۲۳۴۴۰۶
۵۰۹۰
۵۰۹۰
پ

معرفی لکسوس ES۲۵۰

در واقع ذات محصولات لکسوس در کیفیت فوق العاده، فهرست چشمگیر آپشن‌ها و البته کیفیت سواری قابل توجه خلاصه می‌شود. یکی از پرطرفدارترین سدان‌های لکسوسم دلی نیست جز ES.

معرفی لکسوس ES250
مجله تخت گاز: در واقع ذات محصولات لکسوس در کیفیت فوق العاده، فهرست چشمگیر آپشن‌ها و البته کیفیت سواری قابل توجه خلاصه می‌شود. یکی از پرطرفدارترین سدان‌های لکسوسم دلی نیست جز ES. لکسوس ES پلی میان IS اسپرت و سدان‌های لوکسی نظیر GS و LS به شمار می‌رود که رقبایی نظیر ب ام و سری ۵ و بنز E کلاس را در مقابل خود می‌بیند.

نسل قبلی ES در ایران با استقبال مناسبی رو به رو شد. علی‌رغم پیشرانه قدرتمندی که روی مدل قبلی قرار داشت، طراحی بدنه و کابینش، در عین لوکس بودن، تا حدودی کسل کننده و بی روح به نظر می‌رسید. اما داستان نسل جدید ES تفاوت زیادی با مدل قدیمی دارد. در مدل جدید ES شاهد یک طراحی جا افتاده و هماهنگ از لکسوس هستیم.

معرفی لکسوس ES250

لکسوس در این سدان لوکس نیز از المان‌هایی نظیر جلو پنجره دوکی شکل و لامپ های LED در قسمت زیرین چراغ‌های جلو که زیبایی ظاهری را دو چندان می‌کنند، دریغ نکرده است. البته طراحی قسمت عقب نسبتا ساده انجام شده و بیشتر مشابه خودروهای کره‌ای نظیر هیوندای سوناتا YF است تا یک سدان لوکس ژاپنی. و اگر بخواهیم در کل زیبایی ظاهری ES را ارزیابی کنیم، علی‌رغم هماهنگی نقاط مختلف و طراحی شیک و جا افتاده، از نظر جذابیت، ES در پس برادرانش یعنی IS و GS قرار می‌گیرد.

فضای کابین نیز همچون طراحی بدنه از دکوراتیوی بسیار شکیل و کلاسیک بهره می‌برد و ایرادی به کیفیت پوشش‌های کابین و چرم و چوب استفاده شده در این قسمت وارد نیست. لکسوس در ESجدید و سایر محصولات جدیدش، طراحی کابین مدل‌های قدیمی را به فراموشی سپرده و با استفاده از المان‌هایی نظیر غربیلک سه شاخه فرمان با طراحی ظریف، دریچه‌های مستطیلی شکل سیستم تهویه، محل قرار گیری صفحه نمایشگر ۸ اینچی و البته استفاده از ساعت آنالوگ در وسط کنسول جلو، باعث شده تا کابین ESجدید جذاب‌تر و دلنشین‌تر از مدل قبلی باشد. در زمینه امکانات رفاهی نیز لکسوس در سدان لوکسش از هیچ چیز دریغ نکرده و علاوه بر پرده‌های برقی پنجره های عقب و صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرمکن و حافظه، شاهد استفاده از یک سیستم تهویه مطبوع کاملا حرفه‌ای و یک سیستم صوتی مارک لوینسون بسیار قوی با ۸ عدد اسپیکر در این مدل هستیم..

از همه تغییرات نسل جدید لکسوس ES گفتیم، اما باید قبول کرد که جای خالی پیشرانه ۶ سیلندر قدرتمند نسل قبلی در این مدل کاملا احساس می‌شود. در حقیقت به خاطر قوانین گمرکی و محدودیت های عجیب و غریب، شرکت وارد کننده اقدام به وارد کردن یکی از ضعیف ترین مدل‌های ESجدید کرده است. ES۲۵۰ مورد بحث ما از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی به حجم ۲۴۹۴ سی سی بهره می‌برد. درست است، حجم موتور نسبت به رقبایی نظیر ب ام و سری ۵ و بنز E کلاس جدید بیشتر است، اما فراموش نکنیم لکسوس اعتقادی به استفاده از توربوشارژر در پیشرانه محصولات جدیدش ندارد.

معرفی لکسوس ES250

همین عامل باعث شده تا این سدان ۱۷۰۰ کیلویی توانایی تولید ۱۸۴ اسب بخار قدرت را داشته باشد که در دور ۶۰۰۰ به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. بیشینه گشتاور نیز به ۲۳۵ نیوتون متر می‌رسد و همه این اعداد و ارقام دست به دست هم داده اند تا این لکسوس به شدت راحت، چندان چابک نباشد و بیشتر برای رفت و آمدهای معمولی مورد استفاده قرار بگیرد. کابین ES جدید واقعا آرامش بخش است و عایق بندی آنقدر عالی انجام شده که در بالاترین سرعت‌ها نیز شاهد هیچ صدای اضافی و اختشاشی داخل کابین نیستیم.

عملکرد نرم سیستم تعلیق نیز در راحتی این سدان لوکس بی‌تاثیر نیست و گیرباکس ۶ سرعته اتوماتیک با عملکرد نرم و دقیقش نمره قبولی را به خود اختصاص می‌دهد. حالت رانندگی با ES جدید در سه برنامه ECO، NORMAL و SPORT تنظیم می‌شود که در حالت اسپرت، با تعویض دنده‌ها در دورهای بالا، سفت شدن کمک فنرها و حساس‌تر شدن فرمان، ES این اجازه را به راننده می‌دهد تا اندازه محدود شده‌ای از هیجان را تجربه کند. در حین رانندگی سیستم هدآپ دیسپلی اطلاعات ضروری را روی شیشه جلو نمایش می‌دهد و هنگام پارک کردن سیستم‌های کنترلی هوشمند و دوربین‌های دید عقب، نقش موثری در آسودگی خاطر راننده دارند.

رقبای داخلی و خارجی

Benz E-Class

BMW ۵-series

Audi A۶

پیشنهاد نهایی

لکسوس با دگرگون کردن طراحی نسل جدید ES، قشر جوان را هم به دایره مشتری‌های مسن و جاافتاده ES اضافه کرده است. ES سدان جذابی است، اما در این بازه قیمتی انتخاب‌های پر قدرت‌تری وجود دارد که جوانان را ترغیب به خرید آنها می‌کند.

معرفی لکسوس ES250

معرفی لکسوس ES250

معرفی لکسوس ES250
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج