۱۱۴۲۷۲۴
۳ نظر
۵۰۴۳
۳ نظر
۵۰۴۳
پ

سلکشن (۵)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

مطابق معمول هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

برترین‌ها: مطابق معمول هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

احتمال محدود کردن اینستاگرام تایید شد

سید عباس مرادی از طراحان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در یک برنامه تلویزیونی گفت:

* بهترین نقطه برای حکمرانی در فضای مجازی، همین جایی است که طرح صیانت قرار است وارد شود، یعنی خدمات پایه کاربردی باید فضای رقابتی ایجاد کنیم، با مزیت رقابتی که برای کاربر قابل لمس باشد.

سلکشن (۵)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

* فعلا هیچ مشابه داخلی اینستاگرام نداریم. هدف طرح صیانت این است که پلتفرمی امن ایجاد شود تا زمینه مهاجرت کاربر ایرانی به نمونه داخلی فراهم شود.مثلا در اینستاگرام پلاس، بانکداری الکترونیکی خواهیم داشت.

* رویکرد طرح صیانت، بومی‌سازی و داخلی‌سازی نیست، چرا که اگر نمونه‌های خارجی هم قوانین ما را بپذیرند، همان تسهیلات نمونه‌های داخلی را دریافت می‌کنند. فیلترینگی در کار نیست ولی قطعا محدودیت هست مثلا محدودیت پهنای باند برای اينستاگرام.

* تخفیف‌های مالیاتی برای انجام تبلیغات در اینستاگرام ایرانی در نظر گرفته خواهد شد، ولی این تخفیف برای اینستاگرام آمریکایی نخواهد بود.

* به میزان مهاجرت مردم به نمونه‌های داخلی، برای اپلیکیشن‌های خارجی محدودیت پهنای باند در نظر گرفته می‌شود.

ابزار‌های دریافت اینترنت ماهواره‌ای در ایران

تصویری از ابزارهای دریافت اینترنت ماهواره‌ای که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود و ادعا شده در ایران گرفته شده.

سلکشن (۵)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

همزمان با تلاش مجلس برای تصویب طرحی با نام صیانت از کاربران که بنابر گزارش‌ها به محدودکردن هرچه‌ بیش‌تر اینترنت در ایران می‌انجامد، اخبار پوشش بخشی‌از آسمان ایران با اینترنت ماهواره‌ای بسیار شنیده می‌شود.

راه رفتن پسر معلول با لباس رباتیک ساخت پدرش

اسکار که دارای معلولیت است و از صندلی چرخدار استفاده می‌کند، روزی به پدرش که مهندس روباتیک است می‌گوید: چرا روباتی نمی‌سازی که بتوانم با آن راه بروم؟ این باعث شد لوئیس، پدر اسکار یک لباس روباتیک بسازد که حالا ۱۸۰ هزار دلار ارزش دارد.

سلکشن (۵)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

جدیدترین نسخه تلگرام منتشر شد

تلگرام با آپدیت بزرگ ۷.۹.۰ مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که دربرگیرنده ویژگی‌هایی در بخش تماس ویدیویی، پیام‌های خودمحوشونده و تنظیم سرعت پخش ویدیو است. در این نسخه حتی شاهد ایموجی‌های متحرک جدیدی هم هستیم.

آپدیت جدید تلگرام شامل نسخه دوم قابلیت Group Video Calls است که اجازه می‌دهد حداکثر ۳۰ فید ویدیویی و ۱۰۰۰ بیننده داشته باشید. تلگرام می‌خواهد در آینده می‌خواهد تعداد بینندگان را افزایش دهد. البته نکته عجیب این‌جاست که برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید یک گروه بسازید، سپس آن‌جا چت صوتی ایجاد کنید و بعد این چت را به حالت فید ویدیویی تبدیل نمایید.

سلکشن (۵)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

همچنین ویرایشگر رسانه‌ای هم در زمان طرح زدن روی تصاویر دقت بالاتری را ارائه می‌کند. در این آپدیت می‌توانید اندازه قلم خود را افزایش دهید یا با کاهش زوم روی تصاویر اندازه قلم را پایین بیاورید.

سلکشن (۵)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

رونمایی از چهره جدید و آفرود BMW Z۴

خودروسازی آلمانی BMW که در سال های اخیر توجه ویژه ای به خودروهای SUV و آفرود داشته، در راستای برنامه جدید خود در زمینه کسب سهم قابل توجهی از بازار این خودروها، با ایجاد یه به روز رسانی جذاب و جسورانه در خودروی محبوب کوپه BMW Z۴ خود، آن را تبدیل به یک کراس اوور جذاب کرده است که می تواند توجه بسیاری از علاقمندان به این خودروها را به خود جلب کند.

سلکشن (۵)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

گرایش به خودروهای کراس اوور و SUV در سال های اخیر گسترش بسیار زیادی در بازارهای پیدا کرده و این خودروها که در ابتدا گل سر سبد بازارهای آمریکای شمالی بودند، امروز در تمام نقاط جهان طرفداران خاص خود را پیدا می کند. این خودروها به نوبه خود در طرح های مختلفی ارائه می شوند و برای مثال در اروپا بسیار خواهان خودروهای کراس اوور جمع و جور هستند. خودروسازان نیز به این علاقه بازار اهمیت داده و سعی دارند تا مشتریان خود را با مدل های متنوع راضی نگه دارند. در این میان برخی خودروسازان نیز از مدل های موجود خود بهره برده و با ایجاد به روز رسانی های جدید، خودروهای کراس اوور متنوع را در معرض انتخاب کاربران خود قرار داده اند.

سلکشن (۵)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

خیره کننده ترین ویژگی Z۴ M Coupe Safari جدید، افزایش عملکرد خارج جاده آن نیست. در عوض، این خودرو مجهز به یک دریچه عقب سفارشی است که می تواند دو لاستیک اضافی را در خود جای دهد و همین طراحی جالب توجه باعث شده تا این خودرو ظاهر Safari مانند کاملاً جسورانه ای داشته باشد. اما این فقط یکی از چندین تغییر ایجاد شده در خودروی BMW جدید است؛ این خودرو همچنین به سپرها و گلگیرهایی برای قرار دادن لاستیک های بزرگتر A / T ۲۳۵/۶۵ Toyo Open Country که دور چرخ های ۱۷ اینچی بلک راینو را می پیچد، مجهز شده است. یکی دیگر از موارد اضافی موجود در این آفرود کوپه، صفحه محافظ ویژه ای برای محافظت از سخت افزار خودرو است.

کشف پاتریک و باب اسفنجی در اعماق دریا!

دانشمندان باب اسفنجی و پاتریک را دردر اعماق دریا پیدا کردند. آنها یک اسفنج زرد و یک ستاره دریایی صورتی رنگ را در اعماق اقیانوس اطلس مشاهده کردند که بسیار شبیه شخصیت‌های کارتونی نیکلدئون یعنی «باب اسفنجی شلوار مربعی» و دوستش پاتریک هستند.

سلکشن (۵)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

تصاویر جدید منتشر شده از فیفا ۲۲

صاویر جدیدی از فیفا ۲۲ منتشر شد.

در این نسخه، چهره رونالدو مورد انتقاد هواداران قرار گرفته و میسن گرینوود هم بالاخره لایسنس شده، همچنین چهره مسی هم نسبت به نسخه قبلی هیچ تغییری نکرده؛ در این بین شاهد اولین تصویر از منو بخش ادیت لباس و استادیوم هم هستیم.

تصاویر مربوط به نسخه آزمایشی است اما احتمال تغییر چهره با توجه به نسخه‌های قبلی خیلی کم است!

سلکشن (۵)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

سلکشن (۵)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه مسئولی که بجای آسفالت کردن جاده بخواد بیابانها را آسفالت کنه!
      طرح صیانت از مردم در برابر گرانی و کرونا را ول کردن و دنبال طرح صیانت از فضای مجازیند!

    • بدون نام

      بجز خبر اول که برای ایران بود . بقیه عالی بودن

    • بدون نام

      حدود ۲۰ سال پیش یه چینی حرف جالبی بهم زد
      گفت ما چند میلیارد آدم ساده ایم که چند تا مسول حسابی بالا سرمونه و ما رو خوب مدیریت میکنن تا هر روز پیشرفت کنیم ،اما شما چندین میلیون آدمای زرنگین که مسولای ساده ... دارید که هر روز پسرفت میکنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج