۱۱۸۹۶۹۹
۱۸ نظر
۵۰۱۴
۱۸ نظر
۵۰۱۴
پ

اتفاقات شرم‌آوری که خودروسازان را مجبور به عذرخواهی کرد!

شرکت‌های خودروسازی، سالانه مبالغ زیادی را برای بهتر جلوه دادن خود هزینه می‌کنند. اما این موضوع همیشه به نفع آن‌ها تمام نمی‌شود. در ادامه به ۶ اتفاق ناراحت کننده‌ای که باعث معذرت خواهی خودروسازان شد می‌پردازیم.

گجت‌نیوز: شرکت‌های خودروسازی، سالانه مبالغ زیادی را برای بهتر جلوه دادن خود هزینه می‌کنند. اما این موضوع همیشه به نفع آن‌ها تمام نمی‌شود. در ادامه به ۶ اتفاق ناراحت کننده‌ای که باعث معذرت خواهی خودروسازان شد می‌پردازیم.

اتفاقات شرم‌آوری که خودروسازان را مجبور به عذرخواهی کرد!

صنعت خودروسازی، با ارزش سالیانه‌ی حدودی ۸۳ میلیارد دلار، جزو پردرآمدترین و سودآورترین صنایع جهان است.حاصل تلاش‌های صنعتگران این حوزه، در فروش سالیانه‌ی ۶۰ میلیون خودرو و ایجاد شغل برای بیش از ۹ میلیون نفر نمایان می‌شود. فقط سالیانه در کشور آمریکا، حدود ۴۰ تا ۵۰ مدل جدید از خودروها معرفی می‌شوند.

شرکت‌های خودروسازی بزرگ، از واحدهای زیادی مثل واحد برنامه ریزی، بازاریابی، توسعه و تحقیق، پیش‌ بینی بازار، طراحی، آزمایش اولیه، تبلیغات و واحدهای بسیار زیاد دیگری تشکیل شده‌اند. تمامی این واحدها به هم مرتبط هستند و افراد زیادی در سطوح مختلف، مسئولیت اخذ تصمیم‌های هر واحد را بر عهده دارند. وابستگی‌ بسیار زیاد این قسمت‌ها به هم، گاهی می‌تواند شرایط سختی را به‌ وجود بیاورد.

اشتباهاتی که در یکی از این بخش‌ها رخ می‌دهد، می‌تواند به سادگی در روند کلی یک شرکت، تاثیر آشکاری داشته باشد. این اشتباهات در بعضی از مواقع به سادگی قابل اصلاح هستند. مانند دادن فراخوان‌های کلی برای بازگرداندن خودروها به نمایندگی مربوطه.

اما زمان‌هایی وجود دارد که فردی باید پیش قدم شود و از تمامی افرادی که به آن‌ها توهین شده است، یا آسیب دیده‌اند عذرخواهی کند. در ادامه قصد معرفی چند مورد از عجیب‌ترین اتفاقات فاجعه آفرین این شرکت‌ها را داریم.
۶ اشتباهی که منجر به عذرخواهی خودروسازان شد

۱- هیوندای: لوله‌ی دردسر آفرین

اتفاقات شرم‌آوری که خودروسازان را مجبور به عذرخواهی کرد!

تبلیغات واقعا کار سختی است و فشار زیادی را به افراد متخصص در این زمینه وارد می‌کند. این افراد باید باهوش، نکته سنج و خلاق باشند و در کنار تمام این موارد، باید چهار چوب‌های اخلاقی و قوانین جدید را هم در نظر داشته باشند. مخصوصا اگر این متخصصین ساکن اروپا باشند.

سال ۲۰۱۳ تبلیغی برای خودرو هیوندای توسان یا همان Ix۳۵ منتشر شد. این نسخه از توسان، از مدل‌های توسعه یافته هیبرید هیوندای بود که با پیل سوختی هیدروژن کار می‌کرد. ایده تبلیغات به این صورت بود که مردی قصد خودکشی، از طریق گاز کربن مونو اکسید و لوله متصل به اگزوز خود را داشت. ولی تلاش‌های او بی‌فایده بود چون خودروهای هیدروژنی، مانند خودروهای برقی هستند و هیچ گاز کربن مونو اکسیدی از خود منتشر نمی‌کنند.
این تبلیغ به شدت مورد انتقاد همه‌گان قرار گرفت و کار به جایی رسید که خود بخش تبلیغات هیوندای هم دست پاچه شده بود و نمی‌توانست جواب قانع کننده‌ای برای منتقدان بیاورد. واحد تبلیغات و بازاریابی هیوندای در اروپا در نامه‌ای کلیشه‌ای، سعی کردند عذرخواهی کنند. متن نامه به صورت زیر بود:

"ما عمیقا برای احساسات شما ارزش قائل هستیم و عذرخواهی می‌کنیم. تمام تلاش ما این است که این تبلیغات به سرعت از روی اینترنت حذف شود."

در ادامه می‌توانید ویدئو این تبلیغات را مشاهده کنید.

اتفاقات شرم‌آوری که خودروسازان را مجبور به عذرخواهی کرد!

همچنین این تبلیغات هیچ تاثیر مثبتی روی افزایش فروش خودروهای هیدروژنی هیوندای نداشت و بخش تحقیق و توسعه‌ی خودروهای هیدروژنی هیوندای تعطیل شده است.

۲- مرگ ۴ انسان و تعطیلی خط تولید تویوتا

اتفاقات شرم‌آوری که خودروسازان را مجبور به عذرخواهی کرد!

آکیو تویودا در کنار تویوتا GT۸۶

سال 2009 زمان بسیار پر فشاری برای شرکت تویوتا بود. این خودروساز ژاپنی باید با مدیرعامل جدید خود هماهنگ می‌شد. آکیو تویودا (Akio Toyoda) در سال 2009 به سمت مدیرعاملی تویوتا منصوب شد و در همان ابتدای کار، روحیه‌ی ژاپنی خود را نشان داد. او در جمع خبرگزاری‌های بزرگ تویوتا مصاحبه‌ای انجام داد که هنوز هم در یاد مردم دنیا جای دارد. این مصاحبه بعد از تصادفی انجام شد که در آن چهار جوان کشته شدند. یک نقص فنی، عامل این تصادف بود و باعث شد که تویوتا، آگهی فراخوانی تعداد زیادی از خودروهای خود را به نمایندگی‌ها بدهد. او خط تولید تویوتا در کالیفرنیا را موقتا تعطیل کرد تا نقص‌های احتمالی این خط تولید را اصلاح کند.

همچنین آکیو تویودا معتقد بود که جوانان مثل سابق، تمایلی به خرید خودروهای تویوتا ندارند و این اشکال کار ما است که خودروهای جذابی نمی‌سازیم. او نوه‌ی بنیان‌گذار شرکت تویوتا یعنی کیشیرو تویودا (Kiichiro Toyoda) است و خودروهایی مثل GT86 و تویوتا سوپرا MK5 در زمان مدیرعاملی او ساخته شده‌اند.

۳- تبلیغ نژادپرستانه‌ی فولکس واگن

اتفاقات شرم‌آوری که خودروسازان را مجبور به عذرخواهی کرد!

شرکت آلمانی فولکس واگن در سال‌های گذشته با رسوایی‌های زیادی روبه رو بوده است. بزرگترین آن‌ها پرونده‌ی معروف به دیزل گیت بود که فولکس واگن در آن پرونده با رای دادگاه گناه کار شناخته شد.

در این فاجعه، فولکس واگن متهم به دستکاری در تست‌های آلایندگی بیش از ۱۱ میلیون از خودرو، از سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ بود. این فاجعه نه تنها به برکناری مدیر ارشد اجرایی آن‌ها منجر شد، بلکه آسیب بسیار زیادی به نام برند آن‌ها وارد کرد. فولکس واگن هنوز به طور کامل از این موضوع بهبود پیدا نکرده بود که یک تبلیغات ناخواسته، دوباره اسم آن‌ها را بر سر زبان‌ها آورد.

در این تبلیغات مرد سیاه پوستی را مشاهده می‌کنیم که توسط چند دست بزرگ کامپیوتری، به سمت یک کافی شاپ هل داده می‌شوند و در انتهای ویدیو، عبارت «Der Neue Golf» روی صفحه نشان داده می‌شود. این نوشته به معنی «گلف جدید» است اما همزمان معنای خوبی در زبان آلمانی ندارد. این تبلیغات باعث شد که فولکس واگن، نامه‌ای را منتشر و از همه عذرخواهی کند. در این نامه آمده است که:

ما از پیشینه شرکت خود در زمان رژیم نازی و سواستفاده از افراد سیاه‌ پوست، آگاهی کامل داریم. ما به هر رفتاری که شکل نژادپرستی یا توهین به هر دین و قومیتی داشته باشد، قاطعانه پاسخ خواهیم داد. شرکت ما عمیقا ناراحتی و خشم شما را درک و از شما عذرخواهی می‌کند.

در ادامه می‌توانید این ویدیو نژادپرستانه را مشاهده کنید.

اتفاقات شرم‌آوری که خودروسازان را مجبور به عذرخواهی کرد!

۴- مرسدس بنز: نقل قول دالایی لاما

اتفاقات شرم‌آوری که خودروسازان را مجبور به عذرخواهی کرد!

حکومت چین هرگونه پوشش خبری از دالایی لاما را به عنوان خطری برای تجزیه‌ی کشور خود در نظر می‌گیرد. تبت یکی از مناطق چین است که همواره مناقشات فراوانی بر سر استقلال آن از حکومت چین وجود داشته است. همین موضوع، حساسیت چین را روی هرگونه نقل قول یا ملاقات با دالایی لاما افزایش داده است.

حال فرض کنید که مرسدس بنز، خودرو بنز کلاس C کوپه خود را با نقل قولی از دالایی لاما معرفی کرده باشد. این باعث می‌شود که تنش‌ها بین دو کشور به سطح جدیدی برسد.

اتفاقات شرم‌آوری که خودروسازان را مجبور به عذرخواهی کرد!

در این پوستر نقل قولی از دالایی لاما را مشاهده می‌کنیم که می‌گوید:

"موقعیت‌ها را از تمامی جوانب بسنجید و بررسی کنید. این کار ذهن شما را باز تر خواهد کرد."

۵- مرسدس بنز: تصویر چه‌گوارا

اتفاقات شرم‌آوری که خودروسازان را مجبور به عذرخواهی کرد!

انگار مرسدس بنز مشکل عجیبی با کمونیست دارد و هر از گاهی خود را با آن آزار می‌دهد. این شرکت آلمانی در یکی از نمایشگاه‌های CES، تصویری از ستاره معروف خود را روی کلاه چه‌گوارا گذاشته بودند و متن زیر را با حالتی انقلابی بیان کردند:

"بعضی از مردم این را کمونیست خطاب می‌کنید، اما اگر این یک انقلاب است پس زنده باد انقلاب «viva la revolucion»."

این بیانیه در راستای برنامه‌های مشترک مرسدس بنز در سال ۲۰۱۵ گفته شد و حمایت بسیاری از تبعیدی‌های کوبا را درپی داشت ولی باعث خشم بسیاری از مردم آلمان شد.

دکتر دیتر زتچه (Dr. Zetsche) مدیر ارشد اجرایی مرسدس بنز این حرکت را ناپسند خواند و از مردم عذرخواهی کرد. او بیان کرد:

"قصد ما از استفاده از تصویر چه‌گوارا، فقط نشان دادن جنبه‌ی انقلابی او و به نوعی تشبیه آن به پیشرفت‌های انقلابی مرسدس در سال‌های اخیر بوده است. ما از تمامی افرادی که تحت تاثیر این پوستر رنجیده خاطر شده‌اند، عذرخواهی می‌کنیم."

لانچیا: ریچارد گر (Richard Gere) در تبت

اتفاقات شرم‌آوری که خودروسازان را مجبور به عذرخواهی کرد!

مرسدس اولین خودروسازی نبود که باعث خشم چین شده بود. شرکت خودروسازی لانچیا در سال ۲۰۰۵ از ریچارد گر دعوت کرد تا تبلیغی برای آن‌ها بسازد. او در این تبلیغ، سوار بر یک لانچیا دلتا به تبت سفر و با راهب جوانی خوش و بش می‌کند. ریچارد گر رابطه دوستانه‌ای با دالایی لاما دارد و همین موضوع باعث شده است که چین، او را ممنوع الورود کند. همچنین او از هالیوود هم تبعید شده است و هیچ فیلم سازی به او علاقه ندارد.

ریچارد گیر از مخالفان سرسخت چین است و چندین بار سخنرانی‌های تندی در رابطه با موضوع چین، دالایی لاما و تبت داشته است. بنابراین او بدون هیچ اغراقی یک شخصیت منفی برای حکومت چین است.

شرکت لانچیا از زیرمجموعه‌های فیات است و تصور می‌شد که شرکت لانچیا، برخلاف مرسدس به هیچ کشور

دیگری وابستگی مالی نداشته باشد. اما برنامه گسترش لانچیا شامل کشور چین هم می‌شد و آن‌ها ترجیح دادند که با مردم و حکومت چین درگیر نشوند.

لانچیا با صدور بیانیه‌ای از آن‌ها عذرخواهی کرد. در ادامه می‌توانید ویدئو تبلیغاتی لانچیا را مشاهده کنید.

اتفاقات شرم‌آوری که خودروسازان را مجبور به عذرخواهی کرد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس پرایدچی

      پاسخ ها

      • فرهنگت همینه

        پراید رو ایرانیها می سازند در فرهنگ مردم ایران معذرت خواهی تعریف نشده شاخ شدن و از رو نرفتن تعریف شده

    • بدون نام

      مثل تقلید سازها . کپی کارها . موناژکارهای ایران خدا ازتون نگذره خدا باعث و بانی مرگ این مردم رو نابود کنه ان شاالله

      پاسخ ها

      • ژاپن یعنی مردم

        هر چی تو ایرانه از فرهنگ مردمش نشات گرفته.دوست ندارید؟ فرهنگتون رو تغییر بدید

    • بدون نام

      برای فوت ۴نفر تویوتا تعطیل میشه آنوقت پنجاه خودروبهم میخوره کبیسه هوای یکیش باز نمیشه دریغ از یک عذرخواهی روزانه در ایران صدها نفر قربانی خودروهای داخلی می شوند بقول یک عزیز ارابه مرگ کسی پاسخگو نیست هرچه ما دیدیم حمایت از تولید داخلی بود ورود ماشینهای استاندارد ممنون خدایا ارزش مردم ایران تا این حد پایینه که تولید یک ارابه مرگ با ارزش تر از جون انسانهاست به امید روزی که مردم ماهم جانشان با ارزش شود وطن دوست

    • محمدرضا شریفی

      سلام.این نقل های واقعی را به خودروهای داخلی توصیه کنید بخوانند وعمل کنند. کارخانه ای که با نام ـــــایران .ـــــ محصولاتی با سرمایه ملت وبی ارزش بسازد. وبعد به دنیا هم معرفی کند.جای غصه خوردن دارد خدا از خواب غفلت بانک ها وکارخانه داران را بیدار کند

    • بدون نام

      عذر خواهی یک بیگانه چه ارزشی میتواند برای ما داشته باشد ‌... ما سوهر خودروهایی میشویم که در ساده ترین تصادفها بیشترین صدمه جانی و مالی به راننده میزنند و صدها هزار کشته و خانواده های از هم پاشیده شده نتیجه مونتاژ کاری خودروز ساز قاتل هست ...

    • بدون نام

      پس خودرو سازهای داخلیمون چی

    • بدون نام

      ایرانم میگن تو مدیری چرا پراید سوار نمیشی . میگه : انتظار داری مثل شما پراید سوار شم ؟

    • بدون نام

      این همه پژو تو ایران آتیش گرفت و بعد از آتیش گرفتن درها قفل شد و چه خانواده ها که زنده زنده تو آتیش سوختن بعدش ایران خودرو با گردن کلفتی گفت هیچ کدوم از این اتفاقات به ما مربوط نیست

    • نعمتی

      توجیهه میکنن یعنی ما خوبیم

    • قوخازواره

      خودروسازان ماهم هرروزاشتباه میکنن هیچوقتم عذرخواهی نمیکنن همیشه هم حق به جانبن

    • بدون نام

      بابا خیلی رودارید همه مشکل دارن بجز شرکتهای اشغالساز ایرانی خجالت بکشید ننگ بر شما ....

    • mrps

      پس‌چراازخودروسازان‌داخلی‌که‌این‌آشغالاروباقیمتهای‌کذایی‌قالب‌مردم‌میکنن‌چیزی‌نگفتین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون ما مطالبه نکردیم
        چون هرچی ب خوردمون دادن اعتراضی نکردیم
        چون هرچی گرونتر شد بیشتر خریدیم

    • بدون نام

      یجوری تیتر زدید من فکر کردم خودروسازای خودمون معذرت خواهی کردن از تعجب داشتم شاخ در میاوردن

    • بدون نام

      سلام تمام مسئولین فقط فکر جیب خودشان هستن کسب به جان آدمها اهمیت‌نمیده مردم مدتی خودرو نخرند روی دستشان می‌ماند ولی هرچه گران‌تر می‌شود مردم بیشتر هجوم برای خرید میاورند

    • بدون نام

      داییم چند سال پیش رفته نونوایی محل ،دیده نون رو گرون کرده
      اینم برمیگرده میره مسجد داد وهوار ک بیاین ببینین عوامل دشمن اومدن اینجا
      امام جماعت و مردم دنبالش رامیفتن میان نونوایی ک ببینن دشمن کو؟
      میبره شون و میگه ایناها،این عوامل دشمن و عامل نارضایتی

      نونوا قیمت رو بر میگردونه و تا چارسال اضافه نمیکنه

      آقا اعتراض کردنو یادبگیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج