۴۶۵۲۳۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

Honor ۸ هوآوی؛ یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ

گوشی Honor ۸ هوآوی با مشخصات قابل توجه خود مانند دوربین دوگانه، پردازنده قوی و قیمتی مقرون به صرفه، می تواند یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ مانند آیفون ۷ و گلگسی اس ۷ محسوب شود.

وب‌سایت کلیک: در این مطلب قصد داریم به بررسی گوشی Honor ۸ هوآوی بپردازیم. این گوشی با مشخصات قابل توجه خود مانند دوربین دوگانه، پردازنده قوی و قیمتی مقرون به صرفه، می تواند یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ مانند آیفون ۷ و گلگسی اس ۷ محسوب شود.
Honor 8 هوآوی؛ یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ

مسئولان شرکت هوآوی بر این باورند که با هزینه کم هم می توان یک گوشی خوب عرضه کرد و با عرضه گوشی Honor 8 این موضوع را ثابت کردند. این گوشی یک گوشی مقرون به صرفه اندرویدی است که هوآوی تلاش کرده است، علاوه بر اینکه مشخصات آن با پرچم داران بزرگ قابل رقابت باشد، از طراحی بسیار زیبایی نیز برخوردار باشد.

هوآوی با عرضه این گوشی، قصد دارد رویکرد جدیدی را دنبال کند؛ زیرا این گوشی اولین گوشی این شرکت است که به صورت رسمی برای بازار آمریکا عرضه شده است. هوآوی گوشی های سری Honor خود را از سال ۲۰۱۳ روانه بازار کرد که توانستند در بازارهای آسیا و اروپا موفقیت خوبی به دست آورند. اکنون این شرکت قصد دارد با عرضه این گوشی در بازارهای آمریکا، این موفقیت خود را پر رنگ تر کند.
Honor 8 هوآوی؛ یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ

گوشی های honor هوآوی قبلا از طریق روش های قدیمی مانند نمایندگی های این شرکت و سایر فروشندگان به دست مشتریان می رسید؛ اما مدیر اجرایی این شرکت در کنفرانسی در شهر سانفرانسیسکو اعلام کرد که این شرکت قصد دارد گوشی های Honor را از طریق وب سایت خود شرکت و یا از طریق فروشگاه های اینترنتی به فروش برساند. سیاست هوآوی این است تا با کاهش هزینه های تولید، قیمت گوشی های خود را کاهش دهد تا مشتریان بیشتری متمایل به خرید آن ها باشند. شرکت چینی رقیب این شرکت یعنی Oppo نیز با عرضه های گوشی های One Plus خود همین سیاست را دنبال می کند.

شرکت هوآوی با عرضه گوشی های Honor قصد دارد با پرچم داران سامسونگ و اپل مانند گلکسی اس ۷ و آیفون ۷ رقابت کند. همچنین این شرکت قصد دارد با عرضه این گوشی نظر کاربران نسل جوان را نیز به خود جلب کند. چنانچه گوشی Honor ۸ بتواند در رقابت با گوشی هایی همچون گلکسی اس ۷ و آیفون ۷ پیروز شود، می تواند با قیمت پایه ۳۹۹ دلار که ۲۵۰ دلار از قیمت پایه آیفون ۷ (۶۴۹ دلار) ارزان تر است، موفقیت بزرگی را برای هوآوی به ارمغان بیاورد.

طراحی

قیمت Honor ۸ در حد یک گوشی میان رده است، اما وقتی به طراحی آن نگاه می کنید، متوجه می شوید این گوشی کاملا فراتر از یک گوشی میان رده است و طراحی عالی آن واقعاً شما را راضی می کند. طراحی این گوشی ترکیبی از طراحی گوشی های رده بالای سامسونگ و اپل است؛ اما به کار گیری طراحی اختصاصی هوآوی نیز کاملا در این گوشی مشهود است.

یک قاب فلزی در اطراف بدنه شیشه ای این گوشی دیده می شود و هر دو قاب قسمت جلویی و پشتی این گوشی از جنس شیشه هستند. لبه های این گوشی نیز گرد هستند. هر دو قاب قسمت جلویی و پشتی این گوشی کمی منحنی هستند؛ اما میزان انحنای آن به اندازه گوشی های گلکسی اس ۷ اج و گلکسی نوت ۷ سامسونگ نیست.
Honor 8 هوآوی؛ یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ

قاب شیشه ای جلویی ۲٫۵ بعدی این گوشی تا لبه های این آن کشیده شده است و انحنای این قاب تقریبا شبیه انحنای قاب گوشی آیفون ۶s است. منحنی بودن قسمت پشتی این گوشی باعث می شود به راحتی در دست قرار دارد و این قاب منحنی همانند قاب منحنی پشت گوشی گلکسی نوت ۷ و آیفون ۶ اس است. در ضمن صفحه نمایش گوشی نیز تا لبه های آن کشیده شده است.

Honor 8 یک گوشی ۳۹۹ دلاری است که از بدنه بسیار با کیفیتی برخوردار است و زمانی که آن را در دست می گیرید، کاملا متوجه می شوید که ارزش این گوشی بیش از ۳۹۹ دلار است. رنگ آبی این گوشی بسیار زیبا است و بدنه گوشی این گوشی کاملا براق است و حالت متالیک مانند دارد که باعث می شود این گوشی درست همانند این جواهر خودنمایی کند.
Honor 8 هوآوی؛ یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ

طبق گفته شرکت سازنده، برای اینکه بدنه این گوشی حالت متالیک پیدا کند، در ساخت آن از ۱۵ لایه شیشه جداگانه استفاده شده است. زمانی که بدنه این گوشی نور را منعکس می کند، زیبایی آن واقعاً چشم نواز است. تنها عیب بدنه این گوشی این است که جای انگشتان کاربر بر روی آن باقی می ماند.

باید به یاد داشته باشید که قاب های شیشه ای این گوشی از آن محافظت نمی کنند و باعث می شوند گوشی واقعاً لیز شود. چنانچه گوشی با زمین اصابت کرد، احتمال شکستن و یا ترک برداشتن این گوشی بسیار زیاد است. برای محافظت بهتر از این گوشی بهتر است برای آن یک قاب محافظ تهیه کنید. اما از سویی دیگر وقتی نور از زوایای مختلف به این گوشی می تابد، واقعاً مجذوب زیبایی بدنه این گوشی می شوید. قاب فلزی اطراف بدنه گوشی هم کمی به کاربر کمک می کند تا کاربر گوشی خود را محکم بگیرد. در ضمن صاف بودن لنزهای پشت گوشی باعث می شود گوشی از روی میز یا هر سطح صاف دیگری به راحتی لیز بخورد.

خطوط صاف و گوشه های تقریبا گرد Honor ۸ تا حدودی همانند گوشی های گلکسی اس ۷ سامسونگ و آیفون ۷ است. در زیر این گوشی جک هدفون، پورت USB-C و چند سوراخ دیگر دیده می شود. در بالای این گوشی یک میکروفون با قابلیت حذف صداهای محیطی و یک فرستنده مادون قرمز دیده است. این فرستنده امکان استفاده از گوشی به عنوان کنترل تلویزیون را برای کاربر فراهم می کند.
Honor 8 هوآوی؛ یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ

اگر چه در طراحی قسمت جلوی این گوشی، از رقبای این گوشی مانند گلکسی اس ۷ و آیفون ۷ الهام گرفته شده است؛ اما در طراحی قسمت پشت این گوشی، طراحی اختصاصی هوآوی به کار گرفته شده است. دوربین این گوشی دوگانه است و هر دو لنز ۱۲ مگاپیکسل هستند و از دریچه دیافراگم f/2.2 برخوردار هستند. اندازه پیکسل های آن ها ۱٫۲۵ میکرومتر است. دوگانه بودن دوربین Honor 8 باعث شده است این گوشی جایگزین خوبی برای گوشی P9 در بازار آمریکا باشد؛ با این تفاوت که لنزهای دوربین گوشی P9 ساخت شرکت Leica هستند. صفحه نمایش این گوشی نیز ۵٫۲ اینچ است و دارای وضوح Full HD است.
Honor 8 هوآوی؛ یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ

حسگر اثر انگشت این گوشی نیز در پشت آن تعبیه شده است و کاربران می توانند از آن به عنوان میانبری برای دسترسی به اپلیکیشن ها استفاده کنند.

دکمه پاور و دکمه های تنظیم این صدای این گوشی در قسمت راست آن تعبیه شده اند و محل قرار گیری سیم کارت و کارت حافظه نیز در سمت چپ این گوشی مشاهده می شود. این گوشی با دو حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی عرضه شده است. مدلی که برای آمریکا عرضه شده است، تنها از یک سیم کارت پشتیبانی می کند؛ اما مدلی که برای بازارهای آسیا و اروپا عرضه شده است، دو سیم کارته است. البته کاربران می توانند کارت حافظه را نیز در محل قرارگیری یکی از سیم کارت ها، قرار دهند.
دوربین

یکی از ویژگی هایی که باعث شده است کاربران این گوشی را به گوشی های ارزان قیمت تر دیگر مانند ZTE Axon 7 و One Plus 3 ترجیح دهند، دوربین عالی و منحصر به فرد آن است که تصاویر واقعاً با کیفیتی ارائه می دهد. دوربین این گوشی بر روی کاغذ درست همانند گوشی P9 است. دوربین هر دو گوشی از سخت افزار یکسانی برخوردار هستند، با این تفاوت که لنزهای دوربین P9 ساخت شرکت Leica هستند که از کیفیت بهتری برخوردار هستند.
Honor 8 هوآوی؛ یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ

هر دو لنز دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل هستند. یکی از لنزها تصاویر رنگی می گیرد و لنز دوم تنها قادر است، تصویر سیاه و سفید بگیرد. البته شما تصاویر هر دو لنز را مشاهده نخواهید کرد و دوربین با ترکیب کردن تصویر هر دو لنز، یک عکس رنگی با کیفیت در اختیار کاربر قرار می دهد. در واقع تصویر لنز سیاه و سفید به بهتر شدن کیفیت عکس کمک می کند.

عکس های دوربین این گوشی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. میزان جزییات و دقت رنگ های در تصاویر دوربین این گوشی در حد خوبی هستند. استفاده از لنز سیاه و سفید باعث می شود جزئیات به خوبی ثبت شوند و لنز رنگی هم دقت رنگ های تصویر را بالا می برد. در ضمن استفاده از دو لنز باعث افزایش سرعت فوکوس خودکار می شود.

تنها عیب سیستم دوربین دوگانه این است که تصاویر با سرعت کمتری گرفته می شوند. بر خلاف برخورداری Honor 8 از دو پردازنده اختصاصی برای پردازش تصویر و همچنین سرعت بالای پردازنده گوشی، باز هم فرآیند گرفتن و پردازش تصویر توسط آن، با سرعت کمتری نسبت به گوشی هایی که دوربین آن ها دارای یک لنز است، انجام می شود. عملکرد دوربین این گوشی در عکاسی از سوژه های ثابت یا سوژه هایی که کمی حرکت دارند، خوب است؛ اما هنگام عکاسی از کودکانی که در حال دویدن هستند و یا حیوانات خانگی پر تحرک، نتیجه خوبی را مشاهده نخواهید کرد و تصاویر تار می شوند.

در ضمن هنگام عکاسی در محیط های کم نور، نیز سرعت عکاسی کاهش پیدا می کند. چنانچه در محیط های کم نور بدون استفاده از ویژگی تثبیت کننده تصویر اپتیکال و فلش دوگانه گوشی، عکاسی کنید. تصاویر همراه با لرزش دست گرفته می شوند و تار می شوند و سرعت دوربین نیز در هنگام گرفتن تصاویر، کاهش پیدا می کند.

با این حال زمانی که نور کافی باشد و شرایط برای عکاسی خوب باشد، این گوشی تصاویر با کیفیتی را ارائه می دهد. یکی از مزایای دوربین دوگانه این است که بعد از عکاسی نیز می توانید فوکوس عکس را تغییر دهید تا سوژه اصلی عکس نیز تغییر پیدا کند. در ضمن افکت بوکه هم با تار کردن پس زمینه عکس باعث می شود، سوژه اصلی تصویر کاملا مشخص شود و بهتر در مرکز دید قرار بگیرد. استفاده از این افکت باعث می شود بتوانید با گوشی خود همانند یک دوربین DSLR تصاویر با کیفیتی را ثبت کنید.
Honor 8 هوآوی؛ یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ

با استفاده از دوربین این گوشی به خوبی می توانید سوژه های بسیار بزرگ مانند ساختمان های بزرگ، چهره ها و یا حتی سوژه های تصویر را در قاب تصویر برجسته نمایید. همچنین عمق کم میدان باعث می شود سوژه اصلی تصویر به خوبی نظر ببینده را به خود جلب کند و تاثیرگذاری تصویر به مراتب بیشتر از یک تصویر معمولی باشد. طبق گفته شرکت هوآوی، دوربین این گوشی از دریچه دیافراگم عریضی برخوردار است که اندازه آن از f/۰.۹۵ تا f/۱.۱۶ متغیر است.
Honor 8 هوآوی؛ یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ

با وجود اینکه دریچه دیافراگم دوربین قابل تنظیم است؛ اما شما نمی توانید میزان باز یا بسته شدن دریچه دیافراگم را برای تنظیم میزان نور عکس تغییر دهید. دوربین این گوشی دارای چندین حالت خودکار است که شما می توانید با سوایپ کردن به سمت چپ در صفحه منظریاب، به آن ها دسترسی داشته باشید. در دوربین این گوشی، تنظیمات دستی زیادی نیز وجود دارد که شامل تنظیم نوردهی عکس (افزایش یا کاهش میزان نور)، تنظیم سرعت شاتر (برای گرفتن عکس از رد نور چراغ های خودروها و یا گرفتن یک عکس با کیفیت از یک آبشار) تنظیم میزان ISO و تنظیم توازن رنگ سفید می شود؛ اما تنظیم دریچه دیافراگم ممکن نیست.

به دلیل اینکه تنظیم دریچه دیافراگم به صورت دستی ممکن نیست، تنظیم عمق میدان به صورت سطحی، به وسیله یک نرم افزار هوشمند صورت می گیرد. در حال حاضر تنظیم دریچه دیافراگم به صورت دستی تنها در دوربین گوشی Lumix CM-1 و CM-100 مدل Wi Fi ممکن است.

فوکوس لیزری هم به افزایش سرعت فوکوس خودکار کمک می کند و کاربر هم هنگام فوکوس کردن روی یک نقطه، به خوبی متوجه عملکرد خوب این فناوری جدید می شود.

دوربین سلفی این گوشی نیز ۸ مگاپیکسل است؛ اما کیفیت تصاویر آن در مقایسه با دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی گوشی گلکسی اس ۷ سامسونگ و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی آیفون ۷ اپل، کمی کمتر است. یکی از معایب دوربین سلفی این گوشی این است که به صورت خودکار با حالت skin-softening beauty mode (حالتی برای زیباتر کردن چهره کاربر) راه اندازی می شود که با توجه به لنز عریض دوربین، نتیجه جالبی نخواهد داشت و باعث خراب شدن چهره کاربر می شود.

شما می توانید با دو بار ضربه زدن روی حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی گوشی را راه اندازی کنید؛ حتی اگر صفحه نمایش گوشی خاموش باشد.

صفحه نمایش

در بالای این گوشی، تعدادی از حسگرها مانند حسگر نور و حسگر مجاورت قرار دارد. بلندگوی این گوشی به همراه دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آن نیز در بالای این گوشی تعبیه شده است.
Honor 8 هوآوی؛ یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ

این گوشی نیز همانند گوشی P۹ از صفحه نمایش IPS LCD با وضوح Full HD و اندازه ۵٫۲ اینچ برخوردار است. اندازه صفحه نمایش این گوشی با صفحه نمایش گلکسی اس ۷ سامسونگ یکسان است؛ اما صفحه نمایش گوشی سامسونگ از وضوح ۲K برخوردار است.

رنگ های صفحه نمایش این گوشی غنی و سرزنده هستند و روشنایی آن نیز در حد خوبی است و حتی در فضای باز و زیر نور آفتاب نیز به راحتی می توانید از آن استفاده کنید؛ اما روشنایی آن به اندازه روشنایی صفحه نمایش Super AMOLED گلکسی اس ۷ نیست. روشنایی بالایی صفحه نمایش در همه مواقع یک مزیت محسوب می شود؛ مخصوصا زمانی که از دوربین گوشی خود استفاده می کنید.

تراکم پیکسلی صفحه نمایش این گوشی، ۴۲۳ پیکسل در هر اینچ است. با وجود اینکه استیو جابز چند سال پیش اذعان کرد که چشم انسان نمی تواند بیش از سیصد پیکسل در هر اینچ را تشخیص دهد؛ اما زمانی صفحه نمایش این گوشی را با صفحه نمایش گوشی های آیفون ۷ و گلکسی اس ۷ مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که وضوح صفحه نمایش Honor ۸ به اندازه این دو گوشی نیست؛ البته این تفاوت خیلی زیاد و چشمگیر نیست؛ اما بهتر بود وضوح تصاویر و متون در صفحه نمایش این گوشی کمی بهتر بود.

صفحه نمایش این گوشی چندین ویژگی خوب دارد که شامل حالت Eye Comfort mode (فیلتر کردن نور آبی برای جلوگیری از خستگی چشم)، تنظیم دمای رنگ ها مطابق با میل کاربر و حالت daydream (استفاده از عکس به عنوان اسکرین سیور برای صفحه نمایش) می شود.

سخت افزار و نرم افزار

شاید تصور کنید چون این گوشی کمی ارزان قیمت است، از سخت افزار قدرتمندی برخوردار نیست؛ اما اصلا این چنین نیست. سخت افزار این گوشی می تواند با سخت افزار پرچم داران بزرگ با قیمتی بالا، رقابت کند. این گوشی به پردازنده هشت هسته ای Kirin ۹۵۰ با معماری BIG.little شرکت ARM مجهز است و رم آن نیز ۴ گیگایایت است. این گوشی می تواند بازی های اندرویدی را به راحتی اجرا کند. پردازنده این گوشی با پردازنده اسنپدراگون گوشی گلکسی اس ۷ که برای بازار آمریکا عرضه شده است. قابل رقابت است.

هنگامی که اپلیکیشن های زیادی بر روی گوشی های گلکسی اس ۷ و گلکسی نوت ۷ نصب می شوند، این گوشی ها با مشکل کندی سرعت و تاخیر مواجه می شوند. در ضمن این دو گوشی در چنین شرایطی در هنگام نمایش تصاویر متحرک نیز با مشکل مواجه می شوند؛ اما در گوشی Honor ۸ اصلا چنین مشکلاتی مشاهده نمی شود و هیچ شرایطی باعث تاخیر و کندی سرعت در عملکرد این گوشی نمی شود.

در ضمن این گوشی مجهز به نرم افزاری هوشمند است که اپلیکیشن های پس زمینه را پس از مدت زمان مشخصی که کاربر از آن ها استفاده نکرد، می بندد و به این صورت فضای بیشتری از حافظه رم در اختیار اپلیکیشن هایی که در حال استفاده اند، قرار می گیرد.

در ضمن یکی از ویژگی های دیگری که باعث برتری عملکرد این گوشی نسبت به سایر رقبای خود می شود، استفاده از وضوح Full HD برای صفحه نمایش است. در حال حاضر اکثر پرچم داران مانند گلکسی اس ۷ مجهز به صفحه نمایش QHD هستند که باعث ایجاد فشار بیشتر بر روی پردازنده های آن ها می شود.

باتری این گوشی ۳۰۰۰ میلی آمپر است که از طول عمر خوبی نیز برخوردار است و طول عمر باتری این گوشی از گوشی هایی همانند گلکسی نوت ۷ بیشتر است. طول عمر باتری این گوشی با استفاده متوسط، در حدود ۱٫۵ روز است.

این گوشی مجهز به اندروید ۶٫۰ است و از رابط کاربری اختصاصی هوآوی یعنی EMUI برخوردار است. در رابط کاربری این گوشی کشوی اپلیکیشن ها حذف شده است و تمام اپلیکیشن ها، میانبرها و ویجت ها در صفحه اصلی گوشی (Home screen) قابل مشاهده هستند.
Honor 8 هوآوی؛ یک رقیب جدی برای پرچمداران بزرگ

رابط کاربری EMUI از ویژگی های خوبی برخوردار است که شامل حالت Smart Stay (در این حالت تا زمانی که به صفحه نمایش گوشی نگاه می کنید، خاموش نمی شود) می شود. در ضمن می توانید حسگر اثر انگشت این گوشی را طوری تنظیم کنید که بتوانید از آن به عنوان یک میانبر برای دسترسی به تمام اپلیکیشن ها (بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی) استفاده کنید. به دلیل اینکه این گوشی توسط هیچ اپراتوری عرضه نمی شود، فاقد هر گونه نرم افزار از پیش نصب شده است.

سخن آخر

این گوشی با داشتن طراحی زیبا و پردازنده سریع می تواند یک رقیب جدی برای رقبای گران قیمت تر خود باشد. ویژگی های Honnor 8 فراتر از طراحی زیبای آن است. دوربین دوگانه، حسگر انگشت این گوشی که می توانید از آن به عنوان یک میانبر برای دسترسی به اپلیکیشن ها استفاده کنید و همچنین رابط کاربری EMUI با چندین ویژگی خوب، همگی جزء مزیت هایی هستند که می توانند در جذب مشتری تاثیرگذار باشند.

چنانچه قصد خرید یک پرچمدار را دارید، توصیه می کنیم این گوشی ۳۹۹ دلاری را که دارای پردازنده ای قوی و دوربین عالی است، نیز در لیست انتخاب های خود قرار دهید. هدف هوآوی از عرضه این گوشی، جلب توجه کاربران نسل جوان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج