۱۱۵۰۶۲۱
۵ نظر
۵۰۴۱
۵ نظر
۵۰۴۱
پ

سلکشن (۹)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

برترین‌ها: به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

قدرتمندترین واکسن‌ها در مقابل دلتا معرفی شدند

یکی از مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد که ‎واکسن کرونا همچنان در پیشگیری از عفونت کادر درمان مؤثر است.

سلکشن (۹)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

در این گزارش می‌خوانید:

* مطالعه‌ای از سوی تیم‌های تحت مدیریت اپیدمیولوژیست چینی، ژونگ ناشان، نشان داد که تزریق ۲ دوز واکسن چینی سینوفارم هنوز در جلوگیری از ابتلا به نوع دلتا مؤثر است.

* طبق این تحقیق واکسن سینوفارم تا ۵۹ درصد از ایجاد علائم ناشی از نوع دلتا در جمعیت شهر گوانگژوی چین، محافظت کرده است.

* در این مطالعه که نتایج آن در تاریخ ۱۴ آگوست در مجله Emerging Microbes & Infections منتشر شده، آمده است که ۲ دوز واکسن چینی به‌ترتیب ۷۰.۲ درصد و ۱۰۰ درصد در پیشگیری از علائم متوسط و شدید مؤثر است.

* طبق گزارشات، این نخستین گزارش از داده‌های جهان واقعی در مورد اثربخشی واکسن چینی در برابر نوع دلتا است. در بیانیه منتشر شده از سوی تیم تحقیقاتی، آمده است که سینوفارم، در زنان بسیار مؤثرتر از مردان است زیرا ۷۰.۴ درصد در پیشگیری از علائم خفیف در مردان و ۷۹.۱ درصد در پیشگیری از علائم متوسط در زنان مؤثر واقع شده است.

* اثربخشی واکسن‌های فایزر و آسترازنیکا اگرچه در برابر نوع دلتا ثابت شده است، اما طبق مطالعه انجام شده در انگلیس این اثربخشی زودتر از زمان قابل تصور، کاهش می‌یابد. این نتیجه‌گیری در مطالعه پیش چاپ محققان دانشگاه آکسفورد و دفتر آمار ملی بریتانیا آمده است.

* محققان با داده‌های به‌دست آمده از آزمایش گروه هدف به این نتیجه رسیدند که واکسن فایزر تا ۹۲ درصد در جلوگیری از بار شدید ویروسی در افراد مؤثر بوده است. با این حال، اثربخشی آن پس از ۶۰ روز به ۸۵ درصد و پس از ۹۰ روز به ۷۸ درصدکاهش یافت. واکسن آکسفورد/آسترازنیکا نیز ۱۴ روز پس از دوز دوم، ۶۹ درصد در برابر بار ویروسی بالا مؤثر بود.

* این میزان پس از ۹۰ روز به ۶۱ درصد کاهش یافت. سارا واکر، محقق ارشد در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه آکسفورد گفت: بار بالای ویروسی در افراد واکسینه شده، واقعیتی است که نشان می‌دهد افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند ممکن است آنطور که ما امیدوار بودیم در برابر نوع دلتا محافظت نشده باشند.

* بنابراین واکسیناسیون برای بسیاری از افراد ضروری است و همچنان معتقدیم که واکسن‌های مجاز ما از بیماری‌های شدید، بستری شدن و مرگ ناشی از نوع دلتا جلوگیری می‌کند.

خودروی جدید رنو که نمی‌توانید خریداری کنید!

رنو تصمیم دارد تا برای نمایشگاه خودرو مونیخ امسال، خودرویی کاملا الکتریکی در سگمنت سدان موسوم به موبیلایز لیمو را معرفی کند. این خودرو تمام برقی شیک برای استفاده در شرکت‌های حمل و نقل عمومی و ناوگان تاکسیرانی تولید شده است و خریداران شخصی امکان خرید و استفاده از آن را نخواهند داشت.

سلکشن (۹)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، قرار است یک ماشین جدید عجیب در خیابان‌های شهر و در بازار‌های خاصی ظاهر شود که در نوع خود جالب توجه می‌نماید. این خودرو Mobilize Limo نام دارد؛ یک سدان تمام برقی جدید از خودروسازی رنو که به عنوان وسیله نقلیه اصلی برای افرادی که در خدمات حمل و نقل کار می‌کنند طراحی شده است. به عبارت بهتر، این خودرو فقط برای مشاغلی همچون تاکسی ها، خدمات سواری و اجاره خودرو‌های شخصی در دسترس خواهد بود و افراد عادی قادر به خرید آن نخواهند بود.

سلکشن (۹)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

این خودرو در نمایشگاه خودروی مونیخ امسال برای اولین بار در جهان به نمایش در می‌آید، هرچند تصاویر دیجیتالی از این خودرو به بیرون درز کرده که یک اتوموبیل شگفت انگیز و شیک را چه در نمای داخل و چه در خارج به نمایش می‌گذارد. ابعاد این سدان ۱۸۳.۹ اینچ (طول ۴.۶۷ متر)، کوچکتر از یک سدان متوسط سایز متوسط-با فاصله بین دو محور بزرگ ۱۰۸.۳ اینچ (۲.۷۵ متر) است که امکان ایجاد ۱۱.۳۳ اینچ (۲۸۸ میلی متر) در صندلی عقب را فراهم می‌کند. راحتی صندلی‌های عقب به لطف کف صاف، صندلی راحت برای سه بزرگسال و دو پورت USB افزایش یافته است. سرنشینان عقب همچنین به دکمه‌های کنترل صدا، دریچه‌های هوا و چراغ‌های کتابخوان دسترسی دارند.

سلکشن (۹)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

طراحی Mobilize Limo روی سرنشینان صندلی عقب و راحتی آن‌ها متمرکز است، اگرچه رانندگان از نشستن پشت فرمان و فضایی که برای ارگونومی آن طراحی شده است، لذت خواهند برد. دو صفحه نمایش بزرگ روی خط شیک وجود دارد؛ یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی برای صفحه ابزار و یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی برای سیستم سرگرمی و بازی. یک محفظه ذخیره سازی یخچال بین دو صندلی جلو نیز قرار دارد تا سرنشینان عقب در صورت تمایل از انواع نوشیدنی‌ها یا مواد غذایی، استفاده کنند.

سلکشن (۹)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

این سدان دارای یک موتور الکتریکی با عملکرد بالا است که ۱۵۰ اسب بخار (۱۱۰ کیلووات) و ۱۶۲ پوند فوت (۲۲۰ نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت آن ۸۶ مایل در ساعت (۱۴۰ کیلومتر در ساعت) است و می‌تواند در ۹.۶ ثانیه به ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد. این خودرو همچنین دارای باتری ۶۰ کیلووات ساعت است که در چرخه WLTP حدود ۲۷۹ مایل (۴۵۰ کیلومتر) برد را ارائه می‌دهد. شارژ سریع می‌تواند ۱۵۵ مایل (۲۵۰ کیلومتر) برد را در حدود ۴۰ دقیقه اضافه کند، که برای بیشتر رانندگان حرفه ای، متوسط مسافت پیموده شده روزانه به شمار می‌رود.

سلکشن (۹)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

سدان Mobilize Limo با هشت کیسه هوا و چندین ویژگی ایمنی مانند کروز کنترل تطبیقی، تشخیص نقاط کور، کمک به حفظ مسیر در بین خطوط جاده، هشدار ترافیک عقب و موارد دیگر عرضه می‌شود. قابلیت بسته زمستانی می‌تواند صندلی‌های گرم شونده و فرمان گرم شونده را نیز به این خودرو اضافه کند. این اتوموبیل علاوه بر این، مجهز به چراغ‌های LED کامل، دستگیره‌های فلاش دار درها، چرخ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی و لوگوی Mobilize در داخل و خارج است.

رونمایی از اولین لپ‌تاپ جهان

نخستین لپ‌تاپ به نام «آزبورن ۱» در سال ۱۹۸۱ ساخته شد و هنوز بعد از گذشت ۴۰ سال کار می‌کند و جالب‌تر این که وزنش ۱۱ کیلوگرم است.

سلکشن (۹)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

بازی فوتبال جدیدی تحت عنوان Football Player 2023 معرفی شد

بازی Football Player ۲۰۲۳ به عنوان یک بازی فوتبال جدید که قرار است با عناوینی همچون FIFA و eFootball رقابت کند، معرفی شده است. این بازی در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و اطلاعات زیادی از آن به دست نمی‌رسد.

سلکشن (۹)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

تصویری که در ابتدای این مطلب مشاهده می‌کنید، همراه با توییت معرفی بازی Football Player 2023 به اشتراک گذاشته شد. با اینکه در حال حاضر چیز زیادی از این بازی نمی‌دانیم، اما با توجه به نام آن می‌توان مطمئن بود که بازی در سال 2023 عرضه خواهد شد. همچنین می‌توان انتظار داشت که انتشار این بازی در همراهی با فصل فوتبالی و تاریخ عرضه‌ی عناوین رقیب انجام شود؛ با این فرض، بازی Football Player 2023 احتمالا در ماه اوت یا سپتامبر سال 2023 میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت.

با اینکه در توییت معرفی این بازی تقریبا هیچ جزئیاتی مشاهده نمی‌شد، اما نشانی یک کانال دیسکورد در آنجا قرار داده شده بود. هنگامی که به این نشانی مراجعه کردیم، نکات بیش‌تری از بازی دستگیرمان شد.

در کانال دیسکورد، کاربر DH خود را به عنوان بنیان‌گذار این بازی معرفی کرده و به کانال استخدامی اشاره می‌کند که در آن به دنبال افراد علاقه‌مند به کمک در ساخت این بازی است. در این کانال از افراد مستعد خواسته می‌شود که با ایمیلی منصوب به گروه Pixelont در ارتباط باشند.

مشخص نیست که این گروه چه سابقه یا تجربه‌ای دارد، اما با یک جستجوی سریع متوجه شدیم که Pixelont LLC یک آزانش خلاق فعال در حوزه‌ی طراحی سایت، نرم‌افزار، ویدئوهای تبلیغاتی و طراحی گرافیکی است.

در رابطه با پلتفرم‌های مقصد بازی، گرچه احتمال انتشار Football Player 2023 برای کنسول‌ها رد نشد، اما DH اشاره داشت که تمرکز اصلی بر روی سیستم‌های عامل ویندوز و مک خواهد بود.

البته بعدتر مشخصی شد که قیمت بازی از ۱۰ تا ۲۰ دلار خواهد بود.

تنها ۱.۸ درصد کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده می‌کنند!

نتایج نظرسنجی جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران نشان می‌دهد فقط ۱.۸ درصد کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی داخلی نظیر سروش استفاده می‌کنند.

سلکشن (۹)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

ایسپا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در یک نظرسنجی میزان استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی خارجی و داخلی طی روز، هفته و ماه را مورد بررسی قرار داده است که طبق آن فقط ۱.۸ درصد کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی داخلی نظیر سروش استفاده می‌کنند. همچنین واتس اپ و اینستاگرام در صدر استفاده روزانه کاربران قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      یعنی خودتون را به در ودیوار میزنید که بگید واکسن سینوفارم خوب است و اب مقطر نیست ولی کور خوندید مردم همه میفهمند البته چاره ایی ندارند اب مقطر بزنند

    • بدون نام

      ای بابا خواستم رنو رو بگیرما

    • بدون نام

      ببخشید معنی کلمه سلکشن چیه؟
      ممنون میشم جواب بدین

      پاسخ ها

      • M16

        احتمالا منظورشون گزیده یا منتخب هست

    • بدون نام

      سلکشن میشه گزینه های انتخابی Selection

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج