adexo3
۲۲۰۵۲۱
۵ نظر
۵۱۰۸
۵ نظر
۵۱۰۸
پ

موشک مخوف توپول - ام روسیه

موشك روسي SS-۲۷ ، يا توپول-ام موشكي قاره پيما، زمين پايه، با پيشرانه اي سوخت جامد می باشد . اين موشك اوج تكنولوژي موشكهاي بالستيك را نمايان ساخت ، تركيبي از سوختي مدرن و طراحي كلاهك جدید بعلاوه قابليت پرتاب از سيلوهاي زمیني و جايگاههاي متحرك نويد ساخت موشك بسيار قدرتمندي را ميداد .

وب‌سایت میلیتاری:

مشخصات :

كشور : فدراسیون روسیه

نام ثبت شده : Topol-M, RS-۱۲M۱/M۲

گروه بندی : ICBM

مدت ورود به خدمت : ۱۹۹۷

جايگاه : متحرک ، سیلو

طول : ۲۱.۹۰ متر

قطر : ۱.۹۰ متر

وزن پرتاب : ۴۷۲۰۰ كيلوگرم

حداکثر قابلیت حمل : ۱ عدد

پيشرانه : ۳ مرحله اي سوخت جامد

سر جنگي : هسته ای KT۵۵۰

برد : ۱۰۵۰۰ كيلومتر

دقت : m CEP ۳۵۰

نشان روسی : RS-۱۲M۱/-۱۲M۲ Topol-M

وضعیت : عملیاتی

موشک مخوف توپول - ام روسیه

موشك روسي SS-۲۷ ، يا توپول-ام موشكي قاره پيما، زمين پايه، با پيشرانه اي سوخت جامد می باشد . اين موشك اوج تكنولوژي موشكهاي بالستيك را نمايان ساخت ، تركيبي از سوختي مدرن و طراحي كلاهك جدید بعلاوه قابليت پرتاب از سيلوهاي زمیني و جايگاههاي متحرك نويد ساخت موشك بسيار قدرتمندي را ميداد .

هدف روسيه از ساخت اين موشك شكست دادن تمام موشكهاي ضد بالستيك جهان است . يوري سولومونوي ، سرپرست موسسه مسكو و سرپرست گروه طراحی خانواده موشک های توپول اظهار داشت که SS-۲۷ شالوده اصلي موشك هاي استراتژيك هسته اي روسيه تا سال ۲۰۱۵ است .

موشک مخوف توپول - ام روسیه

این موشک توانایی مانور دادن بر روی هدف خود در مرحله terminal phase را داراست . همچنین در برابر پرتو های الکترو مغناطیسی که به منظور اختلال در موشک به کار می رود مقاوم است . این موشک با کلاهک هسته ای خود می تواند محدوده ی ۱۰ کیلومتری را منفجر سازد . SS-۲۷ به گونه ای طراحی شده است که بتواند در برابر حملات هسته ای در شعاع ۵۰۰ متری خودش مقاومت نماید .

SS-۲۷ برای باقی ماندن در برابر هر گونه حمله لیزری با تکنولوژی موجود طراحی شده است و استفاده از لیزر از طریق پایگاه های فضایی در برابر این موشک بی فایده است .

موشک مخوف توپول - ام روسیه

شلیک موشک توپول-ام از سیلو

SS-۲۷ توانایی ضربه زدن به هرگونه هدفی در داخل خاک ایالت متحده را دارد . استقرار این موشک ها در سیلوهای بسیار مقاوم و جایگاه های متحرک مخفی تقریبا پرتاب موفقیت آمیز این موشک را فراهم می نماید . همچنین استفاده از سوخت جامد برای این موشک این امکان را فراهم می سازد تا در حالت آماده باش قرار داشته باشد و در وقت لازم در مدت کمتر از دقیقه به سمت هدف پرتاب گردد . مسلما یک کلاهک ۵۵۰ كيلوتني به تنهايي قادر به نابود سازی يك شهر است و همزمان توان زندگي درآن را به طور كلي از بين ميبرد.موشك SS-۲۷ توانایی حمله متقابل هسته ای را برای روسیه فراهم می سازد

SS-۲۷ ،سلاحي مهم براي وارد كردن ضربه اول ميباشد . موفقيت در نابود كردن توان هسته اي نيروي دشمن در ضربه اول بسیار مهم می باشد ،كه SS-۲۷ از عهده اين كار به دقت برميايد.

موشک مخوف توپول - ام روسیه

دقت اين موشك ۳۵۰ m CEPگزارش شده است . این دقت بالا به همراه یک کلاهکKT ۵۵۰ می تواند هر سیلو موشکی را به راحتی نابود سازد اما استفاده از کلاهک های MIRV این اجازه را می دهد تاگروهی از موشک ها به یک باره نابود سازد . این موشک به آسانی قابلیت سازگاری با کلاهک های MIRV را دارد که توانایی عبور از سپر دفاع موشکی ( ABM ) را دارد .

سولومونوي در گزراش خود اعلام کرد که مدل متحرک SS-۲۷ توانایی حمل ۴ تا ۶ کلاهک در سر جنگی بلند خود دارد .

موشک مخوف توپول - ام روسیه

SS-۲۷ دارای برد ی برابر ۱۰۵۰۰ کیلومتر ( ۶۵۲۴ مایل ) می باشد . بر اساس گزارشاتی این موشک با کلاهک های هسته ای ۵۵۰ KT مجهز شده است . بر اساس گزارشات تعیید نشده ی دیگری این موشک ها به کلاهک های ۱ MT بعلاوه کلاهک های MIRV به تعداد ۶ عدد مجهز شده است . استفاده از سيستم تقويت كننده حمل(PBV) در كلاهك ها و سيستم ديجيتالي ناوبري خودكار ، همراه با GLOSNASS دقتي برابر با ۳۵۰ m CEP را براي اين موشك فراهم ساخته است. وزن اين موشك در هنگام پرتاب برابر با ۴۷۲۰۰ كيلوگرم است این موشک دارای طولي برابر ۲۱.۹ متر و قطري ۱.۹ متري و موتوري با سوخت جامد و ۳ مرحله اي می باشد .

موشک مخوف توپول - ام روسیه

جاگذاری موشک توپول-ام داخل سیلوی زیرزمینی

طراحی SS-۲۷ از سال در اواخر سال ۱۹۸۰ آغاز شد . اگرچه طراحی مجدد آن در سال ۱۹۹۲ آغاز شد که نتیجه آن طراحی و ساخت موشک بود . اولین تست پرتاب این موشک در دسامبر ۱۹۹۴ و اولین تست مدل بعدی آن که قابلیت پرتاب از جایگاه های متحرک را داشت ۶ سال بعد انجام گرفت . در ابتدا ۲ عدد از این موشک ها در سال ۱۹۹۷ وارد خدمت شد و در سیلو های اصلاح شده SS-۱۹ جای گرفتند . اولین گردان از موشک های سیلو پایه SS-۲۷ در سال ۱۹۹۸ ، گردان دوم در یال ۱۹۹۹ ، گردان سوم در سال ۲۰۰۰ و گردان چهارم در سال ۲۰۰۳ عملیاتی شدند .

موشک مخوف توپول - ام روسیه

اولین سری ازمدل TEL vehicle در سال ۲۰۰۱ وارد خدمت شد . در ابتدا سفارش ساخت ۳۵۰ عدد از این موشک داده شد اما با تغییراتی در سفارش در سال ۲۰۰۵ تنها ۵۰ عدد موشک تحویل داده شد . در سال ۲۰۰۶ تعداد ۴۴ موشک ئر حالت عملیاتی قرار داشت . اعتقاد بر این است که تا سال ۲۰۱۰ تعداد ۶۵ موشک سیلو پایه و تعداد ۳۵ موشک متحرک در حالت عملیاتی قرار داشته باشند .

موشک مخوف توپول - ام روسیه

سیلوی پرتاب زیرزمینی موشک توپول-ام
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل اسمش تپل هست . ولی چه فایده که تپل روسی است.

      پاسخ ها

      • احسان

        موشک های روسی برتر از موشک های امریکا یی ست

    • متین

      ماشالا چقدم تپله خدا نگه داره واس پدر مادرش

    • بدون نام

      دوست داریم کشور خودمان ایران هم که انقدر در صنایع نظامی تمرکز داره از این نوع موشکها برای روزهای سخت تولید و انبار کنه تا در موقع لزوم بر علیه کشورهای متجاوزین زورگو بکار برده شود

    • حمید

      چقدر تپلو هستش , چاق و چله ست , البته ما به فارسی میگیم تپل . به روسی میگن توپول ( توووپووول)
      این درست ترین تلفظش هست toopool
      ایشالله به امید خدا ما هم تا قبل از 2020 به تکنولوژی ساخت و پرتاب این مدل موشک ها برسیم ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج