adexo3
۲۰۲۹۴۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M۴ در برابر F-Type

BMW در سال ۲۰۱۴ مدل M۴ را که درواقع جایگزین مدل M۳ کوپه است، با هدف تولید یک خودروی کامپکت با عملکرد بالا روانهٔ بازار کرد. حال ما نسخهٔ کانورتیبل M۴ را در مقابل جگوار هیجان‌انگیز F-Type S کانورتیبل مورد آزمایش قرار می‌دهیم.

سایت پدال: BMW در سال ۲۰۱۴ مدل M۴ را که درواقع جایگزین مدل M۳ کوپه است، با هدف تولید یک خودروی کامپکت با عملکرد بالا روانهٔ بازار کرد. حال ما نسخهٔ کانورتیبل M۴ را در مقابل جگوار هیجان‌انگیز F-Type S کانورتیبل مورد آزمایش قرار می‌دهیم.


BMW M۴ در بازار خودروهای اسپرت با عملکرد بالا نقش مهمی را ایفا می‌کند. پیشرانهٔ توربو دوقلو شش سیلندر خطی قدرتمند M۴ در مدل کوپه دیده می‌شود، حال BMW سقف فلزی تاشو را که قبلاً در مدل استاندارد سری ۴ کانورتیبل دیده می‌شد را به نسخهٔ M۴ قدرتمند نیز اضافه کرده است.

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

M۴ کانورتیبل جدید ترکیبی از وسوسه‌انگیزی و هیجان را با سقف باز ارائه کرده است و از یک موتور با عملکرد بالا بهره برده است، اگرچه در بین بازار کابریولت‌های فوق‌سریع قرار ندارد اما در این حوزه از خودروها یکی از بهترین اتومبیل‌های موردعلاقه ما است.

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

جگوار F-Type چهار صندلی ندارد اما می‌تواند یک بازی بسیار نزدیک به M۴، چه در قیمت و چه در قدرت و هندلینگ را با آن شروع کند.
بنابراین، باید ببینیم که آیا BMW می‌تواند پسرعموی کوپه خود را تحت تأثیر قرار دهد، یا نیاز به تجدیدنظر دارد؟
شاخ به شاخ

باز کردن سقف

شما به طور کامل سقف الکتریکی جمع شونده را در هر دو اتومبیل در اختیار دارید، و همچنین هر دو خودرو می‌توانند سقف را در حالی که خودرو حرکت می‌کند باز و بسته کنند. این عمل در BMW تا سرعت ۱۸ کیلومتر در ساعت امکان‌پذیر است، این در حالی است که جگوار می‌تواند با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت سقف خود را بسته یا باز کند.BMW M۴ زمان ۲۳.۸ ثانیه را برای باز کردن و ۲۶.۹ ثانیه را برای یا بستن سقف نیاز دارد. این درحالی است که جگوار فقط ۱۰.۸ ثانیه برای باز کردن و ۱۲.۱ ثانیه برای بستن سقف خود زمان نیاز دارد. پس از بستن کامل سقف، BMW به خاطر فلزی بودن سقف کمی ساکت‌تر و آرام‌تر از جگوار بود. در سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت M۴ صدایی برابر با ۶۹ دسی‌بل را به کابین وارد می‌کند و سقف پارچه‌ای جگوار، ۷۲ دسی‌بل را از خود عبور می‌دهد.

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

عملی بودن

اگرچه با سقف بسته دسترسی به کابین جگوار کمی سخت‌تر است اما در این بخش هم هر دو خودرو به‌اندازه کافی برای ورود و خروج به کابین ساده و راحت هستند. عقب BMW هم برای رفت‌وآمد آسان است، فقط باید با فشار یک دکمهٔ الکترونیکی صندلی‌های جلو را به جلو خم کرده تا دسترسی به صندلی‌های عقب آسان‌تر باشد.

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

ویژگی‌های فنی و عملکرد حرفه‌ای

M۴ و F-Type، هردو پیشرانه‌های ۳.۰ لیتری شش سیلندر خود را به رخ می‌کشند، اما در BMW شش سیلندر خطی و مجهز شده به توربو شارژ دوقلو است، در حالی که جگوار از پیشرانهٔ ۳.۰ لیتری خورجینی سوپرشارژر استفاده کرده است. BMW موتور M۴ را تقویت کرده است و صدای اگزوز را چندین برابر ساخته است، ولی F-Type یک دریچه مکانیکی را در اگزوز تعبیه کرده است که با پمپ کردن گاز خروجی، حجم صدا را به طرز خارق‌العاده‌ای افزایش داده، که صدای خودرو را وحشی‌تر کرده است. M۴ با یک گیربکس ۷ سرعتهٔٔ اتوماتیک، قدرت ۴۲۵ اسب‌بخاری را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. جگوار هم مجهز به یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک قدرت ۳۷۵ اسب‌بخار خود را به چرخ‌های عقب می‌رساند.

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

حکم

جایگاه نخست: جگوار F-Type S کانورتیبل

اگر می‌خواهید یک کانورتیبل لوکس داشته باشید، و هر زمانی که شما پشت فرمان آن می‌نشینید احساس خاص بودن را بکنید، هیچ چیز نمی‌تواند مانند جگوار F-Type با این حصول مطابقت داشته باشد. زمانی که شروع به شتاب گیری می‌کنید، صدای وحشیانه اگزوز را می‌شنوید که به همراه هندلینگ فوق‌العاده بالای خودرو، لبخندی ناخودآگاه را بر روی لبانتان می‌آورد و به‌سادگی احساس می‌کنید که خودرو زنده است. درواقع، F-Type این استعداد را دارد که شما را به قدری سرگرم کند که ظرف مدت بسیار کمی، عملی نبودن این خودرو را فراموش کنید و این بدان معناست که جگوار F-Type هنوز هم یکی از بهترین کانورتیبل‌های با عملکرد بالا است که می‌توانید خریداری کنید.

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

جایگاه دومBMW M۴ کانورتیبل

M۴ کانورتیبل با موتور شش سیلندر خطی خود، عملکردی فوق‌العاده و البته مشابه پسرعموی کوپه خود را در مسیر ارائه کرد. اما سقف فلزی آن علیرغم بهتر بودن برای کاهش نویز فضای بیرون، باعث سنگین‌تر شدن خودرو شده است. زمان و سرعت باز و بسته شدن هم به طول می‌انجامد و همچنین در مسیرهای پر پیچ و خم هندلینگ و پایداری لازم را مانند جگوار به شما نمی‌دهد. وزن اضافی از سیستم پیچیده سقف M۴ فقط جایگاه این خودرو را در مقایسه با جگوار پایین‌تر قرار می‌دهد ولی همچنان M۴ یکی از بهترین کانورتیبل‌های داغ به شمار می‌رود. درمجموع می‌توان M۴ کانورتیبل را یک خودروی چهار صندلی بزرگ با عملکرد فنی بالا دانست، اما باید اعتراف کرد که فاقد لذت و سرگرمی است که شما در جگوار به دست می‌آورید.

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مشخصات کلیدی

مشخصات BMW M۴ Convertible DCT Jaguar F-Type S

قیمت پایه / قیمت مدل تست £۶۳,۳۹۰/£۷۱,۴۷۰ £۶۷,۵۳۵/£۷۰,۶۹۰

ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۶.۰۰۰) £۳۲,۹۶۳/۵۲.۰% £۳۵,۳۲۱/۵۲.۳%

استهلاک £۳۰,۴۲۷ £۳۲,۲۱۴

مالیات سالانه / نرخ بالاتر £۴,۱۳۸/£۸,۲۷۶ £۴,۴۱۲/£ ۸,۸۲۴

فاصلهٔ دو محور /طول ۴۶۷۱/۲۸۱۲mm ۴۴۷۰/۲۶۲۲mm

عرض/ ارتفاع ۱۳۸۶/۱۸۷۰mm ۱۳۰۸/۱۹۲۳mm

موتور / حجم ۶ سیلندر خطی توئین توربو / ۲۹۷۹ سی‌سی ۶ سیلندر خورجینی سوپرشارژر / ۲۹۹۵ سی‌سی

بیشینهٔ قدرت ۴۲۵ اسب‌بخار ۳۷۵ اسب‌بخار

بیشینهٔ گشتاور ۵۵۰نیوتن‌متر ۴۶۰ نیوتن‌متر

گیربکس و دیفرانسیل ۷ سرعتهٔ اتوماتیک / RWD ۸ سرعتهٔ اتوماتیک / RWD

حجم باک ۶۰ لیتر ۷۰ لیتر

حجم صندوق عقب ۳۷۰ لیتر ۱۹۶ لیتر

وزن خودرو / حمل بار ۱,۸۶۵/۵۰۰kg ۱,۶۱۴/۴۳۶kg

دایره دور زدن خودرو ۱۲.۲ متر ۱۰.۷ متر

گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال

رتبهٔ تولیدکننده / فروشنده ۱۰ / ۲۲ ۲ / ۸

۰ تا ۶۰ مایل ۴.۱ ثانیه ۴.۶ ثانیه

حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر ۲۷۵ کیلومتر

مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲ تا ۰ کیلومتر ۴۵.۵ متر ۴۹.۶ متر

میزان نویز کابین در سرعت ۱۱۲ کیلومتر ۶۹ دسی‌بل ۷۲ دسی‌بل

مصرف سوخت میانگین طبق ادعای کمپانی ۷.۲۳ لیتر ۷.۱۴ لیتر

مصرف سوخت میانگین در تست اتو اکسپرس ۸.۹۷ لیتر ۱۱ لیتر

تست واقعی / ادعای co۲ کمپانی / مالیات ۲۴۹/۲۰۳g/km/۳۳% ۳۰۸/۲۰۳g/km/۳۳%

ایربگ / ISOFIX / سنسور پارک / دوربین ۶ عدد / دارد / دارد / ۳۳۰ پوند ۴ عدد / دارد / عقب / ۲۵۵ پوند

ترمز سرامیکی/ ESP/ کروز کنترل ۶.۲۵۰ پوند / دارد / دارد ۸.۹۰۰ پوند / دارد / دارد

رنگ متالیک / چراغ زنون / باله عقب دارد / دارد / ۲۶۵ پوند ۷۰۰ پوند / دارد / دارد

تهویه مطبوع / چرم / گرم‌کن صندلی دارد / دارد / دارد ۷۰۰ پوند / دارد / دارد

ماهواره ناوبری / usb / dab radio / بلوتوث دارد / دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد / دارد

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج