۴۴۹۴۱
۲ نظر
۵۰۳۷
۲ نظر
۵۰۳۷
پ

کدام موبایل ها ویروس نمی گیرند؟!

از زمانیکه عادت های کامپیوتری ما تغییر کرد، ویروس ها نیز از کامپیوتر به گوشی های هوشمند یا تبلت ها مهاجرت کردند. اسکمرها، اسپمرها و هکرها نمی توانند ببینند که شما از پلتفورمی استفاده می کنید و آنها کاری به آن ندارند.

کدام موبایل ها ویروس نمی گیرند؟!

برترین ها: در حال حاضر، بیشتر مردم از گوشی های هوشمند تلفن همراه استفاده می کنند. کاربران این گوشی ها باید از خود بپرسند چه موقعی ویروس ها و دیگر بدافزارها، گوشی های آنها را به طور کامل از کار می اندازند و ویران می کنند. در حقیقت باید گفت شاید اکنون نیز این اتفاق در حال رخ دادن باشد و هنوز آثار آن مشخص نیست.

از زمانیکه عادت های کامپیوتری ما تغییر کرد، ویروس ها نیز از کامپیوتر به گوشی های هوشمند یا تبلت ها مهاجرت کردند. اسکمرها، اسپمرها و هکرها نمی توانند ببینند که شما از پلتفورمی استفاده می کنید و آنها کاری به آن ندارند.

در سال گذشته میلادی، حدود 60 اپلیکیشن اندرویدی به طور مخفیانه اطلاعات سخت افزاری، شماره های تماس و دیگر اطلاعات اسمارت فون را آپلود کرده بودند. برخی از این نرم افزارها، برای خود مسیر نفوذ مخفی هم گذاشته بودند تا در آینده بتوانند اطلاعات مهم و حساس دیگر گوشی ها را نیز دانلود کنند. خوشبختانه گوگل بسیار سریع متوجه این اتفاق شد و با استفاده از سوئیچ های از راه دور خود این بدافزارها را از بین برد و از روی اسمارت فون ها و گوگل پلی پاک کرد.

کدام موبایل ها ویروس نمی گیرند؟!

اپل، مایکروسافت و بلک بری نیز برای خدمات موبایل خود، سوئیچ های ریموت برای بین بردن بدافزار دارند.

اما خود ما به عنوان کاربر اسمارت فون چه کارهایی باید انجام دهیم؟ در ادامه چند پیشنهاد در این رابطه برایتان داریم.

به عنوان نخستین پیشنهاد، گوگل از کاربران اندروید می خواهد تا همیشه سیستم عامل گوشی های هوشمند خود را به روزرسانی کنند. این توصیه برای همه پلتفورم ها مفید و کاربردی است. برای آگاهی از نسخه سیستم عامل خود می توانید به قسمت Settings/Options یا درباره گوشی بروید.

پاک کردن هرچند وقت یکبار کوکی های مرورگر و کَش دستگاه نیز ایده بسیار خوبی است.

امن ترین پلتفورم گوشی های همراه چیست؟ به طورعمومی باید گفت همچنان بلک بری در صدر دیگر پلتفورم ها قرار دارد. پس از آن باید به iOS اپل، ویندوزفون ۸ و سپس اندروید اشاره کرد. اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم، سامسونگ یک لایه امنیتی اضافی به گوشی های اندرویدی خود اضافه کرده است.

مشکل پلتفورم اندروید، متن باز بودن آن است. به این ترتیب، هر برنامه نویسی می تواند نرم افزار خودش را بنوسید و در گوگل پلی پست کند. در حالیکه بیشتر کاربران این پلتفورم را به فروشگاه اینترنتی محدود اپل ترجیح می دهند، اما متاسفانه باید با شرایط و امنیت این سیستم نیز سازش کنند.

همچنین باید در خاطر داشته باشید، اکوسیستم اندروید کمی پیچیده است زیرا گوشی های مختلف از برندهای متفاوت در این حوزه فعالیت دارند. این وسایل صفحه نمایش هایی با اندازه های متفاوت و اپراتورهای گوناگون دارند و ممکن است دچار مشکل سازگاری و تطابق بشوید.

کدام موبایل ها ویروس نمی گیرند؟!

برای ویروسی نشدن گوشی خود، حتما هنگام دانلود نرم افزار از برنامه نویس های ناشناس، حسابی حواس خود را جمع کنید. بررسی ها و نظرات کاربرانی که از آن برنامه استفاده کرده اند را بخوانید، به وب سایت برنامه نویس آن بروید و در صورت امکان، اجازه دهید یک ماه از عرضه نرم افزار ناشناس و غیرمشهور مورد نظر شما بگذرد تا ببینید آیا اشکالی برای آن گزارش می شود یا خیر.

همان طور که در کامپیوتر خود ایمیل ها و ضمیمه های مشکوک آنها را باز نمی کنید، در گوشی هوشمند خود نیز این مسایل را رعایت کنید. به محض مشاهده هرگونه متن، پیغام یا ایمیل مشکوک آن را حذف کنید و تماس ها مشکوک را نیز جواب ندهید و رد تماس کنید.

در انتها، با اینکه هنوز تعدادشان زیاد نیست، اما شرکت هایی وجود دارند که نرم افزارهای امنیتی برای محافظت از انواع گوشی های هوشمند برای برندهای مختلف را ارائه می دهند. اگر خیلی نگران امنیت گوشی خود هستید، نسخه های موبایلی آنتی ویروس هایی همچون مک‌آفی یا نورتون را دانلود و روی موبایل خود نصب کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سيده محبوبه

      خووووووووووووووووووووووب بووووووووود

    • ساسان

      سلام.سيستم عامل موبايلم اندرويده.چند وقتي هست كه وقتي گزارش تماس هامو نگاه ميكنم شماره هاي ناشناسي ميبينم كه بافلش قرمز هست ويا سبز.به اين معني كه نصف شب من پاشدم وبه اين شماره زنگ زدم ويا جواب دادم درحالي كه اصلا گوشيم همراهم نبوده.آيا گوشيم ويرووسي شده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج