۱۲۳۲۲۳۲
۴۹ نظر
۳۲۷۴۸
۴۹ نظر
۳۲۷۴۸
پ

مهم‌ترین اتفاق شب گذشته که جدی‌اش نگرفتید!

نفرات برتر کنکور امسال روز گذشته از سوی سازمان سنجش معرفی شدند تا برای همیشه پرونده بزرگ‌ترین آزمون ورودی به دانشگاه‌ها به شکل فعلی بسته شود.

برترین‌ها: شاید مهم‌ترین چالش در زندگی اغلب ایرانی‌ها تا سن 18سالگی آزمون بزرگی به نام «کنکور» باشد. آزمون سختی که دانش‌آموزان را ظاهرا به سمت صندلی‌های خنثای دانشگا‌ه‌ها هدایت می‌کند و احتمالا تغییرات شگرفی هم از لحاظ موقعیت اجتماعی در زندگی فرد رقم نخواهد زد. البته این گزاره بدین معنا نیست که لزوما کسی در دانشگاه موفق نمی‌شود. در واقع مفهوم آن شرایط فعلی سیستم آموزشی ماست که برای جوانان فارغ‌التحصیل تمهیدات خاصی را فراهم نکرده و فقط برگه‌ای به نام «مدرک‌» را برای آن‌ها به یادگار می‌گذارد.

مهم‌ترین اتفاق شب گذشته که جدی‌اش نگرفتید!

نفرات برتر کنکور امسال روز گذشته از سوی سازمان سنجش معرفی شدند تا برای همیشه پرونده بزرگ‌ترین آزمون ورودی به دانشگاه‌ها به شکل فعلی بسته شود. کنکوری که از سال آینده قرار است دوبار در سال برگزار شود و شاید این آخرین کنکوری باشد که تب‌وتاب قرار گرفتن در بین 10 نفر نخست آن در این حد و اندازه سروصدا به‌راه اندازد. روزنامه «فرهیختگان» وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه نگاهی آماری به کنکور امسال داشته که در ادامه متن می‌خوانید.

1. حدود یک میلیون و پانصدهزار نفر در کنکور امسال شرکت کردند که ۹۰درصد آن‌ها مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، یعنی دیگر رسما از آن سال‌ها پر هول و هراس دهه‌های پیشین فاصله گرفتیم، تقریبا هر کس در کنکور شرکت کند، جایی برای قبول شدن پیدا می‌کند.

2.از مجموع 40 داوطلبی که از سوی سازمان سنجش به‌عنوان برترین‌ها معرفی‌شده‌اند، 14 نفرشان از شهر تهران بوده‌اند که نشان می‌دهد ۳۸ درصد از تهرانی‌ها توانسته‌اند در هر پنج گروه جزء نفرات برتر قرار بگیرند. مثلا در گروه هنر از بین پنج نفر اول، چهار نفر از تهران بودند.

این همه سال‌ها از تمرکززدایی حرف‌ها زده شد و آمارهای این چنینی نشان می‌دهد که برای موفقیت ظاهرا مطمئن‌ترین جغرافیا، همچنان پایتختِ خسته و چرکین است.

مهم‌ترین اتفاق شب گذشته که جدی‌اش نگرفتید!

3. پنج نفر از دانش‌‌آموزان یعنی ۱۳ درصد برترین‌های کنکور از مشهد(شهری که تحت طی سال‌های اخیر تحت دوپینگ اقتصادی عظیم بوده) بوده‌اند که پس از تهران بزرگ‌ترین بلوک جغرافیایی قبولی‌ها را دارند. پس از آن اراکی‌ها و تبریزی‌ها مشترکا رتبه‌ بعدی را به‌لحاظ جغرافیایی از بررسی رتبه‌های برتر به‌دست می‌آورند. بروجن، شهربابک، سبزوار و نیشابور چهار شهر دارای رتبه‌هایی هستند که دانش‌آموزانش با وجود عدم سکونت در مرکز استان موفق به کسب رتبه‌ای از بین یک تا 10 شدند.

4. بررسی ترکیب جنسیتی داوطلبان هم آمارهای جالبی را نشان می‌دهد. به‌طوری‌که داوطلبان پسر دست برتر را داشته‌اند و تنها ۱۲ نفر از برترین‌ها را دختران تشکیل می‌دهند،

یعنی 30 درصد از کل داوطلبان دختری که در کنکور 1401 شرکت کردند، راه خودشان را میان‌ برترین‌ها بازکرده‌اند. اما این آمار زمانی جالب‌تر می‌شود که نگاهی به پنج نفر اول گروه زبان‌های خارجی و ریاضی و فنی بیندازیم و در میان آنها حتی یک اسم هم از داوطلب دختر به چشم نیاید. درمقابل آنها هم 50 درصد از 10 نفر برتر علوم انسانی را دختران تشکیل می‌دهند.

در واقع علی‌رغم شعرها و شعارها دختران به سمت علوم انسانی می‌روند و حضور زنان در جامعه به آن بخش کم‌خطر و کم‌هزینه برای یک جامعه مردسالار محدود می‌شود، یعنی در واقع دختران می‌دانند که مثلا اگر مهندس شوند، جای جولان زیادی نخواهند داشت(به ریاضی نمی‌روند) و مثلا ترجیح می‌دهند معلم شوند(علوم انسانی را انتخاب می‌کنند).

5. یکی از نکات جالب کنکور امسال در گروه علوم انسانی نیز انتخاب دو داوطلب در رتبه هفتم است که ازقضا هر دو نفر نیز از داوطلبان دختری هستند که از استان تهران در کنکور شرکت کرده بودند. هر دوی آنها نه‌تنها در دروس تخصصی، بلکه در دروس عمومی هم نتوانستند حتی یک امتیاز نسبت به دیگری بیشتر به‌دست آورند.

مهم‌ترین اتفاق شب گذشته که جدی‌اش نگرفتید!مهم‌ترین اتفاق شب گذشته که جدی‌اش نگرفتید!

۷۲ درصد برترین‌های کنکور از مدارس سمپاد

مدارس تیزهوشان و سمپادی‌ها امسال هم توانسته‌اند گوی سبقت را از دست دیگر دانش‌آموزان بگیرند.  به‌طوری‌که از بین 40 داوطلب برتر کنکور امسال، تنها 2 نفر یکی در مدرسه دولتی و دیگری در مدرسه ن

بعد از آنها، این مدارس غیرانتفاعی هستند که در رتبه دوم قرار دارند و 23 درصد از داوطلبان را برای ماراتن کنکور امسال آماده کرده‌اند، ‌مدارسی که هزینه‌های سرسام‌آور آنها این روزها بر کسی پوشیده نیست و با شرایط اقتصادی امروز، امکان تحصیل در آنها برای بخش قابل‌توجهی از خانواده‌های غیرممکن است.

مقایسه این آمار با ترکیب مدارس رتبه‌های برتر سال 99 نشان از رشد سهم سمپادی‌ها دارد. در آن سال دانش‌آموزان استعدادهای درخشان 67 درصد، غیرانتفاعی 18، نمونه دولتی 10 درصد و دولتی‌ها 5 درصد رتبه‌های برتر را در اختیار داشتند.

تصورش را هم نمی‌کردم تک‌رقمی شوم

شایان بقایی‌نژاد، رتبه نهم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی:‌

«این مدرسه، جزء مدارس استعداد درخشان شهر مشهد محسوب می‌شود و به دلیل شرایطی که خود مدرسه داشت، کلاس‌های فوق‌العاده برایمان برگزار می‌شد و به همین دلیل دیگر نیازی نبود تا برای رفع اشکال به کلاس‌های کنکوری بروم.»

مهم‌ترین اتفاق شب گذشته که جدی‌اش نگرفتید!

سیده‌مهرناز سیدی، رتبه سوم گروه آزمایشی علوم انسانی:‌

«مدرسه‌مان جزء مدارس استعدادهای درخشان است و اگر دانش‌آموزی در درسی مشکلی داشته باشد، با توجه به برگزاری کلاس‌های جبرانی، می‌تواند مشکلش را حل کند. درکنار آن با توجه به اینکه از همان ابتدا برای موفقیت در کنکور برنامه‌ریزی جدی داشتم، از دوره دوم متوسط درس خواندن را به شکل جدی دنبال کردم.» 

مهم‌ترین اتفاق شب گذشته که جدی‌اش نگرفتید!

کیارش علیزاده، رتبه اول گروه آزمایشی زبان‌های خارجی:‌

«دوران دبیرستان را با توجه به اینکه رشته‌ام ریاضی بود، در دبیرستان استاد شهریار تحصیل‌ کرده‌ام، اما با توجه به اینکه همزمان هم در گروه ریاضی و هم زبان در کنکور شرکت کرده‌ام،‌ شرایط درس خواندن کمی متفاوت بوده است. در هیچ کلاس تست‌زنی شرکت نکردم، با این حال  دو کلاس جبرانی برای دو درس را داشتم و درکنار آن از کتاب‌های تست هم کمک گرفته‌ام، به همین دلیل نمی‌دانم در یک سال آخر چقدر هزینه برای کنکورم انجام شده است.»

ملیکا هادی‌نیا، رتبه چهارم گروه آزمایشی هنر: 

«در هنرستان غیرانتفاعی نور تحصیل ‌کرده‌ام، اوایل سال تحصیلی چهار ساعت درس می‌خواندم اما هرچه زودتر رفتم تلاش کردم تا زمان مطالعه‌ام را بیشتر کنم، اما اینطور نبوده که در تمام دوران متوسطه بخواهم ساعت‌های طولانی درس بخوانم. درست است که هنرستانی که رفته‌ام، غیرانتفاعی بوده اما نمی‌توانم هزینه‌هایی را که برای کنکور داده‌ام، بگویم.»

کاربران و به خصوص کنکوری‌ها چه گفتند؟

دخترِ بنفش: ‌نتایج کنکور در ایران می‌شه استرس، افسردگی، ترس، زدگی از درس، تنش و اضطراب رسما یه کاری میکنه اسمش میاد تو هر سنی آدم استرس میگیره.


پگاه: ‌ترومای روحی یعنی چی؟یعنی من الان دیگه درگیر اون کنکور لعنتی نیستم،دارم رشته مورد علاقمو میخونم، همه چی همونیه که میخوام ،ولی نتایج کنکور که اعلام میشه اشکام بند نمیاد،این چه آسیب روحیه که درمان نمیشه؟لعنت واقعا لعنت

مهم‌ترین اتفاق شب گذشته که جدی‌اش نگرفتید!

عاطی بانو: ‌امروز یاد اعلام نتایج کنکور خودم افتادم ... یه حس عمیق از رضایت و خوشحالی که دمت گرم . یادمه تا صبح خواب به چشمم نیومد. صبح مامانم گفت زنگ بزن به داداشتم بگو. زنگ زدم بهش گفتم داداش قبول شدم خیلی خونسرد. گفت خوب چیکار کنم ؟؟ :))

 


 

پارسا: نتایج کنکور اومد. دوستان اگر قبول شدین دمتون گرم اگرم نشدین بدونید که هیچوقت استعداد شما توسط کنکور دیده نمیشه و برای کسب پول و احترام حتما نیازمند قبول شدن کنکور نیست. خیلی ازسلبریتی ها و کارآفرین ها و آدمای میلیاردر اصلا تحصیلات نداشتن. راهتو پیدا کن قرار نیست حتما راحت از کنکور بگذره

و در آخر، رشته توئیت تکان‌دهنده‌ی محمدرضا: نفر اول کنکور ریاضی امسال سید حسین سید مهدی جاسبی بود. اول از همه این افتخار رو به همه جاسبی‌ها از جمله خودم تبریک میگم. در ثانی شنیدم ایشون دبیرستان علوی (واقع در فخرآباد تهران) تحصیل می‌کردن. غیر انتفاعی‌ها هم که خبر دارید چه شهریه‌هایی می‌گیرن! خودت حساب کن پیش دانشگاهی امسال چقدر گرفتن!

مهم‌ترین اتفاق شب گذشته که جدی‌اش نگرفتید!

آمار مدارس قبولی‌های کنکور رو ببنید که تقریبا همشون (منطقه ۱ آموزشی) غیرانتفاعی بودن یا سمپاد. عملا لیسانس گرفتن تو دانشگاه‌های خوب برای کسایی شده که پول خوب داشته باشن و خوب بتونن برای کنکور خرج کنند.بعد تو کتاب تاریخ میخوندیم که زمان‌های قدیم فقط بچه‌های افراد با نفوذ و پولدار میتونستن درس بخونن. شما به من بگو فرق این دو تا چیه؟به خدا قسم که اون حالت قبلی شرف داره به این رقابت ناسالم....

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دانشگاه ایران ارزش این همه استرس نداره

    • ناشناس

      بعد دانشگاه بچه های خودشون استخدام میشن

    • ناشناس

      اون هایی که مدارس‌ تیزهوشان میرن بهشون خیلی سخت میگیرن یکی تعریف میکرد نمره زیر ۱۸ بگیری یعنی درس افتادی باید دوباره امتحان بدی دفعه بعد اخراجت میکنند تازه این بچه هفتم هشتم بود تعریف میکرد زمان بیشتری تو مدارس نسبت به بقیه هستند حتی تابستون ها هم باید برن کلا وقت آزاد و تفریح و استراحت نداری همش باید یا کلاس باشی یا درس بخونی در ضمن کنکور امسال تحت تاثیر کرونا بود مدارس تیزهوشان که کلاس هاشون برگزار میشد خیلی از مدارس بسته بود و آنلاین بود خب مشکلات خودش داره دانش آموز باید تو کلاس و محیط باشه تا درس بهتر یاد بگیره

      پاسخ ها

      • لی لی

        با سلام به هیچ عنوان اینطوری نیست پسر من کلاس هفتم هست و مدرسه سمپاد میره(تهران)اولا امسال آنلاین بودم و نمره زیر۱۲ باید یک بار دیگه امتحان بده و در ثانی کلاسهای تابستان به صورت اختیاری هست

    • ناشناس

      ایول تهرانیا خیلی موفق بودن تو خریدن سوالات و مافیای کنکور
      رتبه های اول مافیا، اگه درسته دوباره ازشون تست بگیرید ببینید نتیجه چی میشه.

    • علی

      کیارش علیزاده همکلاسی من بود که سال بعد رو جهشی خونده درسش خیلی خوب بود الان اون کنکور داده ما هنوز یه سال مونده کنکور بدیم

    • ناشناس

      یه نکته جالب دیگه هم داشت این بود که یکی از برترینهای کنکور هم تو زبان سوم شد و هم تو ریاضی

    • f

      کنکور گورستان استعدادهاست متاسفانه

    • ناشناس

      قبولی کنکور یعنی پول خرج کردن وگرنه غیر ممکنه

    • ارش

      درس مال پول دارهاست

    • ناشناس

      قبول نشدم، به بابام هم گفتم گوشی رو روم قطع کرد

    • ناشناس

      دیگه اینقدر شورش نکنید مگر حتما باید رتبه یک کنکور شد تا موفق شد کلی آدم رتبه آخر کنکور می شناسم که از رتبه یک موفق ترند فقط القای ناامیدی می کنید دختر من هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرد از پیش دبستانی تا پایلن دبیرستان هم دولتی درس خوند دانشگاه اصفهان دولتی سال اول قبول شد در گذشته هم فقط پولدارها می تونستند درس بخونن حالا همه دکترا دارند انقدر جامعه رو به سمت مدرک نبرید برید کار و هنر یادشون بدید تمام رشته های عملی بعد از فارغ التحصیل لنگ می زنند

    • ناشناس

      اون دو نفر مشترک هفتم شدند رو بررسی کنید حتما تقلب کردند.
      نفرات برتر نیز حتما ایکیو شان تست شود و مصاحبه حضوری بگیرند ببینند سوالات رو نخریده باشند.

    • ناشناس

      می گذره میره .

    • یه شاگرد اول قدیمی

      اینهمه درس و کنکور و زحمت و تلاش آخرش برای پیدا کردن یک شغل خوب باید بدویی! کار دولتی هم برای از ما بهترونه ! شرکت های خصوصی هم نگم براتون !گاهی با خودت فکر میکنی کل راه رو اشتباه رفتی !
      و در آخر ، سیستم آموزشی اشتباه !!!
      خلاصه اینکه اگه قبول نشدین اصلا نگران و ناراحت نباشید
      چند سال دیگه هیچی از این ناراحتی ها یادتون نمیاد
      قدر زندگیتونو بدونیدو تا میتونید زندگی کنید !
      با آرزوی موفقیت برای همه ی شما نوجوانان ،

      اینجانب یه شاگرد قدیمی درسخون پرتلاش

    • محمد

      من هیچی نخوندم فقط تو کلاس یاد گرفته بودم صد درصد زدم همه رو غیر از حفظی ها مثل ادبیات
      یک ریال هم هدر ندادم

    • ناشناس

      اشکالی نداره عزیزم سال بعد بخون من بعد ۳ سال رتبه تک رقمی شدم. فقط تلاش و تلاش

    • ناشناس

      اینکه ۹۰ درصد میتونن انتخاب رشته کنن یه نکته مثبته یا منفی؟مثلا تو ایران مثل کشورای دیگه واسه تک تک افرادی که فارغ التحصیل میشن موقعیت شغلی پیشبینی شده؟اینام مثل من و ماها ۱۵ سال درس میخونن و اخرش باید به دنبال یه شغل غیر مرتبط با تحصیلاتشون برن .در حالی که اگه زودتر میرفتن قطعا موفق تر بودن و چند سال عقب نمیفتادن

    • ناشناس

      فوق لیسانس حقوق دانشگاه تهران الان رو ماشین سنگین مردم بعنوان راننده استخدام شده.هزاران مورد هم شما اضافه کنین

    • ناشناس

      غلط میکنین این حرفاروالان میگین این روبایدسال های پیش میگفتین

    • ناشناس

      تبریک به مدارس پولکی که خوب سوالها را به دانش آموزان تان رسانده بودید . تقلب بزرگ یعنی این، برای جذب پول ، کار هرسال این مدارس است سوال ها را خریده وبه دانش آموزان خودشان می فروشند .باید رتبه برتری ها از این مدارس باشند.

    • ناشناس

      دقیقا همین است.

    • واقع بین

      دنیا متعلق به افراد پول دار است و بقیه فقط برای سرگرمی این افراد و خدمت به آنان هستند

    • مجید

      اینکه بگیم حالت قدیم شرف داشت به الان یه کم جوگیری و عامه پسند حرف زدن هست. دانش آموزان اون مدارس سمپاد یا مدارس سختگیر دیگه واقعا زحمت بیشتری میکشند، و نتایج بهتری می‌گیرند. شخصا توی دوران نوجوانی خیلی از تفریحات رو نداشتم و درس میخوندم. سوالات هم برای همه یکسان هست. و ممکنه که ۳۰ درصد نوع معلم و مدرسه موثر باشه ولی همه چیز نیست.

    • ناشناس

      مسئولان امروز ایران همان رزمندگان دیروز جنگ بودند که امتیاز جبهه و جنگ جانبازی و هزاران امتیاز دیگر راهی دانشگاه شدند و صندلی دانشگاه‌ها از حق مسلم خود بدانند و این باعث شد استعدادهای بالقوه‌ای که حقشان بهترینهای علم و دانش بود پایمال شده و گوشه خیابان دکه سیگاری بزنند وآینده نامعلوم خود تاریک ببینند ثمره امتیازات جنگ مسئولان غیر تخصص و بی‌کفایت شده اند وامروز چرخه علم و دانش ایران در پرتگاه سقوط کرده و در باتلاق نادانی و گمراهی و نابودی مطلق فرو رفته
      و نسلها و وسالها باعث نابودی این کشور خواهد شد

    • حسن نیتی

      مرگ برکنکور

    • ناشناس

      هرکسی که کنکور بارتبه خوب قبول شده واقعا درس خونده باپول که نمیشه درس وتومغزشون کنن واقعا زحمت وشب نخوابی وگذشتن ازهمه چیزباعث قبولیشون شده ،.دم همه رتبه های برتر گرم مبارکتون باشه

    • ناشناس

      ۳ تا بچه هر سه فوق لیسانس به علت نبود کار شغل ازاد و موقت تحصیلات هدفمندشد بی هدف و بی نتیجه سواد درحد شناخت حق و حقوق سیکل هم کافیه

    • ناشناس

      هر کس قبول هم نشده افسوس نخورند چون جلو مخارج اضافی بینتیجه گرفته شده کم مدرک دار داریم که اژانس یا املاک ویا کلا حیرانند

    • ناشناس

      هعیییی تف ب این مملکت با این همه استرس فقط پشت کنکور موهامون سفید شد اخرش نفهمیدیم کی و کجا سوالا لو رفت و ما شدیم بدبخت این مملکت

    • ناشناس

      اگه آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بررسی کنید می بینید، واقعا ارزش این همه استرس رو ندارن.

    • ن م

      سلام به همه ی بچه هایی که فکر می‌کنند فقط مدارس تاپ وپوله خوبه که نتیجه میده هن به عنوان مادر یکی از کنکوری ها بگم دخترم دوسال مدرسه دولتی تهران خونده وشرایط تدریس خوب نبود بنابراین پیش رو خودش بدون هیچ کلاسی حتی آنلاین یاافلاین با معدل 19/10منطقه1 خونده باهیچ کلاس کنکوریجز شرکت در2سال اخر قلمچی بادادن بعضی آزمونها با بدترین شرایط روحی وجسمی رتبه2300منطقه1شد شاید تاپ نباشه خواستم بگم اول واخر خودتون اعتماد به نفَستون پشتکار واز همه مهمتر روز وموقعیت آزمون که خیلی مهمه وهمون دلیل افت رتبه دخترم شد فضای گرم صندلی کج وشکسته وحضور کبوتر به داخل سالن اگر خودتان بخواهید هیچ مافیایی نمی‌تونه بر شما غلبه کنه موفق باشید

    • ناشناس

      باباتواین اصلن نباید دانشگاه رفت چرااین همه مسخره میکنیدبه مردم مگه شماهاسوالهای کنکورنفروختید مگه تغلبی نکرديد خداازتون نگذره حق اون بچهای فقیرکه شب وروزمطالعه کردن ولی بخاطر پول همه فقیرهاروفروختیدکه الان فقط پولدارها روی صندلی‌های دانشگاه بشینندبخدااگه تواین مملکت دفتربین الملل بودبایدشکایت شماهلکردازخدابترسیدان شاالله توانش پس بدیدتادیگه سوالهانفدوشید به بجه پولدارها کجارفت کیهان الان حرف بزن مگه خیلیهارونگرفتن تغلبی کرده بودن مگه نگفتن سوالهاشب کنکورفروختن کجاییییییید

    • فرید

      کنکور پایان تلخ آرزوها وآغاز تلخ افسردگی دلسردی و ومیل به مهاجرت وفرار از کشور

    • ناشناس

      اصلا کنکور اشتباه است حتی پزشکی

    • ناشناس

      از نظر من کنکور چه خوبیه با تموم فساد...
      اما نکته‌ای که اینجا هست اینکه کنکور آینده انسان را نمی سازد زیرا ممکن است فرد در جوانی چیزی را بخواهد اما در بزرگ سالی به آن هیچ علاقه نداشته باشد
      من بنده خدایی را میشناسم که با کنکوری که داده بود اگر به درسش ادامه می داد می‌توانست الان حقوق های ۲۰ میلیونی داشته باشد اما به خاطر بی علاقگی ادامه نداد
      دومین نکته اینکه اگر ما کم کاری می کنیم خوب نیست آن را تقصیره فساد و غیره بندازیم

    • ناشناس

      مدرك تو ايران ؟؟؟؟
      رييس جمهور رو ببين
      مگه مدرك و درس و دانشگاه تو ايران مهمه ؟؟؟؟؟!!!!!

    • ناشناس

      دقیقا، آفرین

    • ناشناس

      تهرانیها رو نمیدونم ولی یادتون نره نفر اول گروه تجربی یه دختر خانم شهرستانی اونهم از محرومترین استان کشور یعنی یاسوج بود . سعی کنیم با صحبتهامون در کنار انتقاد اجر اونهایی که واقعا زحمت کشیدن رو ضایع نکنیم.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        برو صحبت های خودشو گوش کن
        مشاورشو ما پارسال میخواستیم بگیریم گف ماهی ۱۰ تومن...
        شاید از استان محروم باشه ولی کسی که ماهی ۱۰ تومن میده مشاور از یه خانواده معمولی نیست!

      • ناشناس

        من رتبم به داروسازی میخورد امروز رفتم تحقیق همشون گفتن اشباع شده دیگه😐
        هرچیم که میریم میگن اشباع شده

    • ناشناس

      برو بابا... اگه نخونی هم دو سه تا صندلی اضافه برات کنار گذاشتن، خوابیااا یا تو ایران زندگی نمیکنی؟ تلاش چی؟

    • ناشناس

      آها

    • ناشناس

      باشه اوکی

    • ناشناس

      در ایران فقیر به دنیا میایی و فقیر هم از دنیا میروی
      ثروتمند به دنیا میایی و ثروتمندتر میشوی
      مشکل اصلی نظام آموزشی است
      در انگلستان کشوری که تماماً سرمایه داری پیش میرود و حالا ایران در حال تقلید از روباه کثیف است

    • ناشناس

      دراین مملکت هرکی زودتر مرد برنده شد هیچ امیدی برای زندگی کردن نیست همه مجبوری نفس می کشیم خدا باعث و بانی شو هزاران بارلعنت کنه که زندگی مردم را تغییر داد

    • ناشناس

      گناه اونایی که پول ندارن چیه؟ همه از مدارس تیزهوشان و غیر دولتی قبول شدند
      ایران فقط جای پولداراست
      نظام اموزشی باید درست بشه هر چه زود به کجا ها داریم پیش میریم
      واقعا تاسف میخورم

    • زابل.

      نمیدونم من بعد سه سال کنکور ریاضی چرا حتی مجاز نمیشم آموزش ابتدایی رو .😄
      فک کن رتبه ات خیلی توپ شه آماااااا فق چن عدد واسه تراز فرهنگیان کم داشته باشی .
      آمااااا اگه نخام مهندس شم کیو ببینم.😂

    • ناشناس

      لعنت به کنکورو اونایی که بر گزار کننده کنکورن لعنت به شرف متقلب دیووونه شدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج