adexo3
۱۲۵۶۵۱۳
۲۰۰۸
۲۰۰۸
پ

۵ کلید ساخت روابط موفق برای انسان مدرن

ارتباطات ما با دیگران برای سلامت جسم، روان و رفاه ما حیاتی است. افرادی که ارتباطات اجتماعی سالم و بیشتری دارند نسبت به افرادی که ارتباطات کمتری دارند، از نظر جسمی و روانی سالم‌تر هستند، شادترند و عمر طولانی‌تری خواهند داشت. این در حالی است که بودن در یک رابطۀ سمی و آسیب‌زا ضرر بسیاری برای ما خواهد داشت و تنها بودن خیلی بهتر از داشتن روابط ناپایدار و ناسالم است.

۵ کلید ساخت روابط موفق برای انسان مدرن

گذشته از این در دنیای امروز روابط در موقعیت‌های شغلی نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. در هر سِمتی که باشید، باید بدانید کسی علاقه‌ای به مراوده با فردی عبوس و بدخلق ندارد، پس نداشتن مهارت‌های اجتماعی حتی از نظر شغلی و مالی هم به ضررتان تمام می‌شود.

ارتباط چقدر مهم است؟

حالا که داشتن ارتباطات سالم و مفید مهم است، باید بدانیم که چگونه می‌توانیم روابط موفقی با دیگران بسازیم. در ادامه ۵ کلید ساخت روابط موفق برای انسان مدرن را ذکر کرده‌ایم. شرح کامل‌تر این موارد را می‌توانید در کتاب‌ها بخوانید. کتاب‌هایی با موضوع روابط موفق در بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین کتاب کشور موجود است. می‌توانید تمام این کتاب‌ها را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه کنید.

  • تعامل

بسیاری فراموش می‌کنند که موقع ارتباط داشتن با دیگران، تعامل چقدر مهم است. مردم ذاتاً بد نیستند. اگر آن‌ها کاری انجام می‌دهند که مورد پسند شما نیست احتمالش زیاد است که ندادند یا متوجه نشده باشند کاری که انجام داده‌اند موجب‌ آسیب رسیدن به شما شده است. این‌که واضح بیان کنید چه می‌خواهید یا چه نمی‌خواهید مسئله‌ای مهم در برقراری ارتباط با دیگران است. مسلماً یکی از موانعی که هنگام تلاش برای ایجاد روابط با آن مواجه می‌شویم میل یا انتظاری است که می‌خواهیم همه مثل ما فکر کنند و بعد فکر می‌کنیم به این طریق ارتباط برقرار کردن راحت‌تر خواهد بود. بعلاوه شما باید تفاوت‌ها را بپذیرید. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که انسان‌های مدرن در روابط تجربه می‌کنند این است که همۀ ما متفاوت هستیم. اگر مردم همه چیز را با دیدگاه ما ببینید بیشتر احساس راحتی می‌کنیم. با این‌حال اگر همه مثل ما باشند زندگی بسیار کسل‌کننده خواهد شد. بنابراین پذیرفتن این‌که هرکسی متفاوت است نقطۀ شروع خوبی خواهد بود.

 

  • زمان

هیچ‌کس دوست ندارد فکر کند در رابطه اولویت دوم کسی است پس سعی کنید کسی هنگام ارتباط برقرار کردن با شما چنین حسی نداشته باشد. مثلاً هنگام معاشرت با دیگران تلفن همراهتان را کنار بگذارید و موقع وقت گذراندن با دیگران تمام حواستان را متمرکز کنید و از مکالمۀ معمول روزمره فراتر روید. گوش‌دادن مهارتی حیاتی در روابط است و در واقع مهم‌ترین بخش تعامل موفق با دیگران محسوب می‌شود. حین گوش‌دادن به طرف مقابل شما به‌راحتی متوجۀ افکار، احساسات و نیازهای طرف مقابل خواهید شد و برداشت اشتباهی از حرف طرف مقابل نخواهید داشت. بدون شک با گوش‌دادن فعال به دیگران و تأیید یا بازخورد دادن به حرف‌هایشان، روابط قوی‌تر و محکم‌تری خواهید ساخت.

  • مهارت ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی‌تان را توسعه دهید. ارتباط زمانی اتفاق می‌افتد که کسی شما را درک کند یا شما بتوانید به‌درستی دیگران را درک کنید. یکی از بزرگ‌ترین خطرات ارتباط این است که فکر کنیم طرف مقابل آنچه را گفته‌ایم کاملاً متوجه شده است. ارتباط ضعیف در محل کار یا با اعضای خانواده و دوستان ممکن است منجر به سوءتفاهم‌های عجیب یا نابخشودنی شود که به‌نوبة خود می‌تواند بر سطح استرس ما تأثیر بگذارد. برقراری ارتباط درست بر روحیه‌تان تأثیر مثبتی خواهد گذاشت و به افراد انگیزه می‌دهد بخواهند در کنار شما کار کنند یا بیشتر به نیازهایتان توجه کنند.

  • سخاوت و تعهد

 

شاید فکر کنید مردم متوجۀ این موضوع نمی‌شوند یا این روزها مهربانی بهایی ندارد؛ اما مهربان بودن ارزشمند است. مردم همیشه به یاد خواهند داشت اگر برایشان یک فنجان قهوه بخرید یا وقتی باران می‌بارد چترتان را به‌ آن‌ها قرض بدهید. سخاوتمند بودن با دیگران راهی آسان و صمیمانه است که نشان بدهید برای طرف مقابل‌تان ارزش قائل هستید بدون این‌که نیاز باشد چیزی بر زبان بیاورید. بدین طریق نشان خواهید داد که به‌طرف مقابل‌تان اهمیت می‌دهید. پیگیری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ایجاد رابطه است که امروزه بسیاری آن را نادیده می‌گیرند. توانایی متعهد شدن به حرف‌ها و قول‌هایتان - چه یک قرار ناهار باشد یا وعدۀ ترفیع به کارمندتان - بدون شک چیزی است که مردم در روابط به دنبالش هستند. این اشتباه را نکنید و زیر قول‌هایتان نزنید.

 

 

  • همدلی

یک جملۀ معروف هست که می‌گوید: «مردم آنچه را بگویید فراموش می‌کنند؛ کارهایی را که برایشان انجام بدهید فراموش می‌کنند؛ اما هرگز احساسی را که درون‌شان ایجاد کرده‌اید فراموش نخواهند کرد.»

همدلی و درک باعث ایجاد ارتباط بین افراد می‌شود. سعی کنید بدون قضاوت، سرزنش یا تلاش برای نصیحت‌کردن به حرف دیگران گوش دهید. همدلی همچنین به معنای درک حالات درونی شخص و تفسیر آن به‌گونه‌ای است که منجر به کمک و حمایت شخص دیگر شود و اعتماد متقابل ایجاد کند. هر رابطه‌ای که داریم می‌تواند چیزی به ما بیاموزد و با ایجاد روابط مثبت با دیگران، شادتر خواهید شد. برای رسیدن به همدلی باید حتماً مطمئن شوید که رابطه‌ای که با خودتان دارید مثبت است و با مردم همان‌طور رفتار کنید که دوست دارید با خودتان رفتار کنند.

 همان‌طور که گفتیم کتاب‌هایی وجود دارند که می‌توانند در داشتن ارتباطات اجتماعی بهتر و روابط موفق به ما کمک کنند.


داشتن مهارت‌های متقابل یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در ازدواج است. کتاب ازدواج بدون شکست نوشتۀ دکتر ویلیام گلسر از نشر سایه سخن یکی از کتاب‌های کلیدی است که در زمینۀ روابط موفق زوجین نوشته شده است. ازدواج خوب و پایدار نیازمند تلاش زن و مرد است و هر دو باید در بهبود و پیشبرد زندگی مشترک‌شان بکوشند. جای تاًسف است که زندگی‌هایی که با عشق آغاز می‌شوند به دلیل نداشتن مهارت‌های ارتباطی و صرفاً به این خاطر که زن و مرد توانایی بیان خواسته‌ها، آرزوها و ناراحتی‌هایشان را ندارند یا این‌که گوش شنوایی برای احساسات و نیازهای طرف مقابلشان ندارند، شکست می‌خورد و به جدایی می‌انجامد. کتاب ازدواج بدون شکست یکی از کتاب‌های آموزشی مفید برای زوجین است و شما می‌توانید اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب را در این مقاله بخوانید.

برای خرید کتاب ازدواج بدون شکست از سیبوک با تخفیف کلیک کنید.۵ کلید ساخت روابط موفق برای انسان مدرن

 کتاب مهارت‌های ارتباطی نشر آوند دانش به زبان بسیار ساده و قابل‌فهم برای همه نوشته شده است و در غلبه بر موانع ارتباطی به ما کمک می‌کند و نکاتی را برای تبدیل‌شدن به یک شنوندۀ فعال به ما می‌آموزد. در این کتاب همچنین مواردی کاربردی برای کنترل زبان بدن و تنظیم صدا و مهارت‌های نامه‌نگاری گفته شده است و به داشتن روابط موفق کمک می‌کند.

 
   

کتاب پیام‌ها از نشر ارجمند کتاب دیگری است که کمک‌مان می‌کند تا روابط موفقی با دیگران داشته باشیم. برخی فکر می‌کنند داشتن مهارت‌های ارتباطی و روابط موفق نیازمند یک استعداد ذاتی است در‌حالی‌که اصلاً چنین نیست. مهارت‌های ارتباطی کاملاً قابل یادگیری هستند و باید آن‌ها را پرورش داد. این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا با فراگیری مهارت‌های جدید، افکار و خواسته‌هایش را به‌طور مؤثر با دیگران در میان بگذارد و زبان بدن دیگران را درک کند. با مطالعۀ این کتاب شیوۀ گوش‌دادن مؤثر را یاد می‌گیریم و می‌آموزیم که چگونه باید دربارۀ تعارضات بین‎مان مذاکره کنیم. این مهارت‌ها علاوه بر روابط اجتماعی برای روابط زوجین هم مفید و مثمر ثمر خواهند بود.

۵ کلید ساخت روابط موفق برای انسان مدرن

 
   

کتاب خودآموز مهارت‌های ارتباطی نشر هیرمند یکی دیگر از کتاب‌هایی است که برای برقراری روابط موفق به شما کمک می‌کند. نیمی از مردم حرفی برای گفتن دارند ولی نمی‌توانند بگویند و نیمی دیگر هم حرفی برای گفتن ندارند؛ اما یکسره حرف می‌زنند. در این کتاب راه‌ها و روش‌های خوبی برای برقراری ارتباطات مؤثر آورده شده و گفته شده است که چه اقداماتی باید انجام بدهیم تا تأثیر خوب و مثبتی بر روی دیگران بگذاریم.

 

جمع‌بندی

آیا شما خود را فردی دارای مهارت‌های ارتباطی می‌دانید؟ آیا دیگران شما را فردی خوش‌برخورد می‌دانند؟ آیا روابط موفقی دارید و کسی هستید که دیگران برای حل مشکل‌شان به شما مراجعه می‌کنند یا اغلب آخرین نفری هستید که در جمع دوستان‌ و همکاران‌تان از موضوعی مهم باخبر می‌شوید؟ حتماً شما هم به داشتن روابط خوب و مؤثر واقفید. مطالعۀ کتاب‌های آموزشی روشی ساده و آسان برای داشتن روابط موفق با دیگران است. شما مهارت‌های ارتباطی‌تان را از چه طریقی می‌آموزید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج