۶۵۱۵۶۴
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

درباره استون مارتین ونتیج؛ همزاد انگلیسی AMG GT

اولین بار نام ونتیج به عنوان نسخه ای قدرتمندتر برای DB۲ در ساخته های استون مارتین به کار رفت اما در گذر سال ها، به نقطه ورود به خانواده استون مارتین تبدیل شده است و همین باعث می شود وظیفه سنگینی بر دوش این خودرو باشد؛ نکته ای که در مورد نسل جدید صدق می کند.

هفته نامه خودرو امروز: اولین بار نام ونتیج به عنوان نسخه ای قدرتمندتر برای DB۲ در ساخته های استون مارتین به کار رفت اما در گذر سال ها، به نقطه ورود به خانواده استون مارتین تبدیل شده است و همین باعث می شود وظیفه سنگینی بر دوش این خودرو باشد؛ نکته ای که در مورد نسل جدید صدق می کند. با این مقدمه به ۱۰ نکته ای می پردازیم که باید از نسل جدید «ونتیج» بدانید.
درباره استون مارتین ونتیج؛ همزاد انگلیسی AMG GT

۱. استایل

طراحی ونتیج جدید برگرفته از DB۱۰ (خودرو جیمز باند در فیلم Spectre) است. طرح چراغ های جلو و عقب در رسیدن به یک ژست مدرن بسیار تاثیرگذار بوده اند اما باید به آئرودینامیک حساب شده آن نیز اشاره کرد. براگیر زیر سپر جلو، جریان هوا را از زیر بدنه هدایت می کند و همین جریان هوا با کمک تیغه هایی از زیر به محفظه موتور تزریق می شود. دیفیوزر نه تنها جلوه اسپرتی تری به نمای عقب داده بلکه به کاهش مقاومت بدنه در برابر جریان هوا و اغتشاش هوای ایجاد شده توسط چرخ ها در نواحی پشت خودرو کمک می کند. هواکش های جانبی نیز هدایت بهینه هوا از سطوح جانبی را عهده دار هستند. به لطف همین طراحی آئرودینامیک ونتیج دیگر نیازی به اجزای بدنه فعال مثل بال عقب مخفی ندارد و نیروی رو به پایین (Down Force) چشمگیری تولید می کند.

۲. کابین

ساخته های استون مارتین به طراحی جذاب کابین های خود شهرت دارند. ونتیج ۲۰۱۸ نیز از این قاعده مستثنی نیست. مناسب با طراحی تهاجمی بنده، کابین دارای طراحی داشبورد شلوغ تری است و موقعیت نشیمن کم ارتفاع تری برای راننده دارد. همین باعث می شود تجربه رانندگی به مراتب درگیر کننده تر از قبل باشد. در ضمن طراحی داخلی به مراتب بی محاباتر از DB۱۱ است و فهرستی به ظاهر بی پایان از جزئیات سفارشی سازی از جمله قابلیت انتخاب رنگ تریم، متریال، طرح فرمان و جزئیات فیبر کربن برای آن در نظر گرفته شده است.
درباره استون مارتین ونتیج؛ همزاد انگلیسی AMG GT

۳. اطلاعات و سرگرمی

استون مارتین نسل جدید ونتیج را به سیستم اطلاعات و سرگرمی متصل به نمایشگر ۸ اینچ لمسی عرضه می کند. این سیستم در اصل بر پایه سیستم COMAND مرسدس توسعه یافته و گزینه ها و کنترلگرهای مشابهی نیز دارد.

۴. کاربردپذیری

فضای بار ۳۵۰ لیتری ونتیج جدید برای خودرویی در این رده ایده آل است. در ضمن استون مارتین مدعی است ونتیج جدید به صورت ترکیبی صدی ۸.۸ لیتر بنزین می سوزاند که برای خودرویی با این سطح قدرت و توان عملکردی، عالی است.

۵. موتور

پیشرانه ونتیج جدید همان قلب تپنده Mercedes-AMG GT است. در واقع به جای یک نیروگاه V۱۲، از یک B۸ توئین توربو ۴.۰ لیتری نیرو می گیرد که برای رسیدن به یک توزیع وزن ایده آل و بهترین مرکز ثقل ممکن، کمی پایین و متمایل به سمت عقب خودرو پشت اخم مخوف خودرو قرار گرفته است.

۶. توان عملکردی

ونتیج با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۵ نیوتن متر گشتاور بیشینه ای که از دور ۲,۰۰۰ تا ۵,۰۰۰ موتور در دسترس قرار می گیرد، تنها ۲.۵ ثانیه تا تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت فاصله دارد و می تواند تا ۳۱۴ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. جالب تر این که با یک پیشرانه V۸ ونتیج ۲۰۱۸ سریع تر از نسل قبلی با پیشرانه V۱۲ است و این طور که استون مارتین مدعی است، پیشرانه طنین مخوفی نیز دارد.
درباره استون مارتین ونتیج؛ همزاد انگلیسی AMG GT

۷. شاسی

ونتیج ۲۰۱۸ بر پایه ساختار آلومینیومی جدید طراحی و مهندسی شده و تنها ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد که نزدیک به وزن تمام شده پورشه ۹۱۱ است. در ضمن ونتیج در نسل جدید تا ۲۰۰ کیلوگرم سبک تر از نسل قبل است.

۸. دیفرانسیل

آنچه که ونتیج ۲۰۱۸ را متمایز می سازد این است که اولین ساخته استون مارتین با یک دیفرانسیل عقب لغزش محدود با کنترل الکترونیک است و این یعنی ونتیج ۲۰۱۰۸ هندلینگ فوق العاده تیزی خواهد داشت. سیستم تعلیق تطبیق پذیر و سیستم توزیع گشتاور نیز به این سواری هیجان انگیزتر کمک می کند.

۹. قیمت و زمان عرضه

ونتیج جدید ۱۵۳,۰۸۱ دلار قیمت خورده که تقریبا ۵۰ هزار دلار کمتر از کف قیمت DB۱۱ های V۸ است. آغاز عرضه در بازارهای جهانی نیز برای اواسط ۲۰۱۸ برنامه ریزی شده است.

۱۰. رقبا

اصلی ترین رقبای ونتیج جدید ۹۱۱ GTS Carrera و جگوار F-Type و Merceds-AMG GT هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج