۱۳۰۸۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

راهنماي موفقيت در گرفتن انواع و اقسام وام‌هاي بانكي

وام از كجا بگيريم

صحبت از دريافت تسهيلات واقعي نيست اما وقتي كه گره كور در كار مي‌افتد؛ شما هم علاقه نداريد به دوست و آشنا رو بيندازيد يا دوست و آشنا علاقه ندارند كه به آن‌ها رو بيندازيد و گرفتن وام ‌نسبتا سهل‌الوصول بانكي، مي‌تواند كار شما را راه بيندازد.

وام از كجا بگيريم
وام از كجا بگيريم

صحبت از دريافت تسهيلات واقعي نيست اما وقتي كه گره كور در كار مي‌افتد؛ شما هم علاقه نداريد به دوست و آشنا رو بيندازيد يا دوست و آشنا علاقه ندارند كه به آن‌ها رو بيندازيد و گرفتن وام ‌نسبتا سهل‌الوصول بانكي، مي‌تواند كار شما را راه بيندازد. پس تا اين نسخه تپش هست نيازي به قرض‌و‌قوله از دوست و آشنا نيست. اما دل‌مان نمي‌آيد نگوييم كه تمام اقتصاددانان معتقدند، چون نرخ تورم كشور بالاتر از سود بانكي است، اين امر باعث مي‌شود كه ما نه تنها در ارتباط با بانك‌ها سود نبريم بلكه ماهانه چند درصدي هم ضرر بدهيم. با وجود اين وام‌هاي بانكي در اين دوره و زمانه حكم همان لنگه كفش در بيابان را دارند. براي دريافت وام كمتر مي‌شود روي بانك‌هاي دولتي حساب كرد، پس تمركز ما بيشتر روي صندوق‌ها و موسسات مالي و اعتباري است. از همين حالا بگوييم كه شرايط دريافت وام‌ها صد‌در‌صد باب ميل ما و شما نيست‏‏ اما با وجود بضاعت كم سيستم بانكي، يكسري وام و تسهيلات به شما معرفي مي‌كنيم كه حرف ندارد!


هم خرج كنيد، هم پس‌انداز

اگر مبلغي پول براي خريد ماشين‌، جهيزيه يا رفتن به سفر داريد، ‌اين پول را به‌عنوان سپرده در بانك سامان بگذاريد و بعد از 48ساعت، 80 درصد آن مبلغ را به‌عنوان وام دريافت كنيد. براي دريافت اين وام نياز به ضامن نداريد چون اصل سپرده شما به‌عنوان ضامن در حساب‌تان باقي مي‌ماند و سود 14 درصد به آن تعلق مي‌گيرد. مبلغ وام را هم طي 24 قسط با سود 24 درصد به بانك پس مي‌دهيد. فايده اين كار اين است كه شما اصل پول‌تان را نگه مي‌داريد و فقط پولي را كه از بانك وام مي‌گيريد را خرج مي‌كنيد و بعد فرصت داريد كه تا 2سال بابت هر يك‌ميليون حدودا ماهي 50 هزار تومان قسط بدهيد. البته براي پرداخت قسط‌ها مي‌توانيد روي سود بانكي‌تان هم حساب كنيد. شما بابت هر يك ميليون، حدود 14 هزار تومان سود مي‌گيريد كه اگر اين مبلغ را از قسط‌تان كم كنيد، قسط شما رقمي نزديك به 35‌هزار تومان مي‌شود. نكته آخر هم اين‌كه هر فرد مي‌تواند تا سقف 10 ميليون تومان از اين وام استفاده كند‏، اگر به بيشتر از اين نياز داريد به نام اعضاي خانواده‌تان هم مي‌توانيد وام بگيريد. مهم‌ترين مزاياي اين وام 48 ساعته بودن آن است و اين‌كه شما حالا با پول بانك به سفر مي‌رويد يا جهيزيه مي‌خريد اما بعد از 2سال كه مبلغ وام را با بانك تسويه كرديد، اصل پول‌تان را هم داريد. نام اين وام، «تسهيلات كارت اعتباري» است.


دريافت وام از دفتر رياست‌جمهوري

براي درخواست وام از دفتر رياست‌جمهوري بايد با شماره ۱۱۱تماس بگيريد و بعد دكمه شماره‌ ۲ را فشار دهيد و سپس مشخصات خواسته شده از جمله نام، نام خانوادگي و... را ثبت كنيد و در نهايت هم كد رهگيري دريافت كنيد. سقف اين وام ۲ ميليون تومان است. شما بعد از گذشت يك ماه مجددا با شماره ۱۱۱ تماس بگيريد و با استفاده از كد رهگيري شعبه پرداخت وام‌ را پيدا كنيد. در‌ضمن براي دريافت اين وام به يك ضامن كارمند دولت نياز است.


وام خودرو

بانك‌ها طبق يك دستورالعمل مشترك موظف به پرداخت تسهيلات مي‌شوند اما طبق قانون، هر بانك و هر شعبه‌اي مي‌تواند شرايط ارائه تسهيلات را به سليقه‌خود و با توجه به نحوه بازپرداخت‌هاي مشتريان تغيير دهد. مثلا شعبه‌اي كه مطالبات معوق زيادي دارد مقرر مي‌كند كه از اين پس ‌براي ارائه تسهيلات ضمانت‌هاي بيشتري از مشتريان گرفته شود و برعكس، يعني شعبه‌اي كه مشتريان خوش حساب دارد تسهيلات را با دريافت ضمانت‌هاي كمتري ارائه مي‌دهد. اين نكته در مورد پرداخت وام‌ها نيز صدق مي‌كند، مثلا بعضي از شعبات يك بانك يك تسهيلاتي را مي‌دهند كه شعبه‌هاي ديگر به‌دليل كمبود اعتبار قادر به پرداخت آن نيستند. در نتيجه اين همه قصه بافتيم كه بگوييم از هر تسهيلاتي كه مي‌خواهيد استفاده كنيد حتما به چند‌ شعبه ارائه‌دهنده آن تسهيلات سر بزنيد تا هر وامي را با بهترين شرايط و كمترين دردسر دريافت كنيد. مثلا وام خودرو يكي از آن وام‌هايي است كه به‌دليل طرفداران زيادي كه دارد، اغلب شعبات به‌تازگي تمايلي به ارائه آن ندارند. در اين مواقع دلسرد نشويد و به شعبه ديگري سر بزنيد.


يك پيشنهاد براي مستاجرها

اگر مستاجر هستيد با گرفتن اين وام مي‌توانيد مبلغ اجاره‌بها را به پول رهن تبديل كنيد. با اين روش شما ۱۰ ميليون تومان را به‌مدت ۸ ماه در موسسه مالي و اعتباري «مولي‌الموحدين» سپرده‌گذاري مي‌كنيد و بعد از ۶ ماه، ۲‌برابر مبلغ سپرده را از بانك وام مي‌گيريد، يعني ۲۰ ميليون تومان. اين مبلغ را به‌عنوان پول رهن به صاحب‌خانه مي‌دهيد و بعد به جاي دادن اجاره‌بها ماهانه اقساط بانك را پرداخت مي‌كنيد. با اين تفاوت كه اجاره‌بها از جيب شما مي‌رود اما اقساط در قالب پول رهن براي شما مي‌ماند و شما مي‌توانيد بعد از پايان مدت اجاره آن مبلغ را از صاحب‌خانه مطالبه كنيد. سود اين وام ۲۴درصد است و نام اين وام، وام «جعاله» بوده و زمان بازپرداخت اين وام ۳۶‌ماهه است. اما موسسه مالي و اعتباري مولي‌الموحدين يك وام كارگشا هم دارد كه براساس آن، شما از يك و نيم تا ۵ ميليون تومان را به‌مدت ۶ ماه در موسسه سپرده‌گذاري مي‌كنيد و بعد از ۶ ماه ۲ برابر آن را برداشت مي‌كنيد. اين وام فقط ۴ درصد كارمزد دارد كه همان ابتدا از مبلغ دريافتي شما كسر مي‌شود. مدت بازپرداخت اين وام ۳۰ ماهه است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

وام از كجا بگيريم


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسیح

      جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج