۱۳۳۷۵۶۸
۱۴۳
۱۴۳
پ

شرکت بیمه گر ماشین خود را فراموش کرده‌اید؟ این روش را انجام بده

مگر می‌شود که کسی شرکت بیمه گر خود را فراموش کند؟ بله امکان‌پذیر است. آن هم زمانی که شما دو خودرو دارید یا دو بیمه شخص ثالث و بدنه برای اتومبیل خود تهیه کرده‌اید. به هر حال احتمالش کم است؛ اما امکان‌پذیر است. پرسش اینجاست که آیا راهی وجود دارد تا بتوان شرکت بیمه گر را پیدا کرد؟ در ادامه مقاله، روش‌های پیدا کردن شرکت بیمه گر را برای شما نوشته‌ایم.

 

شرکت بیمه گر ماشین خود را فراموش کرده‌اید؟ این روش را انجام بده

 

تفاوت شرکت بیمه گر با کارگزار

شرکت‌های بیمه گر، شرکت‌های اصلی هستند که انواع بیمه را عرضه می‌کنند؛ مانند ایران، تعاون، پارسیان و غیره. در صورتی که بیمه گزار، شرکت یا دفتری است که بیمه نامه‌های مختلف شرکت‌های بیمه گر را به فروش می‌رساند. در واقع شرکت‌های بیمه گر به‌صورت مستقیم محصولات بیمه‌ای خود را عرضه نمی‌کنند و این کار را از طریق کارگزاری‌ها انجام می‌دهند. از این رو شما باید برای خرید انواع بیمه به‌صورت مراجعه حضوری یا اینترنتی، به کارگزاری‌ها مراجعه کنید.

اگر شرکت کارگزاری خود را فراموش کرده‌اید، لازم نیست که نگران باشید. برای اینکه کارگزاری‌ها از حدود ده روز قبل با شما برای تمدید تماس خواهند گرفت. اگر هم تماس نگرفتند، می‌توانید به هر یک از کارگزاری‌ها مراجعه کنید و بیمه نامه خود را تمدید کنید.

پیدا کردن شرکت بیمه گر

اکنون چالش اصلی اینجاست که چگونه شرکت بیمه گر را پیدا کنیم؟ برای پیدا کردن شرکت بیمه گر، شما باید بیمه نامه خود را استعلام بگیرید. با استعلام بیمه نامه، تمامی اطلاعات مورد نیاز از جمله نام شرکت بیمه گر در آن نوشته شده است.

روش‌های استعلام بیمه نامه

چند روش برای استعلام شرکت بیمه گر وجود دارد:

  • سامانه سنهاب

  • سمانه دفتر خدمات هوشمند دولت الکترونیک

  • تماس با کارگزاری

شرکت بیمه گر ماشین خود را فراموش کرده‌اید؟ این روش را انجام بده

استعلام از طریق سامانه سنهاب

  1. داشتن کد یکتا و شماره بیمه نامه

وقتی کد یکتا و شماره بیمه نامه را داشته باشید، می‌توانید شرکت بیمه گر خود را پیدا کنید. البته اگر بیمه نامه شما کاغذی باشد، نام شرکت بیمه گر روی آن نوشته شده است؛ اما اگر بیمه نامه‌تان الکترونیکی باشد و از قبل کد یکتا یا شماره بیمه نامه را یادداشت کرده باشید، از طریق سامانه سنهاب می‌توانید به‌راحتی اقدام کنید:

  • استعلام از طریق کد یکتا و با وارد کردن کد یکتای بیمه نامه، کد ملی بیمه گزار و کد ملی استعلام گیرنده

  • استعلام از طریق شماره بیمه نامه و با وارد کردن نام شرکت بیمه گر، شماره بیمه نامه و کد ملی بیمه گزار و کد ملی استعلام گیرنده

اگر قصد دارید تا از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند اقدام کنید، باید اطلاعات شماره موتور، شماره شاسی، VIN، شماره بیمه نامه، شماره پلاک، کد ملی و نام شرکت بیمه را وارد کنید.

  1. داشتن اطلاعات کارت خودرو

در حالت بعدی ممکن است که بیمه نامه شما الکترونیکی باشد و کد یکتا و شماره بیمه نامه را هم یادداشت نکرده‌ باشید. در این حالت به اطلاعات بیمه نامه دسترسی ندارید. پس باید چه کار کرد؟ خیلی راحت می‌توانید با استفاده از VIN کارت خودرو و از طریق بخش «استعلام با کد VIN» سامانه سنهاب، بیمه نامه را استعلام بگیرید.

  1. فقط با کد ملی

کارت خودرو و بیمه نامه همراهتان نیست. نگران نباشید؛ برای اینکه با کد ملی هم می‌توانید استعلام بگیرید. در ابتدا باید وارد صفحه بیمه مرکزی شوید. بعد در قسمت «استعلام سوابق بیمه خودرو»، اطلاعاتی از جمله کد ملی، تاریخ تولد، تلفن و موبایل را وارد کنید. فقط اینکه موبایل باید حتماً به نام خودتان باشد. بعد تمامی اطلاعات بیمه نامه شما همراه با نام شرکت بیمه گر نشان داده خواهد شد.

شرکت بیمه گر ماشین خود را فراموش کرده‌اید؟ این روش را انجام بده

استعلام از طریق کد ملی

  1. استعلام از طریق پلاک

امکان استعلام صرفاَ از شماره پلاک وجود ندارد. برای اینکه به شماره بیمه نامه و VIN و شاسی خودرو هم نیاز دارید. برای استعلام با پلاک باید وارد سامانه سنهاب شوید. البته استعلام از طریق پلاک برای زمانی است که بخواهید تخفیفات بیمه شخص ثالث را به دست بیاورید.

  1. تماس با کارگزاری

همانطور که در ابتدای مطلب نوشتیم، خرید بیمه نامه از طریق کارگزاری‌ها انجام می‌شود. شما فقط کافی است تا با کارگزاری خود تماس بگیرید. البته اگر اینترنتی خریداری کرده باشید، در حساب کاربری شما در آن سایت وجود خواهد داشت.

بهترین راه پیدا کردن شرکت بیمه گر

بهترین روش پیدا کردن شرکت بیمه گر، از طریق سامانه سنهاب است. در سامانه سنهاب، شما می‌توانید از روش‌های متفاوت به‌راحتی بیمه نامه خود را استعلام بگیرید. سپس این گزارش در قالب یک جدول به عنوان استعلام بیمه شخص ثالث در سامانه سنهاب به شما نشان داده خواهد شد و تمامی اطلاعات را می‌توانید مشاهده کنید. در این گزارش تمامی اطلاعات مورد نیاز از قبیل تاریخ شروع و پایان بیمه نامه، مبلغ، مشخصات خودرو، سوابق خسارات مالی، جانی، حوادث و تخفیفات اعمال شده نمایش داده خواهد شد. کاربرانی که شماره بیمه نامه، کد یکتا بیمه نامه خود را ندارند، می توانند این اطلاعات را نیز از استعلام بیمه نامه خود دریافت کنند.

تمدید آنلاین بیمه نامه

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که بیمه نامه خود را اینترنتی تمدید کنید. اول از همه اینکه هم راحت و هم سریع است. دوم هم اینکه اطلاعات خرید و بیمه نامه شما در حساب کاربری‌تان ذخیره می‌شود و با مراجعه به سایت می‌توانید آن را بررسی کنید. به عبارتی دیگر نیازی به استعلام بیمه نامه ندارید. فقط کافی است تا وارد صفحه خرید آنلاین بیمه خودرو شوید.


 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج