۴۹۰۳۲
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

کابوس تبهکار‌ها

بررسي مجهزترين ماشین پليس هاي جهان

پس از رونمايي اتومبيل مخصوص پليس شركت فراري اين بهترين فرصت بود تا مجهزترين وسايل نقليه پليس هاي سرتاسر جهان را بررسي كنيم

بررسي مجهزترين ماشین پليس هاي جهان

هفت صبح: پس از رونمايي اتومبيل مخصوص پليس شركت فراري اين بهترين فرصت بود تا مجهزترين وسايل نقليه پليس هاي سرتاسر جهان را بررسي كنيم

در گذشته تعقیب و گریز پلیس‌ها و تبهکار‌های سوار بر اتومبیل یک راه‌حل ساده داشت. اگر تبهکار‌ها اتومبیل بهتری از پلیس‌ها را در اختیار داشتند، دیگر شانسی برای پلیس وجود نداشت که به راحتی آن‌ها را دستگیر کنند. در مقابل پلیس ‌پس از گذشت سال‌ها یک جواب ساده برای این مشکل ارائه کرد. در اختیار گرفتن سریع‌ترین و بهترین اتومبیلی که حتی تبهکار‌ها نیز از خریداری یا سرقت آن عاجزند.

در این میان پلیس آلمان با توجه به لیست بلند بالایی از اتومبیل‌های سریع و قدرتمندی که در سطح این کشور حضور دارند اولین نهادی بود که با در اختیار گرفتن بهترین خودرو‌های تولید شده از سوی شرکت‌هایی همچون مرسدس بنز، بی.ام.و و پورشه توانست نیروهای خود را نسبت به گذشته مجهز کند. نبود محدودیت سرعت در بخش‌های خاصی از جاده‌های این کشور دیگر دلیلی بود که نیاز به خودرو‌های سوپر اسپورت را در سطح آلمان بیش از پیش نشان می‌داد.

بعد از آلمان، ایتالیا و آمریکا دیگر کشور‌هایی بودند که با توجه به حجم انبوهی از خودروهای قدرتمند چنین نیازی را احساس کرده و بهترین نمونه‌های تولید انبوه را به ناوگان پلیس خود اضافه کردند. این در حالی است که بریتانیا حتی به نمونه‌های تولید انبوه نیز اکتفا نکرده و خودرویی را به خدمت گرفته که تنها تعداد محدودی از آن تا‌کنون طراحی و تولید شده است.

در ادامه قصد داریم به بررسی سریع‌ترین و قدرتمند‌ترین اتومبیل‌هایی بپردازیم که تا‌کنون در قالب نیروهای پلیس در آمده و تبدیل به بخشی از نگرانی تبهکار‌ها شده‌اند.

گاو خشمگین ایتالیایی‌ها

بی‌شک اولین سوپر اسپورتی که با تبدیل شدن به خودرو پلیس خبر‌ساز شد، لامبورگینی گالاردو بود. در سال 2004 میلادی دو عدد گالاردو ال140 از سوی لامبورگینی به مناسبت 152 سالگی نیروی پلیس ایتالیا به این نهاد اهدا شد. این در حالی بود که یکی از این اتومبیل‌ها به صورت مستقیم از طرف کارخانه تولید‌کننده و دیگری از سوی سازمانی مستقل به نیروی پلیس ایتالیا اهدا شد.

بررسي مجهزترين ماشین پليس هاي جهان

در ادامه پلیس ایتالیا این گاو خشمگین ۱۰ سيلندر را در بزرگراه سالرنو رجیو قرار داده و از آن برای تعقیب و گریز و البته انتقال عضو‌های اهدایی استفاده کرد. چندی بعد تصاویری از این مدل منتشر شد که نشان از تصادف شدید ال۱۴۰ داشت. در سال ۲۰۰۸ برای بار دیگر لامبورگینی جدید‌ترین مدل این اتومبیل یعنی ال پی ۵۶۰ را در اختیار نیروی پلیس قرار داد.

اتومبیلی که به بزرگراه لاتزیو اختصاص یافت. در انتها باید به این نکته نیز اشاره کرد که در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ میلادی دو عدد از این مدل لامبورگینی توسط شعبه بریتانیا در اختیار نیروی پلیس این کشور قرار گرفت که تنها برای کار‌های ساده و یا کنترل‌های موجود در ابتدای مسابقات ورزشی مورد استفاده قرار گرفت.


ایتالیا در دومین ایستگاه

بعد از لامبورگینی باز هم نوبت به تولید‌کننده دیگری از ایتالیا رسید تا اتومبیل جدیدی را در اختیار نیروی پلیس بریتانیا قرار دهد. فراری در سال 2007 میلادی نسخه خاصی از فراری 612 را طراحی کرد که از قابلیت‌های جدیدی نسبت به مدل عادی استفاده کرده و به عنوان یکی از برترین اتومبیل‌های پلیس در آن زمان شناخته می‌شد.

بررسي مجهزترين ماشین پليس هاي جهان

فراری مدل اسکودریا که از یک موتور ۱۲ سیلندر V شکل با حجم ۵/۷ لیتری استفاده می‌کند را مجهز به پکیج جی‌تی‌اس برای فرمان‌دهی کرده و با قیمتی معادل ۲۰۰ هزار پوند به همراه چهار سال ضمانت به پلیس بریتانیا به فروش رساند. در کنار این موضوع فراری در طراحی این مدل از صندلی‌های مخصوص دیتونا به همراه فریم آلکوئا برای فضای داخلی استفاده کرده تا مقاومت اتومبیل در زمان تصادفات بیشتر از گذشته شود.


جزیره سرعت

بسیاری از کارشناس‌های مطرح دنیای خودرو اعتقاد دارند که تولید‌کننده‌های کوچک که در بسیاری از مواقع در زیر زمین خود اتومبیلی ساخته و آن را در سطح عمومی مطرح می‌کنند نه تنها کمکی به صنعت اتومبیل سازی نکرده‌اند بلکه بعد از گذشت چند ماه از کانون توجه خارج می‌شوند. با این حال کاپارو نشان داده که تمامی توضیحات ارائه شده در اکثر مواقع درست از آب در نیامده و ممکن است بر خلاف انتظارات اتومبیل‌های این چنینی برای مدت طولانی مطرح باقی مانده و آینده خوبی را نیز داشته باشند.

بررسي مجهزترين ماشین پليس هاي جهان

بن گدس و گراهام‌هالستد که در گذشته روی مک لارن اف۱ نیز کار کردند با طراحی کاپارو تی ۱ در سال ۲۰۰۷ میلادی نشان دادند که خودرو‌های کوچک با طراحی الهام گرفته از نمونه‌های حاضر در فرمول ۱ از بازده مناسبی بهره می‌برند. کاپارو بعد از سال ۲۰۰۷ میلادی طی یک برنامه ریزی طولانی مدت تا کنون طی هر سال ۲۵ دستگاه از این خودرو را تولید کرده که ۱۲ عدد از آنها در بریتانیا با قیمتی معادل ۲۳۵ هزار پوند به فروش رسیده‌اند.

جالب است بدانید که حتی با توجه به محدود بودن تولید کاپارو تی ۱ نیروی پلیس بریتانیا برای استفاده‌های خاص، یک عدد از این خودرو را خریداری کرده است. اتومبیلی که با استفاده از یک موتور ۸ سیلندر V شکل ۳/۵ لیتری در حالت تنظیمات ضعیف نیروی رو به پایین این توانایی را در اختیار دارد که به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هر چند سرعت کاپارو نکته خاصی را در بر ندارد اما وزن پایین اتومبیل (۱۱۶ کیلوگرم) این امکان را به آن می‌دهد که بعد از پشت سر گذاشتن پیچ یا در فاصله‌های کوتاه به سرعت بالایی دست پیدا کند.


قدرتمند اما بدون استفاده

در سال 2009 میلادی تعدادی از مردم ساکن کارولینای شمالی گزارش دادند که نیروی پلیس این ایالت به تازگی یک دستگاه کوروت Z06 را وارد نیروهای خود کرده است. بعد از بررسی این گزارش‌ها مشخص شد که اتومبیل ذکر شده به صورت دائمی از سوی پلیس این ایالت خریداری شده و از این پس وظیفه کنترل جاده‌های اصلی این بخش را بر عهده دارد.

بررسي مجهزترين ماشین پليس هاي جهان

البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که قبل از این مورد یک دستگاه کوروت ZR۱ نیز در نیروهای پلیس آمریکا دیده شده اما تنها به عنوان خودرویی نمایشی مورد استفاده قرار گرفته است. شورولت در طراحی این اتومبیل از یک موتور هشت سیلندر هفت لیتری استفاده کرده که در رابطه با نمونه فروخته شده به پلیس تغییراتی در آن ایجاد شده است.

تعدادی از منابع در همین راستا اعلام کرده‌اند شورلت بعضی از قابلیت‌های موتور ال اس ۹ که مخصوص به مدل ZR۱ است را در این مدل قدیمی‌تر به کار گرفته تا توان خروجی آن را افزایش دهد. در انتها باید به این نکته اشاره کرد که حداکثر سرعت مدل معمولی Z۰۶ طبق آزمایش‌های مختلف ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت است. با این حال هنوز عدد خاصی برای خودروی مخصوص به پلیس وجود ندارد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عکس سوم مثل فرقونه !
      یه تنه با ماشینت بهش بزنی همه ی چرخاش از جا در میاد ! کابینش هم میره هوا !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج