adexo3
۹۰۲۴۴۲
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

شکست تلخ بسکتبال ایران برابر پورتوریکو

تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار با پورتوریکو بازی برده را واگذار کرد تا شکست در چند ثانیه را تجربه کند.

خبرگزاری ایرنا: تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار با پورتوریکو بازی برده را واگذار کرد تا شکست در چند ثانیه را تجربه کند.

در اولین روز جام‌جهانی ۲۰۱۹ تیم ملی بسکتبال کشورمان به مصاف اصلی‌ترین حریفش در مسیر صعود به مرحله دوم جام‌جهانی رفت. هرکس که از ابتدا این بازی را تماشا می‌کرد یا حتی در ابتدای کوارتر چهارم تماشاگر این مسابقه شده‌بود خوشحال از اولین برد تیم ملی، برای صعود به جمع ۱۶ تیم برتر جهان برنامه‌ریزی می‌کرد اما در عرض تنها چند دقیقه تیم ملی ایران برابر پورتوریکو همه چیز را واگذار کرد و در نهایت ۸۳ بر ۸۱ باخت.

تیم ملی بسکتبال کشورمان به دنبال کسب عنوان بهترین تیم آسیایی است تا به سهمیه المپیک برسد اما با این باخت کارش بسیار سخت شده‌است. ملی‌پوشان دوشنبه برابر تونس به میدان خواهند رفت و باید در آن دیدار برنده شوند تا امیدهایشان برای صعود زنده بماند. سوال اینجاست در دیدار برابر پورتوریکو چه اتفاقاتی افتاد که تیم ملی اختلاف نزدیک به ۲۰ امتیاز را حفظ نکرد و در نهایت باخت.

نبرد با ۸ بازیکن

در این مسابقه تیم ملی بسکتبال کشورمان تنها با ۸ بازیکن بازی کرد. میثم میرزایی، رسول مظفری و حامد حسین‌زاده بازیکنانی بودند که اصلا وارد زمین نشدند. هر سه بازیکن جزو بازیکنانی هستند که در فصل گذشته لیگ عملکردی خوبی از خود به نمایش گذاشتند و می‌توانستند در این مسابقه حداقل چند دقیقه وارد زمین شوند تا دیگر بازیکنان فرصتی برای استراحت داشته باشند.

فشار بیش از حد روی ستاره‌ها

در جریان دیدار تیم ملی برابر پورتوریکو به خصوص در نیمه اول بارها و بارها تیم ملی نزدیک به ۲۰ امتیاز از حریفش پیش بود اما در این دقایق کمتر دیده می‌شد که به بازیکنان اصلی استراحت داده شود. در شرایطی که حدادی ۳۵ دقیقه، نیکخواه‌بهرامی ۳۳ دقیقه و بهنام یخچالی ۳۷ دقیقه در زمین بودند میثم میرزایی، ‌ رسول مظفری و حامد حسین‌زاده حتی چند ثانیه فرصت حضور در میدان را نداشتند و بازی نکردند.

تیم ملی بسکتبال کشورمان با ۸ بازیکن برابر ۱۲ بازیکن پورتوریکو بازی کرد و در نهایت باخت. شاید اگر ملی‌پوشان در زمانی که ۲۰ امتیاز از حریف پیش‌ بودیم استراحت می‌کردند در نشست خبری توسط خبرنگاران متهم به خستگی نمی‌شدند.

عدم توجه به نقطه قوت پورتوریکو

یک آنالیز ساده از عملکرد تیم ملی پورتوریکو در دیدارهای انتخابی جام‌جهانی نشان می‌داد این تیم تاکید زیادی بر شوت‌های پیرامونی دارد و آمار پرتاب‌های سه امتیازی موفق این تیم نیز حاکی از توانایی بازیکنانش است.

در لحظه‌های حساس که تیم ملی اختلاف زیادی هم با پورتوریکو داشت، چند شوت سه امتیازی باعث شد اختلاف جبران شود و در نهایت نماینده بسکتبال آمریکا برنده شود. کاملا مشخص بود که منطقه رنگی و زیر سبد نقطه ضعف پورتوریکو بود و تیم ملی تنها در نیمه اول از آن به خوبی استفاده کرد.

تاثیر کادرفنی کجاست؟

در نهایت باید به عملکرد کادرفنی هم اشاره کرد. شاید اکنون همه انتقادها به مهران شاهین‌طبع باشد که همانند بسیاری از دیدارهای حساس کارنامه‌اش، در نیمه دوم و نیمه مربیان نتیجه را واگذار کرده‌است اما سوال مهم دیگر اینجاست که کمک‌های او در روی نیمکت چه عملکردی دارند؟ فرزاد کوهیان سرمربی تیم امید و کمک اول شاهین‌طبع در جریان مسابقه چه مشاوره‌هایی به او می‌دهد؟ محمد عابدینی و مهران آتشی چه عملکردی دارند؟ کادرفنی تیم ملی بسکتبال کامل است اما چه اتفاقی می‌افتد که در ۱۵ دقیقه و بین دو نیمه برنده و بازنده جایشان عوض می‌شود؟ برنامه تیم ملی بسکتبال ایران که برای المپیکی شدن تلاش می‌کند برای شکستن دفاع پرس تمام زمین حریف چه بود؟

در کوارتر چهارم و در حالی که تنها چهار ثانیه به پایان این دیدار باقی مانده بود، بازی با تساوی ۸۱ بر ۸۱ در جریان بود ولی چه اتفاقی افتاد که این نتیجه، با برتری ۸۳ بر ۸۱ حریف پایان یافت و تیم ملی ایران نتوانست برای تنها چهار ثانیه این تساوی را حفظ کند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرویز

      تیمی که ۱۷ امتیاز در کوارتر چهارم جلو باشد و در آخر نتیجه را واگذار کند نشانگر ان است که سرمربی توان حفظ روحیه بازیکنان را ندارد بهتر که باخت

    • رضا

      افسوس

    • ابوالفضل

      چرا وقتی تیم های ملی از هر رشته ای که میبازن میگن فشار روشون بود
      دقیقا چ فشاری روشون بود

    • بدون نام

      باید از تمام بازیکناش استفاده می کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج