adexo3
۱۰۴۵۷۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رزومه‌ای متفاوت داشته باشید

با رعایت این سه نکته مهم می توانید رزومه خود را از دیگران متمایز کنید و شانس بیشتری برای شرکت در مصاحبه کاری داشته باشید.

بازار خبر: اگر از افراد جویای کار هستید ممکن است ساعت ها وقت خود را صرف نوشتن یک رزومه بی نقص کنید و آن را برای یک فرصت شغلی که مدنظر دارید ویرایش کنید و به همراه یک توصیه نامه برای مصاحبه بفرستید و در نهایت هیچ پاسخی دریافت نکنید.

یکی از دلایل دیده نشدن رزومه شما این است که درست مشابه میلیون ها رزومه دیگر ارسالی است.

جیمز کن از فعالان بازار کسب و کار که سالها در حرفه های مختلف مربوطه و بخش های مختلف منابع انسانی شرکت های بزرگ فعالیت داشته می گوید: اشتباهات متداولی وجود دارد که بسیاری از کاندیداها در نوشتن و ارسال رزومه مرتکب می شوند. اما در مقابل تعداد کمی از افراد نیز هستند که می توانند خود را در میان بقیه کاندیداها به خوبی نشان دهند.

رزومه‌ای متفاوت داشته باشید

افراد جویای کاری که رزومه شان متقاوت تر از بقیه جلوه می کند و باعث می شود مصاحبه کنندگان متقاعد شوند آنها را برای مصاحبه دعوت کنند به طور معمول سه اصل زیر را رعایت می کنند.

۱. از کلیشه دوری کنید

لغات و اصطلاحات خاصی هستند که معمولا به صورت کلیشه ای در رزومه های کاندیداها تکرار می شوند. کن می گوید : هر چه این لغات و اصطلاحات بیشتر تکرار شوند ارزش آنها بیشتر از میان می رود.

هدف شما متمایز بودن از دیگران است. بنابراین از کلیشه هایی که می دانید بسیاری از افراد دیگر از آنها استفاده می کنند دوری کنید. در مورد معرفی خود خلاق باشید و به دور از اصطلاحات رایج و معمول موجود در رزومه ها آن چیزی را که کارفرما دوست دارد بشنود و ببیند ارائه کنید.

۲. در مورد دستاوردهای خود کوتاهی نکنید

مصاحبه کنندگان و کارفرماها علاقه مند هستند تا از دستاوردهای شما آگاهی پیدا کنند.

در مورد اینکه در کار قبلی خود چه دستاوردهایی داشته اید و یا چه کارهای مهمی انجام داده اید بنویسید.

جیمز کن معتقد است هر عضو یک سازمان و یا شرکتی چه منشی باشد چه مدیر فروش ، به نحوی در حرکت رو به جلوی آن شرکت و یا سازمان نقش داشته است . ممکن است این نقش مالی بوده باشد یعنی درآمدی برای شرکت داشته اید و یا در میزان هزینه ها صرفه جویی کرده اید.

لیستی از این دستاوردها تهیه کنید و تا جای ممکن جزئیات را در مورد آنها ذکر کنید. در این صورت استخدام کنندگان ارزش واقعی حضور شما در محل کار را درک خواهند کرد.

۳. رزومه را به بهترین نحو ارسال کنید

۹۵ درصد کاندیداها رزومه خود را به صورت آنلاین ارسال می کنند که البته هیچ اشکالی ندارد. از طرف دیگر رزومه ای که از طریق ایمیل ارسال شود ممکن است نادیده گرفته شود و یا فراموش شود. چرا به پست کردن و یا حتی تحویل رزومه به صورت رو در رو فکر نکنید؟

در این صورت احتمال دیده شدن شما بسیار بیشتر می شود . ۱۵ سال پیش اگر کسی رزومه خود را ایمیل می کرد بسیار مورد توجه قرار می گرفت اما امروزه شرایط دقیقا برعکس شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج