۱۰۲۵۰۲۲
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

تجربه تلخ بانوی رکابزن خوزستانی از تمرین در جاده

بانوی رکاب زن خوزستانی با بیان این که متاسفانه برای ترویج و فرهنگ‌سازی دوچرخه سواری هنوز کار خاصی در خوزستان انجام نشده است، گفت: برخی که درون خودرورها هستند، به سمت ما ترقه پرتاب می کنند یا آنقدر به ما نزدیک می شوند که برای چندین بار از جاده منحرف و دچار مشکل شده ام.

خبرگزاری ایسنا: بانوی رکاب زن خوزستانی با بیان این که متاسفانه برای ترویج و فرهنگ‌سازی دوچرخه سواری هنوز کار خاصی در خوزستان انجام نشده است، گفت: برخی که درون خودرورها هستند، به سمت ما ترقه پرتاب می کنند یا آنقدر به ما نزدیک می شوند که برای چندین بار از جاده منحرف و دچار مشکل شده ام.

ستاره زرگر در گفت و گویی در خصوص آزار و اذیت توسط رانندگان در حین تمرین در جاده، اظهارکرد: متاسفانه بدون حضور پدرم نمی توانم به تنهایی در جاده تمرین کنم. ماشین ها اصلا فاصله یک و نیم متری از دوچرخه سواران در حال تمرین را رعایت نمی کنند و از نزدیکی ما رد می شوند و بارها برای خود من و دیگر رکاب زنان پیش آمده که دچار حادثه شویم.

تجربه تلخ بانوی رکابزن خوزستانی از تمرین در جاده

پرتاب ترقه و اشیا به رکابزنان در حین تمرین در جاده

وی افزود: حتی برخی که درون خودروها هستند، به سمت ما ترقه پرتاب می کنند یا اشیایی را به سمت ما می اندازند و این ها برای خود من نیز پیش آمده است. حتی فحاشی هم شنیده ایم. واقعا تمرین در جاده بدون حضور پدرم ترسناک است زیرا اصلا رانندگان رعایت نمی کنند. من تجربیات تلخی از رعایت نکردن رانندگان داشته ام و بارها زمین خورده ام و از جاده منحرف شده ام.

نفر اول دوچرخه سواری سرعت ایران گفت: اگر هیات دوچرخه سواری خوزستان تمهیداتی می اندیشید که به صورت گروهی تمرین کنیم، فکر می کنم اتفاقات کمتری برای ما رخ می داد.

امنیت جانی نداریم

وی عنوان کرد: متاسفانه برای ترویج و فرهنگ‌سازی دوچرخه سواری هنوز کار خاصی در خوزستان انجام نشده است و همین نیز باعث می شود که ما برای تمرین در جاده دچار مشکلاتی شویم. البته در تهران، تمرین در جاده جا افتاده ولی در خوزستان فعلا در این زمینه اتفاقی نیفتاده است و واقعا امنیت جانی نداریم.

خطرات را به جان می خرم

زرگر افزود: من باید در مجموعه ورزشی ۱۶ هکتاری اهواز تمرین کنم ولی برای ورود به این مجموعه نیز با یکسری محدودیت ها مواجه هستم که همین نیز بر سختی کار اضافه کرده است و چون نمی توانم در مجموعه تمرین کنم باید ساعت ۶ یا ۷ عصر برای تمرین به جاده بروم و بعد هم خطراتی را که باید به جان بخرم. واقعا شرایط برای دوچرخه سواری بانوان در استان سخت است و حمایتی صورت نمی گیرد.

تمرین در جاده با نور چراغ خودروی پدر!

وی بیان کرد: این روزها هم که برای کاهش در مصرف برق، چراغ های سطح شهر را خاموش می کنند، پدرم که من را اسکورت می کند، باید چراغ های خودرویش را روشن کند تا مشکلی حین تمرین برای من پیش نیاید.

این بانوی رکاب زن در ادامه نیز با بیان این که هیات استان اصلا پیگیر من نیست و هیچ برنامه ای برای من ندارد، گفت: دو روز پیش در مجموعه ۱۶ هکتاری اهواز در حین تمرین دچار آسیب شدم و فعلا تمرین نمی کنم و دوچرخه ام نیز دچار مشکل شد اما هیات جویای وضعیت من نشد.

خوزستان بعد از من، نفر جدیدی نداشته است

وی درباره وضعیت دوچرخه سواری خوزستان نیز عنوان کرد: بعد از من، نفر جدید دیگری از خوزستان به کشور معرفی نشده و این برای دوچرخه سواری استان بد است، ضمن این که من، هم رکابی ندارم که با او تمرین کنم. حتی در بخش آقایان نیز دیگر کسی را نداریم و همه این رشته را کنار گذاشته اند. در گذشته ۱۵ نفر بودیم که برای تمرین به جاده می رفتیم اما اکنون جز من و دو سه نفر از بخش آقایان، فرد دیگری نیست.

هیات خوزستان کمکی نمی‌کند

زرگر همچنین گفت: پنچ سال است که در این رشته فعالیت دارم و نفر اول سرعت ایران هستم اما اسپانسر ندارم. هیات اصلا به من کمک نمی کند و هر زمان هم از آن ها درخواست کمک داشته ام، می گویند فدراسیون باید به تو کمک کند. سال ۹۸ پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، زین دوچرخه من شکست و با یک دوچرخه ۲۰۰۷ در مسابقات شرکت کردم و پنجم شدم اما اگر دوچرخه بهتری داشتم، مطمئنا مقام می آوردم. البته مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به خاطر مدال هایی که کسب کردم، یک دوچرخه به من داد که از او تشکر می کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران مردمی داشت که 2500سال پیش متمدن بودند!!

    • پدر آرات حسینی،هستم

      مگه مجبوری این ورزشه که هیچ اخر عاقبتی برات نداره ادامه بدی

    • Alireza..4

      خدایاااا چرااا آخه این مردم دیگه عقل نمیاد سرشون .... چرا فکر نمیکنن ... چرا طرف رو جای مادر خواهر خودشون نمیزارن....بابا کِی اینجوری بودیم ما....حالم داره بهم میخوره از هرچی بی فرهنگ و بیشعوره دیگه اینقد زیاد شده ....

    • من

      در قوانین رانندگی برخی کشورهای دنیا که دیده ام مقررات سختی برای رعایت فاصله از دوچرخه سوار، تقدم عبور ، مقررات سبقت از دوچرخه در داخل و بیرون شهر وضع شده و اگر کسی از آن عدول کند جریمه های سنگینی باید بدهد. مثلا در خیابان های یک طرفه اگر دوچرخه جلو شما باشد به هیچ عنوان حق سبقت از دوچرخه را ندارید و باید فاصله قانونی را با دوچرخه سوار رعایت کنید.

    • محمد

      ورزش کردن خیلی خوبه و همه باید به ورزشکان احترام بزارند ولی خود ورزشکار هم باید قواعد حرفه ای ورزش را رعایت کنه اولآ دوچرخه سواری در همه جاده ها مجاز نیست و نیاز به مجوز و همراهی اسکورت میباشد و دوچرخه سواری در جاده با چراغ ماشین، هم خود دوچرخه سوار را به خطر میندازه و هم سرنشینان خودروهای عبوری را
      بنابراین دوچرخه سواری باید در زمان و مکان مناسب انجام بشه

    • بدون نام

      اخه که دلش اومده به تو ترقه بزنه

    • بدون نام

      خانم ها در ایران مظلوم شده اند ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج