۷۳۸۲۳۴
۱ نظر
۵۰۶۳
۱ نظر
۵۰۶۳
پ

با این اپلیکیشن‌ها سفری به دنیای واقعیت افزوده داشته باشید

روز‌به‌روز شاهد پیشرفت فناوری واقعیت افزوده هستیم، در این فناوری تصویر و محتوای دیجیتال بر روی تصاویری که در دنیای واقعی می‌بینیم قرار می‌گیرد تا تقابلی از دنیای واقعی را با دنیای دیجیتال در کنار هم داشته باشیم.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: روز‌به‌روز شاهد پیشرفت فناوری واقعیت افزوده هستیم، در این فناوری تصویر و محتوای دیجیتال بر روی تصاویری که در دنیای واقعی می‌بینیم قرار می‌گیرد تا تقابلی از دنیای واقعی را با دنیای دیجیتال در کنار هم داشته باشیم.

با این اپلیکیشن‌ها سفری به دنیای واقعیت افزوده داشته باشید

این فناوری بیشتر در گوشی‌های هوشمند رواج پیدا کرده و اپل و گوگل نیز به‌عنوان طلایه‌داران فناوری‌های جدید توجه زیادی به واقعیت افزوده نشان می‌دهند. این امر باعث شده تا شاهد اپلیکیشن‌های جالبی برای این فناوری جدید باشیم. با این حساب اگر قصد ورود به دنیای واقعیت افزوده را دارید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه نگاهی به فهرست اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی داشته باشید.

اپلیکیشن SketchAR

این اپلیکیشن استعدادهای هنری نهفته کاربر را شکوفا می‌کند و با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، کاغذ نقاشی در اپلیکیشن SketchAR شبیه‌سازی می‌شود. این طریق اپلیکشن سطح کاغذ را شناسایی می‌کند و طرح نقاشی مورد نظر بر روی صفحه‌ گوشی نمایش داده می‌شود تا با الگوبرداری از این طرح، نقاشی را بر روی کاغذ ترسیم کنید.

با این اپلیکیشن‌ها سفری به دنیای واقعیت افزوده داشته باشید

نقاشی کردن از طریق اپلیکیشن SketchAR ساده‌تر از چیزی است که به‌نظر می‌رسد و از این روش به عنوان تکنیکی برای تمرین طراحی نیز می‌توان استفاده کرد. این اپلیکیشن با گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها سازگاری کامل دارد.

اپلیکیشن Mondly

فراگیری زبان این روزها به یک نیاز واجب تبدیل شده است و به همین منظور اپلیکیشن‌های زیادی را برای آموزش زبان شاهد هستیم، در این بین اپلیکیشن Mondly خلاقیت به‌خرج داده و با کمک واقعیت افزوده سعی در ساده‌تر کردن آموزش زبان دارد. به لطف این ویژگی کاربر می‌تواند با انتخاب گزینه AR، قابلیت واقعیت افزوده را در اپلیکیشن Mondly فعال کند. سپس گوشی باید گوشی را در یک مکان مسطح قرار داده و اپلیکیشن، معلم زبان را در دنیای واقعیت افزوده بر روی صفحه گوشی نمایش می‌دهد.

با این اپلیکیشن‌ها سفری به دنیای واقعیت افزوده داشته باشید

از طرف دیگر نماد‌هایی از کلمه‌هایی که در حین آموزش مطرح می‌شود نیز به صورت واقعیت افزوده در گوشی نمایش داده می‌شود تا زبان‌آموز درک کاملی از صحبت‌های معلم مجازی حاضر در این اپلیکیشن داشته باشد. اپلیکیشن Mondly برای واقعیت مجازی نیز نسخه کاربردی دارد که کاربران هدست Gear VR سامسونگ می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. Mondly برای کاربران اندرویدی و آیفون‌ها به رایگان قابل دانلود است.

اپلیکیشن Ink Hunter

خال‌کوبی که این روزها به آن تاتو نیز گفته می‌شود طرفداران زیادی پیدا کرده است اما از آنجایی که بیشتر خال‌کوبی‌ها را نمی‌توان پاک کرد انتخاب مدل تاتو و قسمتی که قرار است بر روی بدن انجام شود کار دشواری است.

با این اپلیکیشن‌ها سفری به دنیای واقعیت افزوده داشته باشید

در این زمینه می‌توانید روی اپلیکیشن Ink Hunter حساب باز کنید. این اپلیکیشن خال‌کوبی‌های مختلفی را بر روی بدن شما در دنیای واقعیت افزوده قرار می‌دهد تا به راحتی این خال‌کوبی‌ها را بررسی کرده و در خصوص قسمتی که خال‌کوبی کرده‌اید و همچنین طرح این خالکوبی تصمیم بگیرید.

اپلیکیشن Ink Hunter به راحتی از طرح‌های خال‌کوبی سیاه‌وسفید و رنگی پشتیبانی می‌کند و برای کاربران گوشی‌های آیفون و اندروید به رایگان منتشر شده است.

اپلیکیشن WallaMe

دوران یادگاری نوشتن بر روی در و دیوار به پایان رسیده است و به کمک اپلیکیشن WallaMe می‌توان در در دنیای واقعیت افزوده بر روی دیوار، درخت، نیمکت و هر چیزی یادگاری نوشت بدون اینکه صدمه‌ای به آن‌ها وارد کرد.

با این اپلیکیشن‌ها سفری به دنیای واقعیت افزوده داشته باشید

طرز کار اپلیکیشن WallaMe به این صورت است که ابتدا کاربر از دیوار محلی که قرار است بر روی آن یادگاری در دنیای واقعیت مجازی بنویسد با گوشی عکس می‌گیرد. سپس بر روی این عکس بوسیله ابزار نقاشی که داخل این اپلیکیشن تعبیه شده یادگاری می‌نویسد. این یادگاری در دنیای واقعیت مجازی از طریق اپلیکیشن WallaMe ثبت می‌شود و زمانی که سایر کاربران دوربین گوشی خود را در محلی که یادگاری در آن نوشته شده قرار دهند یادگاری برای این کاربران نمایش داده می‌شود.

اپلیکیشن WallaMe یادگاری‌ها را به‌صورت خصوصی نیز نمایش می‌دهد و برای اندروید و آیفون منتشر شده است.

اپلیکیشن Quiver

بیشتر اپلیکیشن‌هایی که برای واقعیت افزوده توسعه داده می‌شود برای بزرگسالان طراحی شده‌اند اما روی صحبت اپلیکیشن Quiver با کودکان و خردسالان است. برای تعامل با این اپلیکیشن باید مدل‌های نقاشی پیش‌فرضی را که در وب‌سایت Quiver قرار دارد دانلود کرده و سپس اجازه دهید کودک شما داخل این مدل را رنگ کند.

با این اپلیکیشن‌ها سفری به دنیای واقعیت افزوده داشته باشید

در نهایت نیز پس از اینکه نقاشی تمام شد، با گرفتن دوربین گوشی به سمت صفحه کاغذ، تصویری که کودک دلبند شما نقاشی کرده جان می‌گیرد و در دنیای واقعیت مجازی با موسیقی جذابی حضور پیدا می‌‌کند. این اپلیکیشن در اختیار کاربران اندروید و گوشی‌های آیفون قرار دارد.

اپلیکیشن Augment

این اپلیکیشن برای مشاهده مدل‌های سه‌بعدی از اجسام در دنیای واقعی طراحی شده است و به کاربرای که در آن حساب‌کاربری ایجاد کرده باشند اجازه می‌‌دهد تا مدل‌‌های سه‌بعدی از نرم‌افزارهایی مانند Cinema ۴D، Sketchup و مایا را به محیط واقعیت افزوده در این اپلیکیشن وارد کنند.

با این اپلیکیشن‌ها سفری به دنیای واقعیت افزوده داشته باشید

سپس کاربران قادر هستند کالای مورد نظر خود را که طرح سه‌بعدی آن را به اپلیکیشن وارد کرده‌اند در دنیای واقعی مشاهده کنند. این کار به کاربر اجازه می‌دهد درک بیشتری از محل قرارگیری کالا در منزل قبل خرید داشته باشد. از طرف دیگر بررسی کالاها در دنیای واقعیت افزوده نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکشن است. اپلیکیشن Augment برای کاربران گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها طراحی شده است.

بازی Ghost Snap

فناوری واقعیت افزوده درهای جدیدی را پیش‌روی بازی‌های موبایل قرار داده است و بازی Ghost Snap یکی از عنوان‌های جذاب و ترسناک واقعیت افزوده در گوشی‌های اندرویدی است. این بازی تصاویری از ارواح در محیط‌های ترسناک به همراه صداهای دلهره‌‌آور را در معرض دید کاربر قرار می‌دهد. تصاویر ارواح در دنیای واقعی بر روی صفحه گوشی نمایش داده می‌شود تا ترس و هراس بیشتری را در دل کاربر شاهد باشیم.

با این اپلیکیشن‌ها سفری به دنیای واقعیت افزوده داشته باشید

اپلیکیشن Just a Line

این اپلیکیشن توسط گوگل توسعه داده می‌شود و در کنار سادگی، امکانات و قابلیت‌های جالبی را در دنیای واقعیت افزوده در اختیار کابران قرار می‌دهد. کاربران به کمک اپلیکیشن Just a Line می‌توانند بر روی صفحه‌نمایش خط، نماد یا هر چیز دیگری ترسیم کنند، سپس چیزی که نقاشی کرده‌اند در دنیای واقعیت افزوده جان می‌گیرد و به صورت سه‌بعدی قابل مشاهده است.

با این اپلیکیشن‌ها سفری به دنیای واقعیت افزوده داشته باشید

امکان تهیه ویدئوهای کوچک نیز در این اپلیکیشن وجود دارد. اپلیکیشن Just a Line برای کاربران اینستاگرام که از استوری‌ها استفاده می‌کنند نیز امکانات جالبی را عرضه کرده است.

بازی Ingress

این بازی اولین تجربه گوگل برای حضور در دنیای بازی‌های واقعیت افزوده بود و انصافاً هم باید گفت با یکی از خلاقانه‌ترین باز‌ی‌های واقعیت افزوده طرف هستیم. در بازی Ingress، کاربران به دو دسته مختلف تقسیم می‌شوند و با حرکت در دنیای واقعی به کمک گوشی اندرویدی قادر به شناسایی منابع و انرژی‌های مخفی هستند که بوسیله سایر بازیکن‌ها قرار گرفته شده است.

با این اپلیکیشن‌ها سفری به دنیای واقعیت افزوده داشته باشید

این بازی در ابتدا توسط شرکت Niantic که وظیفه توسعه بازی معروف واقعیت افزوده پوکمون‌گو را بر عهده دارد به‌صورت انحصاری برای گوشی‌های اندرویدی منتشر شد اما خوشبختانه بازی Ingress این روزها از انحصار بیرون آمده و کاربران گوشی‌های اندرویدی در کنار کاربران آیفون‌ها در Ingress می‌توانند با هم رقابت دلچسبی را تجربه کنند.

در این قسمت به پایان فهرست اپلیکیشن‌های جدیدی رسیدیم که دنیای واقعیت افزوده را در پیش‌روی کاربر قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به واقعیت افزوده علاقه دارید و اپلیکیشن‌ جالبی را می‌شناسید، در قسمت نظرات نام و مشخصات این اپلیکیشن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون بازی ترسناکه واقعا ادم قلبش میمونه خیلی ترسناکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج