۱۲۱۰۸۰۸
۲۳۸۰
۲۳۸۰
پ

نگاهی به تمام مدل‌های تسلا از ابتدا تا آینده

افزایش بی‌سابقه و ۸۱ درصدی فروش خودروهای برقی تسلا بهانه‌ای برای آشنایی با تاریخچه، انواع این خودروها، آپشن‌های‌شان و. .. شد.

روزنامه خراسان: افزایش بی‌سابقه و ۸۱ درصدی فروش خودروهای برقی تسلا بهانه‌ای برای آشنایی با تاریخچه، انواع این خودروها، آپشن‌های‌شان و. .. شد. اوایل سال ۲۰۰۳ میلادی بود که شرکت خودروسازی «تسلا» توسط «مارک تارینینگ» و «ابرهارد» که دو نفرشان نقش بسیار مهمی در پیشرفت و شناخته‌شدن این شرکت داشتند، تاسیس شد. نام این شرکت از دانشمند مشهور، مخترع و مهندس برق «نیکولا تسلا» گرفته شده است.

نگاهی به تمام مدل‌های تسلا از ابتدا تا آینده

مرد خبرساز این روزها یعنی «ایلان ماسک» که به تازگی توئیتر را به ارزش ۴۴ میلیارد دلار خریده، چهار سال پس از تاسیس این شرکت، مدیریت آن را بر عهده گرفت. این شرکت با هدف تولید محصولات برقی اسپرت و لوکس وارد دنیای خودروسازی شد و خود را به عنوان اولین تولیدکننده خودروی الکتریکی معرفی کرد.

این روزها «تسلا» در میان برندهای خودروساز برقی همچون رنو، نیسان، جک، هیوندای و. .. پرچم‌دار تولید خودرو‌های برقی شناخته می‌شود که اهداف بزرگی در سر دارد. در این بین و طبق آماری که به تازگی اعلام شده، شرکت تسلا سود بی‌سابقه‌ای را به ثبت رسانده و میزان درآمدش از فروش خودروهای تسلا از اول سال میلادی 2022 به میزان ۸۱ درصد افزایش یافته و سهام آن بیش از 4درصد رشد کرده است. شرکت تسلا اعلام کرده که درآمد این شرکت از 10.39میلیارد دلار در سال گذشته با ۸۱ درصد افزایش به 18.6 میلیارد دلار رسیده است. به همین بهانه و در پرونده امروز با سیر تحول خودروهای برقی تسلا، انواع آن، آپشن‌هایشان و. .. بیشتر آشنا خواهید شد.

چرا جهان به سمت خودروهای‌برقی می‌رود؟

امروزه شاهد رشد روز‌افزون خودروهای برقی و جایگزین‌‌ شدن آن‌ها به جای انواع خودرو‌های احتراقی هستیم زیرا که صنعت خودرو‌سازی جهان، تصمیم به جایگزین کردن سایر منابع انرژی به جای سوخت طبیعی گرفته است. باتوجه به محدودیت منابع سوخت طبیعی و مصرف زیاد آن توسط ناوگان حمل‌ونقل شهری، کره‌زمینی که با پدیده گرمایشی مواجه شده و آسیبی که به محیط زیست در اثر مصرف سوخت طبیعی می‌رسد، راهکاری که توسط متخصصان این صنعت ارائه شد، استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی است که البته با استقبال زیادی مواجه شد.


از «رودستر» و «سدان» تا شاسی بلند لوکس برقی تسلا

«ایلان ماسک» در جلسه اعلام درآمد تسلا که چند روز پیش برگزار شد، از ساخت خودروهای بدون پدال و فرمان تسلا خبر داد و این غول خودروسازی در سال آینده رویداد اختصاصی برای معرفی و رونمایی از آن‌ برگزار می‌کند. اما تسلا از سال 2008 تا امروز، مدل‌های زیادی از خودروهای برقی را به بازار فرستاده است. در ادامه با انواع مدل‌های خودروهای برقی تسلا آشنا خواهید شد.

رودستر؛ اولین خودروی الکتریکی شرکت تسلا

نگاهی به تمام مدل‌های تسلا از ابتدا تا آینده

سال ۲۰۰۸، رودستر به عنوان اولین خودروی برقی شرکت تسلا تولید و در بازار جهانی عرضه شد. این محصول اسپرت مجهز به یک باتری یون‌ لیتیومی است که در هر بار شارژ، مسافتی معادل ۳۲۰ کیلومتر را پشتیبانی می‌کند. رودستر به عنوان یک خودروی برقی و پاک، با شتاب صفر تا صد معادل 3.7 ثانیه توانست به سرعت و شتابی معادل شتاب خودروهای اسپرت پر‌مصرف دست یابد.

مدل S؛ سدان برقی و خانوادگی

نگاهی به تمام مدل‌های تسلا از ابتدا تا آینده

تسلا پس از تولید محصول اسپرت برقی خود یعنی رودستر تصمیم گرفت در قدم بعدی یک خودروی سدان خانوادگی الکتریکی تولید کند و در نتیجه مدل S تسلا را طراحی و روانه بازار کرد. این محصول به‌عنوان یک خودروی کاربردی، دارای شتاب اولیه‌ بسیار خوبی است و مسافت ۴۸۰ کیلومتر را با هر بار شارژ طی می‌کند. یکی از اهداف بزرگ شرکت، تولید خودروی برقی با قیمت پایین است که با عرضه مدل S به این امر دست یافت. قیمت این نسخه 95 هزار دلار بوده که نصف رودستر است.

مدل ۳؛ ایمن‌ترین خودروی آمریکا

نگاهی به تمام مدل‌های تسلا از ابتدا تا آینده

مورد بعدی از نسل محصولات جذاب تسلا، مدل 3 است که در دسته‌بندی خودروهای سدان قرار دارد و توانایی پیمایش مسافت‌های طولانی‌تر معادل ۸۳۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل دارد. در این نوع از خودرو‌‌های تسلا، باز هم قیمت به نصف مدل قبلی یعنی مدل S می‌رسد! تسلا مدل 3 مجهز به قالپاق‌های آیرودینامیک است و قابلیت استفاده نکردن از سیستم‌های تهویه هم در آن اضافه شده که مصرف باتری را تا حد زیادی پایین می‌آورد. نکته مهم و قابل توجه این است که NHTSA (اداره‌ ملی ایمنی و ترافیک بزرگراه‌های آمریکا)، مدل 3 را یکی از ایمن‌ترین خودروهای آزمایش شده توسط خود معرفی کرده است. قیمت این مدل تسلا، از 40 هزار دلار شروع می‌شود.

مدل X؛ شاسی بلند لوکس برقی

نگاهی به تمام مدل‌های تسلا از ابتدا تا آینده

اولین خودروی شاسی بلند لوکس برقی شرکت تسلا، مدل X است که به امکان مهم «رانندگی خودکار» مجهز است و از دو موتور در قسمت ابتدایی و انتهایی خود بهره می‌برد. تسلا X یک شاسی بلند کشیده است که در فاصله‌های دور، خودروی کم ارتفاعی به نظر می‌رسد. زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ در جدیدترین نسل از مدل X، تنها4.7  ثانیه است. این مدل توانایی این را دارد که از هر شاسی بلند دیگری، بدون تولید هیچ صدایی پیشی بگیرد و با خودرو‌هایی همچون پورشه و لامبورگینی رقابت کند. برای این خودرو یک شارژر دیواری در نظر گرفته شده که در صورت درخواست خریدار عرضه می‌شود. قیمت این خودرو، 105 هزار دلار است.

مدل  Y؛ کراس‌اوور ۷ نفره

نگاهی به تمام مدل‌های تسلا از ابتدا تا آینده

تسلا مدل Y را می‌توان نسخه کراس‌اووری نامید که اشتراکات فراوانی با مدل X و مدل 3 دارد. این کراس‌اوور برقی حدود ۷۵ درصد با مدل 3 مشابه است و این تشابهات بیشتر مرتبط با بخش‌های داخلی و قوای محرکه است. تسلا این خودرو را در حالت استاندارد در 2 ردیف صندلی به دست خریداران خود می‌رساند اما نسخه ۳ ردیفه(۷ نفره) آن هم از اوایل سال ۲۰۲۱ برای خریداران تسلا در دسترس است. تسلا مدل Y در چهار پیکربندی مختلف روانه بازار می‌شود. نسخه استاندارد این خودرو که دیفرانسیل جلوست در کمتر از ۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. متوسط مسافت قابل پیمایش با این خودرو ۳۷۰ کیلومتر به ازای یک بار شارژ و قیمت آن ۳۹ هزار دلار است. نسخه دیگر که از پاییز ۲۰۲۰ برای علاقه‌مندان تسلا در دسترس است می‌تواند در کمتر از 5.5 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و با یک بار شارژ ۴۸۲ کیلومتر را طی می‌کند. این خودرو از برچسب قیمتی ۴۷ هزار دلاری برخوردار است.

مدل سایبر تراک؛ وانت‌برقی پر انتقاد

نگاهی به تمام مدل‌های تسلا از ابتدا تا آینده

سایبر تراک از طراحی مدرن و صدالبته نامتعارفی برخوردار است و همین موضوع هم سبب شده با سیل عظیمی از واکنش‌‌های مختلف مواجه شود. بسیاری از کارشناسان این وانت برقی را ایمن نمی‌دانند و طراحی آن را پر از ایراد توصیف می‌کنند. تسلا این خودرو را در سه مدل متنوع با قابلیت‌های پیمایش ۴۰۰، ۴۸۰ و ۸۰۰ کیلومتر ارائه کرده و قیمت پایه این وانت‌برقی حدودا برابر با ۴۰ هزار دلار است. این سه مدل علاوه‌بر متوسط پیمایش متنوع در خصوص شتاب و امکانات و تجهیزات ارائه شده نیز با یکدیگر متفاوت هستند. گفته می‌شود سایبر تراک در قوی‌ترین نسخه می‌تواند در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و امکان حمل 1.5 تن بار و کشیدن محموله 6.5 تنی به واسطه آن میسر است.


۱۰ ویژگی شگفت‌انگیز خودروهای تسلا

محصولات تسلا مملو از امکانات و ویژگی‌های خاصی است که هواداران زیادی را به خود جلب کرده است. در ادامه، نگاهی به خاص‌ترین ویژگی‌های این خودروها می‌اندازیم.

نگاهی به تمام مدل‌های تسلا از ابتدا تا آینده

اتوپایلوت: همه مدل‌های تسلا به این سامانه مجهز هستند که به نوعی سامانه کمک به راننده پیشرفته به حساب می‌آید و مدام در حال به‌روزرسانی و پیشرفت است. این سامانه مجهز به ۸ دوربین خارجی، ۱۲ حسگر فراصوتی و یک کامپیوتر قدرتمند در قلب این خودروست که برای افزایش ایمنی آن تعبیه شده است.

صفحه نمایش لمسی: تاچ اسکرین همه مدل‌های تسلا، خاص این خودروسازی هستند و به انواعی از امکانات مجهزند. از بازی کامپیوتری گرفته تا آپدیت ترافیک، نقشه‌خوانی و مکان‌یابی.

خدمات پخش زنده ورزش و سریال: فقط زمانی این ویژگی یا امکان در تسلا فعال است که دنده خودرو روی حالت پارک باشد. در آن صورت شما می‌توانید در هر کجا هستید، سریال یا فیلم یا رویداد ورزشی زنده را که در زمان خاص پخش می‌شود در داخل خودروی تسلا تماشا کنید.

سیستم تعلیق هوا: سامانه تعلیق هوا، بر اساس مختصات جی پی اس این امکان را فراهم کرده است که به طور دستی، نرمی و سفتی سیستم تعلیق بر اساس ذائقه مشتری قابل تنظیم باشد. این سامانه، باعث کمتر شدن تکانه‌های خودرو می‌شود. 

حالت سنتری(نگهبان): کاربرد این حالت، زمانی است که خودروی خود را در جایی پارک کرده‌اید و خیالتان راحت نیست. هر کجای دنیا که باشید، دوربین‌های این خودرو به شما نشان می‌دهند که خودروی شما در چه وضعیتی است. 

سوپرشارژر: در سراسر دنیا جایگاه‌های خاص تسلا ایجاد شده که با سرعت بالا، باتری تسلا را شارژ می‌کنند. ۱۵ دقیقه که به پریز وصل باشد تا ۲۰۰ مایل(حدود ۳۰۰ کیلومتر) خیال‌تان راحت خواهد بود.

فاب یا کلید: برای صاحب تسلا گزینه‌های ورود به خودرو به کلید یا سوئیچ محدود نیست. تلفن همراه، کارت بانکی یا هر وسیله الکترونیکی با ایمنی بالا می‌تواند این کار را انجام دهد.

حالت شگفتانه پلاس و شطرنجی: حالت شگفتانه پلاس مربوط به وضعیتی است که می‌توان از محصولات تسلا در میدان مسابقه خودرو استفاده کرد. باتری خودرو تا درجه‌ای از دما بالا می‌رود که آن را برای حداکثر سرعت آماده می‌کند. شطرنجی هم حالت دیگری برای مسابقه‌ای شدن تسلاست.

حالت سگی: این حالت مخصوص دوستداران حیوانات خانگی است و دمای داخل خودرو را طوری قرار می‌دهد که حیوانات داخل کابین گرما‌زده نشوند. 

سانسور متن ترانه: برای خانواده‌هایی که سرنشین کودک دارند، کلمات مستهجن موسیقی‌ها روی صفحه لمسی، سانسور می‌شوند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج