۶۴۷۳۵۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گوشی OnePlus ۵T؛ قاتل چینی پرچمداران اپل و سامسونگ

OnePlusیکی دیگر از نامهای تجاری است که هرروز قدرتمند‌تر از دیروز ظاهر می‌شود. شش ماه قبل بود که OnePlus ۵T عرضه شد و مشخصات بسیار مشابهی با مدل قبلی خود داشت، به علاوه‌ی یک دوربین با لنزهای دوگانه توانا و کاربر پسند.

برترین ها - ترجمه از محمدپارسا حاتمی: تولید کننده‌های زیادی در سال جاری گوشی‌های قدرتمندی را ارائه دادند. سامسونگ با دستگاه‌های Galaxy S۸ وNote ۸ فوق العاده‌ی خود، همه را تحت تاثیر قرار داد، در حالی که گوشی‌های تلفن همراه موتورولا نیز خوب بودند و صرفه اقتصادی بیشتری داشتند.
گوشی OnePlus ۵T؛ قاتل چینی پرچمداران اپل و سامسونگ

OnePlusیکی دیگر از نامهای تجاری است که هرروز قدرتمند‌تر از دیروز ظاهر می‌شود. شش ماه قبل بود که OnePlus ۵T عرضه شد و مشخصات بسیار مشابهی با مدل قبلی خود داشت، به علاوه‌ی یک دوربین با لنزهای دوگانه توانا و کاربر پسند. قیمت آن در انگلستان ۴۴۹ یورو می‌باشد و‌‌این قیمت آن را به یکی از ارزان ترین دستگاه‌های هوشمند در بازار تبدیل کرده است.

خب کمی‌به عقب برگردیم، سال گذشته تمام نشده بود که OnePlusیک مدل به روز شده، به نام OnePlus5T را به بازار ارائه کرد. تغبیرات اساسی ‌‌ایجاد شده در طراحی و تعدادی ویژگی جدید و تکنولوژی به‌روز شده در دوربین را می‌توانید با همان قیمت OnePlus5 قدیمی‌تر خریداری نمایید. که با ‌‌این خبر ممکن است خریداران نسخه قبلی کمی‌ناراحت و آزرده خاطر شوند. با ‌‌این حال، کمپانی OnePlus تا به امروز حرفی مبنی بر‌‌اینکه دستگاه جدید خود بهترین گوشی هوشمند بوده است و ارزش‌‌ این را دارد تا مشتریان قبلی یک بار دیگر برای آن پول بدهند را به میان نیاورده است.

بعد از استفاده از OnePlus۵T بصورت تمام وقت و به مدت سه هفته، ما خوشحالیم که بهترین نمره بررسی را می‌توانیم به آن دهیم. طرفداران OnePlus خود می‌دانند که‌‌ این گوشی در چه سطحی است و چه چیزی را باید از آن انتظار داشته باشند. ما هم در‌‌این مقاله به‌‌ این موضوع خواهیم پرداخت و همین دلیل را برای همگان آشکار می‌کنیم.

طراحی

در بخش طراحی ظاهری تغییرات و اصلاحات جزئی صورت گرفته است و نشانه‌های بسیاری از گوشی‌های برتری که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده‌اند را در خود دارد. اما با ‌‌این حال، در همان نگاه اول تشخیص خواهید داد که کدام نسخه جدید و کدام نسخه قدیمی ‌است.
گوشی OnePlus ۵T؛ قاتل چینی پرچمداران اپل و سامسونگ

بنابراین، در حالی که ابعاد بسیار تغییر نکرده‌اند، OnePlus۵T اکنون یک صفحه نمایش بزرگتر ۶ اینچی دارد.‌‌ این بدان معناست که از حاشیه‌های باریکتر در اطراف صفحه نمایش استفاده شده است و نتیجه آن تولید یک گوشی هوشمند نسبتا بزرگ با جای گیری بهتر در دستان بوده است. اما مطمئنا هنوز هم گرفتن آن با یک دست و کار کردن با آن کمی سخت بنظر می‌رسد و خبر خوب‌‌اینکه OnePlus چند ویژگی نرم افزاری برای آن تعبیه کرده است تا راحت‌تر بتوانید با آن کار کنید.

با چرخاندن و نگاهی کلی انداختن به OnePlus5T به نظر خیلی آشنا می‌آید. گویی تغییری‌‌ ایجاد نشده است جز موقعیت جدید سنسور اثر انگشت و دکمه‌ی هوم در جلوی گوشی. درب پشتی نیز هنوز فلزی است با انحنای خاص خود که می‌توانید در دو رنگ نقره‌‌ای یا سیاه سفارش دهید. نمونه آزمایشی ما سیاه رنگ بود و در طول دوره آزمایشی سه هفته کاملا مقاوم در برابر خراش و لکه‌ها بود.

شما همچنین می‌توانید یک محافظ صفحه نمایش را برای آن تهیه کنید و در طول مدت آزمایش ما هیچگونه خراشی بر روی آن ‌‌ایجاد نشد. هرچند که ما بعد از دو هفته آن را از روی صفحه نمایش جدا کردیم چراکه لبه‌ها‌ی آن شروع به جمع شدن کرده بودند.

در حالی که اکثر گوشی‌های پرمیوم می‌توانند با مقاومت کامل در برابر آب قرار گیرند،‌‌ دستگاه جدید OnePlus هیچگونه مقاومتی در مقابل آب از خود نشان نداده و این مسئله کمی دل‌سرد کننده می‌باشد. البته به طبع دارای ویژگی‌های دیگری نیز می‌باشد و از آنجایی که این کار ممکن است بدلیل کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی انجام گرفته شده باشد، ما می‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

صفحه نمایش و مدیا

صفحه نمایش 5T، یک AMOLED 6‌‌ اینچی با نسبت 18:9 است و دقیقا مشابه همان طرح و اندازه‌ای است که توسط سامسونگ در گلکسیS8، LG V30 و بسیاری از دیگر گوشی‌های رده بالا استفاده شده است. ‌‌این صفحه نمایش بلندتر از صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند با نسبت 16: 9 است و برای تماشای فیلم‌ها بسیار مناسب است.
گوشی OnePlus ۵T؛ قاتل چینی پرچمداران اپل و سامسونگ

تماشای فیلم در OnPlus 5T بسیار با کیفیت و راضی کننده است. رنگ‌ها به معنای واقعی درخشان و واضح می‌باشند، اگر چه رزولوشن Full HD ‌آن به ‌‌این معنی است که تصاویر بسیار شارپ می‌باشند. هیچ مشکلی هم در مورد روشنایی وجود ندارد. نور OnePlus5T عملا چشمان شما را به خود خیره می‌کند و رضایت کافی را از آن خواهید داشت. همچنین شما یک حالت شبانه (Night mode) دارید که می‌تواند صفحه را برای یک تجربه‌ی بهتر چشم در تاریکی تیره کند. به علاوه، حالت خواندن (Reading mode) نیز در این نسخه بازگشته است و همه چیز آماده است تا شما را غرق در خواندن کتاب‌های مختلف کند.

با ‌‌این حال، سیستم صوتی آن به اندازه صفحه نمایش بسیار جذاب نیست. شما تنها دارای یک بلندگو mono در لبه پایینی برای رسانه خود می‌باشید، که به خوبی نیازتان را برطرف خواهد کرد. مطمئنا شما خواهان استفاده از هدفون‌ هم هستید تا از موسیقی نهایت استفاده را ببرید و یا با آن به تماشای یک فیلم بنشینید. پس علاوه بر پشتیبانی بلوتوث، برای شما یک درگاه ۳.۵ میلی متری نیز در نظر گرفته‌اند. شما حداقل ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی برای رسانه‌ها، برنامه‌ها و هر چیز دیگری را که دریافت می‌کنید، دارید و متاسفانه این گوشی هوشمند از حافظه microSD برای افزایش حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

ویژگی‌ها و سیستم عامل

Android Nugat (نسخه ۷.۱.۱) سیستم عامل موجود بر روی این برد است، نه آخرین نسخه Oreo. ‌‌این بدان معنا نیست که ما از ‌‌این موضوع ناراحت هستیم، خیر، زیرا هنوز به طور کامل Oreo پخته نشده و هنوز جای کار دارد، علاوه بر‌‌این، می‌توانیدOxygenOS را در OnePlus۵T به طور کامل دریافت ‌کنید.
گوشی OnePlus ۵T؛ قاتل چینی پرچمداران اپل و سامسونگ

این کمپانی برای شروع دست بر روی اندروید گذاشته و بهبودهای زیادی را بر روی آن انجام داده است و ‌‌این همان چیزی است که به نظر می‌رسد ۶ ‌‌اینچی قصه ما را همه فن حریف کرده است. برای مثال، می‌توانید نوار اطلاعیه‌ها را به روش‌های مختلف باز کنید. سفارشی سازی عمومی ‌نیز بهبود یافته است. شما می‌توانید اندازه آیکون‌ها، چارت بندی و خیلی از موارد ظاهری دیگر را تغییر دهید تا نهایتا تنظیمات OnePlus۵T را به طریقی که دوست دارید تنظیم کنید.

ویژگی‌های نرم افزاری زیادی در آن بکار رفته است از جمله حالت بازی (gamer mode) و حالت خواندن (reading mode). ویژگی‌های جدیدش تمامی ندارند و حتی باز می‌شود علاوه بر ویژگی‌های قدیمی به قابلیت تشخیص چهره توسط دوربین جلو نیز اشاره کرد. سنسور اثر انگشت به عنوان یک برگ برنده دیگر در این مدل اضافه شده است که در قاب پشتی گوشی قرار گرفته است و در قسمت جلوی گوشی هیچ فضایی را اشغال نکرده است. فرایند باز شدن صفحه نمایش از طریق لمس سنسور به خوبی انجام می‌شود. البته ما پیشنهاد می‌کنیم با دستان خیس این کار را انجام ندهید چرا که ممکن است با پیغام عدم تشخیص مواحه شوید.

ممکن است در آشپزخانه باشید و دستکش‌تان اجازه استفاده از سنسور اثر انگشت را به شما ندهد یا اصلا دستان‌تان بند باشد، در این صورت شما می‌توانید به راحتی توسط قابلیت تشخیص چهره که بسیار مفید و کارا است صفحه نمایش خود را باز کنید. همانند حسگر اثر انگشت،‌ ‌این قابلیت نیز به خوبی کار می‌کند. حتی استفاده از یک عینک آفتابی و یا ایجاد شکلک در صورت، باعث گول زدن گوشی نشد و تنها زمانی کار نکرد که ما در تاریکی کامل و یا در حال حرکت بودیم. شما باید کاملا توقف کنید و مقداری نور در محیط وجود داشته باشد، در ‌‌این صورت حتما از کارکرد آن شگفت زده خواهید شد.

در لبه سمت چپ OnePlus5T، کلید هشدار را پیدا خواهید کرد که می‌تواند به سرعت برای خاموش کردن تلفن یا قفل کردن آن استفاده کرد. ‌‌این یک ویژگی قابل ستایش برای هر کسی است که به طور مداوم در جلسات غرق می‌شود، تا درصورتی که در جلسه‌ای گوشی همراه‌اش زنگ خورد، به سرعت بتواند آن را در حالت بی‌صدا قرار دهد. هر چند متوجه شدیم که اغلب، ‌‌این سوئیچ‌ به طور اتفاقی در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرد. اما بعد از مدتی آموختیم که چگونه مراقب باشم تا بطور ناخودآگاه این سوئیچ را تغییر ندهیم.

عملکرد و عمر باتری

5T همانند 5 از همان چیپ ست Snapdragon 835 که در دیگر گوشی‌های هوشمند برتر اندروید وجود دارد، استفاده می‌کند. پس شما می‌توانید بدون هیچ مشکل و نگرانی از آنچه که انجام می‌دهید، بهترین و سریعترین عملکرد را انتظار داشته باشید.
گوشی OnePlus ۵T؛ قاتل چینی پرچمداران اپل و سامسونگ

حتی پیچیده ترین و سخت ترین بازی‌ها هم با این سیستم به سادگی و روانی اجرا می‌شوند. با این حال ای کاش قابلیت استفاده از چند تسک بصورت همزمان در یک صفحه‌ را پشتیبانی ‌می‌کرد. عمر باتری نسبت به مدل پیشین بسیار پیشرفت کرده است که قطعا باعث رفع یکی از نگرانی‌های شما شده است. عمر باتری در مدل 5 تنها، یک روز بود اما حالا در 5T به یک روز و نیم افزایش پیدا کرده است. ‌‌این آمار در صورتی است که با گوشی‌تان به انجام کارهای روزمره بپردازید.

به علاوه، استفاده از تکنولوژی بروز Dash Charge این امکان را به کاربر می‌دهد که هنگامی‌که باتری در نهایت خالی شد، تنها با صرف یک ساعت، آن را شارژ نمود. ‌‌این یکی از بهترین تکنولوژی‌های شارژ سریع دنیاست. گرچه از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند اما باید این را هم در نظر بگیریم که وجود قابلیت شارژ بیسیم تنها یک ویژگی خوب است نه یک ویژگی و قابلیت الزامی و مهم. پس خیلی نسبت به عدم وجود این قابلیت سخت نگیرید.

دوربین

یکی دیگر از آیتم‌‌هایی که ۵T در آن بهبود چشمگیری داشته، دوربین عقب آن است. در پشت‌‌ این دستگاه، یک لنز دوقلو آشنا را پیدا خواهید کرد، با یک شاتر ۱۶ مگاپیکسلی و ۲۰ مگاپیکسل که با هم همکاری خواهند کرد تا صحنه‌ها و خاطرات زیبای شما را ضبط کنند. با ‌‌این حال، به لطف وجود یک لنز با دیافراگم گسترده‌تر، این قابلیت برای شما فراهم شده است تا در شرایط نور کم بتوانید نور بیشتری را دریافت کرده و عکس شفاف‌تری را برای خود به ثبت برسانید. البته یک فلاش نیز برای استفاده در شب مهیا شده است.
گوشی OnePlus ۵T؛ قاتل چینی پرچمداران اپل و سامسونگ

همانطور که قبلا می‌توانستید، هم اکنون نیز می‌توانید عکس‌ها با فیلتر‌ و افکت‌‌های مختلفی را ثبت کنید که یکی از دلایل آن می‌تواند عمقی که توسط ‌‌این لنزهای دوقلو ارائه شده است، باشد. شما همچنین می‌توانید با رزولوشن ۴K به فیلم برداری بپردازید. دوربین جلو تغییری نکرده و از همان شاتر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده ‌می‌کند که می‌تواند عکس‌های خوبی را تقریبا در هر محیطی ثبت کند.

نتیجه نهایی

در مجموع نسبت به رقبای اصلی خود که شامل پرچمداران شرکت‌‌های مختلف می‌شود، کم و کسری خاصی ندارد و می‌شود گفت تنها با اختلاف کمی در پشت سر آن‌ها قرار می‌گیرد. عدم پشتیبانی از حافظه جانبی به لطف ارائه این گوشی با حافظه داخلی ۶۴GB قابل چشم پوشی است و همچنین نبود قابلیت شارژ بیسیم و ضد آب نبودن آن هم از آن جایی که قیمتی بسیار پایین‌تر از رقبای خود دارد، قابل درک است. پس اگر یک گوشی هوشمند می‌خواهید که نیاز‌های روزمره‌تان را با آن برآورده کنید و همچنین می‌خواهید در پول خود نیز صرفه جویی کنید،‌‌ این یکی از بهترین گزینه‌های روی میزتان می‌تواند باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج