۱۶۷۴۱۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

گزارش روز نخست نمایشگاه CES ۲۰۱۵

نمایشگاه لوازم الکترونیک و گجت که با نام CES می شناسیم هر ساله در ماه ژانویه در لاس وگاس آمریکا برگزار می شود. این بزرگ ترین نمایشگاه فناوری در سراسر جهان است و برندها و شرکت های پیشرو در صنعت الکترونیک، محصولات آینده خود را برای نخستین بار در این نمایشگاه معرفی می کنند.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015
برترین ها: نمایشگاه لوازم الکترونیک و گجت که با نام CES می شناسیم هر ساله در ماه ژانویه در لاس وگاس آمریکا برگزار می شود. این بزرگ ترین نمایشگاه فناوری در سراسر جهان است و برندها و شرکت های پیشرو در صنعت الکترونیک، محصولات آینده خود را برای نخستین بار در این نمایشگاه معرفی می کنند.

همکاری آئودی و ال جی و ساخت ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید

آئودی در کنفرانس خبری اش که ساعاتی پیش در CES انجام شد از همکاری اش با ال جی، سامسونگ و انویدیا صحبت کرد و از تکنولوژی جدیدی در ماشین هایش پرده برداشت که از اندروید پوشیدنی پشتیبانی می کند. اما در این کنفرانس آئودی نامی از ماشین خاصی نبرد و اولریخ هاکنبرگ تنها یکی از مدل های این شرکت را به همراه ساعت هوشمند ال جی به روی صحنه آورد.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

تکنولوژی مورد اشاره آئودی در همکاری با ال جی ساخته شده که به نظر می رسد امکان کنترل خودرو با ساعتی ساخته شده توسط ال جی باشد. در این کنفرانس خبری ساعت مذکور به مچ آقای هاکنبرگ بسته شده بود.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

ال جی این شراکت را تایید کرده و گفته که سیستم عامل ساعت مذکور Android Wear بوده است. ال جی همچنین تایید کرده که مشغول کار بر روی webOS برای محصولات پوشیدنی خود است اما پروژه آئودی ربطی به این برنامه ندارد.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

آئودی در کنفرانس خبری جزئیات بیشتری در خصوص این همکاری و نحوه دقیق تعامل ساعت و ماشین بیان نکرده است. ممکن است ساعت مذکور تنها نمونه ای نمایشی برای کنفرانس خبری آئودی بوده باشد.

اسپیکر بلوتوث معلق Air۲ در نمایشگاه CES معرفی شد

اسپیکر معلق Air۲ -که در واقع اِیر اسکوارد- خوانده می شود در CES معرفی شد. این اسپیکر که از دو بخش تشکیل شده دارای یک بخش ثابت و یک بخش مجزای بلوتوث است.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

بر روی Air۲ یک میکروفون قرار داده شده که اجازه می دهد از آن در تماس های اینترنتی بهره برد. همچنین این اسپیکر با کمک پورت micro-USB قابل شارژ است.

اما مهمترین نکته در این اسپیکر، قابلیت ایستایی معلق بخش کوچک بر روی بخش بزرگتر آن است که جلوه اصلی را به کار آن داده است. این بخش با کمک آهنرباهای قدرتمندی که در دو بخش آن تعبیه شده، تعادل را برقرار کرده و اجازه می دهد این دو بخش بدون تماس مستقیم بر روی یکدیگر قرار گیرند.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

با توجه به اینکه این اسپیکر از آهنربا در خود بهره می برد می توان آن را به هر جایی نصب کرده و با توجه به قابلیت دریافت صدا با کمک بلوتوث از صدای آن استفاده کرد. در زیر نمونه ای از این قابلیت را در قالب تصویر متحرک مشاهده می کنید.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

این اسپیکر بلوتوث با هر بار شارژ می تواند صوت را برای ۱۲ ساعت تا فاصله ۱۰ متری دریافت و پخش کند.

قیمت این اسپیکر جذاب ۱۹۹ دلار تعیین شده و هم اکنون از طریق آمازون در دسترس است. به گفته مسئولین غرفه، حالت معلق در این اسپیکر، صدا را با کیفیت بهتری پخش می کند.

با کفی، کفش خود را هوشمند کنید

وقتی چراغ قوه هوشمند می‌شود چرا کفش نشود! ایده‌ی بدی نیست٬ اگر با قرار دادن یک کفی، کفش فعلی خود را هوشمند کنیم. دیجی‌سول این ایده را عملی کرده و محصول خود را به CES آورده است.

اگر مایلید گام‌های برداشته شده‌ی خود را به بهترین شکل ممکن بشمارید! دیجی‌سول کفی خاصی را طراحی کرده که این کار را انجام می‌دهد. اما ۲۰۰ دلاری که برای خرید این محصول هزینه می‌کنید تنها برای شماردن گام‌های شما نیست٬ چرا که محصولات دیگر مانند دستبندهای هوشمند و دیگر گجت‌های پوشیدنی نیز قادرند این کار را انجام دهند. کفی‌ هوشمند دیجی‌سول قادر است پاهای شما را نیز به سرعت گرم کند تا در زمستان همیشه انگشت‌های پا گرم باقی بمانند.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

این کفی هوشمند قادر است دمای پا را تا ۴۸ درجه سانتی‌گراد افزایش دهد. باتری آن از طریق درگاه میکرو USB شارژ می‌شود و با هر بار شارژ ۶ تا ۹ ساعت دوام می‌آورد.

اگر مایل به کنترل کفی جدیدِ کفش خود باشید یک اپلیکیشن برای آیفون و اندروید در نظر گرفته شده که از طریق آن می‌توانید دمای پای خود را کنترل کرده یا اطلاعات مربوط به گام‌های برداشته شده و کالری سوزانده شده را مشاهده کنید.

فوگو از چراق‌قوه‌ی سوئیسی هوشمند رونمایی کرد

ظاهرا تغییراتی در همه بازارها رخ داده است که به موجب آن اگر کلمه‌ی اسمارت یا هوشمند را قبل از نام محصول خود اضافه کنید، تجارت‌تان رونق بیشتری پیدا می‌کند. در همین راستا چندکاره‌های سوئیسی نیز هوشمند شده‌اند. اما این بار این هوشمندی به معنی واقعی کلمه است و شما با یک ابزار بسیار کارآمد و البته هوشمند روبرو هستید.

فوگو٬ شرکت سوئیسی تولیدکننده چراغ‌قوه هوشمند، محصول جدید خود را با ترکیبی از سرسختی و قابلیت ضدآب، GPS، گیرنده و واکی‌تاکی ساخته است.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

سرویس واکی‌تاکی‌ بکار رفته در این چندکاره‌ی سوئیسی برخلاف نمونه‌های سنتی، پیغام صوتی را تنها به فردی که برای وی ارسال شده، انتقال می‌دهد. در واکی‌-تاکی‌های سنتی یک کانال رادویی روی موج خاصی باز می‌شود و همه‌ی افراد می‌توانند روی آن موج خاص پیغام‌ها را دریافت کنند. از طریق دستگاهِ فوگو حتی می‌توان پیغام متنی ارسال کرد یا اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی فعلی خود را از GPS دریافت کرده و به دوستان خود ارسال کنید.

این دستگاه یک LCD و سه دکمه‌ دارد تا کاربر بتواند از امکانات آن استفاده کند. از طریق این دکمه‌ها نه تنها می‌توان پیغام ارسال کرد یا موقعیت جغرافیایی فعلی خود را مشاهده کرد بلکه می‌توان نور چراق‌قوه‌ را کم و زیاد کرد. این گجت دارای سنسور شتاب‌سنج داخلی است مثلا اگر چراق‌قوه را با سرعت به سمت پای خود خم کنید نور آن کم می‌شود. اگر به زمین برخورد کنید نیز متوجه می‌شود و از طریق زنگ هشدار تلاش می‌کند تا دیگر فوگو‌های اطراف را از وجود شما آگاه کند تا بتوانند به کمک شما بیایند. اگر مسیر را گم کرده باشید و به دنبال راهی برای جلب توجه دیگران باشید می‌توانید چراق‌قوه را روی حالت چشمک زن بگذارید تا بصورت مرتب هر چند لحظه‌ یکبار فلاش بزند.

این چراق‌قوه از طریق درگاه USB شارژ می‌شود و به این ترتیب می‌توان آن را از طریق خودرو، کامپیوتر، برق یا پاوربانک‌ها شارژ کرد.

فوگو، کمپانی تولید کننده‌ی این گجت جالب در تلاش است تا قابلیت‌های بیشتر مانند، تلفن ماهواره‌ای را به محصول خود اضافه کند. فوگو سیستم‌عامل اختصاصی خود را برای این گجت توسعه داده‌ است و دست توسعه دهندگان را باز گذاشته تا اگر ایده‌ی جالبی دارند روی محصول این شرکت ارائه دهند. مثلا می‌توان روی صفحه نمایش کوچک این ابزار بازی تتریس را اجرا کرد.

فوگو تلفن هوشمند نیست اما می‌تواند از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل شده و اطلاعات جالبی را به آن منتقل کند. این چراغ قوه با قیمت ۲۰۰ دلار تابستان امسال روانه‌ی بازار خواهد شد.

نمایشگرهای جدید شارپ به هر شکلی در می‌آیند

کمپانی ژاپنی شارپ در CES امسال حضور پر رنگی داشت و علاوه بر معرفی تلویزیون‌های ارزن قیمت ۴k و تلویزیون ۸k از نمایشگر جدید خود که قادر است در اشکال مختلف مورد استفاده قرار گیرد، رونمایی کرد.

شارپ نمایشگرهای جدید خود را FFD یا Free Form Display می‌نامد. این نمایشگرها که در CES رونمایی شده‌اند قرار است در خودروها و محصولات دیگر بکار گرفته شوند. یکی از چالش‌های اصلی تولیدکنندگان، استفاده از نمایشگرها در اشکال غیر چهارگوش است که ظاهرا شارپ این مشکل را حل کرده، تا تولیدکنندگان بتوانند نه تنها این نمایشگرها را بصورت دایره یا بیضی شکل استفاده کنند بلکه از آن در اشکال مختلف نیز بهره ببرند. گفته می‌شود که خودروسازان روی خوش به این نمایشگرها نشان داده‌ و قصد دارند از آن‌ها در محصولات آینده‌‌‌شان استفاده کنند.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

شارپ چند نمونه‌ی اولیه از FFD را در CES به نمایش گذاشته که عموما برای داشبور خودروها طراحی شده‌ است. گفته می‌شود این نمایشگرها سال ۲۰۱۷ در خودروها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شارپ از فناوری IGZO خود در این نوع از نمایشگرها استفاده کرده تا مصرف انرژی نیز به حداقل برسد. این نمایشگرها به شکلی طراحی شده‌اند که نیازی به لبه و حاشیه نداشته باشند. به همین دلیل به آسانی می‌توان آن‌ها را به اشکال مختلف در آورد. اگر با فناوری IGZO شارپ آشنا نیستید مقاله‌ی «شارپ تکنولوژی IGZO را شرح داد: مصرف کمتر تراکم بیشتر» را مطالعه کنید.

شارپ می‌گوید از این نمایشگرها در موبایل‌ها و ساعت‌های هوشمند نیز می‌توان استفاده کرد. تَصَورِ موبایل‌های غیرچارگوش و متفاوت را در ذهن داشته باشید.

تلفن هوشمند V۲ با ۳۲۰ گیگابایت ظرفیت ذخیره سازی رونمایی شد

ظرفیت ذخیره سازی تلفن های همراه به ندرت فراتر از ۶۴ گیگابیت می رود که آن نیز به لطف کارت های حافظه میکرو اس دی امکان پذیر است.

اما به تازگی شرکتی به نام Saygus موفق به ساخت یک «ابر اسمارت فون» شده است که از بسیاری جهات شبیه به تلفن های هوشمند معمولی به نظر می آید منتها با این تفاوت که ظرفیت ذخیره سازی آن اندکی از حد معمول بیشتر است.
این تلفن هوشمند که Saygus V2 نام دارد دارای یک نمایشگر ۱۰۸۰p است. به علاوه یک پردازنده اسنپدراگن ۲٫۵ گیگاهرتزی همراه با ۳ گیگابایت رم نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

سیستم عامل این محصول از نوع اندروید ۴٫۴٫۴ موسوم به کیت کت است و به گفته کمپانی سازنده، برای آن دسته از کاربرانی طراحی شده که حجم زیادی از محتوی چند رسانه ای را در حافظه اسمارت فون خود ذخیره می کنند.

حال ببینیم که چرا شرکت سازنده چنین کاربردی را برای این اسمارت فون در نظر گرفته است. به گفته Saygus ظرفیت ذخیره سازی این اسمارت فون تا ۳۲۰ گیگابایت امکان ارتقاء دارد.

این محصول ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد و دو اسلات کارت حافظه میکرو اس دی هم برای آن در نظر گرفته شده که امکان ارتقاء ظرفیت ذخیره سازی تا ۳۲۰ گیگابایت را فراهم می کند.

یک دوربین اصلی ۲۱ مگاپیکسلی در قسمت عقب بدنه (با دو فلاش LED) و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در قسمت جلوی آن کار گذاشته شده است که برای برقراری ارتباط های تصویری مورد استفاده قرار می گیرد.

اما از دیگر امکانات قابل توجه این تلفن هوشمند، می توان به اسپیکرهای هارمن کاردون، اسکنر اثر انگشت و پشتیبانی از استاندارد شارژ بیسیم Qi اشاره نمود و البته امکان دسترسی به روت دستگاه را هم نباید نادیده گرفت که مشخصه ای مهم برای توسعه دهندگان نرم افزاری محسوب می شود.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

طراحی این محصول زیاد هم جذاب نیست با این حال بدنه محکم و ظریفی دارد که در حد خود قابل قبول است. نکته مبهم در مورد اسمارت فون مورد بحث قیمت آن است که احتمالا هم اندازه با دیگر محصولات ۵ اینچی است.

شرکت سازنده این محصول در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که V۲ را از طریق کلیه اپراتورهای ایالات متحده آمریکا عرضه می کند و احتمالا تا بهار امسال علاقمندان می توانند آن را خریداری نمایند.

نگاهی از نزدیک به تلویزیون S۹W سامسونگ طراحی شده توسط Yves Behar

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

سامسونگ برای اینکه تلویزیون جدید خود تحت مدل S۹W را به بهترین شکل ممکن طراحی کند به سراغ یکی از سرشناس ترین طراحان صنعتی دره ی سیلیکون یعنی Yves Behar رفته است. ردپای این طراح معروف را می توان به وضوح در محصول پیش تر اشاره شده که یک تلویزیون خمیده ی ۸۲ اینچی SUHD است مشاهده نمود.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

نمایشگر مدل مورد بحث نسبت تصویر ۲۱ به ۹ را ارائه می نماید و لذا در اولین برخورد با آن چشم شما به وضوح عریض بودن بیش از حدش را نسبت به نمونه های ۱۶ به ۹ تشخیص خواهد داد. همچنین Behar برای قسمت زیرین تلویزیون مذکور مکعبی را طراحی کرده که در اصل خروجی صوتی آن نیز محسوب می شود و با توجه به مشکلاتی که در زاویه دید نمایشگرهای خمیده وجود دارد در صورت لزوم کاربر قادر خواهد بود با استفاده از همین مکعب و کنترل تلویزیون آن را قدری به سمت راست و یا چپ بچرخاند.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

در ادامه ی مطلب می توانید تصاویر بیشتری از این تلویزیون سامسونگ که سیستم عامل تایزن بر روی آن ارائه گشته است را مشاهده نمایید. کمپانی کره ای تا کنون در مورد قیمت S۹W سخنی به میان نیاورده ولی احتمالاً این یکی از گران ترین تلویزیون های کنونی بازار خواهد بود.

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015

گزارش روز نخست نمایشگاه CES 2015
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج