جاباما
۶۵۱۶۲۷
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

برترین ابرخودروهای هزاره سوم

ابرخودروها همیشه از جایگاهی خاص برخوردار بوده اند و طرفداران زیادی را به خود جذب می کنند. همین باعث شده تا در قرن ۲۱ سوپراسپرت هایی به تولید برسند که بسیار مورد توجه واقع شدند و تبدیل به سمبل این قلمرو و حتی صنعت خودروسازی شده اند.

هفته نامه خودرو امروز - اشکان آثار: ابرخودروها همیشه از جایگاهی خاص برخوردار بوده اند و طرفداران زیادی را به خود جذب می کنند. همین باعث شده تا در قرن ۲۱ سوپراسپرت هایی به تولید برسند که بسیار مورد توجه واقع شدند و تبدیل به سمبل این قلمرو و حتی صنعت خودروسازی شده اند. با این مقدمه به معرفی ۱۰ نمونه از برترین و ماندگارترین ابرخودروهای هزاره سوم می پردازیم.

۱۰. ۲۰۰۰ Saleen S۷

سالین S۷ اولین سوپراسپرت موتور وسط آمریکایی تولید شده با توان پیشرانه بالاست. آیرودینامیک این خودرو به اندازه ای خوب است که در سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت به اندازه دو برابر وزن خودرو بر آن نیرو وارد می شود تا خودرو را به مسیر بچسباند.
برترین ابرخودروهای هزاره سوم


9. 2004 Mercedes-Benz SLR Mclaran

حاصل همکاری مک لارن و مرسدس خودرویی بود با طراحی منحصر به فرد و قابلیت های فنی بسیار بالا که تمامی توجهات را به خود جلب کرد. SLR از یک پیشرانه 8 سیلندر با بلوک آلومینیومی همراهبا سوپرشارژر استفاده می کند که حداکثر توان تولیدی آن 617 اسب بخار است.
برترین ابرخودروهای هزاره سوم


8. 2007 Ruf CTR3

Ruf تیونر پورشه در سال 2007 با تغییراتی که روی موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری 911 انجام داد، قدرت این خودرو را به 691 اسب بخار رساند تا بیشینه سرعت این خودرو به 360 کیلومتر بر ساعت برسد. برای سبک سازی CTR3 از فیبر کربن و مواد بسیار سبک استفاده شده که این خودرو را به یکی از سریع ترین خودروهای لیست تبدیل کرده است.
برترین ابرخودروهای هزاره سوم


7. 2007 Ford GT

فورد جی تی ابتدا به صورت یک خودرو مفهومی به عنوان یادبودی برای GT40 های افسانه ای فاتح آلمان طراحی شد اما بعد از استقبال از این طرح با یک موتور 8 سیلندر متصل به یک سوپرشارژر به قدرت 550 اسب بخار به تولید رسید.
برترین ابرخودروهای هزاره سوم


6. 2009 Lamborghini Murcielago

این گاو خشمگین اسپانیایی در نسخه Super Veloce با یک موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی، 670 اسب بخار قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند و در عرض 2.9 ثانیه به 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. طراحی جالب این سوپر اسپرت در کنار پیشرانه قدرتمندش باعث شد تا به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.
برترین ابرخودروهای هزاره سوم


5. 2007 Koenigsegg CCXR

خودروساز سوئدی در سال 2007 با رونمایی از CCXR به همگان ثابت کرد که کسی نمی تواند با این خودرو رقابت کند. CCXR از یک پیشرانه 8 سیلندر 4.8 لیتری تقویت شده مجهز به یک جفت سوپرشارژر استفاده می کند که توان تولید 1018 اسب بخار قدرت را داراست.
برترین ابرخودروهای هزاره سوم


4. 2008 Gumpert Apollo S

از گومپرت آپولو S به عنوان خودرویی شبه مسابقه ای برای جاده یاد می شود و حتی به لطف نیروی رو به پایین Down Force قابل توجهی که پیکره آیرودینامیک آن تولید می کند روی کاغذ امکان وارونه راندن آن روی سقف تونل هم وجود دارد.
برترین ابرخودروهای هزاره سوم


3. 2003 Porsche Carrera GT

جایگاه سوم لیست متعلق به یکی از بهترین سوپراسپرت های تاریخ و البته قاتل پاول واکر، بازیگر محبوب فیلم های Fast & Furious است. این خودرو با پیشرانه 10 سیلندر خود که برگرفته از موتورهای فرمولاوان است می تواند 605 اسب بخار نیرو تولید کند. برای موفقیت این خودرو، کمپانی پورشه از تجربیات خود در توسعه 911 GT1 و LMP1-98 استفاده کرده.
برترین ابرخودروهای هزاره سوم


2. 2003 Ferrari Enzo

زمانی که یک محصول نام کوچک کمپانی را یدک می کشد، بدون شک پادشاه محصولات آن کمپانی لقب خواهد گرفت. فراری انزو در آن سال از تمامی تکنولوژی های قابل انتقال بین خودروهای فرمولاوان بهره برد و در این راه نیز بهترین راننده فرمولاوان یعنی شوماخر همراه این پروژه بود. پیشرانه این خودرو به صورت تنفس طبیعی با 12 سیلندر، 651 اسب بخار قدرت تولید می کند.
برترین ابرخودروهای هزاره سوم


1. 2007 Bugatti Veyron

ویرون با یک پیشرانه W16 همراه با 4 توربوشارژر و 10 رادیاتور قابلیت تولید 1020 اسب بخار را داراست. این خودرو در آن زمان قیمتی برابر با 1.2 میلیون دلار داشت و همچنین قیمت تایرهایش برابر با 25 هزار دلار بود. ویرون مسیر را برای خودروهای اگزاتیک که ما آنها را به عنوان ابرخودرو می شناسیم هموار کرد تا امروز شاهد این تعداد خودروها باشیم.
برترین ابرخودروهای هزاره سوم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد غلامی

      آقا بخدا لامبورگینی گاو خشمگین ایتالیاییه نه اسپانیایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج