adexo3
۳۰۲۲۷۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چند قابلیت فوق کاربردی Google Now در اندروید

اگر از یک تلفن اندرویدی مدرن بهره می برید، احتمالا بار ها به کمک فرمان های صوتی از دستیار شخصی این سیستم عامل بهره برده اید.

نیونارنجی - پرهام مارزلو: اگر از یک تلفن اندرویدی مدرن بهره می برید، احتمالا بار ها به کمک فرمان های صوتی از دستیار شخصی این سیستم عامل بهره برده اید. با این حال Google Now شامل یک بخش داخلی با نام یادآور ها - Reminders - می شود که بیش از حد تصور شما کاربردی است.

چند قابلیت فوق کاربردی Google Now در اندروید

نوار دستیار گوگل از اندروید ۴٫۴ کیت کت به صورت پیش فرض در هوم اسکرین سیستم عامل قرار گرفت. با این حال اگر از نسخه قدیمی آن بهره می برید، پیشنهاد می کنیم حتما آن را از فروشگاه گوگل پلی دریافت کنید. در این مقاله قصد داریم برخی کاربرد های بی نظیر بخش یادآور های گوگل را برایتان شرح دهیم.

در ادامه با مشروح مقاله همراه ما باشید.

منوی کشویی دستیار گوگل را باز کرده و در بخش بالایی گزینه Reminders را بیابید. به کمک این آیکون می توانید بخش یادآور ها را به صورت دستی (بدون فرمان صوتی) به کار بیاندازید.

چند قابلیت فوق کاربردی Google Now در اندروید

جهت ایجاد کارت های یادآور در دستیار گوگل می توانید از گزینه های منوی مربوطه استفاده کرده و یا به صورت صوتی عبارت "Remind Me…" را به کار ببرید. در ادامه عبارت یاد شده اطلاعات مربوط به یادآوری را بیان کنید.

به عنوان مثال اگر می خواهید گوگل شما را در مورد رفتن به باشگاه در صبح روز بعد یادآوری کند، بگویید: "Remind me to go to the gym in the morning tomorrow"

چند قابلیت فوق کاربردی Google Now در اندروید


۱- ایجاد یادآور های تکرار شونده

یادآور های Google Now بسیار انعطاف پذیر هستند و به ثبت موارد ساده و معمولی ختم نمی شوند. در این دستیار می توانید یادآور های تکرار شونده یا همان Reccuring Reminders را ثبت کنید تا به صورت ماهانه، هفتگی و یا چند بار در هفته شما را با خبر کنند. این انعطاف پذیری به صورت پیش فرض در دستیار گوگل گنجانده شده است.

کافیست عباراتی مشابه با "remind me I have a meeting every Tuesday and Thursday at 7:30″ را به اطلاع دستیار خود برسانید؛ به من یادآوری کن که هر سه شنبه و پنجشنبه راس ساعت ۷:۳۰ جلسه دارم…

چند قابلیت فوق کاربردی Google Now در اندروید


۲- یادآور های متصل به موقعیت مکانی

اوضاع جالب تر از این هم می شود؛ دستیار گوگل همکاری خوبی با سرویس موقعیت یاب مپس دارد و می توانید یادآور هایی را تنظیم کنید که بر اساس موقعیت مکانی شما اعلام گردند (Location-Based Reminders). البته کاربرد این گزینه در کشور ما تا حدی ضعیف است و ممکن است گاهی مواقع به مشکل برخورید.

به عنوان مثال هنگام بازگشت از محل کار، مواردی را باید در راه انجام دهیم (خرید، بنزین زدن و …). در دستیار گوگل کافیست بگویید remind me when I get to Sanford, Maine to refuel the car" تا پس از رسیدن به مکان مورد نظر، گوگل شما را در مورد بنزین زدن یادآوری کند.

چند قابلیت فوق کاربردی Google Now در اندروید

این قابلیت با دو موقعیت مکانی پر کاربرد خانه و محل کار (یا مدرسه) که کاربر در گوگل مپس ثبت می کند، سازگاری فوق العاده ای دارد. می توانید از گوگل بخواهید به محض رسیدن به خانه مواردی را به شما یادآوری کند؛ "Remind me when I get to work…"

چند قابلیت فوق کاربردی Google Now در اندروید


۳ - افزودن لینک به یادآور ها

یکی دیگر از قابلیت های کمتر شناخته شده اما کاربردی دستیار گوگل، همین افزودن لینک (URL) است. بدین ترتیب در هر یادآور با هر مضمومی می توانید یک لینک نظیر آدرس اینترنتی سینما و یا رستوران بگنجانید.

چند قابلیت فوق کاربردی Google Now در اندروید

وارد کردن لینک به کمک فرمان صوتی کمی مشکل است، بنابراین پیشنهاد می کنیم آن را به صورت دستی و با کیبورد ثبت کنید.


۴- یادآوری جلسات و رویداد های مهم

یکی دیگر از اپلیکیشن هایی که با دستیار گوگل همکاری دارد، کلندر یا همان تقویم است. بیشتر کاربران اندرویدی با لیست کاری شلوغ، از تقویم فوق العاده گوگل بهره می برند. بدین ترتیب می توانید از دستیار گوگل بخواهید شما را از جلسات پیش رو با خبر سازد. بدین منظور کافیست بگویید "What is my agenda?".

اگر فقط می خواهید بدانید رویداد پیش روی تقویم که به زودی از راه می رسد، چیست کافیست عبارت "What is my next meeting?" را بپرسید.

چند قابلیت فوق کاربردی Google Now در اندروید


پس اگر یک کاربر حرفه ای باشید، بدون باز کردن تقویم گوگل می توانید فرمان های خود را به Google Now اطلاع دهید تا او به مرور و یادآوری کارهایتان بپردازد، دقیقا مثل یک دستیار شخصی…


۵- ایجاد یادآور های کوتاه مدت

یادآور های گوگل در حالت کوتاه مدت نیز بسیار کاربردی هستند و با یک تایمر درونی عالی عمل می کنند. تنها با گفتن عبارت Set Timer For ۳۰ Minutes، گوگل به سرعت با بخش Clock تلفن ارتباط برقرار کرده و آلارم سی دقیقه ای ایجاد می کند.

چند قابلیت فوق کاربردی Google Now در اندروید

در نهایت باید بگوییم که دستیار شخصی و هوشمند گوگل با دیگر اپلیکیشن ها نظیر اینباکس، کیپ، داکس و … نیز سازگاری دارد و جهت آشنایی با میانبر ها، فرمان های صوتی متعدد را امتحان کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج