جاباما
۱۰۴۸۶۳۶
۱۸ نظر
۵۰۱۱
۱۸ نظر
۵۰۱۱
پ

نقش کلیدی هشت ایالت در انتخابات آمریکا

در حالی که کمتر از سه هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده، ترامپ به اندازه هر یک از اسلافش در یک ربع قرن اخیر با چالشی دلهره‌آور در ۸ ایالت تعیین‌کننده برای پیروزی دست به گریبان است.

خبرگزاری آنا: به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پولتیکو، مقبولیت دونالد ترامپ در میان زنان عمدتاً سرپرست خانوار حومه‌نشین شهر‌ها افول کرده، حمایت افراد پا به سن گذاشته را از دست داده و با موجی از آرای زودهنگام به نفع رقیب دموکرات خود مواجه شده است.

نقش کلیدی هشت ایالت در انتخابات آمریکا

در حالی که کمتر از سه هفته تا روز ۳ نوامبر باقی مانده، ترامپ به اندازه هر یک از رؤسای جمهور یک ربع قرن اخیر آمریکا با چالشی دلهره‌آور برای انتخاب مجدد به‌عنوان شخص اول کاخ سفید دست به گریبان است.

اکثر پیش‌بینی‌های انتخاباتی حکایت از پیروزی جو بایدن دارند. وی همچنین براساس برآورد RealClearPolitics، در نظرسنجی‌های ملی با ۱۰ درصد اختلاف گوی سبقت را از ترامپ ربوده است. از سوی دیگر در هشت ایالتی که سایت معتبر پولتیکو POLITICO از آن‌ها به‌عنوان میادین نبرد حیاتی انتخاباتی یاد می‌کند (آریزونا، فلوریدا، جورجیا، میشیگان، مینه‌سوتا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین) به جز یک ایالت، بایدن در هفت ایالت دیگر پیشرو است.

انتخاب در این ایالات که در فرهنگ سیاسی از آن‌ها به عنوان «ایالات نوسانی» یا «ایالات سرگردانِ سیاسی» یاد می‌شود (چرا که به‌طور سنتی پایگاه قطعی هیچ یک از دو حزب اصلی جمهوری‌خواه یا دموکرات در آمریکا محسوب نمی‌شوند)، براساس عوامل مختلفی انجام می‌پذیرد.

عواملی مثل نظرسنجی، جمعیت‌شناسی، رویکردشان در انتخابات گذشته و اخیر، میزان ثبت‌نام و مشارکت رأی‌دهندگان و مصاحبه‌هایی که با مقامات احزاب ایالتی و محلی، استراتژیست‌ها و مجریان نظرسنجی‌ها انجام می‌شود. کمپین‌های انتخاباتی هر یک از رقبا نیز مشخص کننده اولویت این ایالات از نظر نحوه تخصیص نیرو و منابع مالی در کارزار انتخاباتی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و بازدید‌های گاه و بیگاه نامزد‌های ریاست جمهوری از آنهاست.

شرط پیروزی ترامپ در ایالت‌های سرنوشت‌ساز

هنگامی که سایت پولتیکو POLITICO پس از روز کارگر برای اولین بار این ایالات سرگردان سیاسی را توصیف کرد، نقشه راه ترامپ و بایدن روشن بود. رئیس جمهور فعلی باید حمایت رأی‌دهندگان غیرشهری از خود را به حداکثر برساند، روند نزولی‌اش در مناطق حومه شهری را متوقف کند و رأی‌دهندگان طبقه سفید کارگری را که در سال ۲۰۱۶ در انتخابات مشارکت نکرده بودند، به نفع خود به پای صندوق‌های رأی بکشاند.

نقش کلیدی هشت ایالت در انتخابات آمریکا

بایدن نیاز به مشارکت گسترده ساکنان شهر‌های بزرگ به‌ویژه رأی‌دهندگان آفریقایی-آمریکایی و افزایش سهم آرای خود در میان رأی‌دهندگان لاتین‌تبار دارد و نیز باید برخی از مناطقی را که پس از دو بار رأی دادن به نفع باراک اوباما، با گردشی ۱۸۰ درجه‌ای در انتخابات ۲۰۱۶ به ترامپ روی آورده بودند، بازپس بگیرد.

اگرچه هنوز زود است تا بتوان در مورد رسیدن هر یک از این دو رقیب انتخاباتی به اهداف یاد شده قضاوت کرد، اما بر اساس آخرین گزارش‌ها در مورد مبارزه انتخاباتی، موضوعی که کاملاً واضح به نظر می‌رسد اینکه ترامپ نتوانسته اقبال خود را در میان رأی‌دهندگان ساکن در حومه شهر‌ها و به ویژه در میان زنان این قشر از جامعه افزایش دهد.

یکی از زنان ساکن در حومه شهرستان لیوینگستون به خبرنگاران گفت: «صادقانه می‌گویم که من و همه مادران دیگری که در این منطقه می‌شناسم واقعاً نگران آینده فرزندان خود هستیم و ترامپ عامل ایجاد این نگرانی است!»

پیروزی میلی‌متری ترامپ!

در حالی که جمهوری‌خواهان در ایالات سرگردان سیاسی، موانع انتخاب مجدد ترامپ را تصدیق می‌کنند، اما به‌طور کامل به این عقیده نرسیده‌اند که وضعیت وی وخیم است و در این رابطه به یک واقعیت برجسته اشاره می‌کنند که ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ نیز در بسیاری از ایالات سرگردان سیاسی در نظرسنجی‌ها عقب بود، اما نهایتاً در روز انتخابات موفق به پیروزی میلی‌متری در آن ایالات شد. آن‌ها از اشتیاق زیاد به حزب جمهوری‌خواه و حمایت عمیق از رئیس جمهور در مناطق غیرشهری آمریکا خبر می‌دهند؛ حمایتی که به گفته آن‌ها در نظرسنجی‌ها نمود پیدا نمی‌کند.

اندرو هیت، رئیس حزب جمهوری‌خواه ویسکانسین به خبرنگاران گفت: «شهرستان‌ها و مناطق غیرشهری که ترامپ را در ۲۰۱۶ پیروز انتخابات کردند، به رنگ قرمز روشن درخشان (رنگ سمبلیک حزب جمهوری‌خواه) هستند و در حمایت آن‌ها از رئیس جمهور (کنونی) جای هیچ شک و تردیدی نیست!»

در اینجا نگاهی دقیق‌تر به هشت ایالت سرگردانِ سیاسی می‌کنیم که در نهایت رأی آن‌ها سرنوشت انتخابات ۲۰۲۰ را رقم خواهد زد.

نقش کلیدی هشت ایالت در انتخابات آمریکا

در آریزونا، سوءمدیریت دونالد ترامپ در کنترل بیماری کرونا او را در وضعیت بسیار دشواری قرار داده است. اکنون رئیس جمهور سخت در تلاش است تا بتواند بار دیگر مقبولیت از دست رفته‌اش در میان افراد بالای ۶۵ سال را احیا کند، مقبولیتی که در انتخابات ۲۰۱۶ از آن برخوردار بود.

نظرسنجی‌های ماه اکتبر نشان می‌دهند که بایدن در جذب حامیان سابق ترامپ در میان رأی‌دهندگان سفیدپوست مسن‌تر موفق عمل کرده است، به‌ویژه جمعیت مسن ساکن در شهرستان پرجمعیت ماریکوپا که پیش از این از حامیان قطعی جمهوری‌خواهان محسوب می‌شدند.

نقش کلیدی هشت ایالت در انتخابات آمریکا

پیش از این جمهوری‌خواهان در بحث رأی‌گیری زودهنگام و غیرحضوری در ایالت فلوریدا (که عده‌ای قبل از فرارسیدن روز رأی‌گیری، به صورت پُستی یا روش‌های دیگر رأی خود را می‌دهند) معمولاً با کمی اختلاف از رقیب پیشی می‌گرفتند، اما امسال، برای اولین بار در این مرحله از یک انتخابات عمومی، نامزد دموکرات‌ها با اختلاف بسیار زیادی از دونالد ترامپ جلو افتاده است، به‌طوری‌که این موفقیت بی‌سابقه در کسب اکثریت رأی‌های غیرحضوری باعث شده دموکرات‌ها از خوشحالی هیجان‌زده شوند، اما با این وجود کهنه‌کاران میدان سیاست و پیشکسوتان مبارزات انتخاباتی هشدار می‌دهند که موجی از آرای جمهوری‌خواهان در روز انتخابات فراخواهد رسید.

نقش کلیدی هشت ایالت در انتخابات آمریکا

امسال در ایالت جورجیا، حومه پرجمعیت آتلانتا بیشترین توجهات را به خود معطوف کرده است، منطقه‌ای که ساکنانش در طول دوره چهار ساله ترامپ به‌تدریج، ولی به‌سختی از جمهوری‌خواهان روی گردانده‌اند؛ اما در نهایت ممکن است ترازوی انتخابات در سمت دیگری سنگینی کند: رأی‌دهندگان سفید غیرشهرنشین؛ کسانی که دونالد ترامپ نیز روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است.

نقش کلیدی هشت ایالت در انتخابات آمریکا

هر سه ایالت میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین که ترامپ به طور غیرمنتظره‌ای در انتخابات ۲۰۱۶ در هر سه به پیروزی رسید، امسال برای رئیس جمهور مشکل‌ساز شده‌اند؛ اما میشیگان جایی است که اوضاع واقعاً برای او تلخ به نظر می‌رسد چرا که حتی حمایت طبقه کارگر سفیدپوست هم از او کاسته شده است. از سوی دیگر، علی‌رغم نمایش بی‌رمقی که سیاه‌پوستان این ایالت در جریان انتخابات ۲۰۱۶ از خود نشان دادند، به نظر می‌رسد در این دوره، مشارکت مجدداً اوج خواهد گرفت.

انتظار می‌رود قوانین جدیدی که اجازه می‌دهند تا رأی‌گیری زودهنگام و غیابی انجام شوند، باعث ثبت رکورد تاریخی درصد مشارکت رأی‌دهندگان در این ایالت شده و دموکرات‌ها چشم‌انتظارند تا صندوق‌های رأی آنجا با آرای هوادارانشان انباشته شود؛ هوادارانی که پیش از این تمایل کمی برای مشارکت در رقابت‌های انتخاباتی از خود بروز می‌دادند.

نقش کلیدی هشت ایالت در انتخابات آمریکا

پس از اینکه دونالد ترامپ در ۲۰۱۶ رقابت انتخاباتی ایالت مینه‌سوتا را با اختلاف ناچیزی به هیلاری کلینتون واگذار کرد، سعی کرد در طول چهار سال گذشته جای پای ثابتی برای خود در این ایالت پیدا کند، اما با این وجود در انتخابات ۲۰۲۰ حتی به اندازه انتخابات ۲۰۱۶ نیز از حمایت رأی‌دهندگان سفیدپوست و مستقل برخوردار نیست و با توجه به اینکه کمتر از سه هفته به روز رأی‌گیری باقی مانده، امید‌های او در این ایالت بیش از پیش رنگ می‌بازند.

نقش کلیدی هشت ایالت در انتخابات آمریکا

در ایالت کارولینای شمالی، این رویکرد سیاسی دو شهرستان به‌سرعت در حال رشد مکلنبورگ و ویک است که در نهایت فضای انتخاباتی ماه نوامبر را ترسیم خواهد کرد. انتظار می‌رود که این دو پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های ایالت، نقش تعیین‌کننده‌ای در نتیجه ریاست‌جمهوری در کارولینای شمالی ایفا کنند، رقابتی تنگاتنگ که در یک سوی آن مجلس سنا و در سوی دیگر فرماندار قرار گرفته‌اند.

نقش کلیدی هشت ایالت در انتخابات آمریکا

در طول ماه‌های تابستان در ایالت پنسیلوانیا همه چیز بر وفق مراد دونالد ترامپ پیش می‌رفت و او توانست در تقاطع ماه‌های جولای و سپتامبر، میزان برتری جو بایدن را به نصف کاهش دهد، اما پس از آن بود که فواره صعودی پیشرفت ترامپ متوقف شد و حتی در سراشیبی افتاد. بر اساس میانگین نظرسنجی‌ها، جو بایدن دوباره در این ایالت روند صعودی را در پیش گرفته است. سوءمدیریت بیماری کرونا در مقام ریاست جمهوری اصلی‌ترین دلیل سقوط ترامپ در پنسیلوانیا برشمرده می‌شود.

نقش کلیدی هشت ایالت در انتخابات آمریکا

به نظر می‌رسد تلاقی حوادثی که همه به نفع دموکرات‌ها بودند در طول یک ماه گذشته باعث تغییر روند مبارزه انتخاباتی در ایالت ویسکانسین به سود آن‌ها شده است.

این ایالت از ابتدای شیوع ویروس کووید-۱۹ به شدت با این بیماری درگیر شد و واکنش غیرمسئولانه دولت ترامپ در مواجهه با این بیماری از یک سو و نیز تلاش‌های اولیه وی برای رد کردن شدت خطر بیماری کرونا از سوی دیگر، تأثیر مخربی در اذهان حامیان او در انتخابات ۲۰۱۶ بر جای گذاشته است.

نقش کلیدی هشت ایالت در انتخابات آمریکا

ماجرا از این قرار بود که در انتخابات ۲۰۱۶ به یک نامزد انتخاباتی که از حزب سبز برخاسته بود اجازه ورود داده نشد و در نتیجه رأی‌هایی که با حذف او سرگردان مانده بودند عمدتاً به سمت دونالد ترامپ گرایش پیدا کردند تا در نهایت منجر به شکست میلی‌متری هیلاری کلینتون شوند.

اما در اوضاع کنونی نشانه‌های فزاینده‌ای حکایت از آن دارند که حوزه‌های انتخابیه اصلی که دونالد ترامپ برای شکست دادن بایدن به آن‌ها چشم امید دوخته بود، از جمله رأی‌دهندگان ساکن در حومه شهر‌ها و آرای سرگردان، در حال دور شدن از او هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر قراره تو ایران یک تندرو روی کار بیاد که میاد باید توی آمریکا هم یک قلدر باشه مثل ترامپ و نه بایدن تا ایرانو مجبور کنه به قواعد بازی تن بده و مثل یک کشور عادی رفتار کنه.
      درضمن من نه آمریکایی هستم و نه نون خورش به من از این تهمتا نزنید خواهشا خوشم نمیاد اصلا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشت بیاد یا نیاد هستی

      • بدون نام

        به همین خیال باش .ته این راه جنگه و امثال تو تاوان بدی خواهید داد

      • بدون نام

        همین که از عبارت کشور عادی حرف زدی معلومه چی کاره ای. غیر عادی ترین کشور دنیا اسرائیله و آمریکا هم یک قلدره که میخواد بقیه رو مجبور به اطاعت از خودش کنه

      • شریفی

        دوست عزیز چشمات باز کن دنیارو ببین بعد بگو چهل سال زور گفتن روحانی که تند رو نبود چه بر سر ایران آورده این دیوانه ترامپ مگه ما جز حق خودمون چیزی دیگر میخام

    • سید علی

      نویسنده این مطلب رو بعد از انتخابات آمریکا خواهیم دید .میخوام بیای بنویسی که عجب چرتی نوشته بودم .مرد حسابی ترامپ با اختلاف فاحشی رای میاره ...این نظر سنجی ها همش تبلیغاته

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بر خلاف تصور عمومی شما بایدن میشه

      • بدون نام

        همه دیگه تحلیل گر شدن واسه ما

    • بدون نام

      ترامپ بازهم رای میاره چون پوتین می خواهد، ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ مرده

    • بدون نام

      ترامپ دور بعد هم پیروز میشه و ...

    • ناشناس

      بایدن میشه خخخخخخخ وای چه بخندیم به این آمریکایی ها

    • بدون نام

      فعلا فقط تو جورجیا ترامپ جلو هست بقیه ایالت ها عقب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ شکست میخوره وجودت سختی در امریکا رخ میدهد

    • تهرانی

      اینها رو ول کنید روحانی با افغانستان دیدار کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار ما با ترامپ مانده

      • جواد

        منظور

    • ناشناس

      چندین ساله که رائفی پورمیگه یهودیا تو آمریکا رئیس جمهور تعیین میکنن ،امسال بااین کارایی که ترامپ برا اسرائیل کرده حتما تمام رای یهودیا رو داره ،ببینیم تا حالا رائفی پور راست میگفته ،اگه ترامپ رای بیاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج