adexo3
۱۱۷۸۲۸
۵۰۵۲
۵۰۵۲
پ

آزمایش رانندگی با اینفینیتی G۳۷ کوپه

سری G اینفینیتی از همان ابتدای ورود به بازارهای جهانی، یار و یاور این برند بوده است. این سری در نسل اول که بین سال‌هاي ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ و نسل دوم بین سال‌هاي ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ تولید مي‌شد، فاقد نسخه کوپه بود.

آزمایش رانندگی با اینفینیتی G37 کوپه
مجله تخت گاز: سری G اینفینیتی از همان ابتدای ورود به بازارهای جهانی، یار و یاور این برند بوده است. این سری در نسل اول که بین سال‌هاي ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ و نسل دوم بین سال‌هاي ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ تولید مي‌شد، فاقد نسخه کوپه بود. نسل سوم از سری G، به‌طور کل مسیری متفاوت از نسل‌هاي پیشین را در پیش گرفت و طراحی مدرن آن بود که اینفینیتی را از مرز نابودی نجات داد. در سال ۲۰۰۳ بود که این برند نسخه کوپه سری G را عرضه کرد و به دلیل نقاط مشترک فنی با نیسان۳۵۰ Z که یکی از بهترین‌هاي بازار در زمان خود بود، G۳۵ کوپه توانست موفقیت چشمگیری را به دست بیاورد. نسل جدید سری G در سال ۲۰۰۳، توانست ۲۴ هزار دستگاه بیشتر از سال قبل (۴۰۵۳۵ دستگاه) در بازار آمریکای شمالی به فروش برساند که این رقم برای سال بعد به بیش از ۷۱ هزار دستگاه در بازار آمریکای شمالی رسید که پرفروش‌ترین سال در تأسیس این برند بوده است.

تنها با نگاهی به بدنه متفاوت اینفینیتی G کوپه نسل اول، مي‌شد به وضوح دریافت که اینفینیتی، این کوپه را کاملأ آماده به رزم و آماده راهی میدان نبرد کرده بود تا با سخت ترین رقیبش ب‌ام‌و سری ۳ کوپه به مبارزه بپردازد. و G۳۵ کوپه موفق شد تا در همان ماه‌هاي اول، رقیبش را از میدان به در کند! فروش این کوپه در سال ۲۰۰۶، بیش از ۲۰ هزار دستگاه بود که این رقم ۵ هزار دستگاه بیشتر از فروش سری ۳ کوپه در همان سال بود. این یک موفقیت چشمگیر برای یک برند نوپای ژاپنی بود که توانست پرچم پیروزی را به رخ رقبای سرسخت و با تجربه آلمانی‌اش بکشاند.

آزمایش رانندگی با اینفینیتی G37 کوپه

موتور

نسل دوم سری G کوپه با موتور قدرتمندتر، کابین لوکس‌تر و ظاهر زیباتر در سال ۲۰۰۷ روانه بازار شد تا موفقیت نسل پیشین را حفظ کند. اولین و مهم‌ترین تغییر G کوپه جدید که با کد G۳۷ شناخته مي‌شود، جایگزین کردن موتور ۶ سیلندر ۵/۳ لیتری با ۲۹۵ اسب بخار قدرت بود. موتور جدید با همان تعداد سیلندر و ۲ لیتر افزایش حجم، هم اکنون ۳۳۰ اسب بخار تولید مي‌کند تا بتواند به راحتی از پس ب‌ام‌و ۳۳۵i کوپه با ۳۰۰ اسب بخار برآید. این موتور پیشرفته از سری VQ اینفینیتی، دارای ضریب تراکم بالاتر نسبت به موتور نسل پیشین است و از تکنولوژی‌ای به نام VVEL (حرکت متغیر سوپاپ ها) بهره مي‌برد که دائمأ در حال تغییر زمانبندی و گشودن ورودی سوپاپ‌هاست تا قدرت و گشتاور بیشتری را با مصرف سوخت و آلاینده‌هاي کمتر تولید کند. بیشینه گشتاور این موتور نسبت به نمونه ۳.۵ لیتری نسل قبل، تنها ۲ نیوتن‌متر افزایش داشته است؛ اما بیشینه گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متری آن در ۵۲۰۰ دور در دقیقه قابل استخراج است که در مقابل ۳۶۳ نیوتن‌متر در ۴۸۰۰ دور بر دقیقه نسل پیشین، شتاب بهتری را برای G۳۷ به ارمغان آورده است. این موتور به قدری خوب و بی‌نقص است که راه خود را به اینفینیتی FX۳۷، EX۳۷، M۳۷، سدان تازه وارد Q۵۰، شاسی‌بلندهای QX۵۰ و QX۷۰ و حتی نیسان ۳۷۰Z و میتسوبیشی Proudia ۳۷۰GT باز کرد. بنابراین با این تفاسیر مي‌توان آنرا یکی از بهترین موتورهای ۶ سیلندر حال حاضر دانست.

بدنه

ظاهر تهاجمی، زیبا و متفاوت آن عاری از هرگونه آلایش و خطوط بی‌مورد است. اما طراحان با همین سادگی توانسته‌اند قدرت و سرعت را به‌خوبی به بیننده القا کنند. گویی کابین و تمامي‌ عناصر بدنه G۳۷ کوپه در تونل باد و در معرض جریان باد به سمت عقب کشیده شده است. چراغ‌های جلو کشیده و رو به عقب به شکل حرف L، اسپویلر یکپارچه با سپر جلو و برجستگی‌هاي ماهیچه مانند طرفین کاپوت، تمام آن چیزی است که مي‌توان از نمای جلو G۳۷ کوپه تفسیر کرد. این سادگی در نمای جانبی به اوج خود مي‌رسد که حتی یک خط هم نمي‌توان مشاهده کرد و در ادامه، این سادگی در نمای عقب به چراغ‌هایی شبیه به چراغ‌های جلو، صندوق بار صاف و یک اسپویلر کوچک ختم مي‌شود. تمامي‌ این تغییرات نسبت به نسل پیشین، باعث افزایش ۲/۲ سانتی‌متر در طول و ۰.۵ سانتی متر در عرض شده است در حالیکه ارتفاع به میزان ۲/۰ سانتی متر کاهش یافته و فاصله بین اکسل ها به میزان ۲۸۵ سانتی‌متر باقی مانده است اگرچه فاصله عرضی چرخ‌ها در جلو به میزان ۳/۱ سانتی متر و در عقب به میزان ۲/۲ سانتی متر عریض‌تر شده است که تأثیر مثبتی در هندلینگ مي‌گذارد.

کابین

با گشودن در بزرگ این کوپه، بوی چرم شما را مدهوش مي‌کند! شاید با خود بگویید که غیرممکن است که کابین G۳۷ کوپه از نظر کیفیت به پای آلمانی‌ها برسد اما سخت در اشتباهید زیرا کاملأ با آنها یکسان است. حتی ریچارد هَموند در فصل ۲۱ برنامه تلویزیونی تخت‌گاز با آزمایش آلفارومئو ۴C از کیفیت بد کابین گلایه کرد که چرا یک کوپه ایتالیایی باید از متریالی استفاده کند که کره‌ای‌ها هم در سدان‌هاي قیمت پایینشان استفاده مي‌کنند و در نهایت سبک بودن متریال استفاده شده را توجیهی غیرمنطقی برای کیفیت بد کابین ۴C بیان کرد.

اما کابین G۳۷ با صندلی‌ها و روکش‌هاي چرمي ‌درها، و روکش نرم با بافت پلاستیک برای کنسول و سایر قسمت ها در کنار آلومينیوم برس خورده برای کنسول مرکزی، باعث شده تا این کوپه ژاپنی بتواند از نظر کیفیت پا به پای رقبای آلمانی و حتی بهتر از برخی از آنها بتازاند و با اختلاف زیادی رقبای آمریکایی را پشت سر بگذارد. صندلی‌هاي چرمي ‌آن بسیار راحت هستند و حتی در سخت‌تر پیچ‌ها، بدن را محافظت مي‌کند اما به دلیل ارتفاع پایین سقف، ممکن است که اگر قدی بلندتر از ۱۹۰ سانتی‌متر داشته باشید، به مشکل بر بخورید. صندلی‌هاي عقب هم‌چون سایر کوپه‌هاي ۲+۲، فضای کافی ندارد مخصوصأ فضای سر آن بسیار محدود است. اما دو سرنشین جلو مي‌توانند با نشستن بر روی صندلی‌هاي فوق‌العاده راحت چرمي ‌از سفر خود نهایت لذت را ببرند.

آزمایش رانندگی با اینفینیتی G37 کوپه

با وجود اینکه تعداد زیادی دکمه روی کنسول مرکزی قرار گرفته، به دلیل دسته بندی شدن آنها با توجه به عملکردشان، پیدا کردن کنترل مورد نیاز کار سختی نیست. اما بهترین ویژگی کابین این کوپه، دید فوق‌العاده خوب به بیرون است که مي‌توان آنرا با سدان‌ها نیز مقایسه کرد. اینفینیتی G۳۷ کوپه، بزرگ‌ترین ضعف خود را در فضای بار دارد. فضای بار این کوپه ۲۷۵ لیتر است و این درحالی است که صندوق بار ب‌ام‌و سری ۳ کوپه ۱۶۵ لیتر فضای بیشتر و آئودی A۵ کوپه، ۱۸۰ لیتر فضای بیشتری را در اختیار مالکش قرار مي‌دهد.

آزمایش رانندگی

با نشستن روی صندلی راحت راننده و مقایسه آن با سایر کوپه‌هاي همکلاس، دید سراسری بی‌نظیر به بیرون نظر شما را جلب مي‌کند. به خصوص در قیاس با کوپه‌هاي عضلانی آمریکایی که نیمي ‌از دید رو به جلو را داشبورد اشغال کرده و نیمه بقیه هم کاپوت است که دید شما را محدود مي‌کند. اما در G۳۷ کوپه کاملأ احساس مي‌کنید که تسلط کافی دارد. موتور ۳۳۰ اسبی آن‌را روشن کرده و به آرامي ‌حرکت را آغاز مي‌کنیم. وقتی که با پدال گاز با ملایمت رفتار مي‌کنید، G۳۷ هم روی آرام خود را نشان مي‌دهد. کابین راحت و ارگونومیک با متریال‌هاي مرغوب، حس نشستن درون کابین سدانی لوکس را به شما مي‌دهد اما به محض اینکه پدال گاز را محکم مي‌فشارید، G۳۷ آن روی خود را نشان مي‌دهد؛ سریع و خشمگین. واکنش پدال گاز بسیار سریع و بدون تأخیر صورت مي‌گیرد. فرمان آن اندکی سفت و خشک احساس مي‌شود اما به معنای واقعی دقیق است. در برخی از اتومبیل‌ها، فرمان‌ها به دلیل عدم دقت اعتماد به نفس کافی را به شما برای سریع پیچیدن نمي‌دهند اما G۳۷ دقیقأ خلاف این امر است. این فرمان دقیق در کنار بدنه خشک، سیستم‌هاي کمکی و چرخ‌هاي پهن، هندلینگی را به شما ارزانی مي‌دارد که تنها با خزیدن مار بر روی زمین قابل مقایسه است. G۳۷ کوپه گویی بر روی زمین میخ شده است، و مي‌تواند تندترین پیچ‌ها را با سرعت بالا بپیماید و اعتماد به نفس کافی برای انجام این کار را نیز به راننده مي‌دهد. از نظر هندلینگ و پایداری، G۳۷ با کمتر کوپه ای در این کلاس قابل مقایسه است.
330 اسب بخار قدرت موتور، جثه 1632 کيلوگرمي G37 کوپه را در 6/5 ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت مي‌رساند و نهایتأ مي‌تواند تا 260 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

سواری آن نیز برای یک کوپه کاملأ معقول است. نه به نرمي ‌یک سدان لوکس و نه به خشکی یک سوپراسپرت. دقیقأ مي‌توان گفت که در میانه نرمي ‌و خشکی قرار دارد. اینفینیتی G37 کوپه نه راحتی سرنشینان را فدای عملکرد اسپرت و شتاب کرده است و نه بالعکس. بلکه ترکیبی کاملأ متعادل را بین عملکرد اسپرت و راحتی برقرار کرده است که کار به هیچ وجه آسانی نیست.

ختم کلام

در یک جمع‌بندی مي‌توان گفت که G37، یک کوپه کامل بوده و تمامي‌عملکردهایی را که باید انجام دهد، به خوبی و بدون نقص انجام مي‌دهد اما تنها یک بدی دارد که نمي‌توان از آن چشم پوشی کرد. رانندگی با G37 کوپه فاقد هیجانی است که از یک کوپه اسپرت انتظار مي‌رود! هر چقدر سعی مي‌کنید که عقب آنرا منحرف کنید، G37 کوپه این امکان را به شما نمي‌دهد. به سختی مي‌توانید فریاد تایرهای پهن آن‌را در بیاورید و گرد و خاک بلند کنید. در حرکت اسلالوم، G37 کوپه همچون ماری بر روی زمین مي‌خزد بدون اینکه حتی یک درجه از مسیرش منحرف شود. تمامي‌ این موارد نشان از دقت و زحمت ژاپنی وار مهندسین اینفینیتی بوده اما همین امر، شیطنت را از این کوپه گرفته است و G37 کوپه مانند یک کودک شیطان و پر انرژی است که اجازه تخلیه کامل انرژی به آن داده نمي‌شود. حتی این فقدان هیجان را در طراحی بدنه نیز مي‌توان مشاهده کرد. اگر آنرا با رقیب اصلی‌اش یعنی ب‌ام‌و سری 4 که جایگزین سری 3 کوپه شده است مقایسه کنید، این امر کاملأ مشهود مي‌شود.

آزمایش رانندگی با اینفینیتی G37 کوپه

یکایک خطوط داینامیک و برجستگی‌ها و فرورفتگی‌هاي سری ۴ شما را به وجد مي‌آورد اما در G۳۷ کوپه، تنها برجستگی عضلانی طرفین کاپوت بوده که آنرا از سادگی مفرط خارج کرده است. حس تجملی بر حس اسپرت در این کوپه غالب است. این درست همانند آن است که به یک میهمانی بروید و همه چیز از تزیینات گرفته تا خوراکی‌ها عالی باشند اما زمانی که هیجان نداشته باشد، به شما خوش نخواهد گذشت. این امر کاملأ برای G۳۷ کوپه صادق است. اما با تمامي‌ این تفاسیر، نباید فراموش کرد که G۳۷ کوپه در آزمایش رو در رو در برابر ب‌ام‌و ۳۳۵i کوپه توانست آن‌را مغلوب کند و در رویارویی با کادیلاک CTS کوپه با اینکه سریع‌تر بود، تنها به دلیل هیجان بیشتر رانندگی و کابین جادارتر رقیب آمریکایی تنها با فاصله‌ای اندک عقب افتاد. در پایان از جناب آقای امیرحسین راضیان که اتومبیل خود را جهت آزمایش در اختیار نشریه تخت گاز قرار دادند همچنین همراهی آقایان سعید رهنما و محمد صالح ایرانمنش صمیمانه قدردانی می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج