۱۳۰۹۵۸
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

وقتي ديگران دستت مي‌اندازند...

هنگامي که مورد تحقير و تمسخر قرار گرفتيد برخورد آرامي داشته باشيد و اين تکنيک‌ها را به کار بگيريد.

زندگی مثبت : زماني که به هر دليلي مورد تمسخر و اهانت اطرافيان خود قرار مي‌گيريد و فکر مي‌کنيد شما يک نمونه خاص و منحصربه‌فرد هستيد که اين تجربه ناخوشايند را تحمل مي‌کند، يادتان باشد شما تنها نيستيد و در روي کره زمين ميليون ها انسان وجود دارند که ممکن است شرايط مشابهي مانند شما داشته باشند.

وقتي ديگران دستت مي‌اندازند...

در اين شرايط سخت اين راهکارها مثل لنگه کفشي در بيابان به کمکتان مي‌آيد. امتحان کنيد:

تحقير يک فرصت است

به همه اتفاقات پيرامون خود همانند يک فرصت نگاه کنيد. حداقل در شرايطي که تنها هستيد روي موضوعاتي که ديگران شما را به آن خاطر تحت‌‌فشار انتقاد يا اهانت قرار داده‌اند، تمرکز کنيد و ببينيد مي‌توان از آن نقاط سياه و تاريکي که شما را آزرده‌خاطر ساخته، نقطه روشني پيدا کرد تا توانايي‌ها و استعدادهايتان را بهتر کنيد يا نه. به جاي تسليم شدن فکر کنيد و از روي خشم و آزردگي تصميم نگيريد. به اين فکر کنيد به جاي اينکه خشم و ناراحتي‌تان را بر روي يک موضوع بي‌اهميت صرف کنيد، همان انرژي را روي کار و شغلتان بگذاريد تا نتيجه بهتري به دست بياوريد.

شايد شما قوي هستيد

افراد زورگو در واقع خيلي هم قدرتمند نيستند، چون به واسطه ترسي که از ديگران دارند اقدام به خشونت مي‌کنند. به اين فکر کنيد که اکثر حسادت‌ها به افرادي است که موفق هستند و کساني که اين توانايي‌ها را ندارند نسبت به اين گروه از افراد احساس خشم کنترل‌نشده‌اي دارند که با زورگويي، تحقير و تمسخر آن را تخليه مي‌کنند. شايد شما در نظر شخصي که تحقيرتان کرده، آنقدر توانمند هستيد که او براي فروبردن خشم خود با تمسخر قصد سرکوبي و ضعيف کردن روحيه‌تان را دارد. هنگام رويارويي با تحقير فرار نکنيد و قبل از تسليم دوباره فکر کنيد.

همفکري با دوستان

وقتي فردي شما را تحقير کرد ممکن است در وهله اول با وجود اعتماد به‌نفس قوي که داريد باز هم ناراحت و آزرده‌خاطر شويد. در اين شرايط مي‌توانيد به افراد خانواده يا يکي از دوستان نزديکتان پناه ببريد و اين موضوع را با آنها در ميان بگذاريد. ممکن است تمام حرف‌هايي که افراد نزديکتان در اين شرايط براي دلداري شما مي‌گويند را خودتان بدانيد و از آنها آگاه باشيد اما شنيدن حرف‌هاي مثبت در مورد خودتان از زبان ديگران، باعث مي‌شود زودتر اعتماد به‌نفستان را به دست بياوريد و تحقير را فراموش کنيد.

ظاهرتان را حفظ کنيد

حتي اگر کار اشتباهي را انجام مي‌دهيد و اطرافتان شخصي هست که احتمال مي‌دهيد مسخره‌تان کند، ظاهر خود را حفظ کنيد و با قاطعيت اشتباهتان را اصلاح کنيد. هرگز متعجب و گيج به نظر نرسيد و اعتماد به‌نفستان را حفظ کنيد چون داشتن ظاهري درمانده و همراه با ترديد نقطه ضعفي براي اينگونه افراد اهانت‌کننده محسوب مي‌شود.

آدم‌ها با هم متفاوت‌اند

راه‌حل‌هايي که در مورد تحقيرشدن وجود دارد براي همه يکسان نيست. هر شخصي با توجه به روحيه خود در مقابل تحقير و تمسخر، واکنش نشان مي‌دهد. بعضي اوقات عده‌اي با پنهان کردن و خلوت کردن با خود، راحت‌تر مي‌توانند خودشان را اصلاح کنند و به شرايط عادي برگردند.

اين افراد وقتي با خود خلوت مي‌کنند به افکار سازنده‌تري مي‌رسند و بهتر با شرايطشان کنار مي‌آيند اما در مقابل عده‌اي ديگر هستند که اگر تسليم شرايط شوند و گوشه‌گيري را انتخاب کنند سرخورده مي‌شوند و نمي‌توانند روحيه‌شان را اصلاح کنند. در شرايطي که مورد تمسخر و اهانت کسي قرار گرفتيد با توجه به روحيه‌تان راهکاري را براي رويارويي با اين موضوع بيابيد.

سريع‌ترين راه بهترين نيست

کسي که شخصيت پرخاشگري دارد، اصولا از بالا به پايين به اطرافيان خود نگاه و به خاطر همين ويژگي است که اقدام به تحقير ديگران مي‌کند. در واقع از طريق تحقير کردن مي‌خواهد ديگران را وادار به پيروي از خود کند، اما نکته اينجاست کسي که انسان‌هاي ديگر را تحقير مي‌کند در واقع خودش يک انسان تحقيرشده است که ارتباط‌هاي سالم مثل احترام و طرز برخورد درست با ديگران را بلد نيست و با پرخاشگري مي‌خواهد حرفش را به کرسي بنشاند. در مقابل چنين افرادي اولين و سريع‌ترين واکنشي که به ذهن مي‌رسد، اين است که همانند شخص اهانت‌کننده با او برخورد و با قلدري و زورگويي او را مغلوب خود کنيم اما سريع‌ترين روش بهترين راه‌حل برطرف کردن يک مشکل نيست. موضوع اينجاست که ما خيلي از اوقات نمي‌توانيم مانند آن افراد باشيم و با آنها همانند خودشان مقابله به مثل کنيم چون در اين صورت به اندازه آنها و رفتار زشتشان سطح خودمان را پايين آورده‌ايم. راه‌حل ديگر اين است که ما تسليم شرايط شويم و در مقابل شخص سر فرود بياوريم و با سرخوردگي تحت‌تاثير شرايط قرار بگيريم. اين هم راه‌حل خوبي نيست معمولاً بهترين راه‌حل مقابله با فرد اهانت‌کننده اين است که با قاطعيت و قدرتمندانه مقابل او بايستيم.

البته اقتداري که با خشم و عصبانيت همراه نباشد بلکه با قاطعيت از او بخواهيم طرز رفتارش را با ما تغيير دهد. به شخص اهانت‌کننده تاکيد کنيد اگر لحن صحبت تحقيرآميزش را تغيير ندهد ديگر با او ارتباط نخواهيد داشت و اين جمله را بسيار محکم و قاطعانه بيان کنيد تا تاثير قوي روي شخص بگذارد. وقتي با اعتماد به‌نفس و مسلط با شخص اهانت‌کننده برخورد مي‌کنيد و ضعف از خود نشان نمي‌دهيد، شخص مقابلتان نيز با اعتماد به‌نفس شما تحت‌تاثير قرار مي‌گيرد و حتي اگر در ظاهر اينطور وانمود نکند، رفتارش را تکرار نخواهد کرد چون درمي‌يابد که شما قاطعانه از حق خود دفاع مي‌کنيد و شخصي نيستيد که به راحتي تحت‌تاثير زورگويي و اهانت قرار بگيريد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی مفیدبود ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج