۵۶۸۴۹
۵ نظر
۵۱۳۲
۵ نظر
۵۱۳۲
پ

مقایسه:آریون، گرنجور و کادنزا

در داخل خودرو ، تا جای ممکن سعی شده فضايي لوکس ترسيم شود اما کیفیت پايين ساخت ادوات داخلی خودرو، کمی سبب گله خريداران می​شود. در مرکز جلو داشبورد خودرو، یک پنل عریض جای گرفته که سعی شده تمامی تجهیزات بر روی آن به صورت منظم نصب شوند.

مقایسه:آریون، گرنجور و کادنزا

مجله تخت گاز:

مقایسه:آریون، گرنجور و کادنزا

رتبه سوم ؛ کیا کادنزا :

در داخل خودرو ، تا جای ممکن سعی شده فضايي لوکس ترسيم شود اما کیفیت پايين ساخت ادوات داخلی خودرو، کمی سبب گله خريداران می​شود. در مرکز جلو داشبورد خودرو، یک پنل عریض جای گرفته که سعی شده تمامی تجهیزات بر روی آن به صورت منظم نصب شوند و تا حد زیادی در دسترس راننده باشند ولی این پنل تمام قسمت میانی را اشغال کرده و تا حدی فضاي دروني خودرو را خسته کننده می​کنند. ولی در هر صورت داخل خودرو برتر از طراحي خارجي آن است و اگر امکانات داخلی و راحتی برایتان ملاک باشد و به طرح بيرونی چندان اهمیت ندهید، کادنزا گزینه خوبی براي شما خواهد بود.

سواری و عملکرد موتور

پس از روشن کردن خودرو، با فشردن پدال گاز، پیشرانه تمام توان خود را جهت رضایت راننده در اختيار او قرار مي​دهد که نسبت به اپیروس پیشرفت محسوسي داشته و آسان​تر اوج می گیرد. اما در دورهای میانی، فشردن پدال گاز کمی خودرو را با شوک مواجه می​کند و موتور پس از مکثی کوتاه دور بر می​دارد. هر چند که گیرباکس خودرو بسيار مناسب طراحی شده و در هر لحظه آمادگی معکوس کردن دنده و تزريق توان موتور به چرخ​ها را دارد؛ همین امر نيز تا حد قابل توجهي موجب می​شود که خودرو راحت​تر در دنده سنگین دور بردارد.

اما سواری خودرو آن چیزی نیست که کیا ادعا مي​کند، این خودرو به عنوان یک سدان نیمه​لوکس ساخته شده در حالي​که سیستم تعلیق آن بیشتر شبیه به یک سدان اسپرت عمل می کند!

مقایسه:آریون، گرنجور و کادنزا

پس از این​که سرعت خودرو رفته رفته بالا رفت، آرامش بیشتری در کابین حکم فرما می​شود و لرزش و صدا به حداقل می​رسد ولی وقتی نیاز باشد که خودرو را به صورت اضطراری متوقف کنيد، سیستم ترمز عملکرد مناسبي از خود نشان نمي​دهد و فشار زیادی به کابین و سرنشینان وارد خواهد کرد که دلیل آن​را می توان تقسیم نادرست وزن در این خودرو دانست.

رتبه دوم؛ هیونداي آزرا:

طراحی داخلی این مدل با نسل قبلي به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. داخل خودرو همانند نسل جدید سوناتا تزیین شده​است. ولی با این تفاوت که در این خودرو، قابليت​ها و امکانات لوکس به عنوان ملاک اول طراحان در نظر گرفته​شده و تا حدودی از نظر کیفیت می​تواند با جنسیس سدان رقابت کند.

استفاده از دریچه​هاي کولر کشیده و عمودی، نصب مانیتور، و امکانات لوکس، کمی آب و تاب یک خودروی تجملي را به آن داده که با این قیمت، خودروی دیگری نمی​تواند این آپشن​ها را در اختیارتان قراردهد. علاوه بر این​ها، طراحی زیبا و راحت صندلی​ها نسبت به دو رقیب دیگر، امتیاز مثبتي برای این خودرو تلقی می​شود.

سواری و عملکرد موتور

این خودرو از نظر سواری و عملکرد موتور تا حدی شبیه کادنزا عمل می​کند با این تفاوت که این خودرو مملو از آپشن​هاي مختلف است و تا حد زيادي سواری را راحت و آسوده​تر می​کند. سیستم تعلیق این خودرو بی​نظیر طراحی شده به طوری که سواری نرم آن نسبت به دو رقیب دیگر، کاملا محسوس است. دور برداشتن موتور هم نسبت به کادنزا کمی ضعیف​تر بود اما ضعف مشهودي هم از خود نشان نداد. وقتی پدال را تا انتها فشار می​دهید، گیرباکس در صورت نیاز به بهترین صورت معکوس کشیده و با تمام قوا سعی می​کند که خواسته شما را برآورده کند.

مقایسه:آریون، گرنجور و کادنزا

اما نکته مثبت این خودرو ایمنی است که آن​را نسبت به دو رقیبش متمایز می​کند. در این خودرو نقاط کور به حداقل رسیده و ترمز با عملکردی فوق العاده ایمنی خودرو را تضمین می​کند.

رتبه اول ؛ تویوتا آریون:

طراحی داخلی خودرو نسبت به نسل قبلی، تغيير چنداني به خود نديده؛ در پشت آمپرهای خودرو، طراحی کمی پسرفت داشته و نسبت به نسل قبلی خسته کننده​تر به نظر مي​رسد. اما در جلو داشبورد، رنگ و بوی طراحی نسل قبل به چشم می​خورد و همه چیز طبق نظم خاصی چیده شده ولي در قياس با ساير رقبا، امکانات لوکس مشاهده نمي​شود.

یکی از نقايص داخلی این خودرو، کم بود جای اضافی برای قرار دادن دسته کلید و موبایل است که استفاده از موبایل را در حين رانندگی کمي سخت می​کند. کیفیت خوب ادوات داخلی، نسبت به دو رقیب دیگر، کاملا محسوس است و با این​که امکانات خیلی زیاد نیست، فضاي داخلي چيزي کم از سايرين ندارد.

سواری و عملکرد موتور

سواری آریون، به هیچ وجه با رقبایش قابل مقایسه نیست. با نشستن در پشت فرمان خودرو و فشردن دکمه استارت، پیشرانه ۵/۳ لیتری بی سر و صدای آن روشن می​شود. ترمز دستی در سمت راست پدال ترمز، با فشردن پدال مخصوص خلاص می​شود و گیرباکس به راحتی در حالت D قرار می​گیرد، سواری با این خودرو کاملا به خودتان بستگی دارد، اگر با خودرو آرام و نرم برخورد کنید، سواری لوکس و کم​نقصي به شما ارائه می​دهد ولی در صورتی که گاز کمی بیش از حد نیاز فشرده شود، آریون برگ برنده را رو می​کند. شتاب خودرو به طزر وحشت​آوري بالاست به طوری که در اولین فشار به گاز، کاملا متعجب خواهيد شد که چنين خودرويي با حرکت اولیه​اي نرم و آرام چگونه چنین شتابی را در اختیارتان قرار می​دهد!

مقایسه:آریون، گرنجور و کادنزا

در شتاب​های ناگهانی، تمرکز و هماهنگي خودرو بي نقص است، کمترین مکثی ندارد و تا جایی که بتواند نیاز راننده به شتاب​گيري را بر طرف می​کند. ( البته این خودرو نیاز مرا بیش از حد انتظارم فراهم کرد، چرا که از نظر قدرت ، رقبا هیچ حرفی برای گفتن در مقابل آن ندارند! )

یکی از نقاط قوت این خودرو پدال​های تعویض دنده از پشت فرمان هستند، که بسیار دقیق عمل می​کنند و در طول رانندگی نیم ساعته ما با اين خودرو، کوچکترین ایرادی نشان نداد. هندلینگ خودرو عالی نیست ولی نقص خاصی هم ندارد اما یکی از مسائلي که حين رانندگی ما را آزرد، نرمي بیش از اندازه فرمان بود، چرا که گاهي اوقات، چاله​ها و ناهمواري​هاي خیابان فرمان را از دستمان خارج مي​کرد. ترمز خودرو هم بدون هیچ نقصی عمل کرد و حتی در سراشیبی هم ضعفي از خود نشان نداد.

در مجموع سواری آريون نسبت به دو رقیب دیگر لذت بخش​تر است و در رقابت​های خیابانی، راننده را سربلند می​کند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جلیل

      تویوتا کجا و کیا و هیوندای کجا؟

      پاسخ ها

      • سهیل

        برو بابا با این محصولات زشت و بی در و پیکر تویوتا فقط لندکوروزش خوبه دیگه هیچی دلت می یاد محصولات از همه لحاظ خوب و عالی و زیبای هیوندای رو بگی بدن

    • اصغر وحش

      اقا جلیل اینجا این 3 خودرو رو مقایسه کرده نه 3 برند هیوندایی و کیا و تویوتا رو لطفا کاربر های عزیز خودرو ها رو مقایسه کنین نه برند های خودرو رو

    • سینا

      تویوتا برند اول جهان اومده اون وقت تویوتارو با هیوندای و کیا مقایسه میکنی؟اول تویوتا دوم کیا سوم هیوندا ک پراید از همه ماشیناش سرتره.تو این 3تا هم فقط اریون هس و همیشه ادم و سربلند میکنه

    • ميلاد

      واقعا مسخره ست.فك كنم تو تنها فردي باشي تو دنيا كه فك ميكنه كادنزا از ازرا پايينتره.
      يكم با معلومات حرف بزن نه از رويه جانت داري.
      در خوب بودنه اوريون شكي نيست ولي ازرا تو هيچ زمينه اي برتري نداره به كادنزا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج