اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۰۰۲۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تکنولوژی در خدمت رانندگان خواب آلود! +ویدئو

کارشناسان سوئیسی در حال طراحی و ساخت نوعی فناوری هستند که نقش بیدار کردن رانندگان خواب‌‍آلود را بر عهده بگیرد و از تصادفات جاده‌ای بکاهد.

تکنولوژی در خدمت رانندگان خواب آلود! +ویدئو

برترین ها: کارشناسان سوئیسی در حال طراحی و ساخت نوعی فناوری هستند که نقش بیدار کردن رانندگان خواب‌‍آلود را بر عهده بگیرد و از تصادفات جاده‌ای بکاهد.

این فناوری نوعی ردیاب حالات چهره است. دستگاه از یک دوربین، چند منبع نور و یک رایانه برای تحلیل هم‌زمان ویدیو تشکیل شده است. نخستین مشکل این دستگاه شرایط نوری بود که برای برطرف کردن آن از یک دوربین و نورهای مادون قرمز استفاده شده است. به همین منظور، مشکلات ناشی از کمبود نور برطرف شده است و دستگاه می‌تواند در شب و روز، بدون مشکل کار کند.

این دستگاه که محصول مشترک موسسه فناوری سوئیس و گروه خودروسازی پژو سیتروئن است، روی داشبورد و پشت فرمان نصب می‌شود. محققان این پروژه به الگوریتمی دست یافته‌اند که به این دستگاه امکان تجزیه و تحلیل عکس و ردیابی احساسات راننده را می‌دهد. ضریب دقت آن نیز به طور حدودی، ۸۵ درصد است. این ردیاب می‌تواند با بررسی حرکات پلک، خواب آلودگی راننده را تشخیص دهد. در این حالت موسیقی شلوغی پخش می‌کند یا نور داشبورد را تغییر می‌دهد. البته برعکس آن نیز هست، اگر راننده مضطرب باشد، خودرو موسیقی آرام پخش خواهد کرد.

اولیوه پاژو، مدیر عامل گروه همکاری پژو-سیتروئن معتقد است یک چنین دستگاهی می‌تواند شکاف میان خودروهای کلاسیک و خودروهای کاملا خودکار را پر کند.

آقای پاژو می گوید: «یکی از گام های میانی، تولید خودروی نیمه خودکار است. یعنی خودرو می تواند به خودی خود رانندگی کند اما کماکان به حضور نظارتی راننده نیازمند است.»

در راه رسیدن به خودرویی نیمه خودکار، محققان باید روی راننده تحقیق کنند و به گفته آقای پاژو، کار اصلی این پروژه هم همین است. این محققان در پی آن هستند که در نهایت به سامانه‌ای برای همه خودروها دست یابند و از این طریق از خطرات رانندگی بکاهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج