جاباما
۱۲۱۶۳۵۶
۹ نظر
۱۲۷۱۷۵
۹ نظر
۱۲۷۱۷۵
پ

۱۰ کاربرد عجیب گوشی‌تان که از آن‌ها بی‌خبرید

گوشی‌های هوشمند فقط محدود به برقراری تماس، گرفتن عکس و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیستند. در ادامه به ۱۰ کاربرد عجیب گوشی های هوشمند می‌پردازیم که احتمالا از آنها بی‌خبرید.

گجت‌نیوز: گوشی‌های هوشمند فقط محدود به برقراری تماس، گرفتن عکس و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیستند. در ادامه به ۱۰ کاربرد عجیب گوشی های هوشمند می‌پردازیم که احتمالا از آنها بی‌خبرید.

زندگی بسیاری از افراد به یک چرخه تکراری تبدیل شده که در آن از خواب بیدار می‌شوند، گوشی خود را برمیدارند و وارد اینستاگرام می‌شوند. آنها سپس شروع به گشت و گذار در یک فید بی‌پایان می‌کنند تا اینکه پس از مدتی متوجه شوند باید به کار دیگری هم برسند.

۱۰ کاربرد عجیب گوشی‌تان که از آن‌ها بی‌خبرید

اما گوشی هوشمند شما می‌تواند کارهای بیشتری نیز انجام دهد که بیشتر آنها کاربردی هستند. در ادامه به ۱۰ کاربرد عجیب گوشی های هوشمند می‌پردازیم. البته توجه داشته باشید که برخی از این کاربردها به صورت پیش‌فرض در گوشی وجود دارد؛ ولی برای استفاده از برخی دیگر باید برنامه مربوطه را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید.

بریدن از دنیای کلیشه‌ای با ۱۰ کاربرد عجیب گوشی های هوشمند

کنترل کردن ماشین

تا به حال برایتان پیش آمده که مجبور باشید ماشین را چند ساعت زیر آفتاب پارک کنید؟ حتی اگر کولر را روشن کرده باشید، چند دقیقه اولی که سوار ماشین می‌شوید واقعا عذاب آور است. خوب نبود اگر می‌توانستید پیش از شروع رانندگی ماشین را خنک کنید؟

۱۰ کاربرد عجیب گوشی‌تان که از آن‌ها بی‌خبرید

شما می‌توانید این کار و بسیاری از کارهای دیگر را با برنامه Viper SmartStart انجام دهید. این برنامه عملا گوشی هوشمند شما را به ریموت ماشین تبدیل می‌کند. با نصب کامل این سیستم شما قادر به باز کردن درها، روشن کردن خودرو، باز کردن صندوق عقب، پیدا کردن موقعیت مکانی خودرو و فعال کردن سیستم امنیتی آن خواهید بود.

یکی از کاربرد های عجیب این برنامه این است که می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمند و پیش از نزدیک شدن به خودرو، آن را برای یک رانندگی خوب آماده کنید. این برنامه (و برنامه‌های مشابه) به صورت رایگان برای اندروید و iOS عرضه شده‌ است؛ اما شما باید تجهیزات مورد نیاز را به صورت جداگانه خریداری کنید و هزینه اشتراک ماهیانه را نیز بپردازید. همچنین به این مجموعه باید هزینه نصب تجهیزات را هم اضافه کرد.

تبدیل گوشی به متر

می‌خواهید طول یک میز را اندازه‌گیری کنید، اما در اطراف خود متر ندارید؟ تا زمانی که یک گوشی هوشمند در دستان شماست، جای نگرانی نیست. یکی از کاربرد های عجیب گوشی های هوشمند استفاده از آنها به عنوان متر است. تاکنون نیز برنامه‌های زیادی برای این کار ارائه شده‌اند که می‌توانند با استفاده از دوربین گوشی طول یک جسم را اندازه‌گیری کنند.

۱۰ کاربرد عجیب گوشی‌تان که از آن‌ها بی‌خبرید

یکی از این برنامه‌ها Measure نام دارد که برای سیستم عامل iOS عرضه شده است. این برنامه از واقعیت افزوده (AR) برای محاسبه ابعاد یک شیء استفاده می‌کند. برای استفاده از Measure مراحل زیر را دنبال کنید:

  •     برنامه را باز کرده و دوربین گوشی را به سمت وسیله مورد نظر بگیرید.
  •     زاویه دوربین را کمی تغییر دهید تا یک دایره سفید با نقطه‌ای در مرکز آن ظاهر شود.
  •     نقطه سفید را به یک گوشه وسیله خود ببرید تا اندازه‌گیری از آنجا شروع شود.
  •     علامت اضافه (+) را انتخاب کنید و گوشی را در امتداد وسیله خود حرکت دهید تا نقطه در گوشه دیگر آن قرار گیرد.
  •     در نهایت مجددا گزینه اضافه را بزنید تا اندازه نهایی را مشاهده کنید.

نشان دادن نقشه و مسیر روی شیشه ماشین

برایتان پیش آمده که در هنگام مه یا باران شدید رانندگی کنید؟ در این حالت دیدن جاده سخت می‌شود. شما نیز مجبور می‌شوید تا جایی که ممکن است آرام و با دقت برانید تا از مسیر خارج نشوید و یا مثلا یک دور برگردان را رد نکنید. خوشبتختانه در اینجا یکی از کاربرد های عجیب گوشی های هوشمند به کارتان می‌آید.

۱۰ کاربرد عجیب گوشی‌تان که از آن‌ها بی‌خبرید

شما می‌توانید از برنامه Hudway برای نشان دادن مسیر روی شیشه جلوی ماشین استفاده کنید. برنامه برای برای سیستم عامل مورد نظر خود (اندروید یا iOS) دانلود کنید. سپس مقصد خود را وارد کرده و منتظر بمانید تا Hudway مسیر مناسب را پیدا کند. در نهایت گوشی را روی داشبورد بگذارید تا نقشه را روی شیشه جلو بیندازد.

حتما گوشی را در جای محکم و مناسب قرار دهید تا هم ناگهان نیفتد و هم مانع از دید شما نشود. همچنین توجه داشته باشید که به خاطر استفاده از GPS گوشی، باتری بیشتر از حالت عادی مصرف می‌شود و احتمالا به یک شارژر نیاز خواهید داشت.

استفاده از تاریخچه نوتیفیکیشن‌ها

احتمالا برای شما هم خیلی پیش آمده که نوتیفیکیشن یک پیام را پاک می‌کنید و بعدا یادتان می‌رود به آن پاسخ دهید. گاهی اوقات هم صرفا از روی عادت سریع نوتیفیکیشن‌ها را رد می‌کنید، ولی بعدا متوجه می‌شوید که موضوع مهمی در میان آنها بوده است.

۱۰ کاربرد عجیب گوشی‌تان که از آن‌ها بی‌خبرید

حالا دیگر این مشکل قابل حل است؛ زیرا گوشی‌های اندرویدی به قابلیت نمایش تاریخچه نوتیفیکیشن‌ها مجهز شده‌اند. بدین ترتیب شما می‌توانید هر وقت که خواستید به نوتیفیکیشن‌های خود دسترسی پیدا کنید. البته توجه کنید که این قابلیت فقط روی گوشی‌های مجهز به اندروید ۱۱ و ۱۲ در دسترس است.

برای فعال کردن این قابلیت به مسیر زیر رفته و تاگل استفاده از تاریخچه نوتیفیکیشن را فعال کنید:

  •     تنظیمات > نوتیفیکیشن‌ها > تاریخچه نوتیفیکیشن‌ها

استفاده از گوشی به عنوان دستگاه فلزیاب

نه، قطعا یکی از عجیب ترین کاربرد های گوشی های هوشمند پیدا کردن گنج نیست. هرچند اگر یک تکه از جواهرات خود را گم کرده‌اید یا سوزنی از دستتان افتاده و می‌خواهید آن را پیدا کنید، امکان استفاده از گوشی به عنوان فلزیاب وجود دارد. برنامه‌های فلزیاب زیادی برای اندروید و iOS عرضه شده‌اند و اکثر آنها نیز رایگان (و البته با تبلیغات فراوان)‌ هستند.

۱۰ کاربرد عجیب گوشی‌تان که از آن‌ها بی‌خبرید

یکی از این برنامه‌ها را دانلود کرده و با حرکت دادن گوشی، جستجوی خود را آغاز کنید. برنامه از مغناطیس‌سنج داخلی گوشی برای شناسایی اشیاء فلزی استفاده می‌کند. البته توجه کنید که شاید اشیاء فلزی و الکترونیک زیادی همچون تلویزیون یا یخچال در اطراف شما باشند و در کار یافتن شیء اصلی اختلال ایجاد کنند.

در واقع نتیجه به دست آمده کاملا قابل اتکا نیست و دقت آن نیز به حسگر مغناطیس گوشی شما بستگی دارد، اما در هر حال به کار می‌آید.

راحتی استفاده با قفل هوشمند

اینکه مجبور باشید برای هر بار استفاده از گوشی قفل آن را باز کنید، واقعا آزاردهنده است. هرچند که با قابلیت قفل هوشمند سیستم عامل اندروید دیگر با این مشکل مواجه نخواهید شد. در این حالت سیستم عامل با توجه به الگوی استفاده شما، در زمان‌های مشخصی گوشی را قفل می‌کند و گاهی اوقات نیز آن را باز نگه می‌دارد.

۱۰ کاربرد عجیب گوشی‌تان که از آن‌ها بی‌خبرید

مثلا شما می‌توانید قفل هوشمند را طوری تعریف کنید که تا زمانی در یک مکان مشخص (خانه) هستید، گوشی قفل نشود. به همین ترتیب شما می‌توانید مشخص کنید مادامی که گوشی در تماس با بدنتان است یا به یک دستگاه مشخص متصل شده، باز باقی بماند. این قابلیت در گوشی‌های مجهز به اندروید ۵ و بالاتر و از طریق رفتن به قسمت امنیت در تنظیمات گوشی در دسترس است.

البته ممکن است قابلیت قفل هوشمند در هر گوشی در جای متفاوتی باشد، ولی می‌توانید با نوشتن Smart Lock در کادر جستجو تنظیمات آن را پیدا کنید. وقتی این قابلیت فعال شوید، دیگر نیازی نیست برای هر بار باز کردن گوشی، پین‌کد یا الگوی خود را وارد کنید.

کنترل تلویزیون با گوشی هوشمند

ریموت کنترل تلویزیون خود را گم کرده‌اید؟ لازم نیست فعلا به دنبال آن بگردید؛ زیرا یکی از کاربرد های عجیب گوشی های هوشمند، استفاده از آنها به عنوان کنترل دستگاههای الکترونیکی همچون تلویزیون، DVD پلیر، پروژکتور، کولر گازی و … است.

۱۰ کاربرد عجیب گوشی‌تان که از آن‌ها بی‌خبرید

شما می‌توانید برنامه ASmart Remote IR را برای سیستم عامل اندروید و EzRemote Lite را برای iOS دانلود کنید تا گوشی هوشمند شما به یک ریموت کنترل تمام عیار برای اکثر لوازم خانه تبدیل شود. همچنین می‌توانید از برنامه‌های اختصاصی شرکت‌های سازنده لوازم خانگی نیز استفاده کنید.

این برنامه‌ها معمولا از فرستنده مادون قرمز گوشی استفاده می‌کنند؛ اما اگر گوشی شما چنین قابلیتی ندارد، می‌توانید از برخی برنامه‌های اختصاصی (و البته محدود) دیگر نیز استفاده کنید. در این برنامه‌ها گوشی با استفاده از وای‌فای با دستگاه مربوطه همگام خواهد شد.

سنجش میزان الکل خون

یکی از کاربرد های عجیب گوشی های هوشمند، استفاده از آن به عنوان وسیله‌ای برای سنجش میزان الکل خون است. رانندگی در حال مستی بسیار خطرناک بوده و می‌تواند منجر به مرگ راننده و افراد دیگر شود. به همین خاطر یک شرکت آمریکایی به نام BACtrack اقدام به تولید دم‌سنج‌هایی کرده است که می‌توان به گوشی متصل کرد.

۱۰ کاربرد عجیب گوشی‌تان که از آن‌ها بی‌خبرید

پس از متصل کردن دم‌سنج و نصب برنامه مربوطه، کاربر نفس خود را رو به گوشی به بیرون می‌دهد تا مشخص شود که آیا صلاحیت رانندگی دارد یا خیر.

دیجیتالی کردن نگاتیوهای قدیمی

در حال تمیز کردن خانه چند نگاتیو قدیمی پیدا کرده‌اید؟ نظرتان چیست که به لطف یکی از کاربرد های عجیب گوشی های هوشمند آنها را دیجیتالی کنید؟ از آنجایی که امروزه اکثره عکس‌ها فقط به عنوان یک کپی دیجیتالی وجود دارند، منطقی است که شما نیز به جای چاپ نگاتیوهای قدیمی و نگه داشتنشان در یک آلبوم، آنها را اسکن کرده و به عنوان فایل دیجیتال ذخیره کنید.

۱۰ کاربرد عجیب گوشی‌تان که از آن‌ها بی‌خبرید

برای این کار تنها کافیست برنامه Photo Negative Scanner را برای اندروید و FilmBox را برای iOS دانلود کنید تا خیلی راحت نگاتیوها تبدیل به تصاویری باکفیت شوند. این برنامه‌ها از الگوریتم‌های خاصی برای اسکن نگاتیو استفاده می‌کنند که سبب می‌شود رنگ‌ها به صورت خودکار تغییر کرده و تصویر نیز بهبود پیدا کند.

زمانی که عکس‌ها دیجیتالی شدند، کیفیت بسیار بالایی خواهند داشت و به راحتی می‌توانید آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. از آلبوم فیزیکی بهتر است، مگرنه؟

محدود کردن دسترسی برنامه‌ها به داده‌های گوشی

اکثر کاربران تعدادی برنامه بی‌ استفاده روی گوشی خود دارند. اگرچه از این برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید، اما آنها همچنان می‌توانند به داده‌های شما دسترسی پیدا کنند. گوگل در هنگام معرفی اندروید ۱۱ از قابلیتی به نام ریست خودکار مجوزها پرده برداشت که به صورت دوره‌ای، مجوز برنامه‌هایی که چند ماه استفاده نشده‌اند را لغو می‌کند.

البته اگر مجوز دسترسی یک برنامه لغو شود، شما یک نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد. بدین ترتیب اگر همچنان می‌خواهید به برنامه مورد نظر امکان دسترسی به داده‌ها‌ی خود را بدهید، می‌توانید وارد تنظیمات شده و مجددا مجوز دسترسی را صادر کنید.

۱۰ کاربرد عجیب گوشی‌تان که از آن‌ها بی‌خبرید

متاسفانه گوشی‌های آیفون از چنین قابلیتی بهره نمی‌برند؛ اما با وجود این، شما می‌توانید به بخش حریم خصوصی در تنظیمات گوشی بروید و مجوزهای دسترسی برنامه‌های مختلف را بررسی کنید.

همانطور که می‌بینید، گوشی های هوشمند کاربرد های مفید و البته عجیب زیادی دارند و فقط محدود به اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ نیستند. آیا با قابلیت خاص دیگری آشنایی دارید که در این لیست قرار ندارد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عالی بودن بازم از اینا بزارین

    • حمید نجفی

      حرفی نیست برا گفتن

    • ناشناس

      کاش قیمتش هم تو ایران خوب بود

    • غلام لاک

      لایک

    • ناشناس

      هوالخالق قادرمتعال والرئوف؛ تشکروسپاس

    • H

      تصویر اولی گوشی آبی رنگ htc دیزایر آی به جرعت میگم اعجوبه خلقت سال 2014 بود ولی افسوس که تولید کننده ی اولین گوشی با سیستم عامل اندروید جاشو به یه مشت چینی بنجل داده

    • سلام

      درباره چی توضیح بدم

    • ناشناس

      ممنون از راهنماییتون

    • عباس

      اینکه به روی گوشی نصب شد ...روی چه ماشینهایی کار برد مدل ماشین رو میگم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج