خود نتایج خوبی برابر ژاپن و روسیه کسب نکرد، اما در مسابقه سوم موفق شد هلند را شکست داده و نخستین برد خود در این مسابقات را به‌دست آورد. ملی‌پوشان ایران در دیدار نخست برابر ژاپن که تا اینجای مسابقات عملکرد خوبی داشته و تا پیش از دیدار دیروز برابر برزیل با سه پیروزی جزء تیم‌های بالانشین در جدول مسابقات بود. در مسابقه دوم هم آلکنو تیمی نسبتا جوان را به مصاف هموطنانش فرستاد که درنهایت با شکست ایران همراه بود.

سایت «اسپورت ۲۴» روسیه درباره این دیدار و عملکرد آلکنو در تیم ایران می‌نویسد: «روسیه که برای دفاع از عنوان قهرمانی خود انگیزه زیادی دارد پس از برتری برابر هلند در بازی نخست، رودرروی تیمی قرار گرفت که آلکنو هدایت آن را برعهده دارد. این مربی باتجربه روس که شناخت خیلی خوبی از تیم‌ملی کشورش داشت در مصاف با هموطنانش نتوانست موفق باشد و توصیه‌های او به بازیکنانش برای پیروزی در این دیدار کافی نبود. البته این سرمربی روس برای این دیدار تصمیم گرفت به بازیکنان جوان‌ترش بازی دهد و درنهایت نیز این مسابقه را واگذار کرد.

ایگور کوبزار، کاپیتان تیم ملی روسیه درباره این مسابقه و برتری تیمش در این دیدار می‌گوید: «برد بسیار ارزشمندی را برابر تیم ایران کسب کردیم. پیش از این بازی گفته می‌شد که آلکنو به‌خوبی بازیکنان روسیه را می‌شناسد و از شیوه بازی و عملکرد آنها شناخت بسیار خوبی دارد. با این حال ما تلاش کردیم که بازی متفاوتی را ارائه کرده و تیم ایران را سورپرایز کنیم که به‌نظرم در این کار به موفقیت رسیدیم. در ادامه مسیر باید به همین روند ادامه دهیم تا درنهایت بتوانیم از عنوان قهرمانی خود در این مسابقات دفاع کنیم.»

روسیه در این مسابقات یکی از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می‌شود که با قدرت دیدارهای خود را آغاز کرده و به‌دنبال سومین قهرمانی پیاپی خود در این رقابت‌هاست. از طرف دیگر تیم ایران نیز اگرچه با آلکنو شروع خوبی در این تورنمنت نداشته است، اما می‌تواند به بازی‌های بعدی خود امیدوار باشد و احتمالا در دیدارهای بعدی خود نتایج بهتری کسب خواهد کرد.»

ملی‌پوشان ایران با توجه به اینکه مدتی از شرایط مسابقه دور بوده‌اند و دیدارهای تدارکاتی نیز پیش از شروع این تورنمنت نداشتند، احتمالا بازی به بازی شرایط بهتری پیدا خواهند کرد و می‌توانند به‌تدریج نتایج بهتری در طول این مسابقات کسب کنند. تیم ایران در دیدار سوم خود سرانجام طعم پیروزی را چشید و برابر تیم نه‌چندان مدعی هلند توانست به برتری برسد. ملی‌پوشان ایران در دیدار بعدی خود روز سه‌شنبه آینده باید رودرروی کانادا قرار بگیرند که آنها هم از سه بازی نخست خود تنها یک برد به‌دست آورده‌اند و البته برابر تیم‌های مدعی برزیل و آمریکا متحمل شکست شده‌اند.

خنجری در قلب

ولادیمیر آلکنو با این انگیزه که قرار است چهارمین المپیک پیاپی خود را به‌عنوان سرمربی تجربه کند، هدایت تیم‌ملی ایران را پذیرفت و حالا کار سختی برای جلب نظر مثبت فدراسیون و همچنین هواداران این تیم دارد. انتظارات از این مربی بزرگ و باتجربه بسیار بالاست و حتی این امیدواری وجود دارد تا شاید او بتواند ایران را به آرزوی بزرگ خود برای قرار گرفتن روی سکوی المپیک برساند.

سایت «اسپورت اکسپرس» روسیه درباره حضور این مربی در والیبال ایران و اهدافش می‌نویسد: «آلکنوی افسانه‌ای تصمیم گرفته تا در ایران به کارش ادامه دهد و امید زیادی دارد تا با این تیم در المپیک به موفقیت برسد. او در ورزش روسیه یک اسطوره محسوب می‌شود. تیم‌ملی روسیه به‌همراه او در سه دوره المپیک حضور داشته که حاصل آن یک قهرمانی در المپیک ۲۰۱۲ لندن و یک ‌عنوان سومی است. تصور اینکه او روزی روی نیمکت تیمی دیگر و برابر روسیه قرار بگیرد بسیار دشوار و تا حدی غیرممکن به‌نظر می‌رسید، اما در این زندگی هر چیزی ممکن است رخ دهد و آلکنو هم رویارویی با تیم‌ملی کشورش را تجربه کرد. در آستانه المپیک این احتمال داده می‌شد تا شاید او دوباره به تیم‌ملی روسیه برگردد، اما این‌بار این اتفاق رخ نداد و او که با مشکلات جسمی روبه‌رو بود ترجیح داد برای حفظ سلامتی‌اش و همچنین آسیب کمتر به سیستم عصبی‌اش دیگر این شغل را قبول نکند. هر شکست با تیم‌ملی روسیه به مانند خنجری بر قلب او بود که باعث می‌شد سلامتی‌اش بیش از قبل به خطر بیفتد، اما او پس از جدایی از زنیت‌کازان راهی ایران شد تا هدایت این تیم را برعهده بگیرد. شاید او در این تیم راحت‌تر به‌کارش ادامه دهد چون آن هیجان و استرس تیم‌ملی کشورش را ندارد و مسلما به اندازه قبل احساساتی و هیجان‌زده نخواهد شد. وقتی شما هدایت تیمی از کشورهای دیگر را برعهده دارید بیش از همیشه به دانش خود اتکا می‌کنید و کمتر با قلب خود تصمیم می‌گیرید. ایرانی‌ها هم با وجود اطلاع از این وضعیت قبول کردند که هدایت تیم خود را به او بسپارند. او حالا در آستانه حضور در چهارمین المپیک خود است و انگیزه‌های زیادی برای موفقیت در این مسابقات دارد. در لیگ ملت‌های این دوره آلکنو به‌نظر شاداب‌تر و سرحال‌تر به‌نظر می‌رسد و آن خستگی قبلی در چهره‌اش دیده نمی‌شود. او به‌وضوح در شرایط بهتری قرار دارد و البته در اواخر این تورنمنت بهتر می‌توان درمورد عملکردش در تیم ایران قضاوت کرد. او البته کارش در تیم ایران را با دو شکست پیاپی در لیگ ملت‌ها آغاز کرد اما می‌توان به بهتر شدن اوضاع تیمش امیدوار بود. برابر روسیه او سعی کرد تمام کارت‌های خود را رو نکند و بیشتر به بازیکنان جوانش بازی داد. سعید معروف، ستاره والیبال آسیا در این مسابقه غایب بود و غفور و عبادی‌پور هم روی نیمکت ذخیره‌ها قرار داشتند. او ترکیبی از جوانانش را راهی این مسابقه کرد و البته این را هم باید درنظر داشت که تیم ایران با همین نفرات در مسابقات جام‌جهانی جوانان ۲۰۱۹ توانست شگفتی‌ساز شود و با غلبه بر برزیل در نیمه‌نهایی به فینال رسید و در دیداری نهایی نیز در مصافی نزدیک از سد ایتالیا گذشت و قهرمان جهان شد. آلکنو در این دیدار به ستاره‌های جوانش این فرصت را داد تا تجربه خوبی برابر روسیه کسب کنند. البته تیم ما در این دیدار کار چندان سختی نداشت و تقریبا به‌راحتی توانست حریف خود را شکست دهد.»

وضعیت مشابه کانادا و ایران

کانادا، حریف بعدی تیم ایران در این مسابقات در نخستین بازی خود مغلوب آمریکا شد، اما در بازی بعدی توانست آرژانتین را شکست داده و روحیه خوبی برای ادامه این مسابقات کسب کند. سایت «سی‌بی‌سی» کانادا درباره عملکرد تیم‌ملی این کشور در سه بازی نخست خود در لیگ ملت‌ها نوشته است: «والیبالیست‌های کانادا پس از شکست در روز نخست موفق شدند بردی روحیه‌بخش برابر آرژانتین کسب کنند و امیدوار بودند این روند برابر تیم بدون‌شکست برزیل نیز حفظ شود، اما نماینده قدرتمند آمریکای‌جنوبی موفق شد در این مسابقه به برتری رسیده و دومین باخت کانادا را رقم بزند. کانادا این بازی را پایاپای آغاز کرد، اما به‌تدریج از حریف عقب افتاد و درنهایت بازی را واگذار کرد. آنها حالا در چهارمین بازی خود رویارویی سختی برابر ایران خواهند داشت که با سرمربی جدید خود به‌دنبال کسب نتایج خوب در این تورنمنت است و نیم‌نگاهی نیز به صعود به مرحله بعد این رقابت‌ها دارد.»

در پایان دور سوم این مسابقات تیم‌های برزیل، فرانسه و ژاپن تنها تیم‌های بدون‌شکست تورنمنت بودند که نتایج خوبی را در سه مسابقه نخست خود کسب کرده بودند. یکی از مهم‌ترین اتفاقات این تورنمنت تا این مرحله رکوردشکنی جالب ویلفردو لئون، ستاره کوبایی بود که موفق شد رکورد بیشترین امتیازگیری از سرویس را به نام خود به ثبت برساند. این رکورد پیش از این با ۷ امتیاز در اختیار نیشیدای ژاپنی و واکر بود که حالا این والیبالیست کوبایی توانست با ۱۳ سرویس بدون بازگشت رکوردی جالب را به نام خود به ثبت برساند.

البته بیشترین رکورد ثبت‌شده در این زمینه در تاریخ رقابت‌های والیبال مربوط به استفانی نیمر است که در رقابت‌های لیگ یونان در سال ۲۰۱۷ و در جریان دیدار تیم‌های المپیاکوس و مارکوپولو موفق شد ۱۷ امتیاز از سرویس کسب کرده و بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشد.

فدراسیون جهانی والیبال همچنین تاکید زیادی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته و تیم‌های حاضر پیش از سفر به ایتالیا باید تست‌های منفی کرونا ارائه کنند و پس از حضور در این مسابقات نیز هر ۴ روز یک‌بار تست جدیدی از آنها گرفته می‌شود تا سلامتی بازیکنان و اعضای کادرفنی مورد تایید قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج