اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۴۵۲۸
۵۱۰۳
۵۱۰۳
پ

نحوه صحيح نگهدارى و مصرف تاير و تيوب

در اين مطلب چند نکته در مورد انبار کردن لاستيک و نحوه نگهداري آن مي​پردازيم.در نگهدارى طولانى مدت تاير بايد به این نكات توجه نمود.

نحوه صحيح نگهدارى و مصرف تاير و تيوب
مجله تخت گاز: در مبحث جامع لاستيک در اين مطلب چند نکته در مورد انبار کردن لاستيک و نحوه نگهداري آن مي​پردازيم.در نگهدارى طولانى مدت تاير بايد به نكات زير توجه نمود:

حتي​الامكان از نگهدارى تاير برروى زمين آلوده به حلال​هاى نفتى و يا روغن خوددارى شود چون اين امر موجب متورم شدن لاستيك و نفوذ روغن يا حلال به داخل اجزاء تاير مي​شود. ترجيحا بهتر است تايرها بر روى قفسه​ها و خرك​هاى مخصوص اينكار و به صورت عمودى نگهدارى شوند. به همين دليل برخي خودروهايي که مي​خواهند چند سال يک جا متوقف بمانند را روي جک يا خرک مي گذارند.

- از نگهدارى تاير در محيط خيلى گرم خوددارى شود.

- با توجه به اين​كه تايرهاى توليد داخل غالبا فاقد پوشش پلاستيكى هستند بهتر است محل نگهدارى آنها طورى انتخاب شود كه از تابش مستقيم آفتاب به آنها پيشگيرى شود.

- از قرار دادن تايرها برروى يكديگر و به تعداد زياد در طولانى مدت خوددارى شود، در اين حالت حداكثر تعداد تايرهاي سبك ۱۰ و تايرهاى سنگين از ۸ حلقه نبايد بيشتر شود. در صورتى كه به هر دليل مجبور به انجام اين كار هستيد هر ۲ يا ۳ هفته يكبار تايرها را به نحوى دوباره چينى نماييد كه تايرهاى رويى به زير و تايرهاى زيرى به رو منتقل شوند.

انباردارى تيوب

در انباردارى تيوب نيز بايد به نكات زير توجه کنيد:

نحوه صحيح نگهدارى و مصرف تاير و تيوب

- تيوب را دور از مولدهاى حرارت (مثل بخارى و يا رادياتور) و دور از نور مستقيم و يا حتى غير مستقيم آفتاب نگهدارى کنيد . براى اين منظور بهتر است تيوب​ها در داخل كيسه​هاى پلاستيكى سياه رنگ و يا كارتن نگهدارى شوند.

- از نگهدارى تيوب به​صورت تا خورده در طولانى مدت خوددارى شود. زيرا تيوب از گوشه​هاى محل تاخوردگى دچار ترك خواهد شد. در صورتي​كه ناچار به نگهدارى تيوب بصورت تا زده هستيد بهتر است محل تاخوردگى را هر از گاهى عوض نماييد.

- بهترين حالت نگهدارى تيوب بازكردن آن در داخل تاير است. به هر حال براى جلوگيرى از ترك در محل تا خوردگى سوزن تيوب را باز نموده تا كمى هوا در داخل تيوب وارد شود و از شدت تاخوردگى بكاهد.

بالانس مجموعه رينگ و تاير

- تايرى كه بالانس نشده خصوصيات فرمانگيرى نامناسبى داشته و نيز عمر كمى خواهد داشت.علاوه بر آن به سيستم جلوبندى و تعليق خودرو نيز صدمه مي​زند. تاير را به همراه رينگ بالانس نماييد تا هم از زدن تاير (لرزش فرمان) حين رانندگى بكاهيد و هم دوام تاير را افزايش دهيد.

- لازم است پس از انجام هرگونه پنچرگيرى که تاير از رينگ خارج مي​شود نسبت به بالانس مجدد چرخ اقدام شود.

- با توجه به سرعت وخصوصيات خودروهاى جديد، بالانس استاتيك جوابگو نيست و ترجيحا بايد چرخ بالانس ديناميك شود . از محكم بودن اتصال سرب به لبه رينگ مطمئن شويد.

نحوه صحيح نگهدارى و مصرف تاير و تيوب

رينگ كردن تاير و تيوب

- كنترل رينگ از نظر نداشتن تاب، نداشتن نقاط تيز و برنده در محل تماس با تيوب و سالم بودن لبه​هاي رينگ لازم خواهد بود.

- براى جلوگيرى از ايجاد چروك تيوب در يك ناحيه و كشيدگى بيش از حد آن در ناحيه ديگر بايد دقت شود كه تيوب به​طور يكنواخت به داخل تاير هدايت شده و نيز زدن باد مخصوصا در شروع كار تدريجى باشد.

- لازم است براي جلوگيرى از چسبيدن تيوب به داخل تاير و نيز جابه​جايى راحت​تر آن در داخل تاير از پودر نرم كربنات كلسيم يا پودر تالك استفاده شود. لازم به ذكر است كه درون تاير بايد با پودرهاى فو ق​الذكر آغشته شده و از پاشيدن پودر درون تاير خوددارى شود. پودر اضافه درون تاير خود مي​تواند باعث پنچرى تيوب گردد.

- در برخى از اندازه​هاي مينى بوسى يا وانتى لازم است از تيوب​هاى با والو كج استفاده شود. در چنين مواقعى از كج كردن دستى لوله والو خوددارى شود چون احتمال شكستن لوله و نشت هوا وجود خواهد داشت.

- در هنگام رينگ كردن تاير به دايره زرد رنگ روى جداره تاير توجه نماييد، اين دايره نشان دهنده محل قرار گرفتن والو تيوب خواهد بود.

- حداكثر ميزان باد تاير با توجه به مقادير توصيه شده برروى ديواره تاير باشد. (در اين مورد به​طور جداگانه ماه قبل توضيح داديم.)

- بهترين شيوه رينگ كردن تايرها استفاده از دستگاه مخصوص اين كار است. انجام اين امر براى تايرهاى راديال تيوبلس اجباريست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج