۱۱۹۰۴۵۸
۱۸ نظر
۵۰۶۲
۱۸ نظر
۵۰۶۲
پ

بهترین شاسی‌بلند‌های بزرگ لوکس ۲۰۲۲ کدامند؟

این روز‌ها شاسی‌بلند‌های بزرگ لوکس بازار قدرت، راندمان، توانایی و تجهیزاتی بیشتر از گذشته را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

پدال: این روزها شاسی‌بلندهای بزرگ لوکس بازار قدرت، راندمان، توانایی و تجهیزاتی بیشتر از گذشته را در اختیار خریداران قرار می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، بنتلی بنتایگا می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مرسدس بنز G کلاس با سه دیفرانسیل قفل شونده توانایی عبور از سخت‌ترین مسیرها را دارد. این هتل‌های مجلل همچنین کم‌مصرف‌تر هم شده‌اند. مثلاً کادیلاک اسکالید را می‌توان با پیشرانهٔ شش سیلندر دیزلی خرید که مصرف سوخت ۹ لیتری آن در هر صد کیلومتر در بزرگراه نزدیک به ۶ لیتر در اولین اسکالیدی که در سال ۱۹۹۹ به بازار آمد کمتر است؛ اما همهٔ این‌ها هزینه دارند به‌گونه‌ای که قیمت ارزان‌ترین خودروی این لیست یعنی ب‌ام‌و X۷ از نزدیک ۷۶ هزار دلار شروع می‌شود. بااین‌حال، بازار این شاسی‌بلندهای بزرگ از همیشه پررونق‌تر شده و در ادامه با بهترین‌های آن‌ها در سال ۲۰۲۲ آشنا می‌شویم.

۱۰-رولزرویس کولینان

امتیاز: ۷.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۳۳۲,۷۵۰ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: اعلام نشده

بهترین شاسی‌بلند‌های بزرگ لوکس ۲۰۲۲ کدامند؟

هدف کولینان این است که سختگیرترین افراد را به راحت‌ترین شیوهٔ ممکن از جایی به جای دیگر منتقل کند. به‌عنوان‌مثال، یکی از ویژگی‌های این خودرو برخورداری دوربینی در جلو است که اطلاعات مسیر پیش رو را در اختیار سیستم تعلیق قرار می‌دهد تا خود را متناسب با شرایط مسیر تنظیم کند. پیشرانهٔ V12 توئین توربوی کولینان هم نیروی مناسبی را در سکوت کامل فراهم می‌کند. طراحی داشبورد این ماشین علیرغم برخورداری از صفحه آمپر دیجیتالی هنوز هم به بهترین شکل ممکن کلاسیک به نظر می‌رسد و قسمت عقب خودرو نیز فضای پای فراوانی دارد هرچند که صندلی‌ها به‌طور عجیبی سفت هستند. برای داشتن همهٔ این ویژگی‌ها اما باید حداقل ۳۳۲ هزار دلار پرداخت کرد.

۹-بنتلی بنتایگا

امتیاز: ۷.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۱۶۶,۴۲۵ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: اعلام نشده

بهترین شاسی‌بلند‌های بزرگ لوکس ۲۰۲۲ کدامند؟

هرچند قیمت پایهٔ بنتایگا از ۱۶۶ هزار دلار آغاز می‌شود اما این رقم با سفارش پیشرانه‌های قوی‌تر و آپشن‌های سفارشی به‌راحتی می‌تواند از ۲۵۰ هزار دلار هم فراتر رود. به گفتهٔ بنتلی، این خودرو در نسخهٔ اسپید که به پیشرانهٔ W۱۲ با ۶۳۵ اسب بخار قدرت مجهز است، می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا محسوب می‌شود. بااین‌حال کسانی که به این میزان قدرت و سرعت نیازی ندارند می‌توانند سراغ موتورهای V۶ هیبریدی ۴۵۰ اسب بخاری یا V۸ توئین توربوی ۵۵۰ اسب بخاری بروند. همان‌طور که انتظار می‌رود، در داخل هم خریداران می‌توانند تمام متریال را به‌دلخواه خود انتخاب کنند.

۸-لندروور رنجروور

امتیاز: ۸.۰ از ۱۰

قیمت پایه: ۹۳,۳۵۰ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۷,۲۸۵ دستگاه

بهترین شاسی‌بلند‌های بزرگ لوکس ۲۰۲۲ کدامند؟

هرچند نسل جدید رنجروور چندی پیش معرفی شد و به‌زودی به بازار خواهد آمد اما نسل قبلی این خودرو با برخورداری از توانایی‌های آفرود افسانه‌ای، سطح بالایی از تجمل و مجموعهٔ خیره‌کننده‌ای از آپشن‌ها هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. خریداران این پادشاه بریتانیایی می‌توانند از بین دو فاصلهٔ محوری مختلف و شش پیشرانهٔ گوناگون مثل V8 سوپرشارژ، پلاگین‌هیبریدی و حتی دیزلی یکی را انتخاب کنند. قیمت رنجروور از ۹۳ هزار دلار آغاز می‌شود اما در نسخهٔ پرچم‌دار اس‌وی‌اتوبیوگرافی کشیده، این رقم به بیش از ۲۰۰ هزار دلار افزایش پیدا می‌کند و وارد قلمروی بنتایگا می‌شود.

۷-لینکلن نویگیتور

امتیاز: ۸.۰ از ۱۰

قیمت پایه: ۷۸,۰۰۵ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۵,۶۳۱ دستگاه

بهترین شاسی‌بلند‌های بزرگ لوکس ۲۰۲۲ کدامند؟

نویگیتور برای مدل ۲۰۲۲ فیس‌لیفت شده که جلوپنجرهٔ جدید و نمایشگر بزرگ‌تر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های آن هستند؛ اما عجیب اینکه در این فیس‌لیفت قدرت پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V۶ توئین توربوی نویگیتور با ۱۰ واحد کاهش به ۴۴۰ اسب بخار رسیده است. این خودرو در پنج تیپ مختلف ارائه می‌شود که از بین آن‌ها دو تیپ رزرو و بلک لیبل در نسخهٔ کشیدهٔ L قابل خریداری هستند. بهترین تیپ نویگیتور را می‌توان رزرو دانست که از تجهیزاتی مثل صندلی‌هایی با تنظیم ۳۰ جهته، گرم‌کن، تهویه و ماساژور به همراه هدآپ دیسپلی بهره می‌برد.

۶-مرسدس بنز G کلاس

امتیاز: ۸.۰ از ۱۰

قیمت پایه: ۱۳۲,۸۰۰ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸,۵۲۳ دستگاه

بهترین شاسی‌بلند‌های بزرگ لوکس ۲۰۲۲ کدامند؟

G کلاس خودرویی شیک، نمادین و توانمند است. نسل فعلی این ماشین با وجود حفظ ظاهر سنتی و کلاسیک، رانندگی بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی دارد. همچنین G کلاس در داخل هم از متریال درجه‌یک و تکنولوژی‌های فراوانی بهره می‌برد که با استایل بیرونی سنتی آن در تضاد است. این خودرو در نسخهٔ G550 از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد اما در نسخهٔ G63 قدرت همین موتور با تقویت AMG به ۵۸۵ اسب بخار می‌رسد. قیمت G500 از ۱۳۲ هزار دلار و G63 از ۱۵۷ هزار دلار آغاز می‌شود اما سفارش آپشن‌ها می‌توان قیمت هردو مدل را بسیار افزایش دهد.

۵-کادیلاک اسکالید

امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۷۷,۸۹۰ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۰,۵۰۵ دستگاه

بهترین شاسی‌بلند‌های بزرگ لوکس ۲۰۲۲ کدامند؟

چهارچرخ محرک یا محرک عقب؟ بنزینی با دیزلی؟ طول استاندارد یا کشیده؟ کادیلاک اسکالید جدید حق انتخاب زیادی به خریداران می‌دهد. قیمت این خودرو از ۷۷ هزار دلار آغاز می‌شود و در بالاترین تیپ یعنی اسپرت پلاتینوم به ۱۰۳,۲۴۰ دلار می‌رسد. یکی از تفاوت‌های اسکالید جدید با نسل قبلی برخورداری از تعلیق عقب مستقل است که در کنار کمک‌فنرهای تطبیقی موجب بهبود کیفیت سواری و عملکرد این اس‌یووی سه تنی در پیچ‌ها می‌شود. اسکالید جدید در داخل هم از فضایی مجلل با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها مثل سیستم خودران سوپر کروز جنرال موتورز بهره می‌برد.

۴-لکسس LX

امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۸۸,۲۴۵ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳,۵۶۳ دستگاه

بهترین شاسی‌بلند‌های بزرگ لوکس ۲۰۲۲ کدامند؟

امسال سرانجام پس از پانزده سال نسل جدید لکسس LX به بازار آمده است. این خودرو حالا باید در بازار ایالات‌متحده جای خالی لندکروزر را هم پر کند زیرا نسل جدید این آفرودر نمادین ژاپنی در آمریکا عرضه نمی‌شود. LX جدید روی پلت‌فرم TNGA-F تویوتا مشترک با لندکروزر و تاندرا ساخته شده و پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی خود را هم با یک نمونهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید عوض کرده که ۴۱۰ اسب بخار قدرت دارد. قیمت پایه نسل جدید LX از ۸۸ هزار دلار شروع می‌شود و در بالاترین تیپ که اولترا لاکچری نام دارد به ۱۲۷ هزار دلار می‌رسد تا با رنجروور سرشاخ شود.

۳-جیپ گرند واگنییر

امتیاز: ۸.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۸۹,۸۴۵ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲,۵۸۵ دستگاه (فقط در آخرین ماه سال)

پس از نزدیک به سه دهه وقفه، نام گرند واگنییر بازگشته است و برخلاف پدربزرگ خود کابینی پر از تکنولوژی و پیشرانه‌ای قدرتمند دارد. زیر کاپوت گرند واگنییر جدید یک موتور ۶.۴ لیتری V8 با ۴۷۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است که این نیرو به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته مصرف سوخت ترکیبی این موتور ۱۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. خرید گرند واگنییر همچنین ضربهٔ بزرگی به حساب بانکی خریداران میزند زیرا قیمت ارزان‌ترین نسخهٔ آن از ۹۰ هزار دلار آغاز می‌شود. بااین‌حال، این جیپ بزرگ جادارترین صندلی‌های ردیف سوم را در این کلاس دارد و فضای بار آن‌هم در بین رقبا جزء بهترین‌ها است.

بهترین شاسی‌بلند‌های بزرگ لوکس ۲۰۲۲ کدامند؟

۲-مرسدس بنز GLS

امتیاز: ۹.۰ از ۱۰

قیمت پایه: ۷۸,۲۵۰ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۴,۴۸۲ دستگاه

بهترین شاسی‌بلند‌های بزرگ لوکس ۲۰۲۲ کدامند؟

مرسدس بنز GLS خانوادهٔ بسیار متنوعی دارد. نسخهٔ پایهٔ این خودرو که GLS450 نام دارد، با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر ۳۶۷ اسب بخاری و قیمت ۷۸ هزار دلاری عرضه می‌شود اما این تازه ابتدای ماجرا است زیرا نسخهٔ قوی‌تری به اسم GLS580 با موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۴۹۰ اسب بخاری هم با قیمت ۱۰۰ هزار دلار وجود دارد. کسانی که از این هم قدرت بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ مدل GLS63 با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۳ هزار دلار قیمت بروند؛ و نهایتاً در صدر خانوادهٔ این خودرو هم مدل مایباخ GLS600 قرار دارد که در داخل از تریم چوبی واقعی و دو ردیف صندلی با چرم درجه‌یک ناپا و ماساژور و گرم‌کن برخوردار است. البته در نسخهٔ مایباخ صندلی‌های ردیف سوم وجود ندارد. GLS600 از همان موتور V8 توئین توربوی آشنا استفاده می‌کند که در اینجا ۵۶۵ اسب بخار قدرت دارد. این ویژگی‌ها اما بسیار گران تمام می‌شوند زیرا قیمت GLS مایباخ از ۱۶۱ هزار دلار آغاز می‌شود و با سفارش آپشن‌ها به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند.

۱-ب‌ام‌و X۷

امتیاز: ۹.۵ از ۱۰

قیمت پایه: ۷۵,۸۹۵ دلار

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۳,۰۴۶ دستگاه

بهترین شاسی‌بلند‌های بزرگ لوکس ۲۰۲۲ کدامند؟

هندلینگ اسپرت و پیشرانه‌های قدرتمند از ویژگی‌های جذاب X۷ هستند. نسخهٔ پایهٔ xDrive۴۰i این خودرو از یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی با ۳۴۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و ۷۶ هزار دلار قیمت دارد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند نیز می‌توانند سراغ مدل‌های M۵۰i یا آلپینا XB۷ بروند که هردو موتور ۴.۴ لیتری V۸ توئین توربو دارند اما قدرت این پیشرانه در اولی ۵۳۰ اسب بخار و در دومی ۶۲۰ اسب بخار است. قیمت M۵۰i از کمی بیش از ۱۰۰ هزار دلار و قیمت XB۷ از ۱۴۲ هزار دلار شروع می‌شود. همهٔ نسخه‌های X۷ به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو مجهز هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالرحمن

      خوش بحال صاحبهاشون !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیمت کادیلاک خدای ماشین خاور تا سواری

      • بدون نام

        هر ملتی وفق لیاقت خودشون زندگیشون رو سپری میکنند

    • sajad

      این قیمتارو میبینم مغزم هنگ میکنه که چطور تو ایران شش هفت برابر قیمت تازه برای سالهای قبل خرید و فروش میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        !جوابش ساده ست، چون اینجا ایرانه

      • بدون نام

        هر چی سر ملت ایران بیاد کمه

    • بدون نام

      فقط بنز و بی ام و
      بقیه به درد نمیخورن

    • بدون نام

      فقط وققط دوچرخه هامبر قدیمی پدربزرگ.
      آخ که چه حالی می داد‌‌.اینهاروبریزدور.

    • پدرام

      قیمتشون تقریبا اندازه حقوق یک سال یک کارمنده!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشتر

    • بدون نام

      با حقوق 10 ماه یه کارمند اونجا میشه یه خودروی لوکس خرید. اینجا با حقوق 10 ماه هیچی نمیشه خرید

      پاسخ ها

      • صادق

        اینجا با حقوق 10 ماه فقط میتونی زنده بمونی

      • امیر

        شاید بتونیم دوچرخه بخری

    • mal

      ایران با بقیه کره زمین فرق میکنه

      پاسخ ها

      • فرزاد

        گذاشتن ابن پست برای ما مثل اینه که برای یه آدم گرسنه راجع به انواع چلوکباب توضیح بدی

    • کوکب

      فقط پاترل قدیمی...

    • بدون نام

      افسوس که ماازدنیای تکنولوژی دورهستیم مجبوریم ارابه های مرگ راسوارشویم واگرهم بخواهیم این ماشینهارادرایران بیاوریم میلیاردها تومان تحت عنوان مالیات بایدپرداخت کنیم

    • بدون نام

      پس فورد و تویوتا و رم چی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج