۱۲۵۲۱۷۰
۵ نظر
۲۸۴۸
۵ نظر
۲۸۴۸
پ

باورنکردنی‌ترین ماشین‌ پلیس‌های تاریخ

یکی از مهمترین تجهیزات پلیس، وسیله نقلیه و خصوصا ماشین است. در این مطلب نگاهی به باورنکردنی ترین ماشین های پلیس تاریخ می‌اندازیم.

گجت نیوز: یکی از مهمترین تجهیزات پلیس، وسیله نقلیه و خصوصا ماشین است. در این مطلب نگاهی به باورنکردنی ترین ماشین های پلیس تاریخ می‌اندازیم.

تقریباً می‌توان گفت از زمانی که اتوموبیل وجود داشته، پلیس از آن استفاده می‌کرده است. نخستین خودروهای پلیس همان نمونه‌های ساده‌ای بودند که مصرف کنندگان دیگر داشتند و تنها چند نشان مخصوص روی آنها درج می‌شد. بعدا ادارات پلیس چراغ و رادیو را به ماشین‌ها افزودند اما به هر حال میزان تغییرات همچنان اندک بود.

تصاویر باورنکردنی ترین ماشین های پلیس تاریخ را ببینید

اولین کمپانی که موفق شد پکیجهای مجهزی برای ماشین‌های پلیس عرضه کند شرکت خودروسازی فورد بود (در سال ۱۹۵۰ میلادی) و پس از آن سایر شرکت‌های بزرگی نظیر دیترویت بلافاصله بعد از آن دست به کار شدند. از آن زمان ماشین‌های پلیس سریع تر و توانمندتر شده‌اند و در حال حاضر مجموعه‌ای از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته نظیر کامپیوترهای مدرن و دستگاه‌های نظارتی دارند.

در شش دهه گذشته خودروهای پلیس ایالات متحده اغلب سدان‌هایی محبوب و سایز بزرگ بوده‌اند که می‌توانند به راحتی مسافران – مجرمان – و تجهیزات اضافی نظیر تسلیحات را حمل کنند. یک زمانی در دهه ۸۰ میلادی، برخی از ادارات پلیس با مزایای خودروهای اسپرت برای گشت زنی در بزرگراه‌ها آشنا شدند و خودروسازان نیز در واکنش به آنها خودروهای محبوب و سریع خود را در اختیار برخی افسرهای خوش شانس پلیس قرار دادند.

در سراسر جهان، تنها بعضی از افسران منتخب پلیس که از قضا خوش شانس هستند می‌توانند با اتوموبیل‌هایی گشت زنی کنند که تعداد بسیار کمی از ما قادر به راندن آنها هستیم. ادارات پلیس باید دستورالعمل‌های سختگیرانه و محدود بودجه را رعایت کنند تا مبادا با این کار مالیات دهندگان را بابت خرید چنین خودروهای غیرضروری و لوکسی خشمگین کنند. ماشین‌های حرفه‌ای اغلب برای تبلیغات به اداره پلیس اهدا می‌شوند در حالی که تعدادی از آنها هنگام دستگیری مجرمان مصادره خواهند شد. در ادامه ۱۰ مورد از باورنکردنی ترین ماشین‌های پلیس تاریخ آشنا خواهیم شد.

۱. بوگاتی ویرون – Bugatti Veyron

باورنکردنی‌ترین ماشین‌ پلیس‌های تاریخ

اگر بخواهیم منصف باشیم، فهرست ماشین‌های باورنکردنی در ناوگان نیروی پلیس دبی بیشتر حسادت میلیاردرها را بر می‌انگیزد. خودروهایی نظیر فراری، پورشه، مرسدس و مک لارن را نیز می‌توان به این فهرست افزود اما تمام آنها در یک مقاله نمی‌گنجند و به همین خاطر تصمیم گرفته‌ایم باورنکردنی ترین ماشین ناوگان دبی را معرفی کنیم: این شما و این بوگاتی ویرون!

خیلی وقت است که بوگاتی شیرون از نسل قبلی سبقت گرفته اما زمانی ویرون باورنکرنی ترین خودروی جهان بود چرا که زیر کاپوت آن یک پیشرانه W16 با چهار توربوشارژ وجود داشت که می‌توانست 1000 اسب بخار قدرت تولید کند. ویرون تا حد زیادی مجلل و باشکوه بود.

با حداکثر سرعت 200 مایل بر ساعت (321 کیلومتر بر ساعت)، پلیس به راحتی می‌تواند به خودروهایی که سرعت غیرمجاز دارند برسد ولی از بوگاتی ویرون برای چنین کارهایی استفاده نمی‌شود. طبق گزارش شبکه CNN پلیس دبی از ماشین‌های ویرون برای انجام امور توریسی استفاده می‌کند. البته از ویرون برای دستگیری گردشگران و توریست‌های مجرم استفاده نمی‌شود و صرفاً برای تبلیغات شهر از این ماشین استفاده می‌کنند.

هدف دیگر پلیس دبی این است که در دسترس تر، صمیمی و مفید به نظر برسد و همچنین افسران پاسخ سوالات توریست‌ها را در خصوص شهر بدهند و شاید هم یک عکس یادگاری با بوگاتی جذاب بیندازند. بنابراین با این اقدامات شهرت شهر نزد مردم جهان افزایش می‌یابد و توریست‌های بسیاری برای بازدید از شهر به دبی سفر می‌کنند.

۲. فورد موستانگ اس اس پی – Ford Mustang SSP

باورنکردنی‌ترین ماشین‌ پلیس‌های تاریخ

تا سال 1982، پلیس به خاطر استفاده از خودروهایی مجهز به پیشرانه‌های سری V8 و تعقیب شرورهای شهر شناخته می‌شد و شهرت داشت. عمده پکیج‌های پلیس سفارشات پیش پا افتاده‌ای بودند که ادارات پلیس می‌خواستند و ماشین پلیس منظره‌ای آشنا برای تمام شهروندانی بود که در شهر زندگی می‌کردند. (و نه در بیغوله)

با این حال گشت بزرگ کالیفرنیا از خودرویی متفاوت با موتور V8 برای ابلاغ احضاریه استفاده کرد که فورد موستانگ نام داشت. کمپانی فورد خودروی موستانگ را با بسته خدمات ویژه یا SSP و در سال 1982 راهی بازار کرد و تا پایان سال 1993 نزدیک به 15 هزار نسخه از آن فروخت.

از آنجایی که مأموریت CHP اساسا به جای دستگیری مجرمان، برای جریمه تخلفات رانندگی بود، خودرویی دو در برای گشت زنی قابل قبول تر بود. (خصوصاً زمانی که پلیس می‌خواست خودروهای پرسرعت را بگیرد) در حالی که این موستانگ‌ها سال‌ها در طرح کنترل ترافیک بزرگراه‌ها کار می‌کردند، برای انجام یک وظیفه جالب فراخوانده شدند. اینجا بود که ظاهر موستانگ‌های سیاه و سفید توجه یک افسر نیروی هوایی ایالات متحده را که با برنامه هواپیمای جاسوسی کار می‌کرد جلب کرد.

با توجه به ابعاد فوق العاده بلند هواپیماها، خلبانان برای مانور صحیح هواپیماها و برای برخاستن و فرود ایمن نیاز به دو چشم دیگر روی زمین داشتند. خلبانان نیروی هوایی مدت‌ها بود که از خودروهای مجهز به پیشرانه V8 استفاده می‌کردند اما به نظر می‌رسید که فورد موستانگ برای انجام این وظیفه کاملا آماده به نظر می‌رسد. بنابراین نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا (USAF) بین سال‌های 1986 تا 1991 نوزده دستگاه موستانگ SSP سفارش داد تا وظایف موردنیازشان را انجام دهند. چند افسر خوش شانس بعد از بازنشستگی خودروها موفق به خریداری آنها شدند.

۳. شورولت کامارو بی ۴ سی – Chevrolet Camaro B۴C

باورنکردنی‌ترین ماشین‌ پلیس‌های تاریخ

شورولت برای اینکه از رقیب خود، کمپانی فورد عقب نماند، در سال 1991 خودروی جدید خود را با پکیج ارتقایافته B4C راهی بازار کرد. این ماشین مجهز به پورت تیونینگ شده و پیشرانه آن از نوع V8 بلوک کوچک است. بدین ترتیب کامارو تا سال ۲۰۰۲ در رکاب سربازان دولتی برای گشت زنی بود تا اینکه بالاخره خط تولید آن متوقف شد.

کاماروهای پلیس ویژه دارای به روز رسانی‌های بسیاری از جمله میله‌های چرخشی، ترمزها، دینام با خروجی بالا برای چراغ‌ها و رادیوهای اضافی، و خنک کننده‌های مجزا برای موتور، گیربکس و فرمان برقی بودند. آخرین آپشنی که برای این خودرو تعبیه شد یک سرعت سنج بود که به بالاترین میزان سرعت یعنی ۱۴۵ مایل در ساعت (۲۳۳ کیلومتر بر ساعت) می‌رسید.

وب سایت Hemmings گزارش مفصلی از یک مورد خریداری شده شورولت کامارو در سال 2021 در فلوریدا دارد و به امکانات این خودرو می‌‌پردازد. پکیج خدماتی این خودرو شبیه به شورولت Z28 بود ولی همچنان نشان RS داشت. همچنین این خودرو یکسری آپشن‌ها داشت که در Z28 نبود مثل تفنگ ساچمه‌ای و کنترل از راه دور برای ردیاب رادار. خودروهای نسل بعدی سرعت خوبی داشتند ولی احتمالا برای رانندگان پیشرو دهه 90 منظره خوشایندی نداشتند.

۴. دوج موناکو – Dodge Monaco

باورنکردنی‌ترین ماشین‌ پلیس‌های تاریخ

دوج موناکو خودرویی نیست که تا به حال در خدمت پلیس بوده باشد اما به قدری این ماشین نمادین است که به نظر شامل باورنکردنی ترین خودروهای پلیس تاریخ می‌شود. فیلم کلاسیک جان لندیس محصول ۱۹۸۰ میلادی درباره جیک و الوود بلوز با بازی جان بلوشی و دن آکروید صحنه‌هایی وحشیانه از تعقیب و گریز را به نمایش می‌گذارد که این دو هنرپیشه سعی می‌کنند سرمایه موردنیاز یتیم خانه‌ای را که در آستانه تعطیلی است جور کنند.

ماشین پلیس دوج موناکو یک سدان قدیمی است که بالای سقف آن یک بلندگوی غول پیکر نصب شده و در طول فیلم جان لندیس خراب شده، مورد حمله قرار می‌گیرد و به معنای واقع کلمه از بین می‌رود. صحنه تعقیب و گریز در شیکاگو شامل ۶۰ ماشین پلیس ایالت ایلینویز، ۱۷ آمبولانس، ۴۲ ماشین پلیس شیکاگو، چهار تانک شرمن و صدها افسر می‌شود.

در طول فیلم نیز ۱۳ ماشین پلیس دوج موناکو استفاده شد و این گونه بود که یکی از بهترین سکانس‌های و به یاد ماندنی ترین آنها شد. در این صحنه الوود وقتی توی ماشین می‌نشیند و در حال ارزیابی خودرو برای شروع سفر است می‌گوید: دوج موناکو پیشرانه پلیسی دارد که شبیه یک کارخانه ۴۴۰ اینچ مکعبی است. لاستیک‌های پلیسی و سیستم تعلیق مختص پلیس دارد. این مدلی است که پیش از ساخت مبدل‌های کاتالیزوری عرضه شده بنابراین با بنزین معمولی به خوبی کار خواهد کرد. نظر شما چیست؟ موناکو شاید تاکنون در مأموریت‌های رسمی استفاده نشده باشد اما بی‌شک یک ماشین پلیس باورنکردنی است.

۵. دوج چلنجر هلکت – Dodge Challenger Hellcat

باورنکردنی‌ترین ماشین‌ پلیس‌های تاریخ

گفته می‌شود تگزاس در همه چیز سرآمد است و ظاهرا این مسئله شامل نظام رتبه بندی خروجی اسب بخار ماشین پلیس‌ها نیز می‌شود. در اکتبر سال جاری گشت بزرگراه تگزاس یک دستگاه دوج چلنجر هلکت مدل ۲۰۲۰ خریداری کرد که می‌تواند ۱۰۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

خرید و استفاده از این ماشین به نوعی هشداری برای مسابقه دهندگان خیابانی است چرا که قادر است تقریباً از تمام خودروهای موجود در تگزاس سبقت بگیرد و جالب اینجاست که این خودرو پس از یک مسابقه خیابانی خیلی خطرناک به دست پلیس افتاد. به گزارش وب سایت The Drive روزی گشت بزرگراه تگزاس چلنجر و یک خودروی دیگر را در حالی که با سرعت عبور می‌کردند دید و تلاش کرد تا آنها را بگیرد و متوقفشان کند.

هنگامی که سرعت ماشین پلیس به ۱۶۰ مایل در ساعت (۲۵۷ کیلومتر بر ساعت) رسید چون ادامه تعقیب به شدت خطرناک می‌شد افسران پلیس تصمیم گرفتند تعقیب و گریز را تمام کنند و در عوض خودروی دوج چلنجر را به صورت هوایی دنبال نمایند. راننده به محض تمام شدن سوخت خودرو با پای پیاده فرار کرد و ماشین را رها کرد.

در نتیجه رفتار سهل انگارانه او خودروی وی به وزارت ایمنی عمومی تگزاس اعطا گردید و برای مجرم سایر اقدامات تنبیهی در نظر گرفته شد. در حال حاضر دوج چلنجر می‌تواند وظیفه گشت زنی در بزرگراه را بر عهده بگیرد اما مأموریت آن صرفاً جنبه هشدار دهندگی دارد. نکته اخلاقی این داستان این است که نباید با پلیس تگزاس درگیر شوید.

۶. لامبورگینی هوراکان – Lamborghini Huracan

باورنکردنی‌ترین ماشین‌ پلیس‌های تاریخ

برخلاف اتوبان، در ایتالیا و در سرتاسر بزرگراه‌های ویژه سرعت با محدودیت همراه است. گر چه ایتالیایی‌ها در وحشیانه رانندگی کردن و زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به سرعت شهرت دارند اما در واقعیت به شدت مجبور به اجرای قانون می‌شوند. اغلب پلیس‌های ایتالیا می‌بایست با انواع خودروهای فیات و آلفاهای کوچک به تعقیب و گریز مجرمان بپردازند ولی به نظر می‌رسد پلیس ایالتی این کشور یک دستگاه لامبورگینی دارد.

به گفته Car Scoops، در سال 2004 شرکت لامبورگینی یک دستگاه گالاردو به پلیس ایالتی اهدا کرد. این هدیه به خاطر این بود که کمپانی Sant’Agata Bolognese بتواند ارتباط دوستانه خود با مجریان قانون را به خوبی حفظ کند. گالاردو به قدری مورد استقبال پلیس و مردم قرار گرفت که لامبورگینی آن را با خودروی دیگری در سال 2009 به نام هوراکان جایگزین کرد.

۳۰ نفر از افسران پلیس خوش شانس ایتالیا می‌توانند پشت فرمان لامبورگینی هوراکان بنشینند ولی علاوه بر دریافت گواهینامه ویژه گشت زنی، می‌بایست دستورالعمل‌های ویژه‌ای از شرکت لامبورگینی دریافت کنند. همچنین برای نشان دادن حسن نیت و درک عمومی، پلیس با لامبورگینی خود کلیه‌ای را از پادوآ به رم تحویل داد. (مسیر ۳۰۰ مایلی را در عرض دو ساعت طی کرد)

۷. آلفارومئو جولیتا کیو وی – Alfa Romeo Giulia QV

باورنکردنی‌ترین ماشین‌ پلیس‌های تاریخ

به علت تناقض عجیب بین تاریخ و قانون، ایتالیا دو نیروی رسمی پلیس دارد. یکی پلیس ایالتی یا پولیزیا و دیگری کارابینیری‌ها هستند که شاخه از ارتش به حساب می‌آیند. هر دوی این پلیس‌ها وظیفه اجرای قانون را بر عهده دارند اما همان‌طور که ساختار داخلی آنها متفاوت است، مأموریت آنها نیز تا حدی متفاوت خواهد بود.

به گزارش بی بی سی، کارابینیری‌ها به دوران پیش از جمهوری ایتالیات یعنی دویست سال قبل باز می‌گردند. تفاوت‌های اصلی این گروه با پولیزیا این است که پلیس ایالتی وظیفه حفظ نظم مدنی بین شهروندان را بر عهده دارد در حالی که کاربینیری‌ها برای محافظت از منافع امنیت ملی گماشته شده‌اند. گر چه منافع این دو گروه با یکدیگر فرق می‌کند اما پلیس ایالتی می‌تواند سران سندیکای جنایتکار را دستگیر کند همان‌طور که کارابینیری‌ها ممکن است مظنونان تروریستی را بازداشت نمایند.

صرف نظر از وظایفی که این دو گروه دارند، برای اینکه بتوانند مأموریت خود را به درستی و در اسرع وقت انجام دهند، نیاز به وسیله حمل و نقل سریعی دارند این گونه شد که شرکت آلفا رومئو طی همکاری با کارابینیری‌ها 1770 دستگاه خودرو برای آنها عرضه کرد. این ماشین‌ها  Radiomobile 2.0 نامیده می‌شوند و مجهز به پیشرانه‌های بنزینی توربوشارژ هستند که می‌توانند خروجی 200 اسب بخاری را از طریق گیربکس 8 سرعته به محور جلو منتقل کنند.

از جمله امکانات آلفارومئو جولیتا QV می‌توان به پنجره‌های نشکن، مکمل چراغ‌های اضطراری و پایه‌های اسلحه زره پوش اشاره کرد. گر چه سرعت این ماشین‌ها به اندازه لامبورگینی هوراکان نیست اما اگر 2000 دستگاه از آنها در ناوگان پلیس باشد مفیدفایده تر واقع می‌شوند.

۸. بی ای سی مونو – BAC Mono

باورنکردنی‌ترین ماشین‌ پلیس‌های تاریخ

گر چه جزیره مَن، وابسته به ولیعهد بریتانیا در دریای ایرلند، تنها ۲۲۷ مایل مربع وسعت دارد و کمتر از ۹۰۰۰۰ نفر را در خود جای داده است اما هنوز به پلیس نیاز دارد. تعداد جاده‌های آسفالت شده این جزیره کمتر از ۱۰۰۰ مایل است، اما میزبان یکی از طولانی‌ترین مسابقات موتورسواری در جهان است.

مردم مانکس نمی‌توانند جز در مسابقات رسمی و مجاز از محدوده مجاز سرعت خارج شوند چرا که در آن صورت با یک دستگاه BAC Mono رو به رو می‌شوند. مونو یک خودروی پیست است که ظاهری شبیه به ماشین‌هایی دارد که ممکن است در مسابقات F1 دیده باشید. شرکت خودروسازی بریگز یک خودروساز مستقل در لیورپول است که مهارت و تخصص بالایی در طراحی و تولید خودروهای کوچک جاده‌ای دارد.

پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری مونو دست ساز و بسیار سبک است و می‌تواند حداکثر ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین تنها در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون مطلق به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد. (با نهایت سرعت ۱۷۰ مایل در ساعت یا ۲۷۳ کیلومتر بر ساعت) موتور این خودرو فوق العاده سریع است و گفته می‌شود یک دستگاه از آن به پلیس اهدا شده.

حضور این خودرو در شهر یک حرکت تبلیغاتی برای شرکت سازنده است ولی برای گشت‌های منظم و به عنوان ابزاری تبلیغاتی در جهت تشویق مردم به رانندگی ایمن به کار می‌رود. اگر در جزیره من در حال رانندگی بودید و یک دستگاه مونو دیدید، سعی نکنید از آن سبقت بگیرید چرا که موفق نخواهید شد.

۹. سالین موستانگ – Saleen Mustang

باورنکردنی‌ترین ماشین‌ پلیس‌های تاریخ

یکی دیگر از باورنکردنی ترین ماشین های پلیس تاریخ، سالین موستانگ است. استیو سالین چهره موفق مسابقات رانندگی است که توانسته اشتیاق خود به مسابقه را تبدیل به یک تجارت پولساز کند. همزمان با آغاز دهه ۸۰ میلادی، سالین تلاش کرد تا موستانگ‌های جدید را با اعمال تغییراتی در عملکرد موتور و بدنه و با نام موستانگ سالین راهی بازار کند.

موستانگ‌های سالین مدل‌های محبوب و کارآمدی هستند که شباهت زیادی به خودروهای Roush و Shelby در هزاره جدید دارند. آقای سالین به تازگی برخی از محصولات دیگر برندهای خودرو را تغییر داده و سوپراسپرت جذابی به نام S1 عرضه کرده است. سالین یعمی کارایی و بازده بالا برای آنان که می‌خواهند.

استیو در جنوب کالیفرنیا بزرگ شد، جایی که هم اکنون شرکت‌های تجاری او نیز قرار دارند. طبق وب سایت رسمی این شرکت، او مانند سایر تولیدکنندگان قبل از خود، یکی از موستانگ‌های ارتقایافته خود را در سال ۲۰۱۷ به اداره پلیس ریورساید، کالیفرنیا اهدا کرد. این خودرو با سوپرشارژرهای دو پیچی اصلاح و توسط شخص سالین تیونینگ شده است تا بتواند ۷۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند. علاوه بر این تمامی تجهیزات استاندارد پلیس را دارد.

در حالی که این خودرو برای انجام وظیفه و مبارزه با جرایم و مجرمان کاملاً مجهز است، هدف اصلی آن حمایت و افزایش آگاهی و کسب بودجه برای صندوق کمک به افسران پلیس است که به خانواده‌های افسرانی که در حین انجام وظیفه کشته می‌شوند کمک می‌کند. صرف نظر از نحوه استفاده از آن، فقط افسرانی که در مورد استفاده از خودرو آموزش دیده‌اند قادر به رانندگی با آن خواهند بود و سالین در مقر آنها آموزش‌های تخصصی رانندگی ارائه می‌دهد.

۱۰. شورولت بیسکاین – Chevrolet Biscayne

باورنکردنی‌ترین ماشین‌ پلیس‌های تاریخ

باورنکردنی ترین ماشین های پلیس تاریخ

شورلت مدل Biscayne را در سال ۱۹۵۸ معرفی کرد و در سال ۱۹۷۲ تولید آن متوقف شد. این خودرو به‌عنوان یک خودروی سایز بزرگ فروخته شد که مقرون به صرفه‌تر از بل ایر بود. بیسکاین نخستین خودرویی بود که شورولت برای ناوگان پلیس ارائه کرد. این ماشین پلیس مقرون به صرفه بود و زیر کاپوت آن یک پیشرانه V۸ سنگین قرار داشت که قادر بود سرعت بیسکاین را تا ۱۳۵ مایل بر ساعت برساند.

در آن دوران خودروهای علاوه بر فضای کافی و زیاد عملکرد خوبی نیز داشتند و گزینه مناسبی برای پلیس به شمار می‌رفتند. در حالی که امروز هیچ افسری در نیروی پلیس هیچ گشتی با آن انجام نخواهد داد، اداره پلیس سانتا کروز یک بیسکاین ۱۹۶۱ کاملاً بازسازی شده با رنگ آبی دارد که با چراغ‌ها، رادیو و نشان‌های پلیس روی درها نمایش داده شده است.

طبق نوشته وبلاگ رسمی اداره پلیس سانتا کروز، Biscayne قدیمی در رویدادهای عمومی برای برقراری ارتباط با جامعه استفاده می‌شود و در سال ۲۰۱۵، مقام اول را در نمایش وسایل نقلیه اضطراری به دست آورده است. شما نیز باورنکردنی ترین ماشین های پلیس تاریخ را از دیدگاه خودتان برایمان بنویسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دبی
      سال استقلال و اعلام وجود: 1971
      خودروی پلیس: بوگاتی

      ایران
      سال استقلال و اعلام وجود: چندهزار سال قبل
      خودروی پلیس: سمند

      و دیگر هیچ...

    • ناشناس

      از همه چیز عقب هستیم

    • ناشناس

      مورد اول پلیس دبی چقدر شبیه ایرانه خخخخخ
      اونجا از ماشین هم برای جذب توریست استفاده می کنند
      اینجا هم دفع می کنند بعد میگن چرا سرمایه گذار نیست
      چقدر بدبخت شدیم که افغانستان برای سرمایه گذاری رتبه اول رو کسب کرده

    • Smith

      3

    • ناشناس

      ماهم سمندو داریم مارو ازچی میترسونین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج