۱۱۴۶۶۰۳
۵ نظر
۵۰۳۷
۵ نظر
۵۰۳۷
پ

سلکشن (۷)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

برترین‌ها: به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

مجوز «روبیکا» به‌ علت تخلفات گسترده باطل شد

این روزها که طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» به یکی از دغدغه‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی و کارشناسان فعال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شده، ساخت اکانت‌هایی در روبینو هم جنجال آفریده است. داستان از جایی آغاز شد که بعضی از بازیکنان باشگاه پرسولیس در صفحه اینستاگرام خود اعلام کردند در روبیکا، صفحه‌ای جعلی و بدون اطلاع آنها برایشان ایجاد شده که حتی تیک آبی (احراز هویت) هم دارد.

پس از انتشار این اخبار در اینستاگرام، کاربران دیگری در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر اعلام کردند که بدون اطلاع آنها، صفحاتی به نامشان در روبیکا ایجاد شده و در عین حال از مطالبی که در صفحه عمومی اینستاگرامشان قرار دادند، برای پر کردن محتوای صفحات استفاده شده است. این موضوع این نگرانی را برای کاربران ایجاد کرده بود که این اقدام، تلاشی برای بالا نشان دادن کاربران پلتفرم‌های داخلی و مهاجرت ساختگی از اینستاگرام به روبینو باشد و به دنبال آن، کاهش پهنای باند اینستاگرام را شاهد باشیم.

سلکشن (۷)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

در شرایطی که خواسته کاربران رسیدگی به این موضوع بود، علی سعد -معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر)- در توئیتر خود نوشت: از بهمن ماه ۹۹ پیگیری پرونده تضییع حقوق کاربران در روبیکا را شروع کردیم و با طیف وسیعی از تخلفات روبرو شده‌ایم. تخلفات ترافیکی و درآمدهای غیرقانونی، فعالیت بدون مجوز، نقض قوانین رقابت، گزارش‌های اخیر مبنی بر استفاده غیرمجاز از اطلاعات شخصی کاربران و... ضرورت اصلاح را بیش از پیش روشن می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ساترا با ابطال مجوز سرویس صورت و تصویر سوپر اپلیکیشن روبیکا و منع پخش تبلیغات بازرگانی آن در رسانه ملی، اقدامات اولیه را به انجام رساند. در مورد تخلفات ترافیکی با نامه‌نگاری با وزارت ارتباطات و طرح شکایت در کمیسوین اصل ۹۰ پرونده احقاق حقوق کاربران را پیگیری کرد که منجربه حذف محاسبه غیرقانونی پهنای باند در آن شد. اما متاسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها همچنان شاهد تداوم فعالیت‌های متخلفانه این پلتفرم هستیم.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا افزود: علی‌رغم این‌که ساترا «اولین و تنها» نهاد اقدام‌کننده علیه تخلفات روبیکا بود ولی خودش را به حمایت تمام‌قد از «سرویس داخلی قانونمند» متعهد می‌داند؛ روشن است حمایت از پلتفرم داخلی به معنای فعالیت در شرایط برابر و در چارچوب مقررات کشور است که در مورد روبیکا این مساله نقض شده. ساترا تخلفات روبیکا را تا اصلاح نهایی و فعالیت قانونمند ادامه خواهد داد.

همچنین این موضوع باعث حذف اپلیکیشن روبیکا از گوگل پلی حذف شد.

رویایی که درباره تاکسی هوایی به حقیقت پیوست

شرکت «ایهانگ» در چین، تنها تولید کننده هواپیمای بدون سرنشین تاکسی هوایی، ویدیویی از آغاز پرواز آزمایشی تاکسی‌ هوایی خود منتشر کرد.

Ehang ۲۱۶ می تواند دو سرنشین را در خود جای دهد و حداکثر سرعت آن به ۸۱ مایل در ساعت برسد.

سلکشن (۷)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

نوک مداد برای تشخیص سریع کرونا

محققان دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا با استفاده از یک آزمایش الکتروشیمیایی جدید و با الکترودهای ساخته شده از جنس گرافیت موفق به توسعه یک آزمایش تشخیصی کرونا شدند که در مدت ۶.۵ دقیقه، کرونا را با استفاده از نمونه بزاق با دقت ۱۰۰ درصد تشخیص می‌دهد. نتایج این مطالعه در نشریه PNAS منتشر شده است.

سلکشن (۷)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

بر اساس اطلاعات منتشر شده، هزینه این آزمایش حدود ۱.۵۰ دلار است و تنها ۶.۵ دقیقه برای تشخیص ویروس کرونا طول می کشد. دقت این آزمایش با استفاده از نمونه بزاق ۱۰۰ درصد و با استفاده از نمونه بینی ۸۸ درصد است. این آزمایش جدید LEAD نام دارد و بر مبنای روش تشخیصی قبلی همان محققان که RAPID نام دارد، توسعه یافته است. تفاوت این دو آزمایش در موادی است که برای ساخت الکترودها استفاده می‌شود.

در توسعه هر دو آزمایش RAPID و LEAD از یک اصل الکتروشیمی استفاده می‌شود. در واقع برای تشخیص ویروس نمودارهای حاصل مورد بررسی قرار می‌گیرد. به زبان ساده می‌توان گفت با توجه به ارتفاع نمودار می‌توان فهمید که ویروس کرونا در نمونه وجود دارد یا خیر؛ به این صورت که اگر پروتئین تاجدار SARS-CoV-۲ که عامل کروناست در نمونه وجود داشته باشد، به الکترود متصل شده، ‌ سیگنال منتشر شده را مهار می‌کند و اصطلاحا پیک (قله) کوچکتری در نمودار پدیدار می‌شود.

انتشار جدیدترین تصاویر اپل واچ سری ۷

ساعت هوشمند آینده اپل دارای حاشیه‌های مسطح است و دیگر از قاب منحنی که در مدل‌های قبلی اپل واچ مشاهده شده، خبری نیست. اپل واچ سری ۷ در مدل ۴۴ میلی متری عرضه می‌شود و ابعاد آن ۴۴ در ۳۸ در ۹ میلی متر و دارای صفحه نمایش ۱.۸ اینچی است.

سلکشن (۷)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

یک صفحه نمایش جدید با حاشیه‌های نازک‌تر و سنسور‌های بهبود سلامت را در این ساعت بکار رفته است. ادعا می‌شود که اپل تکنیک لمینیت جدیدی را آزمایش کرده است که انتظار می‌رود پنل را به قسمت جلویی قاب نزدیک‌تر کند. اپل واچ سری ۷ دارای فناوری ultra-wideband است که باید به آن اجازه دهد به Find My Network اپل متصل شود.

سلکشن (۷)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

تصاویر لو رفته از خودروی متفاوت لامبورگینی

شرکت لامبورگینی با انتشار تیزرهایی اعلام کرده با یک محصول خاص در همایش هفته خودرویی مونته‌ری حضور خواهد یافت. این خودرو مدلی نیست جز نسخه بازطراحی شده کانتاش که قرار است به تعداد محدود به فروش برسد. اما نکته عجیب اینکه قبل از رونمایی رسمی، تصاویر کانتاش جدید به بیرون درز کرده و یک اکانت اینستاگرامی آن را لو داده است!

سلکشن (۷)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

شاید بدانید کانتاش یا با تلفظ صحیح‎تر کونتاش، بین سال‌های ۱۹۷۴ الی ۱۹۹۰ روی خط تولید قرار داشت و در این مدت ۱۹۸۳ دستگاه از آن تولید شد. این خودرو با توجه با بدنه گُوه‌ای شکل و خطوط تیز بدنه به نوعی فراتر از زمان خود بود و به واسطه سبک متفاوت خود بسیار مورد توجه قرار گرفت. در حال حاضر جزئیات چندانی از کانتاش جدید نیست، ولی لامبورگینی ادعا کرده رویاها را به حقیقت تبدیل می‌کند، درست مثل کانتاش کلاسیک در دهه ۷۰.

سلکشن (۷)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

آنطور که از روی تصاویر لو رفته می‌توان متوجه شد، کانتاش ۲۰۲۱ بر مبنای لامبورگینی سیان ساخته شده و در نمای عقب شباهت فراوانی به آن دارد. البته سیان هم در اصل بر اساس اونتادور توسعه پیدا کرده و بیراه نیست که کانتاش جدید را هم همان اونتادور در لباسی متفاوت توصیف کنیم! بطور کلی باید گفت طراحان لامبورگینی سعی کرده‌اند ویژگی‌های اصلی کانتاش کلاسیک را با المان‌های روز ترکیب کنند. این امر سبب شده تا نسخه بروزآوری شده پیکره سیال‌تری داشته باشد که آن هم مسلما روی ایرودینامیک تاثیر مثبتی دارد.

سلکشن (۷)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

سلکشن (۷)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

طبق یکی از تیزرهای رسمی منتشر شده از سوی لامبورگینی، کانتاش مدرن کد LP 800-4 را در انتهای نام خود خواهد داشت. این کد می‌تواند به معنای پیشرانه ۸۰۰ اسب بخاری و محرک بودن هر چهار چرخ باشد. در این راستا نشریه The Supercar Blog هم ادعا کرده پیشرانه این خودرو همان موتور ۶.۵ لیتری V12 و سیستم هیبرید نرم به کار رفته در مدل سیان خواهد بود. احتمال اینکه این ادعا درست از آب دربیاید، زیاد است؛ زیرا پیشرانه سیان اندکی فراتر از ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گفته می‎‌شود لامبورگینی تنها ۱۱۲ دستگاه از کانتاش ۲۰۲۱ را راهی بازار خواهد کرد. قیمت این خودرو ۳.۵ میلیون دلار برآورد شده است.

شگفت‌انگیز؛ حرکات پارکورِ ربات بوستون داینامیکس

بوستون داینامیکس به تازگی ویدیوهای جدیدی از ربات دو پای خود، اطلس منتشر کرده که در حال انجام حرکات شبیه به پارکور است و توانایی‌های فیزیکی شگفت انگیز را در کنار حفظ تعادل بسیار عالی از خود نشان می‌دهد.

سلکشن (۷)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

تریلر رسمی Call of Duty: Vanguard منتشر شد

اکتیویژن سرانجام به صورت رسمی تریلر بازی مورد انتظار Call of Duty: Vanguard را منتشر کرد. همانطور که انتظار می‌رود بازی روی چهار جناح مختلف جنگ جهانی از جمله جبهه شرقی، جبهه غربی، شمال آفریقا و اقیانوس آرام تمرکز خواهد داشت.

سلکشن (۷)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

همچنین بازی شامل حالت زامبی مخصوص به خود خواهد می‌شود که توسعه‌دهنده آن Treyarch است. علاوه بر این در هنگام عرضه 16 مپ 6 نفره و 4 مپ برای حالت 2 دونفره بازی به نام Champion Hill در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت.

بازی در تاریخ ۱۴ آبان برای پلی استیشن، ایکس باکس و پی‌سی عرضه خواهد شد و پیش فروش آن هم اکنون آغاز شده است.

سلکشن (۷)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عمو

      با حرکت رباتها رسما فر خوردن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه کسانی؟

    • بدون نام

      تمام اپلیکیشن های ایرانی جاسوسن

    • بدون نام

      روبیکای منفور

    • بدون نام

      اپلیکیشن های ایرانی راهی برای جاسوسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج